Рішення
від 23.06.2022 по справі 640/9005/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 червня 2022 року м. Київ № 640/9005/21

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Балась Т.П., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Виробничо-комерційної фірми «РВК Плюс» до Головного управління ДПС у м. Києві, Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві про визнання бездіяльності протиправною та стягнення коштів,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Виробничо-комерційна фірма «РВК Плюс» (далі - позивач або ВКФ «РВК Плюс») з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві (далі - відповідач), у якому просить суд:

- визнати бездіяльність Головного управління ДПС у м. Києві протиправною;

- стягнути з Державного бюджету України на користь Виробничо-комерційної фірми «РВК Плюс» у формі ТОВ (01014, м. Київ, вул. Мічуріна, 4, код ЄДРПОУ 30697215) помилково сплачені кошти по податку на додану вартість у сумі 350 000,00 (триста п`ятдесят тисяч гривень) 00 копійок.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у позивача наявні всі правові підстави для повернення з Державного бюджету України помилково сплаченої суми грошових коштів з податку на додану вартість. Проте, відповідач не виконав обов`язок, покладений на нього Податковим кодексом України та Порядком інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені від 11.02.2019 № 60 (далі - Порядок N 60) щодо надання органу казначейства висновку про повернення позивачу суми помилково перерахованих коштів, що і стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.04.2021 відкрито спрощене позовне провадження у справі, розгляд якої вирішено здійснювати без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.05.2022 залучено до участі у справі № 640/9005/21 співвідповідача - Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві.

Відповідач - Головне управління ДПС у м. Києві - позов не визнав, у відзиві на позов зазначив, що контролюючим органом правомірно було відмовлено у повернення переплати з ПДВ, посилаючись на те, що у разі повернення надміру сплачених податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість у порядку, визначеному пунктом 200-1.5 статті 200-1 цього Кодексу, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Позивачем подано відповідь на відзив відповідача, в якій позивач заперечує проти доводів останнього, викладених у його відзиві.

Від Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві заперечення проти позову до суду не надходили.

Частиною 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

З клопотаннями про розгляд справи у судовому засіданні учасники справи не звертались.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Виробничо-Комерційна фірма «РВК Плюс» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю як юридична особа зареєстрована 28.12.1999 (номер запису: 1 429 120 0000 000210), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

З матеріалів справи установлено, що Виробничо-Комерційною фірмою «РВК Плюс» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю помилково перерахувало грошові кошти з податку на додану вартість не на електронний рахунок в системі електронного адміністрування (СЕА), а на бюджетний рахунок (Казначейство України) в розмірі 386 540,00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями № 869 від 27.09.2019 на суму 110 000,00 грн., №870 від 27.09.2019 на суму 110 000,00 грн., № 871 від 30.09.2019 на суму 158 000,00 грн., №817 від 30.08.2019 на суму 8540,00 грн.

Згідно з вказаними платіжними дорученнями № 869 від 27.09.2019, №870 від 27.09.2019, № 871 від 30.09.2019, №817 від 30.08.2019 грошові кошти в розмірі 386 540,00 грн. були зараховані на бюджетний рахунок за наступними реквізитами: Отримувач: УДКСУ у Печерськ. р-ні ГУ ДКСУ у м. Києві; Код ЄДРПОУ: 38004897; Банк отримувача: Казначейство України (ЕЛ. АДМ. ПОДАТ.); Рахунок: 31118029026007; Призначення платежу: *;101;30698215; перераховано з власного поточного рахунка на електронний рахунок.

Станом на 31.03.2021 згідно даних інтегрованої картки платника податків ВКФ «РВК Плюс» у нього обліковується переплата у розмірі 373 361,84 грн.

Задля повернення помилково перерахованих грошових коштів ВКФ «РВК Плюс» звернулося із заявою до Головного управління ДПС у м. Києві (вх. від 25.11.2019 № 34109715) про повернення помилково перерахованих грошових сум з податку на додану вартість.

Головне управління ДПС у м. Києві розглянуло заяву позивача та листом вих. № 56627/10/26-15-04-01-18 від 02.12.2019 надало відповідь, що станом на 02.12.2019 обліковується переплата з податку на додану вартість у сумі 386 773,64 грн. Зазначена переплата виникла за рахунок та обліковується в ІКП в хронологічному порядку відповідно до Порядку інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені» (далі - Порядок) за рахунок: надходжень до бюджету коштів з поточного рахунку в установі банку (275 910,64 грн.); надходжень до бюджету коштів з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ (105 863,00 грн.) в погашення нарахованої платником суми податку до сплати. Крім цього, станом на 02.12.2019 термін узгодження грошових зобов`язань, визначених контролюючим органом згідно податкового повідомлення-рішення (форма «Н») від 28.11.2019 №0322200409 на суму 6 515,96 грн. не настав. Враховуючи вищевказане, відсутні підстави для повернення Позивачу переплати з ПДВ у розмірі 158000,00 грн. з бюджетного рахунку на рахунок в СЕА ПДВ.

03.01.2020 позивач листом вих.№03/01/20 звернувся із заявою до Головного управління ДПС у м. Києві щодо повернення переплати з податку на додану вартість на поточний рахунок в установі банку.

Головне управління ДПС у м. Києві розглянуло заяву позивача та листом вих. №10.01.2020 № 3331/10/26-15-04-01-18 надало відповідь, що станом на 10.01.2020 обліковується переплата з податку на додану вартість у сумі 380 257,68 грн. Зазначена переплата виникла за рахунок та обліковується в ІКП в хронологічному порядку відповідно до Порядку за рахунок: надходжень до бюджету коштів з поточного рахунку в установі банку (244 963,68 грн.); надходжень до бюджету коштів з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ (135 294,00 грн.) в погашення нарахованої платником суми податку до сплати. Враховуючи вищевказане, відсутні підстави для повернення переплати з ПДВ у розмірі 378000,00 грн. з бюджетного рахунку на поточний рахунок Позивача в установі банку.

02.10.2020 позивач листом вих.№9251092420 звернувся із заявою до Головного управління ДПС у м. Києві щодо повернення переплати з податку на додану вартість на поточний рахунок в установі банку.

Головне управління ДПС у м. Києві розглянуло заяву позивача та листом вих. №05.10.2020 № 136570/10/26-15-04-01-18 надало відповідь, що станом на 05.10.2020 обліковується переплата з податку на додану вартість у сумі 373 527,84 грн. Зазначена переплата виникла за рахунок та обліковується в ІКП в хронологічному порядку відповідно до Порядку за рахунок: надходжень до бюджету коштів з поточного рахунку в установі банку (83 829,84 грн.); надходжень до бюджету коштів з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ (289 698,00 грн.). Враховуючи вищевказане, відсутні підстави для повернення переплати з ПДВ у розмірі 363000,00 грн. з бюджетного рахунку на розрахунковий рахунок позивача в установі банку.

28.10.2020 позивач листом вих.№9279498332 звернувся із заявою до Головного управління ДПС у м. Києві щодо повернення переплати з податку на додану вартість на поточний рахунок в установі банку.

Головне управління ДПС у м. Києві розглянуло заяву позивача та листом вих. №29.10.2020 № 143887/10/26-15-04-01-18 надало відповідь, що станом на 29.10.2020 обліковується переплата з податку на додану вартість у сумі 479 639,84 грн. Зазначена переплата виникла за рахунок та обліковується в ІКП в хронологічному порядку відповідно до Порядку за рахунок: надходжень до бюджету коштів з поточного рахунку в установі банку (83 829,84 грн.); надходжень до бюджету коштів з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ (395 810,00 грн.). Враховуючи вищевказане, відсутні підстави для повернення переплати з ПДВ у розмірі 363000,00 грн. з бюджетного рахунку на розрахунковий рахунок Позивача в установі банку.

Не погоджуючись з бездіяльністю контролюючого органу щодо повернення помилково сплачених коштів, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

В силу вимог частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини щодо повернення помилково та надміру сплачених платежів урегульовані Податковим кодексом України, Порядком повернення коштів, помилково та/або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 №787 та Порядком інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені затвердженого наказом Міністерства фінансів України 11.02.2019 № 60.

Підпунктом 14.1.115 пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України визначено, що надміру сплачені грошові зобов`язання - суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов`язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.

Відповідно до підпункту 17.1.10 пункту 17.1 статті 17 Податкового кодексу України платник податків має право на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів в порядку, встановленому ним Кодексом.

Статтею 43 Податкового кодексу України передбачено, що помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті, та крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов`язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.

Обов`язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов`язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов`язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку. У разі повернення надміру сплачених грошових зобов`язань з податку на додану вартість такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

У разі повернення надміру сплачених податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість у порядку, визначеному пунктом 200-1.5 статті 200-1 цього Кодексу, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов`язань з податку на додану вартість чи на момент фактичного повернення коштів - шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.

Контролюючий орган не пізніше ніж за п`ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п`яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.

Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані, або з єдиного рахунку.

Відповідно до пункту 102.5 статті 102 Податкового кодексу України заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов`язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених цим Кодексом, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування.

Наказом Міністерства фінансів України від 03 вересня 2013 року № 787 затверджено Порядок повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25 вересня 2013 року № 1650/24182 ( Порядок № 787).

Згідно із пунктами 3, 4-1 та 5 Порядку № 787 повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету платежів та перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, у національній валюті здійснюється Казначейством або головними управліннями Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - головні управління Казначейства) з відповідних бюджетних рахунків для зарахування надходжень (далі - рахунки за надходженнями), відкритих в Казначействі відповідно до законодавства, шляхом оформлення розрахункових документів.

Повернення платежів у національній валюті здійснюється на рахунки одержувачів коштів, відкриті в банках або Казначействі, вказані заяві платника.

У разі повернення надміру сплачених податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість у порядку, визначеному пунктом 200-1.5 статті 200-1 Податкового кодексу України, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою про повернення надміру сплачених податкових зобов`язань з податку на додану вартість чи на момент фактичного повернення коштів - шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.

Повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету або на єдиний рахунок (у разі його використання) податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюджетів, перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, здійснюється за поданням (висновком, повідомленням) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, а при поверненні судового збору (крім помилково зарахованого) - за судовим рішенням, яке набрало законної сили.

У разі повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету або на єдиний рахунок (у разі його використання) податків, зборів, пені, платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС, та перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, до Казначейства подається висновок відповідно до Порядку інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 11 лютого 2019 року № 60 (Порядок № 60).

Відповідно до розділу ІІІ Порядку № 60 повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які повертаються територіальним органом ДПС на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу (далі - податкова декларація)), поданої до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.

Заява може бути подана платником до територіального органу ДПС в електронній формі за допомогою засобів інформаційно-телекомунікаційних систем та з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах, електронних довірчих послуг та електронного документообігу.

У заяві платник зазначає назву помилково та/або надміру сплаченого податку, збору, платежу, його суму, дату сплати і реквізити з платіжного документа, за якими кошти перераховано до бюджету (код класифікації доходів бюджету, бюджетний рахунок, на який перераховано кошти, код ЄДРПОУ територіального органу Казначейства, на ім`я якого відкрито рахунок), та визначає напрям перерахування помилково та/або надміру сплачених коштів, що повертаються.

Формування електронних висновків здійснюється територіальними органами ДПС щодня (крім вихідних, святкових та неробочих днів) з урахуванням календарної черговості розміщення інформації у Реєстрі узгоджених повернень.

Відповідно до пункту 9 Порядку № 60 сформовані електронні висновки про повернення з бюджету помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені з накладеними кваліфікованими електронними підписами та кваліфікованими електронними печатками територіальних органів ДПС у строк не пізніше 17:00 шостого робочого дня до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви ДПС в автоматичному режимі надсилає до Казначейства для виконання.

Відповідно до пункту V Розділу VI Порядку № 60 про прийняття електронного висновку та/або електронного повідомлення до виконання Казначейство інформує ДПС шляхом надсилання відповідної квитанції.

Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань, пені та надміру утриманої (сплаченої) суми ПДФО здійснюється територіальними органами Казначейства протягом п`яти робочих днів, наступних за днем прийняття електронного висновку та/або електронного повідомлення територіального органу ДПС.

Про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань, пені та надміру утриманої (сплаченої) суми ПДФО на підставі прийнятого до виконання електронного висновку та/або електронного повідомлення Казначейство інформує ДПС шляхом надсилання відповідної квитанції не пізніше 11:00 робочого дня, наступного за днем виконання такого висновку та/або електронного повідомлення.

Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2011 року № 106 «Деякі питання ведення обліку податків, зборів, платежів та інших доходів бюджету» перелік податків, зборів, платежів та інших доходів бюджету визначається відповідно до переліку кодів бюджетної класифікації в розрізі органів, що контролюють справляння надходжень бюджету.

Згідно з частиною 1 пункту 2 Постанови КМУ № 106 органи, що контролюють справляння надходжень бюджету повинні забезпечувати відповідно до законодавства здійснення постійного контролю за правильністю та своєчасністю надходження до державного та місцевих бюджетів податків, зборів, платежів та інших доходів згідно з переліком, а також ведення обліку таких платежів у розрізі платників з метою забезпечення повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів.

Відповідно до Постанови КМУ № 106 контроль за справлянням надходжень до бюджету за кодом бюджетної класифікації 14060100 «Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) здійснює Державна податкова служба України.

Аналіз зазначених норм податкового законодавства вказує, що повернення з бюджету помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання здійснюється за таких умов: в разі відсутності у платника податків податкової заборгованості, подання ним заяви про повернення надмірно перерахованих коштів, подання органом ДПС висновку про повернення відповідних сум коштів до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Пунктом 5 Порядку № 787 передбачено, що повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, платежів та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням (висновком, повідомленням) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету.

Як встановлено судом та зазначено вище, ВКФ «РВК Плюс» помилково перерахувало грошові кошти з податку на додану вартість не на електронний рахунок в системі електронного адміністрування (СЕА), а на бюджетний рахунок (Казначейство України) в розмірі 386 540,00 грн.

Відповідно до даних інтегрованої картки платника податків ВКФ «РВК Плюс» станом на 31.03.2021 у нього обліковується переплата у розмірі 373 361,84 грн.

Матеріали справи свідчать, що з метою повернення помилково перерахованих грошових коштів позивач неодноразово звертався до Головного управління ДПС у м. Києві з Заявами про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені, в яких зазначив напрям перерахування грошових коштів.

Утім Головне управління ДПС у м Києві відмовило позивачу у поверненні помилково сплачених коштів. При цьому, податковим органом не заперечується відсутність податкового боргу у позивача.

Стосовно покликань Головного управління ДПС у м. Києві у відзиві на позов на те, що у разі повернення надміру сплачених податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість у порядку, визначеному пунктом 200-1.5 статті 200-1 цього Кодексу, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, суд вказує на помилковість доводів відповідача і зазначає, що грошові кошти ВКФ «РВК Плюс» були перераховані з поточного рахунку на бюджетний рахунок, а не з електронного рахунку, як вказує відповідач, а тому підлягають поверненню платнику податку в загальному порядку на поточний рахунок відповідно до статті 43 Податкового кодексу України.

В разі надходження заяви позивача про повернення помилково сплачених коштів, за відсутності податкового боргу та за наявності переплати, Головним управлінням ДПС у м. Києві протиправно не було підготовлено висновок про повернення помилково перерахованих грошових коштів в сумі 350 000,00 грн. та не подано вказаний висновок для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Отже, враховуючи наведений порядок повернення платнику помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, платежів, встановивши факт помилково перерахованих грошових коштів, бездіяльність Головного управління ДПС у м. Києві щодо не підготовки висновку про повернення надмірно сплачених коштів в сумі 350 000,00 грн та не подання його до органу Казначейства є протиправною.

Щодо позовної вимоги про стягнення з Державного бюджету України на користь Виробничо-комерційної фірми «РВК Плюс» у формі ТОВ (01014, м. Київ, вул. Мічуріна, 4, код ЄДРПОУ 30697215) помилково сплачені кошти по податку на додану вартість у сумі 350 000,00 (триста п`ятдесят тисяч гривень) 00 копійок. суд зазначає наступне.

Необхідною обставиною для повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках податкового органу як переплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється контролюючими органами, є факт ухвалення податковим органом висновку про повернення надмірно сплачених сум податку.

В такому випадку повернення помилково сплачених коштів повинно здійснюватись в порядку статті 43 Податкового кодексу України.

Як вже зазначалось, позивач неодноразового звертався до контролюючого органу із заявами про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені.

Факт помилкової сплати коштів встановлено судом при розгляді даної справи.

Відповідачем, у свою чергу, не надано суду обґрунтованих пояснень про причин невиконання покладеного на нього обов`язку щодо підготовки висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подання його до Державної казначейської служби України у порядку, встановленому законом.

Таким чином, суд вважає, що під час звернення до відповідача із заявами про повернення помилково сплачених коштів, позивач діяв виключно в межах чинного законодавства, у зв`язку із чим, суд приходить до висновку, що відновленням порушених прав позивача є зобов`язання відповідача підготувати висновок про повернення Виробничо-комерційній фірмі «РВК Плюс» у формі ТОВ помилково сплачених коштів з податку на додану вартість у розмірі 350 000,00 грн. та подати його відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування коштів, на виконання шляхом стягнення таких коштів з відповідного бюджету.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню частково.

Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні з адміністративним позовом до суду було сплачено судовий збір в розмірі 5250,00 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Виробничо-комерційної фірми «РВК Плюс» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю задовольнити частково.

2. Визнати протиправно бездіяльність Головного управління ДПС у м. Києві, що виявилася у не підготуванні та не направленні до Головного управління Державної казначейської служби у м. Києві висновку про повернення помилково перерахованих грошових коштів в сумі 350 000,00 грн. на поточний Виробничо-комерційної фірми «РВК Плюс» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю з державного бюджету України.

3. Зобов`язати Головне управління ДПС у м. Києві підготувати висновок про повернення Виробничо-комерційній фірмі «РВК Плюс» у формі ТОВ помилково сплачених коштів з податку на додану вартість у розмірі 350 000,00 (триста п`ятдесят тисяч) грн. та подати його відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування коштів, на виконання шляхом стягнення таких коштів з відповідного бюджету.

4. В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

5. Стягнути на користь Виробничо-комерційної фірми «РВК Плюс» у формі ТОВ (01014, м. Київ, вул. Мічуріна, 4, код ЄДРПОУ 30697215) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у місті Києві (ЄДРПОУ 44116011, місцезнаходження: вул. Шолуденка, 33/19, м. Київ, 04116) судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 5250,00 (п`ять тисяч двісті п`ятдесят) грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Т.П. Балась

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.06.2022
Оприлюднено30.08.2022
Номер документу105917936
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —640/9005/21

Ухвала від 16.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 09.05.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 09.05.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 20.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 20.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Рішення від 23.06.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Балась Т.П.

Ухвала від 12.05.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Балась Т.П.

Ухвала від 31.07.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 12.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Балась Т.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні