ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 травня 2022 року м. Київ № 320/4820/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання адміністративну справу
за позовомГоловного управління ДПС у Волинській областідоТовариства з обмеженою відповідальністю «Лірес Компані»простягнення фінансових санкцій,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління ДПС у Волинській області (далі по тексту - позивач, ГУ ДПС у Волинській області) із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лірес Компані» (далі також - відповідач, ТОВ «Лірес Компані»), у якій просить стягнути заборгованість по фінансових санкціях в сумі 250 000, 00 грн. до державного бюджету Банк Казначейство України (ЕАП) н/р UA838999980313010106000010475, МФО 899998, отримувач коштів П-Хм. УК/м. П-Хм/21081100, ідентифікаційний код одержувача 37644877, код виду сплати 135.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що за результатами проведення фактичної перевірки автогазозапрвочногно пункту за адресою: Волинська область, м. Луцьк, вул. Героїв УПА, 2/А, де здійснює підприємницьку діяльність ТОВ «Лірес Компані» (колишня назва ТОВ «Приват Енерджі»), встановлено порушення вимог статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального». За результатами перевірки складений акт від 09 жовтня 2019 року №03/29/32-01/41542355, на підставі якого прийнято рішення про застосування до відповідача фінансових санкцій від 27 лютого 2020 року №000207-32 на загальну суму 250 000, 00 грн. Відповідач суму штрафу в добровільному порядку у визначений строк не сплатив, в адміністративному чи судовому порядку рішення про застосування до відповідача фінансових санкцій від 27 лютого 2020 року №000207-32 не оскаржував, а тому позивач просить суд позовну заяву задовольнити повністю та стягнути з відповідача 250 000, 00 грн. фінансових санкцій в примусовому порядку.
Ухвалою від 15 червня 2020 року Київський окружний адміністративний суд передав адміністративну справу №320/4820/20 за підсудністю до Окружного адміністративного суду міста Києва на підставі пункту 2 частини першої статті 29 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалою від 14 грудня 2020 року суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання; відповідачу запропоновано надати відзив протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення відповідачу ухвали про відкриття провадження у справі.
Копію вказаної ухвали суду надіслано на адресу ТОВ «Лірес Компані» зазначену в позовній заяві та яка відповідає даним Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (04107, м. Київ, вул. Половецька, 16). Поштова кореспонденція повернулась на адресу суду з відміткою «адресат відсутній за вказаною адресою».
Станом на час вирішення справи, відповідачем відзиву подано не було, так само, як і заяви про визнання позову.
Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В:
ТОВ «Лірес Компані» перебуває на податковому обліку в ГУ ДПС у Волинській області та є платником податків.
Відповідно до наказу Головного управління ДПС у Волинській області від 02 жовтня 2019 року №522 «Про проведення фактичної перевірки» та направлення на перевірку від 03 жовтня 2019 року №000592, у період з 07 жовтня 2019 року та протягом десяти діб, уповноваженими особами позивача проведена фактична перевірка ТОВ «Лірес Компані» (колишня назва ТОВ «Приват Енерджі») з питань дотримання вимог Податкового кодексу України, законів України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального», «Про ліцензування видів господарської діяльності», «Про оплату праці», «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні», Постанови Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року №148 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», Кодексу Законів про працю України.
За результатами контрольного заходу складений акт про результати фактичної перевірки з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійснені оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним від 09 жовтня 2019 року №03/29/32-01/41542355 (далі по тексту - Акт перевірки).
Згідно з Актом перевірки, перевіркою встановлено факт роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії.
За висновками перевірки відповідачем встановлено порушення статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».
На підставі Акта перевірки позивачем прийнято рішення про застосування до відповідача фінансових санкцій від 27 лютого 2020 року №000207-32 на загальну суму 250 000, 00 грн.
Вказане рішення про застосування фінансових санкцій надсилалось відповідачу рекомендованим поштовим відправленням та було вручено 03 березня 2020 року.
В добровільному порядку у визначений чинним законодавством строк штраф в сумі 250 000, 00 грн. відповідач не сплатив, в адміністративному чи судовому порядку рішення про застосування до відповідача фінансових санкцій від 27 лютого 2020 року №000207-32 не оскаржував.
З огляду на наведене, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначає Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до частини першої статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії.
Згідно частини першої статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
Абзацом 8 частини другої статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» передбачено, що за здійснення роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, зокрема, у розмірі 250000 гривень.
За приписами пункту 111.1 статті 111 Податкового кодексу України за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності: фінансова; адміністративна; кримінальна.
Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з цим Кодексом та іншими законами. Фінансова відповідальність, що встановлюється згідно з цим Кодексом, застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів). Фінансова відповідальність, що встановлюється згідно з іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, може застосовуватися у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені (пункт 111.2 статті 111 Податкового кодексу України).
За приписами пункту 2 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 червня 2003 року № 790, фінансові санкції застосовуються за порушення, передбачені статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Згідно пункту 5 Порядку №790 підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій, зокрема, є: результати проведення органом, який видав ліцензію, іншими органами виконавчої влади в межах їх компетенції перевірок суб`єкта господарювання, пов`язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб`єктами господарювання вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
За правилами пунктів 10, 11 Порядку №790 у разі невиконання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду. Суми фінансових санкцій, стягнені відповідно до цього Порядку, зараховуються до бюджету згідно із законодавством.
Враховуючи викладене та беручи до уваги, що відповідач відзиву на позовну заяву, доказів оплати суми штрафу в добровільному порядку у визначений строк, а також доказів оскарження в адміністративному чи судовому порядку рішення про застосування до відповідача фінансових санкцій від 27 лютого 2020 року №000207-32 не надав, та такі в матеріалах справи відсутні, суд приходить до висновку, що заявлена сума фінансових санкцій підлягає стягненню з відповідача, у зв`язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню.
У відповідності до частини другої статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Оцінюючи подані сторонами докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, з урахуванням обставин зазначених вище, суд прийшов до переконання про доведеність позивачем заявлених вимог та необхідності задоволення адміністративного позову.
Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведення експертиз.
Керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246, 257 - 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов ДПС у Волинській області (код ЄДРПОУ 43143484, адреса: 43010, Волинська область, м. Луцьк, Київський майдан, 4) задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Лірес Компані» (код ЄДРПОУ 41542355) штрафні (фінансові) санкції у вигляді штрафу в розмірі в розмірі 250 000, 00 грн. (двісті п`ятдесят тисяч гривень 00 копійок), які зарахувати до державного бюджету за наступними реквізитами: Банк Казначейство України (ЕАП) н/р UA838999980313010106000010475, МФО 899998, отримувач коштів П-Хм. УК/м. П-Хм/21081100, ідентифікаційний код одержувача 37644877, код виду сплати 135.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені положеннями статтею 255 адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.М. Погрібніченко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2022 |
Оприлюднено | 22.08.2022 |
Номер документу | 105823705 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Погрібніченко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні