Рішення
від 07.06.2022 по справі 826/7544/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 червня 2022 року м. Київ № 826/7544/17

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Огурцов О.П. при секретарі судового засідання Дурман Н. В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АТП-13057-7"

до Департаменту з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва

виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної

адміністрації)

про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування приписів

від 02.06.2017

за участі представників:

позивача - не прибув,

відповідача - не прибув,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «АТП-13057-7» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Департаменту з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування приписів від 02.06.2017.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 02.06.2017 відповідачем проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів та правил була ведена з порушенням норм чинного законодавства України та без дотримання установленого порядку проведення перевірок. Зокрема позивач зазначив про те, що відповідачем повторно було проведено позапланову перевірку, підставою для її проведення став запит на отримання публічної інформації, який не є звернення фізичної особи та відповідно не може бути підставою для проведення перевірки, під час проведення перевірки позивачу не було надано копію посвідчення (направлення) на її проведення та копію погодження відповідного центрального органу виконавчої влади, а також відповідачем не було оприлюднено на його офіційному сайті нормативно - правові акти, дотримання яких перевірялося та уніфіковану форму акту. Крім того позивач зазначив про те, що відповідачеві було надано представником позивача належні документи, які підтверджують вирішення ним питання щодо зміни виду використання земельної ділянки, а саме: копію клопотання про зміну виду використання земельної ділянки з відміткою про отримання та копію проекту рішення Київської міської ради, яке розробив та надіслав 20.04.2017 Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) разом з іншими доданими документами.

Відповідач проти позовних вимог заперечив, надав суду відзив на позовну заяву та просив відмовити у задоволенні позовних вимог, зазначаючи, що у відповідному запиті на отримання публічної інформації на підставі якого було призначено та проведено перевірку позивача заявник, зокрема, просив перевірки законність будівництва. Також відповідач зазначив про те, що законодавством не передбачено обов`язку завчасного письмового повідомлення суб`єктів містобудування про проведення органами державного архітектурно-будівельного контролю позапланових перевірок, а положення частин першої та третьої статті 6 та статті 8 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» не є обов`язковими до виконання органами державного архітектурно - будівельного контролю.

Водночас відповідач зазначив про те, що за результатами проведеної перевірки позивача було встановлено, що проектна документація розроблена з порушення вимог вихідних даних для проектування - містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, а саме, не вирішено питання щодо зміни виду користування земельної ділянки в установленому законодавством порядку.

У судовому засіданні суд ухвалив перейти до розгляду справи в порядку письмового провадження.

Під час судового розгляду справи судом встановлено наступне.

На ім`я Голови Київської міської державної адміністрації надійшло депутатське звернення від народного депутата України Білецького Андрія Євгеновича від 12.05.2017 Вих. № 1610п в якому, зокрема, було вкладено прохання здійснити перевірку законності початку виконання будівельних робіт на території ринку по вулиці Бережанській міста Києва.

24.05.2017 в.о. директора Департаменту з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відповідно до Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності» та «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553, Положення про Департамент з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 01.10.2015 № 978, та на підставі звернення народного депутата України Білецького А.Є. від 12.05.2017 № 1610п (вх. № 17050 від 17.05.2017) видано наказ № 347 «Про проведення позапланової перевірки», яким наказано Управлінню контролю за будівництвом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київські міської ради (Київської міської державної адміністрації) здійснити проведення позапланової перевірки ТОВ «АТП-13057-7» та ПП «ВІР-Західбуд» на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельні норм, державних стандартів і правил на об`єкті будівництва: «Будівництво житлового комплексу з об`єктами торговельного та соціально-побутового призначення на вул. Бережанській, 15 в Оболонському районі м. Києва».

Департаментом з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на підставі наказу від 24.05.2017 № 347 та звернення народного депутата України Біленького А.Є. від 12.05.2017 № 1610п (вх. № 17050 від 17.05.2017) проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил ТОВ «АТП-13057-7» щодо об`єкта будівництва «Будівництво житлового комплексу з об`єктами торговельного та соціально - побутового призначення на вул. Бережанській,15 в Оболонському районі міста Києва.».

За результатами перевірки складено акт від 29.05.2017 відповідно до якого під час виїзду на місце встановлено, що підготовчі роботи виконуються відповідно до проекту виконання робіт, розробленого генеральним підрядником ПП «ВІР-Західбуд».

ОСОБА_1 подано до Департаменту з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) запит на отримання публічної інформації від 22.05.2017 в якому зазначено наступне: «27.04.2017 року на земельній ділянці площею 2,39 кв.м по вул. Бережанській, 15 в Оболонському районі м. Києва, яка перебуває в оренді у товариства з обмеженою відповідальністю «ДТП-13057-7» згідно з рішенням Київської міської ради від 29.11.2005 р. №541/3002, договором оренди земельної ділянки від 05.12.2006 р. № 78-6-00397 та угоди про поновлення договору оренди земельної ділянки від 30.06.2015 р. № 174. розпочато будівництво розрекламованого Житлового комплексу «Бережанський» (знесена бетонний паркан довжиною 100 м, видалено 4 (чотири) 45 - ти річні тополі, залито понад 20 бетонних свай, встановлено павільйон для продажу квартир тощо).

Будівництво здійснює товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЛЖИТЛОБУД» (код за ЄДРПОУ 38853289, місцезнаходження: 79053, Львівська область, м. Львів, вул. В.Великого, 18).

На мою думку це будівництво здійснюється із грубим порушенням будівельного законодавства, оскільки на сьогодні відсутнє рішення Київської міської ради про відведення згаданої земельної ділянки під житлове будівництво.

Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» прошу надати мені публічну інформацію:

про наявність будь-яких дозвільних документів у товариства з обмеженою відповідальністю «АТП-13057-7» або товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЛЖИТЛОБУД» чи іншого суб`єкта господарювання на початок проведення будівельних робіт на земельній ділянці площею 2,39 кв.м по вул. Бережанській, 15 в Оболонському районі м.Києва.

В іншому разі прошу перевірити законність житлового будівництва та у разі наявності порушень зупинити його, а винних осіб притягти до відповідальності в установленому порядку.».

01.06.2017 в.о. директора Департаменту з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) відповідно до Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності» та «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553, Положення про Департамент з питань державного архітектурно- будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 01.10.2015 № 978, та на підставі запиту на отримання публічної інформації гр. ОСОБА_2 від22.05.2017 (вх. № 073-121(з) від 29.05.2017) видано наказ № 369 «Про проведення позапланової перевірки», яким наказано Управлінню контролю за будівництвом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київські міської ради (Київської міської державної адміністрації) здійснити проведення позапланової перевірки ТОВ «АТП-13057-7» та ПП «ВІР-Західбуд» на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельні норм, державних стандартів і правил на об`єкті будівництва: «Будівництво житлового комплексу з об`єктами торговельного та соціально-побутового призначення на вул. Бережанській, 15 в Оболонському районі м. Києва».

Департаментом з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на підставі наказу від 01.06.2017 № 369 та запиту на отримання публічної інформації гр. ОСОБА_2 від 22.05.2017 (вх. № 073-121(з) від 29.05.2017) у присутності уповноваженої особи Кицкая Василя Миколайовича (довіреність ТОВ «АТП-13057-7» від 28.04.2017 б/н ) проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил ТОВ «АТП-13057-7» щодо об`єкта будівництва «Будівництво житлового комплексу з об`єктами торговельного та соціально - побутового призначення на вул. Бережанській,15 в Оболонському районі міста Києва.».

За результатами перевірки складено акт від 02.06.2017 яким встановлено наступне: «Під час виїзду на місце встановлено, що за вказаною вище адресою виконуються підготовчі роботи відповідно до проекту виконання підготовчих робіт, розробленого генеральним підрядником ПП «ВІР-Західбуд» та затвердженого наказом замовника будівництва ТОВ «АТП-І3057-7» від 02.03.2017 Де 2/03-17.

Замовником будівництва надано документи, а саме: угоду про поновлення договору оренди земельної ділянки (на п`ять років) від 30.06.2015, посвідчену приватним нотаріуси: Київського міського нотаріального округу 30.06.2015 та зареєстровану в реєстрі за № 174 містобудівні умови та обмеження земельної ділянки на вул. Бережанській, 15 в Оболонському районі м. Києва від 17.11,2016 Де 1449/16/012/009-16.

Проектна документація, в тому числі проект виконання підготовчих робіт (ПрПР) розробляється згідно п. 6.4.1, п. 6.4.3 ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва» на підставі отриманих в установленому законодавством порядку вихідних даних (містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки) до основного проекту, як окремий розділ проектної документації на об`єкт будівництва в цілому

Пунктом 5 містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 09.11.2016 №1449/16/012/009-16 замовника будівництва до початку проектування зобов`язано вирішити питання щодо зміни виду використання земельної ділянки в установленому законодавством порядку.

Відповідно до листа Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КДДА) від 18.05.2017 № 057025-8680 встановлено, що замовником будівництва ТОВ «АТП-13057-7» не змінено вид використання земельної ділянки за вказаною вище адресою в установленому законодавством порядку, чим порушено вимоги п. 5 містобудівних умов та обмежень забудови -земельної ділянки від 09.11.2016 Д 1449/16/012/009-16.

Враховуючи вказане вище, проектна документація розроблена з порушенням вимог вихідних даних (містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки), чим порушено ч. 1 cm. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

02.06.2017 Департаментом з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) за результатами зазначеної перевірки винесено Товариству з обмеженою відповідальністю «АТП-13057-7» приписи:

- про усунення порушення вимог законодавства у сфері мостобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, в якому викладено вимогу усунути допущені порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності у термін до 31.07.2017;

- про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельних норм, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт в якому викладено вимогу з 02.06.2017 зупинити виконання підготовчих робіт до усунення допущених порушень.

Позивач не погоджуючись з діями відповідача щодо проведення 02.06.2017 позапланової перевірки та з виданими за результатами перевірки приписами звернувся з відповідним позовом до суду.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про те, що права та інтереси, за захистом яких позивач звернувся до суду, не були порушені з огляду на наступне.

Спірні правовідносини мали місце в червні 2017 року, а отже до них мають застосовуватись норми права чинні на момент їх існування.

Відповідно до частини першої-другої статті 41 Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Державний архітектурно-будівельний нагляд - сукупність заходів, спрямованих на дотримання уповноваженими органами містобудування та архітектури, структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності (далі - об`єкти нагляду), вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності. Державний архітектурно-будівельний нагляд здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через головних інспекторів будівельного нагляду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 1 частини третьої статті 6 зазначеного Закону встановлено, що до органів державного архітектурно-будівельного контролю належать структурні підрозділи з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

Згідно з пунктом 1 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 цей Порядок визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль відповідно до повноважень, визначених статтею 7 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", здійснюється такими органами державного архітектурно-будівельного контролю: виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад; структурними підрозділами з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських держадміністрацій; Держархбудінспекцією.

Відповідно до підпункту 1 пункту 2 вказаного Порядку державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за дотриманням, зокрема, вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції.

Пунктом 5 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 встановлено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Згідно з пунктом 7 вказаного Порядку позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю. Підставами для проведення позапланової перевірки, зокрема, є звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог містобудівного законодавства. Під час проведення позапланової перевірки посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю зобов`язана пред`явити службове посвідчення та направлення для проведення позапланової перевірки.

Відповідно до пункту 9 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб`єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об`єкт будівництва.

Отже, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється, зокрема, виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом у присутності суб`єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об`єкт будівництва. При цьому підставою для проведення позапланової перевірки, зокрема, є звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог містобудівного законодавства. Під час проведення позапланової перевірки на посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю покладається обов`язок пред`явити службове посвідчення та направлення для проведення позапланової перевірки.

Наказ від 01.06.2017 № 369 «Про проведення позапланової перевірки» було видано у зв`язку з надходженням запиту на отримання публічної інформації гр. ОСОБА_2 від22.05.2017 (вх. №073-121(з) від 29.05.2017).

Відповідно до частини першої статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

З аналізу запиту на отримання публічної інформації гр. ОСОБА_2 від 22.05.2017 (вх. №073-121(з) від 29.05.2017) вбачається, що він хоча й містить елемент запиту на інформацію, водночас фактично є зверненням фізичної особи щодо наявного на його думку порушення суб`єктом містобудування вимог містобудівного законодавства, зумовленого відсутністю у суб`єктів містобудування рішення Київської міської ради про відведення земельної ділянки ділянці площею 2,39 кв.м по вул. Бережанській, 15 в Оболонському районі м.Києва , яка перебуває в у Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТП-13057-7» згідно з рішенням Київської міської ради від 29.11.2005 р. № 541/3002, договором оренди земельної ділянки від 05.12.2006 р. № 78-6-00397 та угоди про поновлення договору оренди земельної ділянки від 30.06.2015 р. № 174 під житлове будівництво.

Таким чином у відповідача були наявні правові підстави для призначення та проведення позапланової перевірки на об`єкті «Будівництво житлового комплексу з об`єктами торговельного та соціально - побутового призначення на вул. Бережанській,15 в Оболонському районі міста Києва .» на підставі запиту на отримання публічної інформації гр. ОСОБА_2 від22.05.2017 (вх. № 073-121(з) від 29.05.2017).

В частині посилань позивача на порушення частини першої статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», якою встановлено, що повторне проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) за тим самим фактом (фактами), що був (були) підставою для проведеного позапланового заходу державного нагляду (контролю), забороняється, суд зазначає наступне.

Відповідно до акту перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 29.05.2016, який було складено за результатами перевірки на факт проведення якої позивач посилається як на наявність повторності, її було проведено у зв`язку знаходженням звернення народного депутата України Біленького А.Є. від 12.05.2017 №1610п (вх. № 17050 від 17.05.2017).

З аналізу зазначеного депутатського звернення та запиту на отримання публічної інформації гр. ОСОБА_2 від 22.05.2017 (вх. № 073-121(з) від 29.05.2017) судом встановлено, що хоча вони стосуються одного об`єкту будівництва, водночас містять повідомлення про наявність різних порушень містобудівного законодавства.

З огляду на зазначене, оскільки перевірку за результатами якої складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 29.05.2016 було проведено на підставі іншого звернення та у зв`язку з повідомленням про наявність інших порушень містобудівного законодавства, ніж перевірку за результатами якої складено акт від 02.06.2017, суд дійшов висновку про відсутність у даному випадку наявності факту повторності проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю).

Посилання позивача на порушення відповідачем інших положень Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» суд вважає необґрунтованими з огляду на наступне.

Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» щодо лібералізації системи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 03.11.2016 № 1726-VIII доповнено частини четверту та п`яту статті 2 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» положеннями наступного змісту: «Заходи контролю здійснюються органами Державної фіскальної служби (крім митного контролю на кордоні), державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки (крім здійснення державного нагляду за провадженням діяльності з джерелами іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких не підлягає ліцензуванню), державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду), державного нагляду у сфері господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім діяльності з переказу коштів, фінансових послуг з ринку цінних паперів, похідних цінних паперів (деривативів) та ринку банківських послуг), державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зокрема державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації - з урахуванням особливостей, встановлених Повітряним кодексом України, нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання (Авіаційними правилами України), та міжнародними договорами у сфері цивільної авіації.

Зазначені у частині четвертій цієї статті органи, що здійснюють державний нагляд (контроль) у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зобов`язані забезпечити дотримання вимог статті 1, статті 3, частин першої, четвертої, шостої - восьмої, абзацу другого частини десятої, частин тринадцятої та чотирнадцятої статті 4, частин першої - четвертої статті 5, частини третьої статті 6, частин першої - четвертої та шостої статті 7, статей 9, 10, 19, 20, 21, частини третьої статті 22 цього Закону".».

Пунктом 4 Прикінцевих та перехідних положень вказаного Закону встановлено, що заходи контролю органами державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду) здійснюються у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, законами та іншими нормативно-правовими актами у відповідній сфері, до набрання чинності змінами до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" в частині визначення особливостей здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, але не більше року після набрання чинності цим Законом.

Таким чином, станом на червень 2017 року положення Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» підлягали застосуванню з урахуванням особливостей, визначених міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, законами та іншими нормативно-правовими актами у сфері державного архітектурно-будівельного контролю.

Щодо посилань позивача на факт ненадання йому копій посвідчення (направлення) на проведення перевірки суд звертає увагу на те, що положеннями пункту 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 передбачено лише обов`язок посадових осіб відповідача обов`язок пред`явити службове посвідчення та направлення для проведення позапланової перевірки, а не надати їх копії. Доказів та обґрунтувань на підтвердження відсутності факту пред`явлення відповідних документів позивачем суду надано не було.

При цьому суд звертає увагу на той факт, що відповідно до акту перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 02.06.2017 перевірка була проведена у присутності уповноваженої особи Кицкая Василя Миколайовича (довіреність ТОВ «АТП-13057-7» від 28.04.2017 б/н ). Доказів та обґрунтувань на спростування вказаного факту позивачем суду надано не було.

З огляду на зазначене у суду відсутні підстави для висновку про те, що відповідачем позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил ТОВ «АТП-13057-7» щодо об`єкта будівництва «Будівництво житлового комплексу з об`єктами торговельного та соціально - побутового призначення на вул. Бережанській,15 в Оболонському районі міста Києва.» було проведено з порушення вимог чинного законодавства.

Відповідно до пункту 3 частини четвертої статті 41 Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право видавати обов`язкові для виконання приписи щодо: усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил; зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельних норм, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт.

Підпунктом 3 пункту 11 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю мають право: видавати обов`язкові для виконання приписи щодо: усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил; зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельним нормам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт.

Згідно з пунктами 17 та 19 вказаного Порядку у разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім акта перевірки, складається протокол разом з приписом усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил або приписом про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт (далі - припис). Припис складається у двох примірниках. Один примірник припису залишається в органі державного архітектурно-будівельного контролю, а інший надається суб`єкту містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль. Припис підписується посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю, яка провела перевірку.

Отже, посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю у разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності крім акта перевірки видають обов`язкові для виконання приписи щодо: усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил; зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельним нормам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт.

Актом перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 02.06.2017 встановлено, що проектна документація щодо об`єкта будівництва «Будівництво житлового комплексу з об`єктами торговельного та соціально - побутового призначення на вул. Бережанській,15 в Оболонському районі міста Києва.» розроблена з порушенням вимог вихідних даних (містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки), чим порушено частину першу статті 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Зазначений висновок зроблено з огляду на те, що пунктом 5 містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 09.11.2016 № 1449/16/012/009-16 замовника будівництва до початку проектування зобов`язано вирішити питання щодо зміни виду використання земельної ділянки в установленому законодавством порядку, водночас відповідно до листа Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КДДА) від 18.05.2017 № 057025-8680 встановлено, що замовником будівництва ТОВ «АТП-13057-7» не змінено вид використання земельної ділянки в установленому законодавством порядку.

Відповідно до частини першої статті 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» проектна документація на будівництво об`єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

Пунктом 5 «Планувальні обмеження (зони охорони пам`яток культурної спадщини, зони охоронюваного ландшафту, межі історичних ареалів, прибережні захисні смуги, санітарно - захисні та ніші охоронювані зони)» містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 09.11.2016 № 1449/16/012/009-16 визначено, що до початку проектування має бути вирішено питання щодо зміни виду використання земельної ділянки в установленому законодавством порядку.

Позивач у позовній заяві зазначає про те, що на підтвердження виконання пункту 5 містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 09.11.2016 № 1449/16/012/009-16 ним було надано відповідачу належні документи, які підтверджують вирішення ним питання щодо зміни виду використання земельної ділянки, а саме: копію клопотання про зміну виду використання земельної ділянки з відміткою про отримання та копію проекту рішення Київської міської ради, яке розробив та надіслав 20.04.2017 Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) разом з іншими доданими документами.

Факт того, що станом на момент проведення відповідачем 02.06.2017 Київською міською радою рішення про зміну виду користування земельною ділянкою позивачу для будівництва, експлуатації та обслуговування багатофункціонального комплексу на вул. Бережанській, 15в Оболонському районі м. Києва прийнято не було позивачем не заперечується та підтверджується листом Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КДДА) від 18.05.2017 № 057025-8680 копія якого наявна в матеріалах справи.

З огляду на зазначене суд дійшов висновку про те, що у відповідача були наявні підстави для висновку щодо допущення позивачем порушення частини першої статті 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та відповідно для видання у зв`язку з встановлення відповідного факту приписів від 02.06.2017 про усунення порушення вимог законодавства у сфері мостобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельних норм, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт.

Керуючись статтями 241, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «АТП-13057-7» (04201, м. Київ, вул. Бережанська, 15, код ЄДРПОУ 30607247) до Департаменту з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) (01001, м. Київ, вул. Хрещатик,32,код ЄДРПОУ 40224921) про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування приписів від 02.06.2017 - відмовити повністю.

Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.06.2022
Оприлюднено25.08.2022
Номер документу105847655
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —826/7544/17

Рішення від 07.06.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 08.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 16.01.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 15.06.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 15.06.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні