Рішення
від 03.12.2019 по справі 160/6642/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 грудня 2019 року Справа № 160/6642/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ніколайчук С.В.,

при секретарі судового засідання Федуркіній А.В.,

за участю:

представника позивача не з`явився (повідомлений належним чином)

представника відповідача Щастна В.М., Солодова А.О.,

третя особа ОСОБА_1 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю Август Пром (51934, Дніпропетровська область, м. Кам`янське, пр. Аношкіна, 80/1, кв. 24,41,42, код ЄДРПОУ 391767656) до офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (04119, м. Київ, Дегтярівська, 11 г, код ЄДРПОУ 39440996), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області відділ у м. Дніпро (49000, Дніпропетровськ область, м. Дніпро, вул. Набережна Січеславська, 29-а) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

15 липня 2019 року товариство з обмеженою відповідальністю Август Пром звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області відділ у м. Дніпро, у якому позивач просить: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 12.06.2019 року №0005174617.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на те, що податковим органом поведено перевірку, за результатами якої складено акт та прийняте податкове повідомлення-рішення. Позивач вважає, що прийняте податкове повідомлення-рішення винесено необґрунтовано, без урахування податковим органом всіх обставин, що мають значення для винесення рішення та воно підлягає визнанню протиправним та скасуванню

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 липня 2019 року за правилами загального позовного провадження, підготовче судове засідання призначити на 13 серпня 2019 року об 11:00 год.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2019 року залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області відділ у м. Дніпро.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 вересня 2019 року продовжено строк підготовчого провадження у справі № 160/6642/19 на 30 днів.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 листопада 2019 року закрито підготовче провадження в адміністративній справі № 160/6642/19 та призначено розгляд справи по суті на 03.12.2019р. 14:00.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 липня 2019 року запропоновано подати відзив на позовну заяву. На виконання вимог ухвали 19 серпня 2019 року відповідачем надано відзив на позовну заяву.

В наданому до суду відзиві зазначено, що Дніпропетровським управлінням офісу великих платників податків ДФС проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ Август Пром , за результатами якої складено акт та винесене податкове повідомлення-рішення, оскільки Дніпропетровським управлінням зроблено висновок, що всупереч вимогам пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу підприємство ТОВ Август Пром для визначення розміру земельного податку використовувалась нормативна грошова оцінка земельної ділянки отримана не від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, що в подальшому призвело до заниження земельного податку.

У задоволенні позову просив відмовити в повному обсязі.

Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Представники відповідача в судовому засіданні 03.12.2019 року у задоволенні позовних вимог просили відмовити.

Представник третьої особи в судовому засіданні 03.12.2019 року у задоволенні позовних вимог просив відмовити.

Суд, заслухавши представників відповідача та представника третьої особи, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Август Пром зареєстровано Дніпродзержинським міським управлінням юстиції та взято на податковий облік Дніпродзержинською ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області 11.04.2014, станом на 03.05.2019 перебуває на обліку в Дніпропетровському управлінні Офісу великих платників податків ДФС.

Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість від 24.02.2016 №200255291, видане Дніпродзержинською ОДШ ГУ ДФС у Дніпропетровській області, індивідуальний податковий номер - 391767604038.

ТОВ Август Пром є користувачем земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:02:295:0074 площею 0,6234 га на підставі договору купівлі-продажу автозаправного комплексу, реєстровий № 369., який виданий 27.05.2016 року приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Черниш Е.В., що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 22.03.2018 року.

Згідно з п. 75.1.2. п. 75.1 ст. 75, пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78, п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України податковим органом проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ Август Пром з питання повноти нарахування та сплати земельного податку за 2017-2018 роки, за результатами якої складено акт від 11.05.2019 року № 66/28-10-46-14-39176765.

Перевіркою ТОВ Август Пром встановлено порушення пп. 271.1. п. 271. ст. 271 , п. 286.1 ст. 286, п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України, що призвело до заниження земельного податку на загальну суму 1 023 134 грн, у тому числі:

- за січень 2017 року на 42630,58 грн.;

- за лютий 2017 року на 42630,58 грн.;

- за березень 2017 року на 42630,58 грн.;

- за квітень 2017 року на 42630,58 грн.:

- за травень 2017 року на 42630,58 грн.;

- за червень 2017 року на 42630,58 грн.;

- за липень 2017 року на 42630,58 грн.:

- за серпень 2017 року на 42630,58 грн.;

- за вересень 2017 року на 42630,58 грн.;

- за жовтень 2017 року па 42630,58 гри.;

- за листопад 2017 року на 42630,58 грн.;

- за грудень 2017 року па 42630,62 грн.

- за січень 2018 року на 42630,58 гри.:

- за лютий 2018 року на 42630,58 грн.;

- за березень 2018 року на 42630,58 грн.:

- за квітень 2018 року на 42630,58 грн.:

- за травень 2018 року на 42630,58 грн.:

- за червень 2018 року на 42630,58 грн.;

- за липень 2018 року на 42630,58 гри.;

- за серпень 2018 року на 42630,58 грн.;

- за вересень 2018 року на 42630,58 грн.;

- за жовтень 2018 року на 42630,58 грн.;

- за листопад 2018 року на 42630,58 грн.;

- за грудень 2018 року на 42630,62 грн.

На підставі висновків, зроблених в акті перевірки, податковим органом прийнято податкове повідомлення рішення від 12.06.2019 року № 00051744617, яким ТОВ Август Пром збільшено суму грошового зобов`язання за платежем земельний податок з юридичних осіб в розмірі 1023134,00 грн. основного зобов`язання, 25783,50 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Не погодившись з діями відповідачів, представник позивача звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

За визначенням підпункту 14.1.147 пункту 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно з підпунктом 269.1.2 пункту 269.1 статті 269 Податкового кодексу України землекористувачі є платниками земельного податку.

Земельний податок - це обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (підпункт 14.1.72 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу ).

Об`єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні (підпункт 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 ПК України ). Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (підпункт 286.1 статті 286 ПК України ).

Відповідно до статті 271 Податкового кодексу України базою оподаткування земельним податком є:

- нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом;

- площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Відповідно до п.п.271.1 п. 271.1 ст. 271 Податкового кодексу України базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом;

Згідно з п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

22.08.2016 року ТОВ Август Пром звернулось до Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур про видачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, проте, останнім не надано нормативно грошово оцінки земельної ділянки.

При звернення представником позивача у 2018 році до головного управління Держгеокадастуру у Дніпропетровській області, останнім було надано інформацію щодо певних положень чинного законодавства, проте не надано витяг щодо нормативно грошової оцінки земельної ділянки, яка належить ТОВ Август Пром .

При визначені розміру земельного податку за земельну ділянку у 2017 та 2018 роках підприємство використало довідку про нормативно грошову оцінку земельної ділянки № 1778 від 11.09.2008 року, яка наявна в матеріалах справи.

Офіс великих платників податків Держаної фіскальної служби листом від 25.02.2019 року запропонувало директору ТОВ Август Пром для здійснення правильного розрахунку суми податкового зобов`язання звернутись до управління Держгеокадастру м. Дніпра для отримання зазначених нормативних актів.

16.08.2018 року ТОВ Август Пром отримано від головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області витяг із нормативно документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, на підставі якої товариством подано декларацію з земельного податку на 2019 рік.

Однак, в даній справі спірним є сплата земельного податку ТОВ Август Пром за період 2017, 2018 роки, який був розрахований позивачем на підставі довідки 2008 року.

Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні визначає Закон України Про оцінку земель .

Відповідно до статті 5 Закону України Про оцінку земель грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Згідно з вимогами статті 20 Закону України Про оцінку земель дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ст. 23 Закону України Про оцінку земель ).

Під час проведення перевірки щодо відображення показника плати за землю за 2017, 2018 роки органом контролю використано лист головного управління Держгеокадстру у Дніпропетровській області від 07.03.2019 року № 376/407-19-0.10 про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000: 02:295:0074.

Відповідно до вказаного листа грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 1210100000:02:295:0074 становить:

- станом на 2017 рік - 21 522 183,05 грн (Кф=2,0);

- станом на 01.07.2018 року становить 21 522 183,05 грн. (Кф=2,0);

- станом на 01.01.2019 року становить 32 283 222,60 грн (Кф= 3,0);

- станом на 2019 рік становить 32 283 222,60 грн (Кф=3,0).

Отже, в силу вимог статті 286 ПК України, оскільки затверджено нову нормативно грошову оцінку землі, позивач при поданні декларації з плати за землю за 2017-2018 роки повинен був здійснити розрахунок, виходячи з нової нормативної грошової оцінки землі.

Всупереч вимогам п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України підприємством ТОВ Август Пром для визначення розміру земельного податку використовувалась нормативна грошова оцінка земельної ділянки отримана не від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, та за 2008 рік.

Та обставина, що позивач не зміг отримати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку землі, власником якої він є, з підстав звернення не до центрального органу виконавчої влад, не свідчить про право позивача використовувати грошову оцінку земельної ділянки, яка не відповідає певному періоду, та сплачувати земельний податок у меншому від законодавчо встановленого розміру.

Таким чином, судом встановлено, що висновки контролюючого органу, викладені в акті перевірки від 11.05.2019 року № 66/28-10-46-14-39176765, є правомірними, такими, що відповідають фактичним обставинам справи, відтак, суд вважає, що прийняте на підставі такого акту перевірки податкове повідомлення-рішення від 12.06.2019 року № 0005174617 не підлягає скасуванню.

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Європейський суд з прав людини зазначає, що хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (рішення у справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року).

Відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, доведено правомірність винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Керуючись ст.ст.244, 245, 255,295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви товариства з обмеженою відповідальністю "Август пром" (51934, Дніпропетровська область, м. Кам`янське, пр. Аношкіна, 80/1, кв. 24,41,42, код ЄДРПОУ 391767656) до офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (04119, м. Київ, Дегтярівська, 11 г, код ЄДРПОУ 39440996), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області відділ у м. Дніпро (49000, Дніпропетровськ область, м. Дніпро, вул. Набережна Січеславська, 29-а) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 13 грудня 2019 року.

Суддя С.В. Ніколайчук

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2019
Оприлюднено15.12.2019
Номер документу86313452
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/6642/19

Постанова від 08.08.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 21.07.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 04.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 04.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Рішення від 03.12.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Рішення від 03.12.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні