ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 серпня 2022 рокуЛьвівСправа № 260/888/22 пров. № А/857/10522/22
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого-судді Курильця А.Р.,
суддів Мікули О.І., Ніколіна В.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної служби України з безпеки на транспорті на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 16 червня 2022 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Рем-Інтертранс» до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Західного міжрегіонального управління Укртрансбезпекипро визнання протиправними та скасування постанов -
суддя в 1-й інстанції Дору Ю.Ю.,
час ухвалення рішення 16.06.2022 року,
місце ухвалення рішення м. Ужгород,
дата складання повного тексту рішення не вказано,
в с т а н о в и в :
У лютому 2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Рем-Інтертранс» (далі позивач) звернулося з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Західного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки (далі відповідач) про визнання протиправними та скасування постанов.
Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 16 червня 2022 року позов задоволено повністю.
Визнано протиправними та скасовано постанови Західного міжрегіонального Управління Укртрансбезпеки про застосування адміністративно-господарського штрафу від 23.12.2021 року АО № 323953 та від 23.12.2021 року АО № 323954.
Не погоджуючись з таким рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неправильне застосування судом норм матеріального та процесуального права та невстановлення всіх обставин справи, просить оскаржуване рішення скасувати та прийняти нове про відмову в задоволенні позову в повному обсязі.
Свої апеляційні вимоги мотивує тим, що результати рейдової перевірки оформлені належним чином, з дотриманням приписів Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), затвердженимпостановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 року № 1567 (далі - Порядок № 1567), посадові особи Укртрансбезпеки діяли у відповідності до Закону України «Про автомобільний транспорт», на підставі та у межах встановлених чинним законодавством повноважень. Також звертає увагу, що судом першої інстанції були досліджені дозволи від 05.11.2021 № 2021-13850001-17138 НГ та від 05.11.2021 № 2021-13850001-17141 НГ лише на габаритні параметри перевезення вантажу, тобто не було досліджено дозволені маршрути пересування транспортних засобів при встановлених габаритних параметрах, а саме: смуга Маріуполя рух містом. Тобто, водії їхали по самовільно визначеному маршруті, що не давало їм права пересуватися зазначеними транспортними засобами вулицею Новосибірською міста Маріуполя, що стало підставою для здійснення перевірки та складання відповідних актів.
Згідно п. 3 ч. 1ст. 311 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Заслухавши суддю-доповідача, переглянувши справу за наявними у ній доказами, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що апеляційна скарга підлягає до задоволення, з наступних підстав.
Постановляючи оскаржуване рішення, суд першої інстанції виходив з того, що позиівач діяв правомірно, маючи дозволи від 05.11.2021 № 2021-13850001-17138 НГ та від 05.11.2021 № 2021-13850001-17141 НГ на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.
Проте, колегія суддів не погоджується з вищевказаними висновками суду першої інстанції, зважаючи на наступне.
Як вірно встановлено судом першої інстанції, посадовими особами Західного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки 10.11.2021 року на підставі направлення на перевірку від 08.11.2021 № 014609 у м. Маріуполь, вул. Новосибірська, проведено габаритний контроль транспортного засобу марки Renault (номерний знак НОМЕР_1 , серія і помер свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_2 ) та виявлено факт перевезення вантажу із перевищенням габаритних обмежень, встановлених ПДР, за наслідками якої встановлено фактичну ширину 4.15 м при допустимій 2,6 м. Також, проведено габаритний контроль транспортного засобу марки DAF (номерний знак НОМЕР_3 , Серія і помер свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_4 ), під час якої було встановлено факт перевезення вантажу із перевищенням габаритних обмежень, встановлених ПДР, за наслідками якої встановлено фактичну ширину 3.90 м при допустимій 2.6 м
Вказані порушення зафіксовані в актах проведения перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезення, пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 10.11.2021 № 284817 тавід 10.11.2021 № 323109. довідках про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 10.11.2021 № 0066506 та від 10.11.2021 № 0066618, актах про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних параметрів від 10.11.2021 № 002724, від 10.11.2021 № 0002547.
Листами від 17.12.2021 № 106472/4.2/24-21 та від 17.12.2021 № 106460/4.2/24-21 позивача було повідомлено про розгляд справи щодо порушення законодавства про автомобільний транспорт, призначене на 23.12.2021 о 09:30.
Станом на 23.12,2021 заступником начальника Західного міжрегіонального управління був ОСОБА_1
23 грудня 2021 року, за результатами розгляду справи, постановами про застосування адміністратпвно-господарського штрафу № 323953 та №323954 за порушення абзацу 17 частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» на позивача накладено штрафи у загальній сумі 102000,00 грн.
Не погоджуючись із вказаними постановами та вважаючи їх протиправними, позивач звернувся з цим адміністративним позовом до суду.
Відносини між автомобільними перевізниками, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень регулюються Законом України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 року №2344-ІІІ (далі - Закон №2344-ІІІ).
За змістом ч. 7 ст. 6 названого Закону центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює, поміж іншого, державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті. Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 103 (далі - Положення № 103), Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпеки) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).
Згідно з п. 4 Положення № 103 основним завданням Укртрансбезпеки, зокрема, є реалізація, державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування (далі - автомобільний транспорт), міському електричному, залізничному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті.
Підпунктами 2, 19, 29 п. 5 названого Положення визначено, що Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань: здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному, міському електричному, залізничному транспорті; здійснює контроль за додержанням перевізниками вимог режиму праці та відпочинку, що здійснюють перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом; у випадках, передбачених законом, складає протоколи про адміністративні правопорушення і накладає адміністративні стягнення.
Абзацом 1 п. 8 Положення № 103 визначено, що Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи. Так, пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2015 року № 592 "Деякі питання забезпечення діяльності Державної служби з безпеки на транспорті" утворені територіальні органи Укртрансбезпеки як структурні підрозділи апарату Служби за переліком згідно з додатком №3, в тому числі відповідач по справі.
Аналіз наведених норм свідчить на користь висновку про те, що посадові особи відповідача вправі застосовувати до порушників вимог автомобільного законодавства адміністративно-господарські санкції.
Відповідно до ч. 14 ст. 6 цього Закону № 2344-ІІІ, державний контроль автомобільних перевізників здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок.
Згідно ч. ч. 17 та 18 ст. 6 Закону № 2344-ІІІ, рейдові перевірки дотримання вимог законодавств про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснюються шляхом зупинки транспортного засобу або без такої зупинки посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та його територіальних органів, які мають право зупиняти транспортний засіб у форменому одязі за допомогою сигнального диска (жезла) відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Процедура здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом визначена Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року № 1567 (далі - Порядок № 1567).
Відповідно до п. п. 2, 3, 14 Порядку № 1567 державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України. Органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи. Державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю в тому числі, шляхом проведення рейдових перевірок. Рейдова перевірка транспортних засобів проводиться в будь-який час на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, на інших об`єктах, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту.
Частиною 18 ст. 6 Закону № 2344-ІІІ передбачено, що у разі проведення позапланових і рейдових перевірок автомобільний перевізник, що буде перевірятися, про час проведення перевірки не інформується.
Згідно п. п. 15, 16, 17 Порядку № 1567, під час проведення рейдової перевірки перевіряється: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону; додержання водієм вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР); відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам; оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення; додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів. Рейдова перевірка проводиться групою посадових осіб у кількості не менш як дві особи. Рейдова перевірка проводиться із зупиненням транспортних засобів або без їх зупинення. Зупинення транспортних засобів здійснюється відповідно до вимог п. 15 Правил дорожнього руху та Порядку зупинення транспортного засобу, що здійснює автомобільні перевезення пасажирів та вантажів, посадовими особами Укртрансінспекції.
Системний аналіз наведених норм дає підстави стверджувати, що державному контролю на автомобільному транспорті підлягають усі транспортні засоби, що здійснюють автомобільні перевезення, зокрема, вантажів на території України. Контроль може здійснюватися територіальними органами Укртрансбезпеки, шляхом проведення рейдових перевірок в будь-який час без попереднього інформування об`єкта перевірки.
Під час проведення рейдової перевірки перевіряється, зокрема наявність визначених статтями 39 і 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом.
Як вже встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, посадовими особами Західного міжрегіонального управління Укртраисбезнеки 10.11.2021 на підставі напралення на перевірку від 08.11.2021 № 014609 у м. Маріуполь, вул. Новосибірська, проведено габаритний контроль транспортного засобу марки Renault (номерний знакАС5268ЕО, серія і помер свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_2 ) тагабаритний контроль транспортного засобу марки DAF (номерний знак НОМЕР_3 , Серія і номер свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_4 ).
Враховуючи викладене колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що посадова особа Управління Укртрансбезпеки при здійсненні державного автомобільного контролю на транспорті, шляхом проведення рейдової перевірки позивача на предмет дотримання ним вимог законодавства про автомобільний транспорт, діяла у межах повноважень, визначених Законом № 2344-ІІІ та Порядком №1567.
Оформлення результатів перевірки та застосування адміністративно-господарських штрафів, передбачені пунктами 20-30 цього Порядку. Так, виявлені під час перевірки порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму. У разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3. Про результати перевірки транспортного засобу (відсутність порушення або зазначення номера складеного акта) посадова особа робить запис у дорожньому листі (за наявності такого) із зазначенням дати, часу, місця перевірки, свого прізвища, місця роботи і посади, номера службового посвідчення та ставить свій підпис, а у разі проведення перевірки виконання Європейської угоди ставить відповідний відбиток печатки на реєстраційному листку режиму праці та відпочинку водіїв (у разі наявності). У разі відмови уповноваженої особи суб`єкта господарювання або водія від підписання акта перевірки суб`єкта господарювання або акта перевірки транспортного засобу посадові особи, що провели перевірку, роблять про це запис (пункти 20-22 Порядку № 1567).
Як вбачається із матеріалів справи, виявлене при перевірці порушення зафіксоване в актах проведения перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезення, пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 10.11.2021 № 284817 тавід 10.11.2021 № 323109. довідках про результати здійснення габаритно-вагового контролю віл 10.11.2021 № 0066506 та від 10.11.2021 № 0066618, актах про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних параметрів від 10.11.2021 № 002724, від 10.11.2021 № 0002547.
Відтак, з огляду на встановлені обставини, суд зауважує на тому, що результати рейдової перевірки оформлені належним чином, з дотриманням приписів Порядку №1567. Акт перевірки складений за формою, що відповідає додатку №3 до зазначеного Порядку.
Відповідно до п. 25 Порядку № 1567 справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.
Пунктами 26-27 Порядку № 1567 передбачено, що справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням. У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.
Варто зазначити, що листами від 17.12.2021 № 106472/4.2/24-21 та від 17.12.2021 № 106460/4.2/24-21 позивача було повідомлено про розгляд справи щодо порушення законодавства про автомобільний транспорт, призначене на 23.12.2021 о 09:30.
Відповідно до пункту 27 Порядку № 1567,за наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарсьських штрафів.
Судом першої інстанції вірно встановлено, що станом на 23.12.2021 р. заступником начальника Західного міжрегіонального управління був Сергій Кейс, а отже, він мав повноваження щодо винесення постанови про застосування адміністративною осподарсілсого штрафу.
23 грудня 2021 року, за результатами розгляду справи, постановами про застосування адміністративно-господарського штрафу № 323953 та № 323954 за порушення абзацу 17 частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» на позивача накладено штрафи у загальній сумі102000,00 грн.
За змістом ч. 2 ст. 48 Закону "Про автомобільний транспорт" документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Частина 4 статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» визначає, що у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентним уповноваженими органами або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.
Дозвіл оформлюється підрозділами Державтоінспекції на підставі погоджувальних документів з власниками вулично-дорожньої мережі, залізничних переїздів, мостового господарства, служб міського електротранспорту, електромереж, електрифікації, електрозв`язку, в яких визначаються умови і режим проїзду зазначених транспортних засобів.
Допускається перевищення вагових параметрів порівняно з визначеними у пункті 22.5 Правил дорожнього руху на 2 відсотки (величина похибки) без оформлення відповідного дозволу та внесення плати за проїзд.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 р. № 879 «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування» затверджено Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - Порядок № 879).
Відповідно до пункту 3 Порядку № 879, габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції.
Габаритно-ваговий контроль, крім документального, здійснюється виключно в пунктах габаритно-вагового контролю посадовими особами та/або працівниками відповідних органів (п. 6 Порядку № 879).
За результатами габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка про здійснення габаритно- вагового контролю із зазначенням часу і місця його здійснення. У разі пред`явлення водієм транспортного засобу міжнародного сертифіката зважування габаритно- ваговий контроль у частині зважування не здійснюється (п. 18 Порядку № 879).
Відповідно до довідки про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 10.11.2021 № 0066506 та акту про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних параметрів від 10.11.2021 № 0002547 ширина транспортного засобу становлять 3,9 метрів.
Разом з тим, судом встановлено, щоперевезення вантажу здійснювались на підставі дозволу від 05.11.2021 № 2021-13850001-17138 НГ на участь у дорожньому русі транспортного засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.
Згідно дозволу автомобілем DAF НОМЕР_3 дозволено перевозити вантаж у наступних параметрах: Довжина в м: 18,00; Ширина в м: 4,20;Висота в м: 4,49;Загальна вага 25:00.
Відповідно до довідки про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 10.11.2021 № 0066618 та акту про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних параметрів від 10.11.2021 № 0002724 ширина транспортного засобу становлять 4,15 метрів.
Разом з тим, судом встановлено, щоперевезення вантажу здійснювались на підставі дозволу від 05.11.2021 № 2021-13850001-17141 НГ на участь у дорожньому русі транспортного засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.
Згідно дозволу автомобілем Рено, НОМЕР_1 дозволено перевозити вантаж у наступних параметрах: Довжина в м: 18,00;Ширина в м: 4,00;Висота в м: 3,50; Загальна вага 22,40.
За змістом частини 2 статті 48 Закону № 2344-III документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Частина 4 статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» визначає, що у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентним уповноваженими органами або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 р. № 879 «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування» затверджено Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - Порядок № 879).
Порядком № 879 регламентовано, що дозвіл на рух - єдиний уніфікований документ, що видається уповноваженим органом відповідно до Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2001 р. № 30 «Про проїзд великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними
переїздами» (Офіційний вісник України, 2001 р., № 3, ст. 75), після внесення в установлених порядку і розмірі плати за проїзд таких транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, в якому визначаються умови експлуатації транспортних засобів протягом певного часу за встановленим маршрутом і який дає право на проїзд за таких умов;
Порядком № 879 також встановлено, що погодження маршруту великовагових та великогабаритних транспортних засобів - документ, що видається дорожніми, комунальними, залізничними та іншими підприємствами і організаціями, якийпідтверджує можливість безпечного проїзду маршрутом. Погодження маршруту великовагових та великогабаритних транспортних засобів є підставою для видачі дозволу на рух.
Пунктом 15 Порядку № 879 визначено, що контроль за наявністю у водіїв великовагових та великогабаритних транспортних засобів дозволу на рух здійснюють уповноважені підрозділи Національної поліції та територіальні органи Укртрансбезпеки, які здійснюють габаритно-ваговий контроль.
Згідно вимог пункту 32 вимог Порядку № 879 перевізник, який має намір використовувати великоваговий та/або великогабаритний транспортний засіб, зобов`язаний не пізніше ніж за три доби звернутися до уповноважених Укравтодором підприємств із заявою про видачу погодження маршруту. Дозвіл на рух великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу після
отримання погодження маршруту видається уповноваженим підрозділом Національної поліції через центри надання адміністративних послуг.
До матеріалів справи долучено дозвіл: строк дії 05.11.2021 по 13.11.2021 № 2021-13850001-17138 НГ НА УЧАСТЬ У ДОРОЖНЬОМУ РУСІ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ, ВАГОВІ АБО ГАБАРИТНІ ПАРАМЕТРИ ЯКИХ ПЕРЕВИЩУЮТЬ НОРМАТИВНІ. ДАФ, НОМЕР_3 , причіп Швармеллер, ОА2451 ХР вантаж: запчастина ПО МАРШРУТУ: Запоріжжя, Північне шосе 22-Д, Північне шосе, вулиця Скворцова, автомагістраль Харків-Сімферополь, міська смуга Запоріжжя, виїзд на М18-М18
виїзд на Н30-Н30, виїзд на М14-М14 об`їзна Мангуша, виїзд на Т05-23-Т05-23 виїзд на Н20-Н20, міська смуга Маріуполя рух містом: Донецьке а/д, проспект Карпова, вул. Комишова, проспект Карпова проспект Нікопольський, вул. Левченка, вул. Левченка 1.
До матеріалів справи долучено дозвіл: строк дії № 2021-13850001-17141 НГ НА УЧАСТЬ У ДОРОЖНЬОМУ РУСІ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ, ВАГОВІ АБО ГАБАРИТНІ ПАРАМЕТРИ ЯКИХ
ПЕРЕВИЩУЮТЬ НОРМАТИВНІ РЕНО, АС 5268ЕО, причіп Ванхул ОА 3617 ХР, вантаж запчастина ПО МАРШРУТУ: Запоріжжя, Північне шосе 22-Д, Північне шосе, вулиця Скворцова, автомагістраль Харків-Сімферополь, міська смуга Запоріжжя, виїзд на М18-М18 виїзд на Н30-Н30, виїзд на М14-М14 об`їзна Мангуша, виїзд на Т05-23-Т05-23 виїзд на Н20-Н20, міська смуга Маріуполя рух містом: Донецьке а/д, проспект Карпова, вул. Комишова, проспект Карпова проспект Нікопольський, вул. Левченка, вул. Левченка 1.
Враховуючі зазначене, судом першої інстанції не було досліджено дозволені маршрути пересування транспортних засобів при встановлених габаритних параметрах, а саме: смуга Маріуполя рух містом.
Як вбачається з АКТа № 284817, АКТа № 323901, проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, в частині місця перевірки транспортних засобів та пояснень водіїв про причини порушень.
АКТ № 284817 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. 10 листопада 2021 року в місті Маріуполі вул. Новосибірська, направлення на перевірку, 08.11.2021 № 014609, проведено перевірку транспортного засобу DAF НОМЕР_3 , водій ОСОБА_2 , транспортний засіб належить ТОВ «Рем-Інтертранс», Закарпатської області.
Колегія суддів зазначає, що під час перевірки виявлено порушення: статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт під час надання послуг з перевезення вантажів згідно ТТН від 06.11.2021 № 465, вантажовідправник ТОВ «Запорізький ЛМЗ», вантажоодержувач ТОВ «Метінвест інжирінг», перевізник ТОВ «Рем-Інтертранс» з перевищенням габаритних обмежень ширина т/з ширина т/з 3,90 м, при допустимих 2.6. У тому числі порушення, за які передбачена статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» абзац 17 частина 1 перевезення вантажу з перевищенням встановлених законодавством габаритних норм понад 30 %.
Пояснення водія про причини порушень: «отклонился от маршрута так как это единственное КПП № 8 через которое можно заехать на завод». Водій транспортного засобу акт підписав.
АКТ № 323901 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом - 10 листопада 2021 року в місті Маріуполі вул. Новосибірська, направлення на перевірку, 08.11.2021 № 014609, проведено перевірку транспортного засобу RENAULT, номерний знак НОМЕР_1 , водій ОСОБА_3 , транспортний засіб належить ТОВ «Рем-Інтертранс», Закарпатської
області. Під час перевірки виявлено порушення: статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт під час надання послуг з перевезення вантажів згідно ТТН від 06.11.2021 № 466, вантажовідправник ТОВ «Запорізький ЛМЗ», вантажоодержувач ТОВ «Метінвест інжирінг», перевізник ТОВ «Рем-Інтертранс» з перевищенням габаритних обмежень ширина 4 метри 15 см. У тому числі порушення, за які передбачена статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» абзац 17 частина 1 перевезення вантажу з перевищенням встановлених законодавством габаритних норм понад 30 %, ширина транспортного засобу з вантажем склала 4 м. 15 см.
Пояснення водія про порушення: «отклонился от маршрута, так как это единственное ККП через которое можно заехать». Водій транспортного засобу акт підписав.
Тобто, колегія суддів зазначає, що водії їхали по самовільно визначеному маршруті, що не давало їм права пересування зазначеними транспортними засобами вулицею Новосибірською міста Маріуполя, що стало підставою для здійснення перевірки та складання відповідних актів і отримані ними дозволи не діють в разі відхилення від маршруту.
Решта доводів та заперечень учасників справи, висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Згідно з усталеною практикою Європейського суду з прав людини, зокрема у рішенні у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відображено принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Відповідно до п.4 ч.1, ч.2 ст.317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Переглянувши рішення суду першої інстанції, колегія суддів дійшла висновку, що оскаржуване рішення через неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, порушення норм матеріального права підлягає скасуванню з прийняттям нового рішення про відмову в задоволенні позову.
Керуючись ст.ст. 308,311,315,317,321,322,325,328,329 КАС України, суд, -
п о с т а н о в и в :
Апеляційну скаргу Державної служби України з безпеки на транспорті задовольнити.
Рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 16 червня 2022 року № 260/888/22 скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Рем-Інтертранс» відмовити.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути, у разі відповідності вимогам ст.328 КАС України, оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя А. Р. Курилець судді О. І. Мікула В. В. Ніколін Повне судове рішення складено 24 серпня 2022 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2022 |
Оприлюднено | 25.08.2022 |
Номер документу | 105879641 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні