ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/475
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 червня 2022 року м. Київ № 640/15041/19
за позовомПриватного підприємства "Статус-С" до Державної податкової служби України в особі Головного управління ДПС у м. Києві провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0390151206Суддя О.В.Головань
Обставини справи:
Приватне підприємство "Статус-С" звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0390151206 від 14.05.2019р. в частині накладення штрафу в розмірі 16 415, 56 грн.
Ухвалою суду від 22.08.2019 р. відкрито провадження та призначено розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження за наявними у справі матеріалами без виклику сторін.
23.09.2019 р. надано відзив на позов.
Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство "Статус-С" (02002, м. Київ, вул. М.Раскової, 19, офіс 90-4, код 36069491) зареєстроване в якості юридичної особи 12.08.2008 р., перебуває на обліку як платник податків у Головному управлінні ДПС у м. Києві, ДПІ у Дніпровському районі; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля.
На підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.75.1 ст. 75, п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України Головним управлінням ДФС у м. Києві проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ПП "Статус-С" за 2017-2018 рік, про що складено акт перевірки від 09.04.2019 р. за №3984/26-15-12-06/36069491.
Згідно з висновками акта перевірки встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних за 2017-2018 роки в ЄРПН - податкові накладні від 27.12.2018 р. №16 на суму ПДВ 164164, 63 грн. (зареєстрована 16.01.2019 р. - 1 день порушення терміну); від 07.09.2018 р. №15 на суму ПДВ 3040 грн. (зареєстрована 01.10.2018 р. - 1 день порушення терміну); від 07.09.2018 р. №17 на суму ПДВ 2400 грн. (зареєстрована 01.10.2018 р. - 1 день порушення терміну); від 07.09.2018 р. №16 на суму ПДВ 2400 грн. (зареєстрована 01.10.2018 р. - 1 день порушення терміну).
За результатами проведення перевірки контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 14.05.2019 року №0390151206, згідно з яким за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених п.201.10 ст. 201, згідно з п.120-1 ст. 120-1 Податкового кодексу України на позивача накладено штраф у розмірі 17 200, 56 грн. (10%).
За наслідками адміністративного оскарження рішенням ДФС України від 18.07.2019 р. за №33940/6/99-99-11-06-01-25 вказане податкове повідомлення-рішення залишене без змін.
Позивач - Приватне підприємство "Статус-С" - вважає вказане податкове повідомлення-рішення в частині податкової накладної №16 від 27.12.2018 р. протиправним та просить його скасувати з таких підстав.
Позивач зазначає, що вказана податкова накладна не зареєстрована вчасно в ЄРПН з вини ДФС України та його електронного сервісу, оскільки вказана податкова накладна була подана до реєстрації 15.01.2019 р., про що отримано повідомлення через систему МЕДок, тоді як лише на наступний день отримано повідомлення про неприйняття її на реєстрацію, причина відмови - порушено порядок обрахунку графи 11 розділу Б. Сума у графі 11 не збігається з розрахунковою.
Позивач зазначає, що вказана відмова є незаконною, оскільки відповідна квитанція про відмову у реєстрації мала надійти проти операційного дня 15.01.2019 р. згідно з вимогами Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246, тоді як квитанція надійшла лише 16.01.2019 р.
Крім того, жодної помилки при оформленні вказаної податкової накладної не було, і вона заповнена відповідно до вимог наказу Мінфіну від 31.12.2015 р. №1307.
Відповідач - Державна податкова служба України в особі Головного управління ДПС у м. Києві - проти задоволення позовних вимог заперечив, підтримавши висновки акта перевірки.
Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.
Згідно з пп.75.1.1. п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України (в редакції станом на 09.04.2019 р.) камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Згідно з п. 200.10 ст. 200 Податкового кодексу України у строк, передбачений абзацом першим пункту 76.3 статті 76 цього Кодексу, контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання).
Згідно з п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.
Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.
В даному випадку камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ПП "Статус-С" за 2017-2018 рік, про що складено акт перевірки від 09.04.2019 р. за №3984/26-15-12-06/36069491, проведено на підставі вказаних положень Податкового кодексу України, з дотриманням передбачених п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України строків.
Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Згідно з п. 2, 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246, операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.
Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Згідно з п. 10, 11, 12, 14, 15 Порядку №1246 після складення податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі на них накладається електронний цифровий підпис посадових осіб постачальника (продавця).
Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки згідно з переліком.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Згідно з п. 2 р. І Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 р. № 557, перша квитанція - електронне повідомлення, що формується у форматі (стандарті), затвердженому в установленому законодавством порядку, програмним забезпеченням контролюючого органу за результатами автоматизованої перевірки електронного документа та засвідчує факт і час отримання такого електронного документа в момент такого отримання; друга квитанція - електронне повідомлення, що формується у форматі, затвердженому в установленому законодавством порядку, програмним забезпеченням контролюючого органу (адресатом) за результатами ідентифікації, обробки електронного документа та засвідчує факт і час приймання (неприймання) чи реєстрації такого електронного документа.
Згідно з п. 11, 12 р. ІІ Порядку №557 перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі - протягом перших двох годин наступного операційного дня.
У першій квитанції, що формується за результатами автоматизованої перевірки, зазначеної у пункті 10 цього розділу, повідомляється про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується. На першу квитанцію накладається електронна печатка контролюючого органу, здійснюється її шифрування та надсилання автору електронного документа. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в контролюючому органі.
Якщо автору протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.
Не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено законодавством та цим Порядком, формується друга квитанція.
Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції).
В даному випадку податкова накладна №16 від 27.12.2018 р. доставлена в поштову скриньку ДФС України 15.01.2019 р. о 14:31:44, доставлено до центрального рівня ДПС України 15.01.2019 р. в 14:37:15; що підтверджується інформацією з Програми M.E.DOC, яка використовувалась позивачем для документообігу з сервісами ДФС України.
Проте, квитанція про відмову у реєстрації податкової накладної надійшла 16.01.2019 р. о 12.02, що підтверджується інформацією з Програми, а також не заперечується і відповідачем, а вже 16.01.2019 р. о 12.04 податкова накладна була повторно подана позивачем і зареєстрована у ЄРПН, як зазначено в акті перевірки.
З вказаного приводу суд зазначає наступне.
Як зазначено вище, податкова накладна №16 від 27.12.2018 р. доставлена до центрального рівня ДПС України 15.01.2019 р. в 14:37:15 (перша квитанція), після її направлення на реєстрацію позивачем, в межах передбачених п. 11 р. ІІ Порядку №557 двох годин. Тобто, документ отримано.
Проте, друга квитанція про відмову у реєстрації податкової накладної надійшла позивачу лише 16.01.2019 р. о 12.02, що відповідає п. 12 р. ІІ Порядку №557, проте, не відповідає п. 14 Порядку №1246 як акту вищої юридичної сили, згідно з яким квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня.
Тобто, після отримання податкової накладної 15.01.2019 р. в 14:37:15 до 20:00 цього ж дня позивачу мала бути надіслана квитанція за наслідками перевірки податкової накладної, що зроблено не було.
При чому, суд зазначає, що з моменту отримання податкової накладної до завершення операційного дня залишалося більше п`яти годин, і вказаного часу достатньо для перевірки податкової накладної за умови нормального функціонування електронного сервісу.
В той же час, згідно з матеріалами справи для повторного скерування податкової накладної та її реєстрації в ЄРПН позивачу знадобилося дві хвилини, що дає підстави для висновку про те, що за вчасного отримання другої квитанції протягом операційного дня 15.01.2019 р. він би встиг її повторно зареєструвати.
Щодо посилань позивача на протиправність відмови у реєстрації податкової накладної суд зазначає, що з огляду на встановлення судом порушення строків розгляду відповідачем скерованої на реєстрацію податкової накладної не вважає за необхідне надавати оцінку вказаним посиланням.
Згідно з п.120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано; безсторонньо; добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно.
З врахуванням викладеного у суду наявні підстави для висновку про порушення відповідачем вказаних вимог щодо накладення на позивача стягнення за порушення терміну реєстрації податкової накладної №16 від 27.12.2018 р., що мало місце з вини контролюючого органу.
Вказане є підставою для скасування податкового повідомлення-рішення №0390151206 від 14.05.2019р. в оскаржуваній частині.
На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 257-262, 293, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ :
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві № 0390151206 від 14.05.2019р. в частині накладення штрафу в розмірі 16 415, 56 грн.
3. Присудити до стягнення на користь Приватного підприємства "Статус-С" (02002, м. Київ, вул. М.Раскової, 19, офіс 90-4, код 36069491) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код 43005393) в особі відокремленого підрозділу - Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011, місцезнаходження: Україна, 04116, місто Київ, вул. Шолуденка, будинок 33/19) 1921 грн. судового збору.
4. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
5. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.В. Головань
Повний текст рішення
виготовлено і підписано 27.06.2022 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2022 |
Оприлюднено | 29.08.2022 |
Номер документу | 105898607 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Головань О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні