Справа № 307/3572/21
Провадження № 2/307/933/21
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 серпня 2022 року м. Тячів
Тячівський районний суд Закарпатської області в складі головуючого судді Чопик В.В., при секретарі Мотринець Т.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Тячів цивільну справу за позовом ОСОБА_1 від імені якої діє представник ОСОБА_2 , до Тересвянської селищної ради про усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою, порушення правил добросусідства, порушення норм для безпечного життя і здоров`я довкілля.
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , від імені якої діє представник ОСОБА_2 , звернулася до суду з позовом до Тересвянської селищної ради про усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою, порушення правил добросусідства, порушення норм для безпечного життя і здоров`я довкілля.
Свої вимоги обґрунтовує тим, що ОСОБА_1 , є власником земельної ділянки кадастровий номер 2124456200:03:003:0059 згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯД №539912, площею 0,0642 га, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 .
На вищевказаній земельній ділянці розташований житловий будинок.
Згідно державного акту, сусідніми земельними ділянками, що межують із земельною ділянкою, що належить ОСОБА_1 є земельна ділянка від п.В до п.Г землі селищної ради (кладовище). Земельна ділянка від п.Б до п.В землі селищної ради.
ОСОБА_1 стало відомо, що на суміжній від її земельної ділянки, земельній ділянці від п.Б до п.В, що належить селищній раді, буде розташовано нове кладовище.
04.03.2021р. було подано адвокатський запит до Тересвянської селищної ради щодо надання дозвільної документації на розміщення кладовища в смт.Тересва.
У відповідь було надано роз`яснення про те, що питання розміщення кладовища знаходиться в стадії вивчення, а Генеральний план селища Тересва в стадії розроблення.
На сьогоднішній день знову відновлено питання щодо розміщення кладовища, при цьому без жодних дозвільних документів.
Відповідачем розпочато облаштування території на якій буде розташовано кладовище, що підтверджується фотокопіями.
Тому стверджує, що відповідач порушує правила добросусідства, вчиняє перешкоди у користуванні нею земельної ділянки, порушує умови для безпечного життя, так як на її земельній ділянці розташований колодязь із питною водою.
Посилається нач.1,2ст.103Земельного КодексуУкраїни,п 3.5розділу 3Державних санітарнихправил танорм "Гігієнічнівимоги щодооблаштування іутримання кладовищв населенихпунктах УкраїниДСанПіН 2.2.2.028-99» ч.5Закону України"Пропоховання тапохоронну справу"підпункти 1.1пункту 1Порядку утриманнякладовищ таінших місцьпоховань,затвердженого наказомДержжитлокомунгоспу Українивід 19.11.2003№ 193,зареєстрованого вМіністерстві юстиціїУкраїни 8.09.2004за №1113/9712,ч.1та 2ст.23Закону,ст.50Конституції Українита ст.40Закону України"Прозабезпечення санітарногота епідеміологічногоблагополуччя населення"та просить суд усунути перешкоди у користуванні земельною ділянкою кадастровий номер 2124456200:03:003:0059, що полягають у порушенні правил добросусідства, порушенні норм для безпечного життя і здоров`я довкілля, шляхом заборони Тересвянській селищній раді розміщувати кладовище на земельних ділянках, суміжних із земельною ділянкою кадастровий номер 2124456200:03:003:0059 та здійснення поховання на вказаній території.
Представник позивача надав до суду заяву в якій просить суд справу розглянути у її відсутності, заявлені позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить їх задовольнити.
Представник відповідача Тересвянської селищної ради в судове засідання не з`явився, однак надіслав до суду відзив на позовну заяву, в якому посилається на те, що Тересвянська селищна рада, заперечує проти позову в повному обсязі та вважає позовні вимоги до Тересвянської селищної ради необгрунтовними та безпідставними.
Відповідно до Державного акту серія АД № 539912 від 20.12.2007 року земельна ділянка площею 0,0642 га кадастровий номер 2124456200:03:003:0059 перебуває на праві приватної власності приналежній ОСОБА_1 .
Згідно технічної документації із землеустрою щодо оформлення документів, і що посвідчують право власності на земельну ділянку кадастровий номер 2124456200:03:003:0059, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , цільове призначення якої для будівництва та обслуговування жилого будинку.
Вищезазначена земельна ділянка відповідно до кадастрового плану від точка В до точки Г межують із землями Тересвянської селищної ради (діюче кладовище де здійснюється поховання по теперішній час. Кладовище діє з 1900 року, та знаходиться біля 2-ох метрів від поховань).
Тому, звертає увагу суду на порушення ст. 103. ч.1.2, Земельного кодексу України про виділення земель, та порушення Державних санітарних норм та правил позивачкою. А також, звертаєть увагу суду на відсутність висновку санітарної епідемічної служби про відповідність земельної ділянки кадастровий номер 2124456200:03:003:0059 із цільовим призначенням земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 .
Тересвянська селищна рада на підставі вищенаведених порушень допущених при виділенні земельної ділянки гр. ОСОБА_1 , вважає позов поданий безпідставним, який не підлягає задоволенню.
Тому просять суд відмовити у позові гр. ОСОБА_1 до Тересвянської селищної ради.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про причини своєї неявки суду не повідомив, а тому суд на підставі ст.. 223 ЦПК України справу розглянув у його відсутності.
У зв`язку з неявкою сторін, на підставі ст. 247 ч. 2 ЦПК України, фіксація судового засідання технічними засобами не проводилась.
Дослідивши матеріали справи суд приходить до висновку, що позов слід задовольнити виходячи з наступного.
В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_1 , є власником земельної ділянки кадастровий номер 2124456200:03:003:0059 згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯД №539912, площею 0,0642 га, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 .
На вищевказаній земельній ділянці розташований житловий будинок, право власності на який набуто позивачкою на підставі рішення Тячівського районного суду від 06.03.2008 року.
Відповідно до державного акту на вказану земельну ділянку, сусідніми земельними ділянками, що межують із земельною ділянкою, що належить ОСОБА_1 є земельна ділянка від п.В до п.Г землі селищної ради (кладовище).
Позивачка та її представник стверджують, що на суміжній від її земельної ділянки, земельній ділянці від п.Б до п.В, що належить селищній раді, розпочато облаштування території на якій буде розташовано кладовище, що підтверджується фотокопіями.
При цьому стверджують, що розміщення кладовища на земельній ділянці суміжній із земельною ділянкою, що належить позивачці генеральним планом не передбачено та будь-яка проектна документація щодо розміщення кладовища відсутня і не розробляється.
Ці твердження позивачки та її представника не спростовано представником відповідача, а лише зазначено у відзиві, що позивачкою порушено ч.1,2 ст..103 Земельного кодексу України та п.3.5 розділу 3 Державних санітарних правил та норм "Гігієнічні вимоги щодо облаштування і утримання кладовищ в населених пунктах України», оскільки її земельна ділянка межує із кладовищем, яке діє з 1900 року.
Відповідно до ч.1,2 ст.103 Земельного Кодексу України, власники та землекористувачі земельних ділянок повинні обирати такі способи використання земельних ділянок відповідно до їх цільового призначення, при яких власникам, землекористувачам сусідніх земельних ділянок завдається найменше незручностей (затінення, задимлення, неприємні запахи, шумове забруднення тощо).
Власники та землекористувачі земельних ділянок зобов`язані не використовувати земельні ділянки способами, які не дозволяють власникам, землекористувачам сусідніх земельних ділянок використовувати їх за цільовим призначенням (неприпустимий вплив).
Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад забезпечують планування та впорядкування території місць поховання згідно з генеральними планами забудови відповідних населених пунктів та іншої містобудівної документації з дотриманням обов`язкових містобудівних, екологічних та санітарно-гігієнічних вимог.
За правилами п 3.5 розділу 3 Державних санітарних правил та норм "Гігієнічні вимоги щодо облаштування і утримання кладовищ в населених пунктах України ДСанПіН 2.2.2.028-99» санітарно-захисна зона від території кладовища традиційного поховання і крематорію до житлових і громадських будівель, зон відпочинку, а також колективних садів та городів повинна бути не меншою 300 м.
Відповідно до ч.5 Закону України "Про поховання та похоронну справу" державні стандарти, інші нормативні документи в галузі поховання впроваджуються в порядку, передбаченому законом, з метою забезпечення безпеки життя та здоров`я людей, тварин, охорони рослин, а також майна та довкілля, створення умов для раціонального використання всіх видів ресурсів. Державні стандарти, інші нормативні документи в галузі поховання складаються з: обов`язкових містобудівних, екологічних вимог та санітарно-гігієнічних норм щодо створення та функціонування кладовищ, крематоріїв, інших місць поховань; технічних умов щодо виготовлення предметів ритуальної належності; необхідного мінімального переліку вимог щодо порядку організації поховання померлих і ритуального обслуговування населення; єдиної методики визначення вартості надання громадянам необхідного мінімального переліку видів ритуальних послуг та реалізації предметів ритуальної належності. Розроблення і прийняття державних стандартів у галузі поховання здійснюється в порядку, встановленому законом.
Згідно з підпунктом 1.1 пункту 1 Порядку утримання кладовищ та інших місць поховань, затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу України від 19.11.2003 № 193, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 8.09.2004 за № 1113/9712 (далі за текстом - Порядок № 193) для розміщення місця поховання спеціалізованому комунальному підприємству, установі, організації в постійне користування відповідно до вимог земельного законодавства та гігієнічних вимог щодо облаштування і утримання кладовищ у населених пунктах України (ДСанПіН 2.2.2.028.99) надається земельна ділянка. Наявність місця поховання передбачається проектом планування та забудови населеного пункту з урахуванням подальшого розширення його території.
Відповідно до частин 1 та 2 статті 23 Закону України «Про поховання та похоронну справу» для розміщення місця поховання рішенням уповноваженого органу в установленому законом порядку відповідному спеціалізованому комунальному підприємству, установі, організації в постійне користування надається земельна ділянка.
Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад забезпечують планування та впорядкування території місць поховання згідно з генеральними планами забудови відповідних населених пунктів та іншої містобудівної документації з дотриманням обов`язкових містобудівних, екологічних та санітарно-гігієнічних вимог.
Підпунктом 1.1 пункту 1 Порядку № 193 передбачено, що для розміщення місця поховання спеціалізованому комунальному підприємству, установі, організації в постійне користування відповідно до вимог земельного законодавства та гігієнічних вимог щодо облаштування і утримання кладовищ у населених пунктах України (ДСанПіН 2.2.2.028.99) надається земельна ділянка.
Положеннями ст. 50 Конституції України та ст. 40 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення" унормовано, що кожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.
Згідно зі ст. 5 Закону України "Про поховання та похоронну справу" державні стандарти, інші нормативні документи в галузі поховання впроваджуються в порядку, передбаченому законом, з метою забезпечення безпеки життя та здоров`я людей, тварин, охорони рослин, а також майна та довкілля, створення умов для раціонального використання всіх видів ресурсів.
Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що оскільки позивачка ОСОБА_1 має документи, які підтверджують її право власності як на земельну ділянку із кадастровим номером 2124456200:03:003:0059, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 . і межує із старим кладовищем 1900 року, так і на житловий будинок, що знаходиться на цій земельній ділянці, і ці правовстановлюючі документи ніким не відмінені, то відповідач, у відповідності до вище наведених норм закону, не вправі розміщувати новекладовище на вільних земельних ділянках, суміжних із земельною ділянкою позивачки із кадастровим номером 2124456200:03:003:0059 та здійснювати поховання на відстані, яка передбачена санітарними нормами, 300 метрів від її земельної ділянки.
За таких обставин, суд вважає, що позов слід задовольнити, усунути перешкоди ОСОБА_1 у користуванні земельною ділянкою кадастровий номер 2124456200:03:003:0059,шляхом заборониТересвянській селищнійраді розміщуватикладовище на земельних ділянках, суміжних із земельною ділянкою кадастровий номер 2124456200:03:003:0059 та здійснення поховання на відстані, яка передбачена санітарними нормами, 300 метрів від її земельної ділянки.
Керуючись статтями 258, 259, 263 265ЦПК України, суд,
УХВАЛИВ:
Позов задовольнити.
Усунути перешкоди ОСОБА_1 у користуванні земельною ділянкою кадастровий номер 2124456200:03:003:0059,шляхом заборониТересвянській селищнійраді розміщуватикладовище на земельних ділянках, суміжних із земельною ділянкою кадастровий номер 2124456200:03:003:0059 та здійснення поховання на відстані, яка передбачена санітарними нормами, 300 метрів від її земельної ділянки.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днівз дня його проголошення до Закарпатського апеляційного суду, а у разі оголошення лише вступної та резолютивної частини рішення зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Позивач: ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 .
Відповідач: Тересвянська селищна рада, місцезнаходження: смт. Тересва, вул. Народна, 83, Тячівського району, Закарпатської області.
Суддя: В.В. Чопик
Суд | Тячівський районний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2022 |
Оприлюднено | 22.08.2022 |
Номер документу | 105814618 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: щодо усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою |
Цивільне
Тячівський районний суд Закарпатської області
Чопик В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні