Постанова
від 19.01.2023 по справі 640/15041/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 640/15041/19 Суддя першої інстанції: Головань О.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 січня 2023 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

судді-доповідача - Горяйнова А.М.,

суддів - Файдюка В.В. та Шелест С.Б.,

розглянувши в порядку письмового провадження у м. Києві апеляційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 червня 2022 року, яке ухвалене в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження), у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства «Статус-С» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИЛА:

У серпні 2019 року ПП «Статус-С» звернулося до суду з адміністративним позовом, у якому просило визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві (процесуальним правонаступником якого є Головне управління ДПС у м. Києві) від 14 травня 2019 року № 0390151206 в частині накладення штрафу в розмірі 16415 грн 56 коп.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 червня 2022 року вказаний адміністративний позов було задоволено.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позову. Свої вимоги обґрунтовує тим, що суд першої інстанції неправильно застосував норми матеріального та процесуального права. Скаржник вказує на те, що ПП «Статус-С» порушило строк реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, що є підставою для накладення штрафу. Відповідач наголошує на тому, що при відправленні електронних документів платник податків повинен врахувати час на доставку документів до органів ДПС у разі можливих технічних проблем.

Відзив на апеляційну скаргу не надходив, що не перешкоджає апеляційному розгляду справи.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 311 КАС України справа розглядається у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 червня 2022 року - без змін, виходячи з такого.

Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судом першої інстанції встановлено та сторонами справи не заперечується, що Головним управлінням ДФС у м. Києві було проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ПП «Статус-С» за 2017-2018 рік, за підсумками якої складено акт від 09 квітня 2019 року № 3984/26-15-12-06/36069491.

В ході перевірки було встановлено порушення ПП «Статус-С» вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, яке полягає в порушенні термінів реєстрації податкових накладних, а саме:

- від 27 грудня 2018 року № 16 на суму ПДВ 164164 грн 63 коп, яка зареєстрована 16 січня 2019 року, тобто з пропуском встановленого терміну на 1 день;

- від 07 вересня 2018 року № 15 на суму ПДВ 3040 грн 00 коп, яка зареєстрована 01 жовтня 2018 року, тобто з пропуском встановленого терміну на 1 день;

- від 07 вересня 2018 року № 17 на суму ПДВ 2400 грн 00 коп, яка зареєстрована 01 жовтня 2018 року, тобто з пропуском встановленого терміну на 1 день;

- від 07 вересня 2018 року № 16 на суму ПДВ 2400 грн 00 коп, яка зареєстрована 01 жовтня 2018 року, тобто з пропуском встановленого терміну на 1 день.

На підставі зазначеного акту перевірки Головне управління ДФС у м. Києві прийняло податкове повідомлення-рішення від 14 травня 2019 року № 0390151206 про застосування до ПП «Статус-С» штрафу в розмірі 17200 грн 56 коп.

Вказане рішення контролюючого органу ПП «Статус-С» оскаржило в адміністративному порядку, однак рішенням ДФС України від 18 липня 2019 року № 33940/6/99-99-11-06-01-25 у задоволенні скарги було відмовлено.

Не погоджуючись з податковим повідомленням-рішенням від 14 травня 2019 року № 0390151206, ПП «Статус-С» звернулося до суду з адміністративним позовом про визнання його протиправним та скасування в частині нарахування штрафу в розмірі 16415 грн 56 коп.

Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог ПП «Статус-С», суд першої інстанції виходив з того, що порушення строків реєстрації податкових накладних відбулося з вини контролюючого органу, у зв`язку з чим підстави для накладення штрафу на позивача відсутні.

Колегія суддів погоджується із зазначеним висновком суду першої інстанції, адже він знайшов своє підтвердження під час апеляційного розгляду справи.

Предметом оскарження у цій справі є податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 14 травня 2019 року № 0390151206 в частині накладення штрафу в розмірі 16415 грн 56 коп.

Підставою для накладення штрафу в зазначеному розмірі став висновок контролюючого органу про порушення строку реєстрації податкової накладної від 27 грудня 2018 року № 16 на суму ПДВ 164164 грн 63 коп на 1 день.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (тут та надалі у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків, зокрема:

- для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Таким чином податкова накладна від 27 грудня 2018 року № 16 підлягала реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних не пізніше 15 січня 2019 року включно.

Згідно з ч. 1 ст. 1201 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з п.п. 2, 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі - Порядок), операційним днем є частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

Операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

За правилами п.п. 12-15 Порядку після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Як раніше зазначалося, граничним строком реєстрації податкової накладної від 27 грудня 2018 року № 16 в Єдиному реєстрі податкових накладних є 15 січня 2019 року.

Судом першої інстанції були встановлені такі обставини реєстрації податкової накладної від 27 грудня 2018 року № 16, які також не заперечуються відповідачем:

- 15 січня 2019 року о 14:31 податкову накладну доставлено в поштову скриньку ДФС України;

- 15 січня 2019 року о 14:37 податкову накладну доставлено до центрального рівня ДФС України;

- 16 січня 2019 року о 12:02 позивачу надійшла квитанція про відмову у реєстрації податкової накладної з посиланням на те, що у графі 11 розділу Б сума 164165 грн 63 коп не збігається з розрахунковою - 164165 грн 626 коп;

- 16 січня 2019 року о 12:04 позивач повторно надіслав податкову накладна для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Надаючи оцінку зазначеним обставинам, суд першої інстанції правильно зазначив, що податкова накладна від 27 грудня 2018 року № 16 доставлена до центрального рівня ДПС України 15 січня 2019 року о 14:37, проте квитанція про відмову у реєстрації податкової накладної надійшла позивачу лише 16 січня 2019 року о 12:02, що не відповідає п. 14 Порядку, згідно з яким квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня.

Суд першої інстанції також зауважив, що з моменту отримання податкової накладної контролюючим органом до завершення операційного дня залишалося більше п`яти годин і вказаного часу було б достатньо для перевірки податкової накладної за умови нормального функціонування електронного сервісу. В той же час позивачу для повторного скерування податкової накладної для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних знадобилося дві хвилини, що дає підстави для висновку про те, що за вчасного отримання квитанції протягом операційного дня 15 січня 2019 року він би встиг її повторно надіслати та зареєструвати податкову накладну від 27 грудня 2018 року № 16.

Під час розгляду і вирішення апеляційної скарги колегія суддів також враховує правову позицію Верховного Суду, викладену в постанові від 16 листопада 2022 року у справі № 160/9013/20 вчинення платником податків всіх залежних від нього дій для своєчасної реєстрації податкових накладних, реєстрація яких не відбулась внаслідок протиправної поведінки суб`єкта владних повноважень, від якого залежало забезпечення можливості належним чином виконати цей обов`язок, унеможливлює притягнення такого платника податків до відповідальності.

Такі ж висновки викладені в постановах Верховного Суду від 28 жовтня 2020 року у справі № 620/817/19, від 20 серпня 2019 року у справі № 1640/3125/18.

Зазначені обставини у своїй сукупності вказують на те, що суд першої інстанції ухвалив законне і обґрунтоване рішення про задоволення позовних вимог ПП «Статус-С» та визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 14 травня 2019 року № 0390151206 в частині накладення штрафу в розмірі 16415 грн 56 коп.

Доводи апеляційної скарги Головного управління ДПС у м. Києві не спростовують висновків суду першої інстанції, викладених в рішенні від 27 червня 2022 року та не можуть бути підставою для його скасування.

З огляду на викладене колегія суддів прийшла до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, надав належну оцінку дослідженим доказам та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. У зв`язку з цим колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 червня 2022 року - без змін.

Керуючись ст.ст. 242, 308, 311, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві - залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 червня 2022 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у випадках, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя-доповідач А.М. Горяйнов

Судді В.В. Файдюк

С.Б. Шелест

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.01.2023
Оприлюднено23.01.2023
Номер документу108513350
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —640/15041/19

Ухвала від 17.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 19.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Ухвала від 19.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Ухвала від 17.10.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Ухвала від 17.10.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Ухвала від 30.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Ухвала від 30.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Ухвала від 13.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Рішення від 26.06.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 26.06.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні