Постанова
від 22.08.2022 по справі 710/8/22
ЧЕРКАСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ЧЕРКАСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Номер провадження 22-ц/821/891/22Головуючий по 1 інстанціїСправа № 710/8/22 Категорія: 311000000 Побережна Н.П. Доповідач в апеляційній інстанції Сіренко Ю. В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 серпня 2022 року

м. Черкаси

Черкаський апеляційний суд в складі колегії суддів:

Сіренка Ю.В., Гончар Н.І., Фетісової Т.Л.,

секретар: Попова М.В.,

учасники справи:

позивач ОСОБА_1 ;

відповідач Шполянська дитяча мистецька школа Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади;

треті особи Шполянська міська рада об`єднаної територіальної громади, директор Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади Гончаренко Михайло Миколайович;

особа, яка подала апеляційну скаргу Шполянська дитяча мистецька школа Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади,

розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження в м. Черкаси апеляційну скаргу Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади на рішення Шполянського районного суду Черкаської області від 03 травня 2022 року у цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Шполянська міська рада об`єднаної територіальної громади, директор Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади Гончаренко Михайло Миколайович, про визнання незаконним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії,

в с т а н о в и в:

У січні 2022 року ОСОБА_1 звернулась до Шполянського районного суду Черкаської області з позовом до Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Шполянська міська рада об`єднаної територіальної громади, директор Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади Гончаренко Михайло Миколайович, про визнання незаконним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, ОСОБА_1 зазначила, що з 23.09.2021 по 07.11.2021 включно вона не була допущена відповідачем до роботи на підставі наказу директора Шполянської дитячої мистецької школи Гончаренка М.М. № 59 к-тр 22.09.2021, в якому вказано, що простій введено з вини ОСОБА_1 через відмову від вакцинації та відсутності документа, що підтверджує повний курс вакцинації, чи міжнародний, внутрішній сертифікат або іноземний сертифікат, що підтверджує вакцинацію від COVID-19. Внаслідок зазначеного, позивачка вказувала, що позбавлена права на оплату з розрахунку не нижче 2/3 тарифної ставки встановленого працівникові окладу на період простою, позбавлена права виконувати свої посадові обов`язки викладача, що є незаконним обмеженням її конституційних прав. Наказ № 59 к-тр від 22.09.2021 «Про призупинення роботи Шполянської дитячої мистецької школи та оголошення простою» з вини позивача без нарахування та виплати заробітної плати з підстав відсутності щеплення від респіраторної хвороби COVID-19, відповідачем не оголошено і не вручено належним чином позивачці. Позивачка категорично заперечує свою вину у переведенні роботи відповідача на простій. Вважає, що відповідач порушив її право на працю.

Рішенням Шполянського районного суду Черкаської області від 03 травня 2022 року позов ОСОБА_1 задоволено повністю.

Визнано незаконним та скасовано пункт 2 наказу директора Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області Гончаренка Михайла Миколайовича від 22.09.2021 №59 к-тр «Про призупинення роботи Шполянської дитячої мистецької школи та оголошення простою» відносно ОСОБА_1 .

Визнано незаконним та скасувано пункт 4.2 наказу директора Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області Гончаренка Михайла Миколайовича від 22.09.2021 № 59 к-тр «Про призупинення роботи Шполянської дитячої мистецької школи та оголошення простою» відносно ОСОБА_1 .

Стягнуто з Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади за рахунок бюджетних коштів Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади, передбачених для фінансування Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади, на користь ОСОБА_1 оплату простою з розрахунку двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу) за період з 23.09.2021 по 07.11.2021 включно, в розмірі 5 786,00 грн, сума вказана з врахуванням податків та зборів.

Стягнуто з Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади за рахунок бюджетних коштів Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади, передбачених для фінансування Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади, на користь держави судовий збір в розмірі 2 724,00 грн.

Мотивуючи прийняте рішення, суд першої інстанції вказав, що законодавець передбачив, що в разі оголошення карантину та встановлення «жовтого» рівня епідемічної небезпеки заборонено відвідування закладів освіти здобувачами освіти, однак вказав і на виключення з цього правила за умови наявності в закладі освіти не менш як 80 відсотків працівників, які мають документ, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації. При цьому, суд звернув увагу, що дане правило стосується здобувачів освіти, щодо працівників освіти, то законодавцем визначено, що такий період буде простоєм не з вини працівника, оскільки ч. 1 ст. 113 КЗпП України вказує, що на період оголошення карантину час простою оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу).

Суд врахував, що на відсутність вини працівника у простої також вказує і відсутність обов`язку працівників освіти на дату винесення наказу, а саме на 22.09.2021, здійснити щеплення від гострої респіраторної хвороби COVID-19. Такий обов`язок був запроваджений пізніше, а саме наказом Міністерства охорони здоров`я України від 04.10.2021 №2153 «Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням».

Відтак, суд, встановивши, що позивач не виконував свої трудові обов`язки не зі своєї вини, задовольнив вимоги останнього у частині стягнення з відповідача оплати за період простою з розрахунку двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу) за період з 23.09.2021 по 07.11.2021 включно в розмірі 5 786,00 грн.

Не погоджуючись з рішенням Шполянського районного суду Черкаської області від 03 травня 2022 року, Шполянська дитяча мистецька школа Шполянської міської ради ОТГ подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на необґрунтованість висновків суду першої інстанції, просила вказане рішення скасувати та ухвалити нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначає, що Шполянська дитяча мистецька школа в період карантину та встановлення «жовтого» рівня епідемічної небезпеки мала можливість продовжувати здійснювати свою діяльність, однак за певних умов. Так, відповідно до положень постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236, у редакції, чинній на день винесення оспорюваного наказу, за наявності в закладі освіти не менше ніж 80 % працівників, які мають документ, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації, організація мала можливість продовжувати працювати в період оголошення карантину. Оскільки ОСОБА_1 не мала жодного з документів, зазначених в пп. 15-1 п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236, в закладі не було 80 % працівників, вакцинованих від COVID-19, отже виникла необхідність у призупиненні роботи Шполянської дитячої мистецької школи та оголошенні простою.

18 липня 2022 року на адресу Черкаського апеляційного суду надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому, ОСОБА_1 , заперечуючи проти задоволення апеляційної скарги, просила рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Заслухавши представника третьої особи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади, який з`явився в судове засідання, перевіривши доводи апеляційної скарги та законність оскаржуваної постанови, колегія суддів доходить до висновку, що апеляційна скарга Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради ОТГ задоволенню не підлягає, з огляду на таке.

З матеріалів справи судом апеляційної інстанції встановлено, що згідно з наказом № 43 від 01.09.2014 ОСОБА_1 призначена на посаду викладача по класу хореографії Шполянської дитячої мистецької школи (т. 1 а.с. 18).

Відповідно до відомостей з трудової книжки серії НОМЕР_1 ОСОБА_1 01.09.2014 була прийнята на посаду викладача по класу хореографії до Шполянської дитячої школи мистецтв на підставі наказу № 43 від 01.09.2014, яка надалі була перейменована в Шполянської дитячу мистецьку школу Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області (т. 1 а.с. 19).

Наказом директора Шполянської дитячоїмистецької школиШполянської міськоїради ОТГ Гончаренка М.М. № 59 к-тр від 22.09.2021 «Про призупинення роботи Шполянської дитячої мистецької школи та оголошення простою» відповідно до ст. 12 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», Постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» зі змінами, протоколу № 35 від 21.09.2021 позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, керуючись рішенням комісії з питань техногенно-екологічної безпеки з надзвичайних ситуацій Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади від 22.09.2021 протокол №13, у зв`язку з встановленням з 00 год. 00 хв. 23 вересня 2021 року «жовтого» рівня епідемічної безпеки поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 на території всіх регіонів України, запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів, ст. 113 Кодексу законів про працю України, було вирішено: 1. Призупинити роботу з 23.09.2021 Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області та оголосити простій до наявності не менше ніж у 80% працівників документів, що підтверджують отримання повного курсу вакцинації, чи міжнародний, внутрішній сертифікат або іноземний сертифікат, що підтверджує вакцинацію від COVID-19 однією дозою дводозної вакцини (жовті сертифікати) або однією дозою дводозної вакцини чи двома дозами дводозної вакцини (зелені сертифікати), які включені Всесвітньою організацією охорони здоров`я...; 2. Оголосити простій з вини працівників, у яких відсутні документи, зазначені у п. 1 цього наказу, окрім інших, ОСОБА_1 ; п.4. Начальнику відділу бухгалтерського обліку та фінансової звітності Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади Онищенко Н.В.: 4.2. Не оплачувати час простою працівникам, зазначеним у п. 2 цього наказу. З наказом ОСОБА_1 ознайомлена 22.09.2021 (т. 1 а.с. 16-17, 63-64, 68-69).

Відповідно до заяви ОСОБА_1 про відмову від ризикованого медичного втручання від 23.09.2021 позивач повідомила Шполянську ДМШ, що утримується від щеплення від коронавірусної інфекції SARS-COV-2 (т. 1 а.с. 21).

Листом від 05.11.2021 № 01-27/5031 Шполянська міська рада ОТГ повідомила адвокату Гнатюк Г.І., що оскільки встановлено "жовтий" рівень епідемічної небезпеки, а в Шполянській дитячій мистецькій школі (ШДМШ) є менше 80% вакцинованих працівників, директором ШДМШ було видано наказ від 22.09.2021 № 59 к/тр «Про призупинення роботи та оголошення простою». У зв`язку з цим директор ШДМШ не міг надати відповіді на адвокатські запити, так як школа призупинила свою діяльність. Шполянська дитяча мистецька школа Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади є окремою юридичною особою, яка діє на підставі власного Статуту, затвердженого рішенням Шполянської міської ради ОТГ від 02.04.2021 №6-15/ІХ (Статут), а Шполянська міська рада ОТГ є її засновником. Засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися в діяльність мистецької школи, що здійснюється нею в межах її автономних прав, визначених законами та статутом. У зв`язку з цим неможливо надати запитувані документи, які знаходяться у ШДМШ (т. 1 а.с. 39).

Відповідно до відповіді Шполянської міської ради ОТГ ОСОБА_1 від 08.11.2021 № 508/01-36, Шполянська дитяча мистецька школа (далі - ШДМШ) є окремою юридичною особою, яка діє на підставі власного Статуту, затвердженого рішенням сесії Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області від 02.04.2021 № 6 -15/1Х (Статут), а Шполянська міська рада є її засновником. Відповідно до наказу ШДМШ від 05.11.2021 №64 - к/тр «Про відновлення роботи закладу та виходу працівників ШДМШ простою» 8 листопада ШДМШ відновлює роботу викладачів та працівників школи (т. 1 а.с. 40).

Згідно з листом директора Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади ОСОБА_2 від 19.11.2021 № 92, у відповідь на звернення від 08.11.2021 № 37, від 08.11.2021 № 46, від 11.11.2021 № 52, ОСОБА_1 надано такі документи: копію наказу «Про припинення роботи Шполянської дитячої мистецької школи та оголошення простою» від 22.09.2021 №59-к/тр та копію аркушу з особистим підписом від 22.09.2021; копію трудової книжки, копію наказу про прийняття на роботу; копію наказу «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1 » від 08.11.2021 № 66-к/тр, копію акта про відмову від ознайомлення під підпис з наказом від 08.11.2021 № 66-к/тр (т. 1 а.с. 20).

У відповідь на адвокатський запит від 08.10.2021 № 41, директор Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади Гончаренко М.М. листом повідомив адвоката Гнатюк Г.І., що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID 19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» зі змінами, протоколу № 35 від 21.09.2021 позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, керуючись рішенням комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області від 22.09.2021, протоколу № 13, у зв`язку з встановленням з 00 год. 00 хв. 23 вересня 2021 року «жовтого» рівня епідемічної безпеки поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 на території всіх регіонів України, наказу директора Шполянської дитячої мистецької школи № 59 к/тр від 22.09.2021 роботу навчального закладу було призупинено та оголошено простій з 23.09.2021. Ознайомлення з наказом директора проводилось під особистий підпис. Питання порядку нарахування та виплати заробітної плати на час простою не належить до компетенції директора школи. Надати копію списку викладачів Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади, відповідно до чинного законодавства, неможливо, так як відповідно до наданих документів адвокат представляє Вдовик Ю.О. Надати довідку про нарахування та виплату заробітної плати з 01.01.2021 і по теперішній час немає можливості, так як виплата проводиться відділом бухгалтерського обліку та фінансової звітності Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади, а облік ДПС України (т. 1 а.с. 41).

Відповідно до розрахункового листа за вересень 2021 року ОСОБА_1 було виплачено 5 448,33 грн (т. 1 а.с. 44).

Згідно з довідкою про доходи від 17.12.2021 № 233, виданою Шполянською міською радою ОТГ, ОСОБА_1 за період з 01.06.2021 по 30.11.2021 нараховано заробітної плати в розмірі 36 316,25 грн, з яких: 13593,28 за червень 2021 року, 7825,64 грн за липень 2021 року, 7769,22 грн за серпень 2021 року, 6768,11 грн за вересень 2021 року, за жовтень-листопад 2021 року дохід відсутній (т. 1 а.с. 45).

Відповідно до протоколу позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 21.09.2021 № 35 вирішено встановити з 00 год 00 хв 23.09.2021 «жовтий» рівень епідемічної небезпеки поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2, на території всіх регіонів України. Головам обласних та Київської міської держадміністрації разом із Держпродспоживслужбою та Національною поліцією вжити заходів до залучення до процесу вакцинації, зокрема педагогічних та інших працівників закладів освіти, можливостей існуючих пунктів щеплень в закладах освіти (т. 1 а.с. 65, 70).

Згідно з талонами-повідомленнями єдиного обліку № 3563, 3576, 3590, 3604, 3653, 3669, 3710, 3684, 3757, 3778, 3800, 3896, 3909, 3926, 3938, 3953, 3988, 3971, 3996, 4003, 4025, 4040, 4086, 4111, 4118, 4137, 4148 про прийняття і реєстрацію заяви (повідомлення) про кримінальне правопорушення та іншу подію 27.09.2021, 28.09.2021, 29.09.2021, 30.09.2021, 04.10.2021, 05.10.2021, 08.10.2021, 06.10.2021, 11.10.2021, 12.10.2021, 13.10.2021, 18.10.2021, 19.10.2021, 20.10.2021, 21.10.2021, 22.10.2021, 25.10.2021, 23.10.2021, 26.10.2021, 27.10.2021, 28.10.2021, 29.10.2021, 01.11.2021, 02.11.2021, 03.11.2021, 04.11.2021, 05.11.2021, 08.11.2021 надходили повідомлення зі служби 102 про те, що за адресою: АДРЕСА_1 директор дитячої школи мистецтв ОСОБА_2 не впускає працівників до приміщення працювати (т. 1 а.с. 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110).

Відповідно до листів начальника Відділу поліцейської діяльності №2 Звенигородського РВП ГУНП в Черкаській області від 19.10.2021, 24.11.2021, 15.12.2021, повідомлення ОСОБА_1 про те, що директор дитячої мистецької школи ОСОБА_2 не допускає працівників до роботи, зареєстровані в ВПД №2 Звенигородського РВП ГУНП в Черкаській області, розглянуто в порядку Закону України «Про звернення громадян». У зв`язку з відсутністю даних, які б вказували на наявність кримінального правопорушення, підстави для внесення інформації до ЄРДР відсутні (т. 1 а.с. 111, 112, 113, 114).

За даними довідки, виданої Шполянською міською радою ОТГ, посадовий оклад ОСОБА_1 у вересні 2021 року складав 5 786,00 грн, у жовтні 2021 року 5 786,00 грн, у листопаді 2021 року 5 786,00 грн (а.с. 203).

Відповідно до ст. 34 КЗпП України, простій - це призупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами.

Аналіз даної статті свідчить про те, що для зупинення роботи (простою) мають існувати обставини, які стали причиною неможливості виконання працівниками роботи.

Однак жодних доказів про те, що зупинення роботи викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, чи наявністю інших обставин неможливості виконання роботи, матеріали справи не містять та судом не встановлено.

Проте, оскільки позивачем наказ відповідача № 59 к-тр від 22.09.2021 «Про призупинення роботи Шполянської дитячої мистецької школи та оголошення простою» в суді першої інстанції не оскаржувався в частині призупинення роботи та оголошення простою в цілому, а оскаржувався лише в частині оголошення простою з вини ОСОБА_1 та неоплати часу простою ОСОБА_1 , колегія суддів виходить з наступного.

За твердженням відповідача, оскаржуваний наказ, яким було оголошено простій, був виданий з урахуванням, зокрема, пп. 15-1 п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236, протоколу № 35 від 21.09.2021 позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.

Так, згідно з протоколом № 35 позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 21.09.2021, яким встановлено з 00 год 00 хв 23 вересня 2021 року «жовтий» рівень епідемічної небезпеки на території всіх регіонів України, Державна комісія вирішила: 1. Головам обласних та Київської міської держадміністрацій разом із Держпродспоживслужбою та Національною поліцією вжити заходів, окрім іншого, до залучення до процесу вакцинації, зокрема педагогічних та інших працівників закладів освіти, можливостей існуючих пунктів щеплень в закладах освіти.

Відповідно до пп.15-1 п. 3 Постанови Кабінету Міністрів України № 1236 від 09.12.2020 (тут і надалі в редакції, чинній станом на день винесення спірного наказу) визначено, що у разі встановлення «жовтого» рівня епідемічної небезпеки додатково до обмежувальних протиепідемічних заходів, передбачених пунктом 22 цієї постанови, забороняється: відвідування закладів освіти здобувачами освіти, крім закладів освіти, в яких не менш як 80 відсотків працівників мають документ, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації, чи міжнародний, внутрішній сертифікат або іноземний сертифікат, що підтверджує вакцинацію від COVID-19 однією дозою дводозної вакцини (жовті сертифікати), або однією дозою однодозної вакцини чи двома дозами дводозної вакцини (зелені сертифікати), які включені Всесвітньою організацією охорони здоров`я до переліку дозволених для використання в надзвичайних ситуаціях, негативний результат тестування методом полімеразної ланцюгової реакції або одужання особи від зазначеної хвороби, чинність якого підтверджена за допомогою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія).

Таким чином, апеляційний суд приходить до висновку, що ні протокололом № 35 від 21.09.2021 позачергового засідання Державної комісії з ТЕБ та НС, ні постановою Кабінету Міністрів України №1236 від 09.12.2020 обов`язку вакцинації педагогічних та інших працівників освіти встановлено не було.

Заборона відвідувати заклади освіти, передбачена пп.15-1 п. 3 Постанови Кабінету Міністрів України № 1236 від 09.12.2020, стосується виключно здобувачів освіти, про що правильно зазначено в рішенні судом першої інстанції.

Згідно зі ст. 113 КЗпП України час простою не з вини працівника, в тому числі на період оголошення карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу). Про початок простою, крім простою структурного підрозділу чи всього підприємства, працівник повинен попередити власника або уповноважений ним орган чи бригадира, майстра або посадових осіб. За час простою, коли виникла виробнича ситуація, небезпечна для життя чи здоров`я працівника або для людей, які його оточують, і навколишнього природного середовища не з його вини, за ним зберігається середній заробіток. Час простою з вини працівника не оплачується. На період освоєння нового виробництва (продукції) власник або уповноважений ним орган може здійснювати робітникам доплату до попереднього середнього заробітку на строк не більш як шість місяців.

Відтак, у працівників освіти станом на день винесення оскаржуваного наказу обов`язку здійснити профілактичне щеплення проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, не було.

Тому, оголошення в оскаржуваному наказі простою з вини працівників, зокрема, ОСОБА_1 , в яких відсутні документи, зазначені в п. 1 наказу, та позбавлення останньої оплати часу простою, на думку колегії суддів, є незаконним.

Окрім того, апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції, що обов`язок працівників освіти здійснити щеплення від гострої респіраторної хвороби COVID-19 був запроваджений пізніше, а саме наказом Міністерства охорони здоров`я України від 04.10.2021 №2153 «Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням», який набрав чинності 08.11.2021, та яким встановлено, що на період дії карантину обов`язковій вакцинації проти COVID-19 підлягають, зокрема працівники закладів вищої, післядипломної, фахової передвищої, професійної (професійно-технічної), загальної середньої, у тому числі спеціальних, дошкільної, позашкільної освіти, закладів спеціалізованої освіти та наукових установ незалежно від типу та форми власності.

Відтак, враховуючи, що простій в Шполянській дитячій мистецькій школі Шполянської міської ради ОТГ оголошено не з вини ОСОБА_1 , беручи до уваги положення ст. 113 КЗпП України, якою передбачено, що час простою не з вини працівника, в тому числі на період оголошення карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу), суд апеляційної інстанції вважає правомірним висновок суду першої інстанції про необхідність задоволення вимог позивача й у частині стягнення з відповідача оплати за період простою з розрахунку двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу) за період з 23.09.2021 по 07.11.2021 включно в розмірі 5 786,00 грн.

Щодо застування строків позовної давності, апеляційний суд зазначає таке.

З матеріалів справи попередньо встановлено, що з оскаржуваним наказом ОСОБА_1 ознайомилась 22.09.2021 (а.с. 17).

Строк звернення до суду, зокрема, з вимогами про визнання незаконними та скасування пунктів наказу, згідно зі ст. 233 КЗпП України, закінчився 23.12.2021. Позовна заява підписана представником позивача 22.12.2021 та направлена на адресу Черкаського апеляційного суду засобами поштового зв`язку.

За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність підстав для застосування строків позовної давності до даного позову, оскільки строку подачі даного позову ОСОБА_1 пропущено не було.

Крім того, апеляційний суд звертає увагу, що скаржником в апеляційній скарзі вказані вище твердження спростовано не було, та не ставилось питання про незаконність рішення суду першої інстанції, окрім іншого, в частині незастосування строків позовної давності.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 374 ЦПК України, суд апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги має право залишити судове рішення без змін, а скаргу без задоволення.

Згідно з ст. 375 ЦПК України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Постановлене у справі рішення є законним та обґрунтованим і підстав для його зміни чи скасування за наведеними у скарзі доводами колегія суддів не вбачає.

Враховуючи викладене вище, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Керуючись ст.ст. 268, 374, 375, 381, 382, 383, 384 ЦПК України, апеляційний суд,

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргуШполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади залишити без задоволення.

Рішення Шполянського районного суду Черкаської області від 03 травня 2022 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів.

Повний текст постанови складено 24 серпня 2022 року.

Судді Ю.В. Сіренко

Н.І. Гончар

Т.Л. Фетісова

СудЧеркаський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення22.08.2022
Оприлюднено25.08.2022
Номер документу105876136
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них

Судовий реєстр по справі —710/8/22

Ухвала від 17.04.2023

Цивільне

Шполянський районний суд Черкаської області

Побережна Н. П.

Ухвала від 07.04.2023

Цивільне

Шполянський районний суд Черкаської області

Побережна Н. П.

Постанова від 22.08.2022

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Сіренко Ю. В.

Постанова від 22.08.2022

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Сіренко Ю. В.

Ухвала від 25.07.2022

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Сіренко Ю. В.

Ухвала від 28.06.2022

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Сіренко Ю. В.

Ухвала від 15.06.2022

Цивільне

Шполянський районний суд Черкаської області

Побережна Н. П.

Ухвала від 08.06.2022

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Сіренко Ю. В.

Ухвала від 25.05.2022

Цивільне

Шполянський районний суд Черкаської області

Побережна Н. П.

Рішення від 02.05.2022

Цивільне

Шполянський районний суд Черкаської області

Побережна Н. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні