Рішення
від 21.08.2022 по справі 240/38740/21
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 серпня 2022 року м. Житомир справа № 240/38740/21

категорія 111030300

Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Попової О. Г., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Мельник Індастріс Груп до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

встановив:

До Житомирського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю Мельник Індастріс Груп із позовом до Головного управління ДПС у Житомирській області, в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати винесені ГУ ДПС у Житомирській області податкові повідомлення-рішення: №00106830703, №00106800703, №00106850703 від 03.11.2021.

В обґрунтування позову вказує, що відповідачем проведено документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Мельник Індастріс Груп. За результатами проведеної перевірки було складено Акт від 07.10.2021 року №9916/06-30-07-03/43725544 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Мельник Індастріс Груп, щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за липень 2021 року від"ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету. Перевіркою встановлено порушення норм податкового законодавства.

Позивач вважає, що відсутні порушення у формуванні податкового кредиту в липні 2021 року, так як придбаний автомобіль використовується в господарській діяльності Товариства, а тому оскаржувані податкові повідомлення-рішення є протиправними та такими що підлягають скасуванню.

Ухвалою судді від 14.12.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання у справі на 11.01.2022 року 11:00.

Судове засідання, призначене на 11.01.2022 відкладено на 03.02.2022 для надання відповідачу можливості надати відзив на вимоги Товариства.

17.01.2022 від ГУ ДПС у Житомирській області до суду подано відзив на позов, в якому представник просить відмовити в задоволенні вимог Товариства з тих підстав, що придбаний автомобіль не використовується в господарській діяльності Товариства, а оформлений з метою отримання податкової вигоди. Головне управління ДПС у Житомирській області вважає, що винесені оскаржувані податкові повідомлення-рішення є обґрунтованими та такими, що відповідають нормам чинного законодавства, а позовні вимоги є необґрунтованими.

03.02.2022 протокольною ухвалою суду закрито підготовче засідання, а справу призначено до розгляду по суті на 24.02.2022 о 12:00.

Судове засідання, призначене на 24.02.2022 року за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Мельник Індастріс Груп" до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, знято з розгляду відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" введений в Україні воєнний стан із 05:30 год. 24.02.2022 строком на 30 діб, Указом Президента України від 14.03.2022 №133/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" продовжений строк дії воєнного стану в Україні з 05:30 год. 26.03.2022 строком на 30 діб, а також, Указом Президента України від 17.05.2022 №341/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" продовжений строк дії воєнного стану в Україні з 05:30 год. 25 травня 2022 року строком на 90 діб, до закінчення воєнного стану.

Наступне судове засідання призначено на 26.06.2022 року об 11-30 год.

Судове засідання, призначене на 26.06.2022, за клопотання представника позивача. відкладено на 14.07.2022 об 11-30 год.

Ухвалою від 14.07.2022 суд, за клопотання представника позивача, перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження.

Згідно з частиною четвертою статті 243 КАС України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Частиною п`ятою статті 250 КАС України встановлено, що датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що в період з 28.09.2021 р. по 04.10.2021 проведено документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Мельник Індастріс Груп" код згідно з ЄДРПОУ 43725544.

За результатами проведеної перевірки було складено акт від 07.10.2021 року №9916/06-30-07-03/43725544 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Мельник Індастріс Груп, щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за липень 2021 року від"ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету

Перевіркою встановлено порушення ТОВ Мельник Індастріс Груп:

1. порушення товариством л. 198.1, п. 198.3, ст. 198, абзацу б. п.200.4 ст. 200 Податкового Кодексу України, оскільки ним завищено суму ПДВ, яка підлягає бюджетному відшкодуванню, на суму 99990 грн.;

2. абзацу б. п.200.4 ст. 200 Податкового Кодексу України, оскільки завищено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду (показник рядка 21 Декларації) на суму 30942 гри.;

3. п. 198.1, п. 198.3 ст. 198 Податкового Кодексу України, скільки ним занижено податкове зобов`язання з ГІДВ до сплати на суму 12046 грн.

На підставі акту перевірки від 07.10.2021 року №9916/06-30-07-03/43725544 ГУ ДПС у Житомирській області було прийнято податкові повідомлення-рішення: №00106830703, №00106800703, №00106850703 від 03.11.2021.

Не погоджуючись з прийнятими податковими повідомлення-рішеннями та рішеннями відповідача, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.

Судом встановлено, що ТОВ «Мельник Індастріс Груп» засновано 11.07.2020 року громадянином України ОСОБА_1 , статутний фонд 2000 грн.

Види діяльності Товариства 23.70 - різання, оброблення та оздоблення декоративного та будівельного каменю.

Товариством з моменту заснування повідомлення про прийняття працівників на роботу до контролюючого органу не подавались.

З 10.09.2021 року в Товаристві передбачено одну посаду директора (0,5 штатної одиниці), що передбачено штатним розкладом.

Згідно наказу №01/09-21 к від 10.09.2021 року призначено директором ТОВ «Мельник Індастріс Груп» Мельник Олександра Івановича з 20.09.2021 року за основним місцем роботи з неповним робочим днем.

Між фізичною особою ОСОБА_1 і ТОВ «Мельник Індастріс Груп» 29.06.2021 укладено договір №1 про надання поворотної безпроцентної фінансової допомоги в розмірі 1000000 грн.

Згідно угод договору ОСОБА_1 надав Товариству поворотну безпроцентну фінансову допомогу для ведення статутної діяльності (а.с. 24-25).

Між ТОВ «Стар-Кар» та позивачем в особі ОСОБА_1 , який є засновником ТОВ «МЕЛЬНИК ІНДАСТРІС ГРУП», укладено Договір купівлі-продажу автомобіля №SC-2412 від 29.06.2021 року (а.с. 26-28). Сума угоди - 836890 грн.

В акті перевірки вказано, що згідно банківських виписок від засновника ОСОБА_1 на банківський рахунок ТОВ «Мельник Індастріс Груп» 01 липня 2021 року надійшли кошти в загальній сумі 850000 грн. (копія до матеріалів справи не долучена), призначення платежу - безвідсоткова грошова позика згідно договору №1 від 29.06.2021 року, які в цей же день 01 липня 2021 року згідно платіжних доручень №3 та №4, підписаних засновником ОСОБА_1 , було перераховано ТОВ «СТАР-КАР» в оплату за легковий автомобіль, а саме:

- платіжне доручення №3 в загальній сумі 836890 грн. , в т.ч. ПДВ 139481,67 грн. в оплату за легковий автомобіль Toyota Camry 70 2,5 А/Т Elegance (а.с. 29);

- платіжне доручення №4 - в загальній сумі 8977 грн., в т.ч. ПДВ 1496,67 грн. в оплату за комплектуючі до автомобіля.

Відповідно до акту приймання-передачі автомобіля від 02.07.2021 року (а.с. 34), видаткової накладної від №SС-2412 від 02.07.2021 (а.с. 30) засновником ОСОБА_1 отримано від ТОВ «СТАР-КАР» Автомобіль Toyota Camry 70 2,5 А/Т Elegance-JTNB14НК103132276(2021).

ТОВ «МЕЛЬНИК ІНДАСТРІС ГРУП» включено до складу податкового кредиту (ряд.10.1 декларації) за липень 2021 року ПДВ в сумі 142978 грн., в т.ч, по постачальниках: TOB «СТАР-КАР» 140977,84 грн. та Головний сервісний центр МВС - 2000 грн.

02.08.2021 наказом №02/08-21 ОС затверджені норми витрат палива (а.с.42-43).

Автомобіль Toyota Camry 70 2,5 А/Т Elegance-JTNB14НК103132276(2021) був введений в експлуатацію 06.08.2021 року (акт введення в експлуатацію а.с.31-32).

В той же день прийнятий наказ №2/08-21 ОС яким затверджено форму подорожнього листа та положення про використання службового автомобіля (а.с. 35-40).

20.09.2021 року наказом №04/09-21 ОС автомобіль Toyota Camry закріплений за директором Мельником О.І. (а.с.41).

Вивчивши матеріали справи суд зазначає наступне.

За приписами пп.14.1.36 п.14.1 ст.14 ПК України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Пунктами 44.1, 44.2статті 44ПК України передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Відповідно до пункту 198.1 статті 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій, в тому числі, з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту, згідно з пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України, вважається дата тієї події, що відбулася раніше: - дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; - дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Згідно з пунктом 198.3 статті 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи здоговірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті. Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

За приписами статті 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства. Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Статтею 9 цього Закону передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Аналіз наведених вище положень чинного законодавства свідчить, що правові наслідки у вигляді виникнення у покупця права на формування відповідних сум податкових вигод (витрат та податкового кредиту) виникають за наявності сукупності таких обставин та підстав, зокрема: фактичного (реального) здійснення оподатковуваних операцій та їх документального підтвердження сукупністю юридично значимих (дійсних) первинних та інших документів, які зазвичай супроводжують операції певного виду; наявності у сторін спеціальної податкової правосуб`єктності та належним чином складеної податкової накладної; ділової мети, розумних економічних причин для здійснення операції й подальшого використання придбаного товару (робіт, послуг) у межах господарської діяльності платника.

Разом з тим, згідно до п.1 ст. 92 Цивільного кодексу України (надалі - ЦКУ) юридична особа набуває цивільних прав та обов`язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону.

Відповідно до п.3 ст. 92 ЦКУ для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) безпосередньо або через уповноважені органи чи наглядова рада такого підприємства (у разі її утворення) призначає (обирає) керівника підприємства, який є підзвітним власнику, його уповноваженому органу чи наглядовій раді. Керівник підприємства, головний бухгалтер, члени наглядової ради (у разі її утворення), виконавчого органу та інших органів управління підприємства відповідно до статуту є посадовими особами, цього підприємства.

Згідно ст. 5. Закону України від 06.02.2018 року №2275 "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" (далі - Закон №2275) учасники товариства мають такі права:

1)брати участь в управлінні товариством у порядку, передбаченому цим Законом та статутом товариства;

2)отримувати інформацію про господарську діяльність товариства;

3)брати участь у розподілі прибутку товариства;

4)отримати у разі ліквідації товариства частину майна, що залишилася після розрахунків з кредиторами, або його вартість.

Відповідно до п.1. ст. 28. Закону №2275 органами товариства є загальні збори часників, наглядова рада (у разі утворення) та виконавчий орган.

Згідно п.2. ст.30 Закону №2275 до компетенції загальних зборів учасників належать:

1)визначення основних напрямів діяльності товариства;

2)внесення змін до статуту товариства, прийняття рішення про здійснення діяльності товариством на підставі модельного статуту;

3)зміна розміру статутного капіталу товариства;

4)затвердження грошової оцінки негрошового вкладу учасника;

5)перерозподіл часток між учасниками товариства у випадках, передбачених цим Законом;

6)обрання та припинення повноважень наглядової ради товариства або окремих членів наглядової ради, встановлення розміру винагороди членам наглядової ради товариства;

7)обрання одноосібного виконавчого органу товариства або членів колегіального виконавчого органу (всіх чи окремо одного або декількох з них), встановлення розміру винагороди членам виконавчого органу товариства;

8)визначення форм контролю та нагляду за діяльністю виконавчого органу товариства;

9)створення інших органів товариства, визначення порядку їх діяльності;

10)прийняття рішення про придбання товариством частки (частини частки) учасника;

11)затвердження результатів діяльності товариства за рік або інший період;

12)розподіл чистого прибутку товариства, прийняття рішення про виплату дивідендів;

13)прийняття рішень про виділ, злиття, поділ, приєднання, ліквідацію та перетворення товариства, обрання комісії з припинення (ліквідаційної комісії), затвердження порядку припинення товариства, порядку розподілу між учасниками товариства у разі його ліквідації майна, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, затвердження ліквідаційного балансу товариства;

14)прийняття інших рішень, віднесених законом до компетенції загальних зборів учасників.

Відповідно до п.п.1-4 ст.39 Закону №2275 виконавчий орган товариства здійснює управління поточною діяльністю товариства. До компетенції виконавчого органу товариства належить вирішення всіх питань, пов`язаних з управлінням поточною діяльністю товариства, крім питань, що належать до виключної компетенції загальних зборів учасників та наглядової ради товариства (у разі утворення). Виконавчий орган товариства підзвітний загальним зборам учасників і наглядовій раді товариства (у рай утворення) та організовує виконання їхніх рішень. Виконавчий орган товариства е одноосібним. Назвою одноосібного виконавчого органу є "директор", якщо статутом не передбачена інша назва.

Отже, укладати, підписувати договори від імені товариства з обмеженою відповідальністю має право виконавчий орган товариства.

Відповідно до матеріалів справи на підставі проведеної перевірки, виконавчий орган ТОВ Мельник Індастріс Груп створено лише з 20.09.2021 року, так як згідно наказу №01/09-21к від 10.09.2021 року призначено директором товариства ОСОБА_1 з 20.09.2021 року за основним місцем роботи з неповним робочим днем.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Суд вважає, що за певних інших обставин зазначені в справі документи на купівлю автомобіля могли би свідчити про існування господарських операцій, які за формою (зовнішнім вираженням) можуть підпадати під визначення реальних і таких, що зумовлюють зміни в структурі активів, зобов`язань та власного капіталу суб`єкта господарювання.

Водночас потрібно, щоб ці документи підтверджували і розкривали суть, внутрішню сторону господарських операцій, їх справжність, економічну вигоду (виправданість, ризик) ділову мету та використання в господарській діяльності. В інакшому випадку, первинні документи не можуть вважатися юридично значимими документами для цілей формування даних бухгалтерського та, відповідно, податкового обліку.

Посилання позивача на рішення суду в справі №240/35465/21 за результатами якої був частково задоволений позов ТОВ Мельник Індастріс Груп до ГУ ДПС у Житомирській області щодо реєстрації податкової накладної №2 від 22.07.2021 року не підтверджує використання легкового автомобіля Toyota Camry 70 2,5 А/Т Elegance в господарській діяльності товариста та права ОСОБА_1 купувати автомобіль за особисті кошти, перераховані на рахунок товариства.

Наявність первинних документів, які мають обов`язкові реквізити, визначені у законі, не є безумовною підставою для визнання правомірності формування витрат, що враховуються при визначенні об`єкта оподаткування, та податкового кредиту.

Суд погоджується з доводами відповідача про завищення Товариством з обмеженою відповідальністю Мельник Індастріс Груп суми податкового кредиту на загальну суму 142978 грн. внаслідок відображення у складі податкового кредиту сум податку на додану вартість придбання легкового автомобіля Toyota Camry 70 2,5 А/Т Elegance, що свідчить про правомірність винесення податковим органом оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.

керуючись статтями 2, 72, 73, 243-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства, суд, -

вирішив:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Мельник Індастріс Груп до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.Г. Попова

22 серпня 2022 р.

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.08.2022
Оприлюднено24.08.2022
Номер документу105842029
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —240/38740/21

Ухвала від 19.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 14.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 31.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 26.12.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 19.10.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 19.10.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 23.09.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Рішення від 21.08.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 13.07.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні