Постанова
від 08.08.2022 по справі 160/6642/19
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

09 серпня 2022 року м. Дніпросправа № 160/6642/19Суддя І інстанції Ніколайчук С.В.

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Чепурнова Д.В. (доповідач),

суддів: Чередниченка В.Є., Сафронової С.В.,

за участю секретаря судового засідання Ліненко А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Август Пром»

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03 грудня 2019 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Август Пром» до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

ТОВ «Август Пром» звернулося до суду з вищевказаним позовом, в якому просило скасувати податкове повідомлення-рішення від 12.06.2019 року №0005174617, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем земельний податок з юридичних осіб у розмірі 1023134,00 грн. основного зобов`язання та 257853,50 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що оскаржене податкове повідомлення-рішення винесено безпідставно, оскільки за 2017-2018 року позивачу на його звернення безпідставно не було надано витяг з нормативно-грошової оцінки земельної ділянки, а тому розрахунок земельного податку було здійснено виходячи з довідки про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки, яка була наявна у позивача за 2008 рік.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03 грудня 2019 року у задоволенні позову було відмовлено.

Не погодившись з прийнятим рішенням, ТОВ «Август Пром» подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просило рішення суду скасувати та прийняти нове рішення яким задовольнити позовні вимоги. Вказує що враховуючи неодноразові відмови державних органів у наданні витягу щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, підприємство було вимушено при визначенні розміру земельного податку за земельну ділянку у 2017 та 2018 роках використовувати довідку про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 1778 від 11.09.2008 р.

В судове засідання апеляційної інстанції сторони не з`явились, про час та місце слухання справи повідомлялися належним чином, а тому фіксування судового засідання відповідно до ст. 229 КАС України не здійснюється.

Заміна представника юридичної особи не може бути визнана поважною причиною неявки в судове засідання. В той же час судова колегія звертає увагу на те, що за положеннями статті 129 Конституції України, статті 2 КАС України одним із завдань судочинства є своєчасний розгляд справи, що відповідає положенням статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, згідно з якою кожен має право на справедливий розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом.

Суд наголошує, що відкладення розгляду справи є правом та прерогативою суду, основною передумовою для якого є не відсутність у судовому засіданні представників сторін учасників справи, а неможливість вирішення спору у відповідному судовому засіданні (стаття 223 КАС України).

Ураховуючи неодноразові відкладення судових засідань, та з метою дотримання розумних строків розгляду справи, судова колегія дійшла висновку про можливість розгляду справи за відсутності представників сторін.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги і заявлених позовних вимог, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ТОВ «Август Пром» є користувачем земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:02:295:0074 площею 0,6234 га на підставі договору купівлі-продажу автозаправного комплексу, реєстровий № 369., який виданий 27.05.2016 року приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Черниш Е.В., що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 22.03.2018 року.

Згідно з п. 75.1.2. п. 75.1 ст. 75, пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78, п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України податковим органом проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Август Пром» з питання повноти нарахування та сплати земельного податку за 2017-2018 роки, за результатами якої складено акт від 11.05.2019 року № 66/28-10-46-14-39176765.

Перевіркою ТОВ «Август Пром» встановлено порушення пп. 271.1. п. 271. ст. 271 , п. 286.1 ст. 286, п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України, що призвело до заниження земельного податку на загальну суму 1 023 134 грн., у тому числі:

-за січень 2017 року на 42630,58 грн.;

-за лютий 2017 року на 42630,58 грн.;

-за березень 2017 року на 42630,58 грн.;

-за квітень 2017 року на 42630,58 грн.:

-за травень 2017 року на 42630,58 грн.;

-за червень 2017 року на 42630,58 грн.;

-за липень 2017 року на 42630,58 грн.:

-за серпень 2017 року на 42630,58 грн.;

- за вересень 2017 року на 42630,58 грн.;

-за жовтень 2017 року па 42630,58 гри.;

-за листопад 2017 року на 42630,58 грн.;

-за грудень 2017 року па 42630,62 грн.

-за січень 2018 року на 42630,58 гри.:

-за лютий 2018 року на 42630,58 грн.;

-за березень 2018 року на 42630,58 грн.:

-за квітень 2018 року на 42630,58 грн.:

-за травень 2018 року на 42630,58 грн.:

-за червень 2018 року на 42630,58 грн.;

-за липень 2018 року на 42630,58 гри.;

-за серпень 2018 року на 42630,58 грн.;

-за вересень 2018 року на 42630,58 грн.;

-за жовтень 2018 року на 42630,58 грн.;

-за листопад 2018 року на 42630,58 грн.;

-за грудень 2018 року на 42630,62 грн.

На підставі вказаного акту перевірки, податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 12.06.2019 року № 00051744617, яким ТОВ «Август Пром» збільшено суму грошового зобов`язання за платежем земельний податок з юридичних осіб в розмірі 1023134,00 грн. основного зобов`язання, 25783,50 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що орендна плата розрахована податковим органом на підставі витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 07.03.2019 року № 376/407-19-0.10. При цьому податковий орган здійснює відповідні розрахунки на підставі нормативної грошової оцінки відповідної земельної ділянки, яка видається спеціальним уповноваженим органом, в даному випадку - Держгеокадастром, і позбавлений права надавати оцінку змісту та правильності оформлення витягу про таку нормативну грошову оцінку, та зокрема на власний розсуд визначати який коефіцієнт функціонального використання приймати для здійснення розрахунку такої нормативної грошової оцінки уповноваженим органом. Неотримання підприємством витягу з нормативно-грошової оцінки земельної ділянки не надає позивачу право використовувати грошову оцінку земельної ділянки, яка не відповідає певному періоду, та сплачувати земельний податок у меншому від законодавчо встановленого розміру.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції виходячи з наступного.

Відповідно до пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України:

земельний податок - обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі - податок для цілей розділу XII цього Кодексу) (підпункт 14.1.72);

землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди (підпункт 14.1.73);

земельна ділянка - частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, цільовим (господарським) призначенням та з визначеними щодо неї правами (підпункт 14.1.74);

плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (підпункт 14.1.147).

Згідно з пунктом 269.1 статті 269 Податкового кодексу України, платники земельного податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Відповідно до підпункту 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 Податкового кодексу України об`єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Пунктом 286.1 статті 286 Податкового кодексу України визначено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Відповідні центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно з підпунктом 14.142 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, дані державного земельного кадастру - це сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів, підготовлених відповідно до закону.

Відповідно до підпункту 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 Податкового кодексу України, базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Відповідно до пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

У пункті 4 Порядку подання інформації про платників податків, об`єкти оподаткування та об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, для забезпечення ведення їх обліку, а також обчислення та справляння податків і зборів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2011 № 1386 зазначено, що Держгеокадастр та Мін`юст подають щомісяця до 10 числа, а також на запит територіального органу ДФС за місцезнаходженням земельної ділянки або ДФС інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю та єдиного податку, в тому числі: Держгеокадастр - про земельні ділянки, зокрема про кадастровий номер земельної ділянки, дату реєстрації у Державному земельному кадастрі, дату державної реєстрації земельної ділянки (відповідно до державного акта на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою чи договору оренди), площу відповідно до правовстановлюючих документів, цільове призначення та місце розташування земельної ділянки, дату та значення нормативної грошової оцінки, частку кожного із співвласників земельної ділянки (у разі коли земельна ділянка перебуває у спільній частковій власності), а також про землевласників або землекористувачів, зокрема найменування та місцезнаходження або прізвище, ім`я, по батькові та місце проживання землевласника або землекористувача.

З матеріалів справи вбачається, що 22.08.2016 року ТОВ «Август Пром» звернулось до Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур про видачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, проте, останнім не надано нормативно грошово оцінки земельної ділянки.

На звернення позивача у 2018 році до головного управління Держгеокадастуру у Дніпропетровській області, останнім було надано інформацію щодо певних положень чинного законодавства, проте не надано витяг щодо нормативно грошової оцінки земельної ділянки, яка належить ТОВ «Август Пром».

За таких обставин при визначені розміру земельного податку за земельну ділянку у 2017 та 2018 роках підприємство використало довідку про нормативно грошову оцінку земельної ділянки № 1778 від 11.09.2008 року, яка наявна в матеріалах справи.

Офіс великих платників податків Держаної фіскальної служби листом від 25.02.2019 року запропонувало директору ТОВ «Август Пром» для здійснення правильного розрахунку суми податкового зобов`язання звернутись до управління Держгеокадастру м. Дніпра для отримання зазначених нормативних актів.

16.08.2018 року ТОВ «Август Пром» отримано від головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області витяг із нормативно документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, на підставі якої товариством подано декларацію з земельного податку на 2019 рік.

Під час проведення перевірки щодо відображення показника плати за землю за 2017, 2018 роки органом контролю використано лист головного управління Держгеокадстру у Дніпропетровській області від 07.03.2019 року № 376/407-19-0.10 про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000: 02:295:0074.

Відповідно до вказаного листа грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 1210100000:02:295:0074 становить:

-станом на 2017 рік - 21 522 183,05 грн (Кф=2,0);

-станом на 01.07.2018 року становить 21 522 183,05 грн. (Кф=2,0);

-станом на 01.01.2019 року становить 32 283 222,60 грн (Кф= 3,0);

-станом на 2019 рік становить 32 283 222,60 грн (Кф=3,0).

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що контролюючий орган здійснює відповідні розрахунки на підставі нормативної грошової оцінки відповідної земельної ділянки, яка видається спеціальним уповноваженим органом, в даному випадку - Держгеокадастром, і позбавлений права надавати оцінку змісту та правильності оформлення витягу про таку нормативну грошову оцінку, та зокрема на власний розсуд визначати який коефіцієнт функціонального використання приймати для здійснення розрахунку такої нормативної грошової оцінки уповноваженим органом.

Як вірно зазначив суд першої інстанції той факт, що позивач не зміг отримати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку землі, власником якої він є, не надає позивачу право використовувати грошову оцінку земельної ділянки, яка не відповідає певному періоду, та сплачувати земельний податок у меншому від законодавчо встановленого розміру.

ГУ ДФС у Дніпропетровській області не є тим органом, який формує витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку, а лише використовує її при перевірці дотримання вимог податкового законодавства платниками відповідного податку.

З урахуванням наведеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржене податкове повідомлення-рішення є обґрунтованим що підтверджується фактичними обставинами справи.

Колегія суддів апеляційного суду вважає, що в межах апеляційної скарги порушень судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при вирішенні цієї справи не допущено. Правова оцінка обставин у справі дана вірно, а тому апеляційну скаргу слід відхилити, а оскаржуване судове рішення залишити без змін.

Керуючись п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Август Пром» - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03 грудня 2019 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня набрання законної сили.

Головуючий - суддяД.В. Чепурнов

суддяВ.Є. Чередниченко

суддяС.В. Сафронова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.08.2022
Оприлюднено22.08.2022
Номер документу105823949
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю

Судовий реєстр по справі —160/6642/19

Постанова від 08.08.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 21.07.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 04.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 04.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Рішення від 03.12.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Рішення від 03.12.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні