Справа №461/4121/22
Провадження №3/461/2403/22
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 серпня 2022 року суддя Галицького районного суду м. Львова Волоско І.Р., з участю представника Львівської митниці Державної митної служби України Сліпенка С., розглянувши адміністративну справу про притягнення до адміністративної відповідальності, -
ОСОБА_1 ), керівника «Techno Group» ОСОБА_2 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ), місце проживання - АДРЕСА_1 ,
за ч. 2 ст. 483 Митного кодексу України,-
В С Т А Н О В И В :
19.04.2021 до відділу митного оформлення №1 митного поста «Городок» Галицької митниці Держмитслужби для здійснення митного оформлення товару «сало свине морожене, зі шкірою і без пісних частин - фрагментів підшкірної жирової тканини свійської свині, без кулінарної теплової обробки, не консервовані, без додавання харчових добавок і приправ...» в митному режимі «імпорт» подано електронну митну декларацію типу ІМ40ДЕ № UA209170/2021/030436 разом з товаросупровідними документами: рахунок-фактура (faktura) № PL/361130384/2021-008/0074 від 16.04.2021, міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) без номера від 16.04.2021, сертифікат з перевезення (походження) товару форми EUR.l (Movement certificate EUR. 1) № PL/MF/AR 0281028 від 16.04.2021.
Відповідно до поданих до митного оформлення документів продавцем товару є польська компанія "Techno-Group" Sp.z о.о. (Walendow, ul. Lesnego Runa, 16 05-830 Nadarzyn, Polska), вантажовідправником - іспанська компанія "Corongrasa" S.L.U. (C/EL Greco 31, 37004 Salamanca. Іспанія), покупцем та особою, відповідальною за фінансове врегулювання - ТОВ "РОСТ ЮА" (код ЄДРПОУ 43857463; вул. Джона Маккейна, буд. 16, оф. 4 01042, Київ).
Товари переміщувались транспортним засобом з реєстраційним номером LTM44211/LTM4G11. Фактурна вартість товару - 12 600 євро (згідно з курсом НБУ станом на 19.04.2021 становить 422 415 гривень), вага брутто - 21504 кг, вага нетто - 21000 кг. Заявлені умови поставки СРТ Чернівці, фактичне місце завантаження, відповідно до CMR від 16.04.2021, - Burgos (Іспанія).
Митною адміністрацією Іспанії листом від 24.03.2022 № E2021UA00551SF (лист Держмитслужби від 19.05.2022 №15/15-02/7.4/1518) надано копію рахунок-фактури (factura) від 14.04.2021 №2104-210400097, відповідно до якої відправником товару є "Corongrasa" S.L.U., покупцем - "Techno-Group" Sp.z о.о., кінцевим отримувачем - ТОВ "РОСТ ЮА" (код ЄДРПОУ 43857463; вул. Джона Маккейна, буд. 16, оф. 4 01042, Київ). Вартість товару, який переміщувався транспортним засобом з р/н LTM44211/LTM4G11, загальною вагою нетто 21000 кг (брутто - 21504 кг) складає 28 350 євро (згідно з курсом НБУ станом на 19.04.2021 становить 950 433 гривні 75 копійок) на умовах поставки EXW Burgos (Іспанія).
Поставка вказаного товару здійснювалася відповідно до зовнішньоекономічного контракту купівлі-продажу від 25.02.2021 № 03/2021, укладеного між польською компанією «Techno Group» Sp.z о.о (Walendow, ul. Lesnego Runa, 16 05-830 Nadarzyn, Polska), в особі директора Roszczenko Jaroslaw (Продавець) та ТОВ "РОСТ ЮА" (код ЄДРПОУ 43857463; вул. Джона Маккейна, буд. 16, оф. 4 01042, Київ), в особі директора Нагірного О.В. (Покупець).
Рахунок-фактура (faktura) № PL/361130384/2021-008/0074 від 16.04.2021, подана до митного контролю за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA209170/2021/030436 від 19.04.2021, видана та підписана Roszczenko Jaroslaw, а також засвідчена печаткою польської компанії «Techno Group» Sp.z о.о (Walendow, ul. Lesnego Runa, 16 05-830 Nadarzyn, Polska).
З метою з`ясування обставин ввезення на митну територію України та митного оформлення вказаного товару Львівською митницею листом від 04.07.2022 №7.4-4/20-03/14/12808 викликався керівник компанії «Techno ОСОБА_3 » ОСОБА_1 ( ОСОБА_4 , однак у визначений час він не з`явився та про причини неявки не повідомив.
Враховуючи викладене, встановлено, що при переміщенні через митний кордон України та митному оформленні товару «сало свине морожене...» за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UА209170/2021 /030436 від 19.04.2021, вагою 21 000 кг (нетто) та вартістю 950433 гривні 75 копійок, керівником компанії «Techno Group» ОСОБА_5 ) надано документи (рахунок-фактуру № PL/361130384/2021- 008/0074 від 16.04.2021), що містять неправдиві відомості про вартість товару.
Таким чином, ОСОБА_1 ( ОСОБА_4 , керівник компанії «Techno Group Sp.z о.о.», вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митним органам як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості про вартість товару, необхідні для визначення його митної вартості.
Разом з тим, згідно з базами даних ПІК «Провадження в справах про порушення митних правил» АСМО «Інспектор» у відношенні громадянина ОСОБА_6 ( ОСОБА_7 ), керівника компанії «Techno Group Sp.z о.о.», 29.10.2021 та 16.11.2021 було складено протоколи про порушення митних правил №№ 2133/20900/21 та 2292/20900/21 за вчинення правопорушень, передбачених ч.І ст. 483 Митного кодексу України. Відповідно до постанов Галицького районного суду м. Львова від 14.12.2021 (справа № 461/9444/21) та 16.12.2021 (справа № 461/10001/21) його визнано винним у вчиненні вказаних правопорушень та притягнуто до адміністративної відповідальності.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 2 статті 483 Митного кодексу України.
ОСОБА_1 ( ОСОБА_8 ) у суд не з`явилася, хоча була належним чином повідомлена про час, дату та місце розгляду справи. Суд враховує те, що ОСОБА_9 належним чином повідомлена про дату, час та місце розгляду справи, про причини не явки суд не повідомила, клопотання про відкладення розгляду справи від неї не надходило.
Відповідно до ч.4 ст.526 МК України суд вважає можливим проводити розгляд справи у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.
Перевіривши матеріали справи та надані докази, вважаю, що в діях ОСОБА_1 ) наявний склад адміністративного правопорушення, передбачений ч.1 ст.483 МК України.
За положеннями п.3 ч.1 ст.8 МК України, державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.
Згідно ст.458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно ч.1 ст.483 МК України, відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.
Згідно ч.2 ст.483 МК України відповідальність настає за дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яка протягом року притягалася до відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого цією статтею абостаттею 482цього Кодексу.
Завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням (ч.1 ст.486 МК України).
Частиною 2 та частиною 4 ст.366 МК України, передбачено, що канал, позначений символами зеленого кольору ("зелений коридор"), призначений для декларування шляхом вчинення дій громадянами, які переміщують через митний кордон України товари в обсягах, що не підлягають оподаткуванню митними платежами та не підпадають під встановлені законодавством заборони або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території і не підлягають письмовому декларуванню. Громадянин самостійно обирає відповідний канал ("зелений коридор" або "червоний коридор") для проходження митного контролю за двоканальною системою.
Згідно ч. 1 ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
П. 8 ч. 1 ст. 4 МК України визначено, що декларантом є особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.
Частинами 1 та 5 статті 265 Митного кодексу України визначено, що при переміщенні товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України на підставі зовнішньоекономічного договору, укладеного резидентом, декларантом має право виступати - резидент, яким або від імені якого укладено цей договір. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.
Відповідно до частин 1 та 4 статті 266 Митного кодексу України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом. У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.
З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації (ч. 8 ст. 264 МК України).
Як було встановлено судом, 19.04.2021 до відділу митного оформлення №1 митного поста «Городок» Галицької митниці Держмитслужби для здійснення митного оформлення товару «сало свине морожене, зі шкірою і без пісних частин - фрагментів підшкірної жирової тканини свійської свині, без кулінарної теплової обробки, не консервовані, без додавання харчових добавок і приправ...» в митному режимі «імпорт» подано електронну митну декларацію типу ІМ40ДЕ № UA209170/2021/030436 разом з товаросупровідними документами:
рахунок-фактура (faktura) № PL/361130384/2021-008/0074 від 16.04.2021;
міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) без номера від 16.04.2021;
сертифікат з перевезення (походження) товару форми EUR.l (Movement certificate EUR. 1) № PL/MF/AR 0281028 від 16.04.2021.
Відповідно до поданих до митного оформлення документів продавцем товару є польська компанія "Techno-Group" Sp.z о.о. (Walendow, ul. Lesnego Runa, 16 05-830 Nadarzyn, Polska), вантажовідправником - іспанська компанія "Corongrasa" S.L.U. (C/EL Greco 31, 37004 Salamanca. Іспанія), покупцем та особою, відповідальною за фінансове врегулювання - ТОВ "РОСТ ЮА" (код ЄДРПОУ 43857463; вул. Джона Маккейна, буд. 16, оф. 4 01042, Київ).
Товари переміщувались транспортним засобом з реєстраційним номером LTM44211/LTM4G11. Фактурна вартість товару - 12 600 євро (згідно з курсом НБУ станом на 19.04.2021 становить 422 415 гривень), вага брутто - 21504 кг, вага нетто - 21000 кг. Заявлені умови поставки СРТ Чернівці, фактичне місце завантаження, відповідно до CMR від 16.04.2021, - Burgos (Іспанія).
Митною адміністрацією Іспанії листом від 24.03.2022 № E2021UA00551SF (лист Держмитслужби від 19.05.2022 №15/15-02/7.4/1518) надано копію рахунок-фактури (factura) від 14.04.2021 №2104-210400097, відповідно до якої відправником товару є "Corongrasa" S.L.U., покупцем - "Techno-Group" Sp.z о.о., кінцевим отримувачем - ТОВ "РОСТ ЮА" (код ЄДРПОУ 43857463; вул. Джона Маккейна, буд. 16, оф. 4 01042, Київ). Вартість товару, який переміщувався транспортним засобом з р/н LTM44211/LTM4G11, загальною вагою нетто 21000 кг (брутто - 21504 кг) складає 28 350 євро (згідно з курсом НБУ станом на 19.04.2021 становить 950 433 гривні 75 копійок) на умовах поставки EXW Burgos (Іспанія).
Поставка вказаного товару здійснювалася відповідно до зовнішньоекономічного контракту купівлі-продажу від 25.02.2021 № 03/2021, укладеного між польською компанією «Techno Group» Sp.z о.о (Walendow, ul. Lesnego Runa, 16 05-830 Nadarzyn, Polska), в особі директора Roszczenko Jaroslaw (Продавець) та ТОВ "РОСТ ЮА" (код ЄДРПОУ 43857463; вул. Джона Маккейна, буд. 16, оф. 4 01042, Київ), в особі директора Нагірного О.В. (Покупець).
Рахунок-фактура (faktura) № PL/361130384/2021-008/0074 від 16.04.2021, подана до митного контролю за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA209170/2021/030436 від 19.04.2021, видана та підписана Roszczenko Jaroslaw, а також засвідчена печаткою польської компанії «Techno Group» Sp.z о.о (Walendow, ul. Lesnego Runa, 16 05-830 Nadarzyn, Polska).
Враховуючи викладене, встановлено, що при переміщенні через митний кордон України та митному оформленні товару «сало свине морожене...» за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UА209170/2021 /030436 від 19.04.2021, вагою 21 000 кг (нетто) та вартістю 950433 гривні 75 копійок, керівником компанії «Techno Group» ОСОБА_5 ) надано документи (рахунок-фактуру № PL/361130384/2021- 008/0074 від 16.04.2021), що містять неправдиві відомості про вартість товару.
Таким чином, ОСОБА_1 ), керівник компанії «Techno Group Sp.z о.о.», вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митним органам як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості про вартість товару, необхідні для визначення його митної вартості.
Факт вчинення адміністративного правопорушення стверджується наступними даними: протоколом про адміністративне правопорушення № 0696/20900/22 від 19.07.2022 року; копією паспорту, копіями свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, контрольного талону, електронною митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA209170/2021/03043, рахунок-фактурою (faktura) № PL/361130384/2021-008/0074 від 16.04.2021, міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) без номера від 16.04.2021, сертифікатом з перевезення (походження) товару форми EUR.l (Movement certificate EUR. 1) № PL/MF/AR 0281028 від 16.04.2021, рахунок-фактурою (factura) від 14.04.2021 №2104-210400097, контрактом купівлі-продажу від 25.02.2021 № 03/2021, актом прийому-передачі матеріалів, актом про проведення огляду, витягом АСМО Інспектор, описом предметів, висновком СЛЕД Держмитслужби № 142000-3301-0286 від 24.06.2022 року та іншими матеріалами справи, які знаходяться у об?єктивному взаємозв?язку між собою, нічим не спростовані, доповнюються та уточнюються іншими доказами.
При цьому, згідно з базами даних ПІК «Провадження в справах про порушення митних правил» АСМО «Інспектор» у відношенні громадянина ОСОБА_6 ( ОСОБА_7 ), керівника компанії «Techno Group Sp.z о.о.», 29.10.2021 та 16.11.2021 було складено протоколи про порушення митних правил №№ 2133/20900/21 та 2292/20900/21 за вчинення правопорушень, передбачених ч.І ст. 483 Митного кодексу України. Відповідно до постанов Галицького районного суду м. Львова від 14.12.2021 (справа № 461/9444/21) та 16.12.2021 (справа № 461/10001/21) його визнано винним у вчиненні вказаних правопорушень та притягнуто до адміністративної відповідальності.
Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суд бере до уваги те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Вартість товару, що був безпосереднім предметом правопорушення, який переміщувався транспортним засобом з р/н LTM44211/LTM4G11, загальною вагою нетто 21000 кг (брутто - 21504 кг) складає 28 350 євро, що, згідно з курсом НБУ станом на 19.04.2021, становить 950 433 грн 75 копійок.
З урахуванням характеру вчиненого порушення, особи порушника, який раніше притягувався до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, ступеня його вини, приходжу до висновку, що до ОСОБА_6 слід застосувати стягнення у виді штрафу в розмірі 200% вартості товару, що становить 1900867,5 грн.
Товар, що був безпосереднім предметом правопорушення, підлягає конфіскації в дохід держави.
Разом з цим, як вбачається з матеріалів справи, товари, які були безпосередніми предметами порушення митних правил, не вилучались.
Відповідно до ч.2 ст.541 МК Українни, у разі неможливості конфіскації товарів, транспортних засобів, зазначених упункті 3 статті 461цього Кодексу, з осіб, які вчинили порушення митних правил, державним виконавцем за рішенням суду в установленому законом порядку може стягуватися вартість цих товарів, транспортних засобів.
У відповідності до ст.487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Таким чином, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_6 слід стягнути в користь Державної судової адміністрації України судовий збір у розмірі 496,2 грн, а на користь митниці - витрати на зберігання товару.
Керуючись ст.ст. 248, 249, 251, 283-285 КУпАП, ст.ст. 459, 461, 487, 526, 528 МК України, суд,-
П О С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 ( ОСОБА_4 визнати винним у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.483 МК України, та накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 200 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, що становить 1900867,5 гривень, в дохід держави.
Виявлений відповідно до протоколу №0696/20900/22 від 19.07.2022 року товар, який був безпосереднім предметом порушення митних правил, саме - сало свине морожене, зі шкірою і без пісних частин - фрагментів підшкірної жирової тканини свійської свині, без кулінарної теплової обробки, не консервовані, без додавання харчових добавок і приправ…, загальною вагою нетто 21000 кг (брутто - 21504 кг) - конфіскувати в дохід держави, а у разі неможливості конфіскації товару стягнути, згідноч.2 ст.541 МК України, з ОСОБА_1 ( ОСОБА_4 , його вартість, що становить 950433,75 гривень, в дохід держави.
Стягнути з ОСОБА_1 ) на користь Державної судової адміністрації України 496,2 грн судового збору.
На постанову протягом десяти діб з дня її винесення може бути подана апеляція до Львівського апеляційного суду.
Суддя І.Р.Волоско
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2022 |
Оприлюднено | 23.08.2022 |
Номер документу | 105830860 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Волоско І. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні