Справа № 710/8/22
Провадження № 6/710/10/23
УХВАЛА
17.04.2023 м. Шпола
Шполянський районний суд Черкаської області в складі:
головуючогосудді Побережної Н.П.,
за участі секретаря судових засідань Гадіон К.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Шпола заяву Територіального управління Державної судової адміністрації у Черкаській області про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання по цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору Шполянська міська рада об`єднаної територіальної громади, директор Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади Гончаренко Михайло Миколайович, про визнання незаконним та скасування наказу та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
07.04.2023 до Шполянського районного суду Черкаської області надійшла дана заява, в якій заявник просив поновити пропущений строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа по справі №710/8/22.
В обґрунтування заявизазначено,що01.09.2022 Територіальним управлінням Державної судової адміністрації України у Черкаській області (далі - Територіальне управління) отримано виконавчий лист Шполянського районного суду Черкаської області, виданий 30.08.2022 по справі №710/8/22 про стягнення з Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади на користь держави судового збору в сумі 2724,00 грн. за позовом ОСОБА_1 до Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору Шполянська міська рада об`єднаної територіальної громади, директор Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади Гончаренко Михайло Миколайович, про визнання незаконним та скасування наказу та зобов`язання вчинити дії. 15.09.2022 Управління Державної казнечейської служби України у Звенигородському районі Черкаської області повернуло без виконання вишезазначений виконавчий лист до Територіального управління у зв?язку із тим, що у боржника - Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади немає відкритих рахунків в управлінні, а тому казначейське обслуговування зазначеної установи не здійснюється. 22.09.2022 Територіальне управління направило до Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади лист про надання інформації щодо правонаступника або розпорядника коштів Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади та відкритих рахунків цієї юридичної особи для проведення безспірного списання судового збору органами Казначейства. 29.09.2022 Шполянська міська рада об?єднаної територіальної громади надіслала до Територіального управління лист про те, що розпорядником коштів Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади є Шполянська міська рада об?єднаної територіальної громади (код ЄДРПОУ - 04061576). 20.10.2022 Територіальне управління повторно звернулося до Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади з листом про надання підтверджуючих документів щодо розпорядника коштів та з пропозицією добровільно сплатити судовий збір у розмірі 2724,00 грн, але відповіді на сьогоднішній день не надходило. Також заявник зазначив, що у зв?язку із довготривалим листуванням щодо виконання виконавчого листа Шполянського районного суду Черкаської області, виданого 30.08.2022 по справі №710/8/22 строк пред?явлення виконавчого документа був пропущений.
Ухвалою судді Шполянського районного суду Черкаської області від 07.04.2023 заяву було залишено без руху та надано строк для усунення недоліків.
Ухвалою Шполянського районного суду Черкаської області від 13.04.2023 заяву Територіального управління Державної судової адміністрації у Черкаській області про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання було прийнято до провадження та призначено судовий розгляд.
В судове засідання представник заявника не з`явився, надав заяву про розгляд справи у його відсутності.
Заінтересовані особи до суду не з`явилися, про час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, надали заяви про розгляд справи у їх відсутність.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що заява обґрунтована і підлягає задоволенню, при цьому суд виходить з такого.
Відповідно до ч. 1 ст.433 ЦПК України у разі пропуску строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.
Так,стаття 1 Закону України «Про виконавче провадження» визначає, що виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Згідно зіст.18 Закону України «Про виконавче провадження» виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
За приписами статті 19Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
При аналізі зазначених норм чинного законодавства України вбачається, що належне виконання виконавцем покладених на нього обов`язків гарантує, зокрема непорушність майнових прав як стягувача так і боржника.
Відповідно до п. 1 ч. 1ст. 3 Закону України «Про виконавче провадження» примусовому виконанню підлягають рішення на підставі виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України.
В той же час, згідно з ч. 2ст. 6 ЗУ «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» було встановлено гарантії держави щодо виконання судових рішень та виконавчих документів, визначених законом «Про виконавче провадження», та особливості їх виконання.
Так відповідно до ст.2 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов`язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган; державні підприємство, установа, організація (далі - державне підприємство); юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства (далі - юридична особа).
За приписамистатті 3 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду. Стягувач за рішенням суду про стягнення коштів з державного органу звертається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у строки, встановлені Законом України «Про виконавче провадження» із заявою про виконання рішення суду.
Крім того, порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2011року №845 (надалі - Порядок) було врегульовано механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення.
За змістом абз. 3 п. 2 Порядку у тексті цього документа термін «боржники» вживається у такому значенні - визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства.
Згідно з п. 3 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників - рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).
З системного тлумачення зазначених норм чинного законодавства можна зробити висновок, що у випадку винесення судом рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, такі рішення підлягають виконанню не органами ДВС, а органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Так, відповідно до матеріалів цивільної справи №710/8/22 рішення Шполянського районного суду Черкаської області від 03.05.2022 набуло чинності 23.08.2022.
Виконавчий лист про стягнення з Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади за рахунок бюджетних коштів Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади (вул. Лозуватська, 59, м. Шпола, Звенигородський район, Черкаська область, код ЄДРПОУ 04061576), передбачених для фінансування Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади на користь держави судового збору в сумі 2724 грн. 00 коп. був виданий Шполянським районним судом Черкаської області 30.08.2022. У виконавчому листі вказано, що строк пред`явлення виконавчого документу до виконання до 23.11.2022.
Надалі 01.09.2022 вищевказаний виконавчий лист було направлено на примусове виконання до Територіального управління Державної судової адміністрації України у Черкаській області.
19.09.2022 Управління Державної казначейської служби України у Звенигородському районі Черкаської області повернуло без виконання виконавчий лист від 30.08.2022 до Територіального управління. Підстава: п.п. 3 п. 9 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників.
22.09.2022 ТУ ДСУ України в Черкаській області направило до Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади лист про надання інформації щодо правонаступника або розпорядника коштів Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади та відкритих рахунків цієї юридичної особи для проведення безспірного списання судового збору органами Казначейства.
05.10.2022 до ТУ ДСУ України в Черкаській області від Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади надійшов лист про те, що розпорядником коштів Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади є Шполянська міська рада об?єднаної територіальної громади (код ЄДРПОУ - 04061576) та було вказано реквізити для безспірного списання судового збору органами Казначейства за виконавчими листами по справах 710/8/22 та №710/5/22.
Заявник зазначає, що повторно звернувся до Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади з листом про надання підтверджуючих документів щодо розпорядника коштів та з пропозицією добровільно сплатити судовий збір у розмірі 2724,00 грн, але відповіді на сьогоднішній день не надходило.
Згідно з п.п. 3 п. 9 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 03.08.2011 за № 845 орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, крім випадків виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із Законом України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень.
Отже, виконавчий документ про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників неможливо виконати у разі коли боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства.
Так, боржником у виконавчому листі від 30.08.2022 вказано Шполянську дитячумистецьку школу Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади, яка згідно з листом Управління Державної казначейської служби України у Звенигородському районі Черкаської області від 02.09.2022 не має відкритих рахунків в органі казначейства.
Проте згідно з рішенням суду від 03.05.2022 було вирішено стягнути з Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади саме за рахунок бюджетних коштів Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади, передбачених для фінансування Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади, на користь держави судовий збір в розмірі 2724,00 грн.
В своєму листі від 29.09.2022 Шполянська міської рада об?єднаної територіальної громади повідомила ТУ ДСУ України в Черкаській області про те, що розпорядником коштів Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади є Шполянська міська рада об?єднаної територіальної громади та було вказано реквізити для безспірного списання судового збору органами Казначейства за виконавчими листами по справах 710/8/22 та №710/5/22.
У зв`язку із викладеним, оцінюючи докази та враховуючи обставини пропуску строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання, які визнані судом поважними, суд вважає за необхідне задовольнити заяву про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання.
Керуючи ст. 432, 433 ЦПК України, ст.4, ст.12 Закону «Про виконавче провадження», суд
УХВАЛИВ:
Заяву Територіального управління Державної судової адміністрації у Черкаській області про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання по цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору Шполянська міська рада об`єднаної територіальної громади, директор Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади Гончаренко Михайло Миколайович, про визнання незаконним та скасування наказу та зобов`язання вчинити дії - задовольнити.
Поновити строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа, виданого Шполянським районним судом Черкаської області, про стягнення з Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади за рахунок бюджетних коштів Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади (вул. Лозуватська, 59, м. Шпола, Звенигородський район, Черкаська область, код ЄДРПОУ 04061576), передбачених для фінансування Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади на користь держави судового збору в сумі 2724 грн. 00 коп.
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається до Черкаського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Учасник справи, якому ухвала суду не були вручені у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Суддя Н.П. Побережна
Суд | Шполянський районний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2023 |
Оприлюднено | 18.04.2023 |
Номер документу | 110250491 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Цивільне
Шполянський районний суд Черкаської області
Побережна Н. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні