Ухвала
від 23.08.2022 по справі 522/9864/22
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №522/9864/22

Провадження №1-кс/522/4719/22

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 серпня 2022 року місто Одеса

Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання прокурора Приморської окружної прокуратури м. Одеси ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей та документів, -

УСТАНОВИВ:

Прокурор Приморської окружної прокуратури м. Одеси ОСОБА_3 звернулася до суду з клопотанням про надання тимчасового доступу до документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ).

В обґрунтування клопотання прокурор посилається на наступне.

СВ ВП №5 ОРУП №1 ГУНП в Одеській області здійснюється досудове розслідування кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.364 КК України у кримінальному провадженні №42021163030000017 від 13.05.2021.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 05.08.2014 ІНФОРМАЦІЯ_2 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » видано містобудівні умови та обмеження на будівництво курортно-оздоровчого комплексу за адресою: АДРЕСА_1 .

У подальшому, а саме 14.01.2019 ІНФОРМАЦІЯ_3 зареєстровано дозвіл на виконання будівельних робіт № ОД112190141009 з будівництва курортно-оздоровчого комплексу за адресою: АДРЕСА_1 .

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухомо майно земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 (кадастровий номер 5110137500:47:001:0038) та земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 (кадастровий номер 5110137500:20:001:0023), на який проводяться будівельні роботи, перебувають у приватній власності.

Цільове призначення вказаних земельних ділянок для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

Згідно Генерального плану міста Одеси вказані земельні ділянки розташовані в зоні Ж1 зона садибної забудови. Вказана зона призначена для розташування садибної забудови, одноквартирних житлових будинків із земельними ділянками та зблокованих одно-двоквартирних житлових будинків на суміжних ділянках.

У ході огляду інтернет сторінки ІНФОРМАЦІЯ_4 встановлено, що за адресою: АДРЕСА_1 , здійснюється будівництво 10-ти поверхового житлового будинку та на даний час здійснюється продаж квартир.

З огляду на викладене вбачається, що земельні ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , використовуються не за цільовим призначенням.

Відповідно дост.91Земельного кодексуУкраїни власникиземельних ділянокзобов`язані забезпечувати використання їх за цільовим призначенням.

Згідно із ст. 211 Земельного кодексу Украї ни громадянита юридичніособи несутьцивільну,адміністративну абокримінальну відповідальністьвідповідно дозаконодавства за невиконання вимог щодо використання земель за цільовим призначенням.

Разом з тим, у ході досудового розслідування встановлено, що земельні ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , розташовані в межах історичного ареалу м. Одеси « ІНФОРМАЦІЯ_5 », межі та режими використання якого визначені Історико-архітектурним опорним планом, проектом зон охорони та визначення меж історичних ареалів м. Одеси, затверджених наказом ІНФОРМАЦІЯ_6 від 20.06.2008 № 728/0/16-08.

Вищевказаною документацію передбачено, що на території історичного ареалу « ІНФОРМАЦІЯ_5 » забороняється реалізація проектів містобудівних, архітектурних перетворень, будівельних робіт без погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує політику у сфері охорони культурної спадщини.

Проте, згідно інформації наданої ІНФОРМАЦІЯ_7 та ІНФОРМАЦІЯ_8 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » не зверталось з метою погодження історико-містобудівного обґрунтування за адресою: АДРЕСА_1 .

Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Відповідно дост.31Закону України«Про регулюваннямістобудівної діяльності»проектна документаціяна будівництвооб`єктів розробляєтьсяу порядку,встановленому центральниморганом виконавчоївлади,що забезпечуєформування державноїполітики усфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

Порядок розроблення проектної документації на будівництво об`єктів затверджений наказом ІНФОРМАЦІЯ_9 № 45 від 16.05.2011.

Цей Порядок визначає процедуру розроблення проектної документації на будівництво об`єктів та поширюється на суб`єктів містобудування.

Положеннями п. п. 3, 4 цього Порядку визначено, що для забезпечення проектування об`єкта будівництва замовник повинен надати генпроектувальнику (проектувальнику) вихідні дані на проектування.

Основними складовими вихідних даних є: містобудівні умови та обмеження; технічні умови; завдання на проектування.

Пунктом 4.1 Порядку визначено, що завдання на проектування об`єктів будівництва складається з урахуванням норм ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» і затверджується замовником за погодженням із генпроектувальником (проектувальником).

Згідно з п. 3.5 ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», завдання на проектування визначає обґрунтовані вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень об`єкта будівництва, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва і складається з урахуванням технічних умов, містобудівних умов та обмежень.

Згідно п. 4.2 завдання на проектування визначає обґрунтовані вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень об`єкта будівництва, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва і складається з урахуванням технічних умов, містобудівних умов та обмежень.

Пунктом 9 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів визначено, що проектна документація на будівництво об`єктів розробляється з урахуванням вимог містобудівної документації, вихідних даних на проектування та дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Склад та зміст проектної документації об`єктів будівництва на всіх стадіях проєктування визначаються згідно з будівельними нормами і мають бути достатніми для оцінки проєктних рішень та їх реалізації (п. 10 зазначеного Порядку).

Згідно із ч. 2 ст. 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів.

З контекстунаведених нормможна дійтиправового висновку,що проектнадокументація об`єктабудівництва маєрозроблятися проектувальникомз дотриманнямвимог законодавства, будівельних норм,державних стандартіві правилта зурахуванням вихідних даних на проектування.

Статтею 29Закону визначено,що основнимискладовими вихіднихданих є містобудівні умови та обмеження, технічні умови, завдання на проектування.

Пунктом 8ч.5ст.29Закону України«Про регулюваннямістобудівної діяльності»(надаліЗакон)визначено,що містобудівні умови містять планувальні обмеження (охоронні зони пам`яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання, охоронні зони об`єктів природно-заповідного фонду, прибережні захисні смуги, зони санітарної охорони).

Як вжевище булозазначено, 05.08.2014 ІНФОРМАЦІЯ_2 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » видано містобудівні умови та обмеження на будівництво курортно-оздоровчого комплексу за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідно до поданих замовником будівництва документів, вказані містобудівні умови та обмеження були використані, як вихідні данні при проектуванні даного об`єкта будівництва.

Разом з тим встановлено, що об`єкт будівництва не відповідає затвердженим містобудівним умовам на обмеженням, отриманому дозволу на виконання будівельних робіт, які не передбачали будівництво багатоквартирного житлового будинку, що вказує на порушення містобудівного законодавства.

Відповідно до ч. 1 ст. 376 ЦК України житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.

Відповідно до п. 5 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою КМУ від 13.04.2011 № 466 будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

Відповідно до п. 27 Порядку дозвіл видається на безоплатній основі відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю за формою, наведеною у додатку 9 до цього Порядку.

Згідно з п. 28 Порядку замовник (його уповноважена особа) подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронний кабінет до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву про отримання дозволу за формою, наведеною у додатку 10 до цього Порядку.

До заяви додаються:

- копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію (крім випадків, визначених пунктом 7 цього Порядку); копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою); проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку; копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника, засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації, капітального ремонту; копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд; інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати; результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».

Так, під час досудового розслідування, з метою надання відповідної кримінально-правової кваліфікації кримінального правоопрушення, виникла необхідність у встановленні обставин, що мають значення для кримінального провадження, у зв`язку з чим, є необхідність у проведенні заходу забезпечення кримінального провадження-тимчасового доступу до речей і документів, а саме отримання доступу до документів, перелік яких зазначено в клопотанні прокурора.

В свою чергу, встановлено, що зазначені матеріали перебувають у віданні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), що зареєстроване за адресою: АДРЕСА_2 .

Вищевказані документи планується використати стороною обвинувачення для перевірки існуючих доказів, а також як окремі докази фактів та обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

На думку сторони обвинувачення, існує наявність достатніх підстав вважати, що є реальна загроза зміни або знищення такої інформації, тому розгляд клопотання необхідно проводити без виклику осіб, у володінні яких знаходиться ця інформація.

Тому прокурор просить надати тимчасовий доступ до зазначених документів.

Прокурор в судове засідання не з`явилася, згідно письмової заяви клопотання підтримує в повному обсязі та просить здійснити розгляд без її участі.

Розгляд клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів здійснено без виклику осіб, у володінні яких вони перебувають, на підставі ч.2 ст.163 КПК України.

Дослідивши надані матеріали, якими обґрунтовано доводи клопотання, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.2 КПК України завданням кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Статтею 160 КПК України передбачено, що сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, які мають значення для встановлення як доказів відомостей, що містяться в цих документах, та у разі неможливості іншим способом довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, а також у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до документів, які містять охоронювану законом таємницю.

З наданих матеріалів вбачається, що СВ ВП №5 ОРУП №1 ГУНП в Одеській області здійснюється досудове розслідування кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.364 КК України у кримінальному провадженні №42021163030000017 від 13.05.2021.

Встановлено, що зазначені документи, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, відомості, які в них містяться можуть бути використані як докази, та іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, неможливо.

Керуючись ст.ст.159-166 КПК України,-

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора Приморської окружної прокуратури м. Одеси ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу задовольнити.

Надати прокурору Приморської окружної прокуратури м. Одеси ОСОБА_3 та слідчому СВ ВП № 5 ОРУП № 1 ГУНП ОСОБА_4 тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), що зареєстроване за адресою: АДРЕСА_2 , а саме:

- дозволу на виконання будівельних робіт від 14.01.2019 № ОД112190141009 з будівництва курортно-оздоровчого комплексу за адресою: АДРЕСА_1 .

- заяви ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », поданої до ІНФОРМАЦІЯ_3 , а також документів, наданих замовником разом із заявами, а саме:

- копії документів, що посвідчують право власності чи користування земельними ділянками, або копії договору суперфіцію;

- копії розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою);

- проектної документації на будівництво, що розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку;

- копії документів, що посвідчують право власності на будинок чи споруду, або згода його власника, засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації, капітального ремонту;

- копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд;

- інформації про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати;

- результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля», з можливістю отримати копії вказаних документів.

Встановити строк дії ухвали протягом двох місяців з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Роз`яснити особам, у володінні яких знаходяться вказані документи, що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Слідчий суддя:

23.08.2022

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення23.08.2022
Оприлюднено15.05.2024
Номер документу105853813
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —522/9864/22

Ухвала від 22.12.2022

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Ухвала від 22.12.2022

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Ухвала від 22.12.2022

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Ухвала від 23.08.2022

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні