ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 травня 2022 року м. Київ № 640/6010/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кармазіна О.А., розглянувши за правилами письмового провадження адміністративну справуза позовомЗакладу культури «Київська академічна майстерня театрального мистецтва «Сузір`я»до Головного управління ДПС у м. Києві (відокремлений підрозділ ДПС, код ЄДР ВП 44116011) провизнання протиправними та скасування рішення,-
В С Т А Н О В И В:
Заклад культури «Київська академічна майстерня театрального мистецтва «Сузір`я» (01030, м. Київ, вул. Ярославів Вал, 14-А, код ЄДР: 22908639) звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Головного управління ДФС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДР: 39439980) правонаступником якого є Головне управління ДПС у м. Києві (відокремлений підрозділ ДПС, код ЄДР ВП 44116011), в якому просить суд визнати неправомірним та скасувати рішення ГУ ДФС у м. Києві від 09.01.2019 № 1/26-15-12-02-20 про виключення позивача з реєстру платників єдиного податку.
Позиція позивача.
В обґрунтування позовних вимог позивач наголошує на протиправності оскаржуваного рішення, з огляду на наступне.
Пояснює, як вбачається з тексту рішення підставою для скасування рішення є висновок що позивач застосовує спрощену систему оподаткування в порушення вимог ст. 291.5.5. ПК України оскільки, має засновника Київську міську державну адміністрацію, що не є платником єдиного податку, та сформувала «статутний фонд» Закладу і має частку у «статутному фонді 100%».
Разом з тим, позивач наголошує на протиправності таких тверджень відповідача, оскільки створення статутного капіталу у цьому закладі культури ні діючим законодавством, ні Положенням про заклад не передбачено. Навпаки, офіційні данні що містяться в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань щодо Закладу свідчать що КМДА статутний капітал закладу не створювала та внески до нього не робила.
Відтак, позивач просить суд задовольнити позовні вимоги та скасувати спірне рішення.
Позиція відповідача.
Відповідач надав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив про правомірність оскаржуваного рішення, оскільки за результатами проведеного аналізу даних інформаційної системи ДФС встановлено, що засновником ЗК КАМТМ «Сузір`я» є Київська міська державна адміністрація, яка не перебуває на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності (сума внеску в статутний фонд становить 0 гривень).
Наголошує, що у відповідності до підпункту 291.5.5 ПК України, не може бути платником єдиного податку першої - третьої груп суб`єкти господарювання у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків.
Якщо сукупність часток засновників юридичної особи у статутному капіталі дорівнює нулю, то вважається, що така сукупність часток складає 100 відсотків.
Відтак, як зазначає відповідач, податковим органом було прийнято рішення, яке, за твердженням відповідача, є правомірним.
Процесуальні дії у справі.
Ухвалою судді від 12.04.2019 позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення визначених в ній недоліків.
Ухвалою від 14.05.2019 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику сторін.
Ухвалою від 01.07.2019 клопотання ГУ ДФС у м. Києві про розгляд справи у судовому засіданні з викликом сторін залишено без задоволення.
Ухвалою від 12.05.2022 здійснено заміну відповідача на його правонаступника - ГУ ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС України.
Встановлені судом обставини.
Дата заснування ЗК КАМТМ "СУЗІР`Я" - 13.04.1994.
Основний вид діяльності Закладу - 90.01 Театральна та концертна діяльність.
Інші: 90.02 - Діяльність із підтримання театральних і концертних заходів; 90.03 - Індивідуальна мистецька діяльність; 90.04 - Функціовання театральних і концертних залів.
Дійсне свідоцтво ПДВ - і.п.н.: 229086326594; дата реєстрації: 01.06.2019. Номер свідоцтва - 229086326594. Попередня реєстрація анульована 20.02.2015.
Відсутня реєстрація Закладу в Реєстрі неприбуткових установ та організацій.
Заклад зареєстрований платником єдиного податку 01.10.2017. Група - 3, ставка 5%.
Заклад, відповідно до чинного на час скасування реєстрації платником єдиного податку Положення (в редакції розпорядження КМДА від 20.12.2016 № 1282), є неприбутковим театрально-видовищним закладом культури, підпорядкованим Департаменту культури КМДА.
Власником та засновником Театру є територіальна громада міста Києва, від імені якої виступає Київська міська рада.
Відповідно до розпорядження КМДА від 03.08.1998 № 1608 Театр є правонаступником державного комунального театрально-видовищного підприємства Київська Майстерня театрального мистецтва "Сузір`я".
Наказом Міністерства культури і туризму України від 12.11.2007 року № 1417/0/16-07 Театру надано статус академічного та відповідно до розпорядження КМДА від 16.05.2008 року № 681 перейменовано у заклад культури "Київська академічна майстерня театрального мистецтва "Сузір`я".
Театр заснований на комунальній власності територіальної громади міста Києва.
Театр є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс.
Майно Театру належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва і закріплюється за Театром на праві оперативного управління.
Джерелами формування майна Театру є: майно, передане власником або уповноваженим ним органом; доходи від основної діяльності; трансферти з бюджету міста Києва; благодійні внески пожертвування українських та іноземних фізичних та юридичних осіб (майно, кошти в національній та іноземній валюті та інше).
Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), працівників Театру (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску) та інших пов`язаних з ними осіб.
Доходи (прибутки) Театру використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Театру, реалізації мети (цілей, завдань) га напрямів діяльності, визначених цим Положенням.
09.01.2019 ГУ ДФС у м. Києві прийнято спірне рішення № 1/26-15-12-02-20 про виключення з 01.01.2019 з реєстру платників єдиного податку Закладу культури «Київська академічна майстерня театрального мистецтва «Сузір`я».
Як зазначено у вказаному рішенні підставою для анулювання реєстрації є: здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання абзац 3 п. 299.10 Кодексу та абзац 5 п. 298.2 Кодексу.
Сформульовано висновок: заклад культури застосовує спрощену систему оподаткування в порушення вимог п/п. 291.5.5 ПК України, оскільки має засновника - Київську міську державну адміністрації (частка у статутному фонді 100%), яке не є платником єдиного податку. Додається, що у відповідності до абз. 3 п. 299.10 та абз. 5 п/п. 298.2.3 ПК України реєстрація підлягає анулюванню - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснювались такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми.
Позивач вважаючи вказане рішення протиправним, звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.
Так, третя група платників єдиного податку, це юридичні особи - суб`єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5 000 000 гривень.
У даному випадку заклад за Положенням заявлений як неприбуткова організація.
У свою чергу, відповідно до абз. 3 п. 299.10 ПК України, на який міститься посилання у спірному рішенні, реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у випадках, визначених п/п. 298.2.3 та п/п. 298.8.6 ПК України.
Випадками, які визначені п/п. 298.2.3 ПК України, є, зокрема (п. 5):
здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми
При цьому, відповідно до п/п. 291.5.5. ПК України, на який міститься посилання у спірному рішенні, не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп: суб`єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків.
Виходячи із змісту, сутності та призначення вказаної норми, при її застосуванні слід виходити у т.ч. з визначення терміну «платник третьої групи» (п/п. 3 п. 291.4 ПК України) як суб`єкта господарювання будь-якої організаційно-правової форми, та, відповідно, розуміти цю норму так, що вона застосовується до будь-яких форм організації капіталу (майна) та управління юридичною особою, а в контексті Закладу - враховуючи факт формування майна засновником та наданого обсягу майна, з урахування податкового статусу засновника/власника незалежно від формально визначено в ЄДР статутного капіталу (0 грн.), оскільки, слід повторитися, третя група включає в себе суб`єктів будь-якої форми організації капіталу та управління (за певними критеріями), а тому норма застосується з урахуванням інших положень, що регулюють функціонування спрощеної системи оподаткування.
У даному випадку, оскільки власником та засновником Театру є територіальна громада міста Києва, від імені якої виступає Київська міська рада, те, що Театр заснований на комунальній власності територіальної громади міста Києва, а майно Театру належить до комунальної власності, слід дійти висновку, що виходячи із форми заснування та способу формування майна та управління Закладом, засновнику належить 100% заснованого Закладу і цей засновник не є платником єдиного податку.
Відтак, наведене у сукупності виключає наявність у Закладу статусу платника єдиного податку третьої групи, що, у свою чергу не дає підстав для повернення такого статусу Закладу та скасування спірного рішення.
Водночас, щодо п. 299.11 ПК України де згадується про анулювання статусу за результатами перевірки, слід зазначити, що за висновком суду така процедура може стосуватися при необхідності перевірки економічних показників для цілей перевірки належності певному суб`єкта статусу платника єдиного податку, а відтак, у даному випадку, при наявності інформації у відкритому доступі, проведення такої перевірки не є передумовою прийняття спірного рішення.
Відтак, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позову, оскільки позивач не відповідає критеріям платника єдиного податку, а відтак спірне рішення є вірним по суті та не підлягає скасуванню.
Керуючись статтями 6, 72-77, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позову Закладу культури «Київська академічна майстерня театрального мистецтва «Сузір`я» (01030, м. Київ, вул. Ярославів Вал, 14-А, код ЄДР: 22908639) відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Зважаючи на затвердження Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженого рішенням Вищої ради правосуддя 17 серпня 2021 року N 1845/0/15-21, апеляційні скарги в електронній формі подаються безпосередньо до апеляційного суду.
Днем вручення процесуальних документів в електронній формі є день отримання судом повідомлення про доставлення документів на офіційну електронну адресу особи (п. 2 ч. 6 ст. 251 КАСУ), якою є (п. 5.8. Положення про ЄСІТС від 17 серпня 2021 року N 1845/0/15-21): сервіс Електронного кабінету ЄСІТС, адреса електронної пошти, вказана користувачем в Електронному кабінеті ЄСІТС, адреса електронної пошти, вказана в одному з державних реєстрів або адреса електронної пошти, з якої надійшли до суду документи, засвідчені кваліфікованим електронним підписом (п. 59 «Перехідні положення»).
Суддя О.А. Кармазін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2022 |
Оприлюднено | 22.08.2022 |
Номер документу | 105822699 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кармазін О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні