ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
27 червня 2022 року м. Київ № 640/9399/22
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Скочок Т.О., ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї матеріалами
Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНС-ПОРТ ЮА» до Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови, В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРАНС-ПОРТ ЮА» з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті, в якому просить суд: визнати протиправною та скасувати постанову виконувача обов`язків начальника відділу державного нагляду (контролю) у місті Києві Укртрансбезпеки Гаврилюка Д.В. про застосування адміністративно-господарського штрафу №326271 від 11.01.2022 у повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України), суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Згідно з ч. 2 ст. 171 КАС України суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.
Вимоги до позовної заяви та доданих до неї документів визначені у ст. 160 і 161 цього Кодексу адміністративного судочинства України.
Так, ч. 1 ст. 161 КАС України встановлено, що до позовної заяви суб`єкта владних повноважень мають бути додані копії такої позовної заяви, а також копії доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті.
У свою чергу нормами ч. 1, 2 і 4 ст. 121 КАС України визначено, що позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Так, згідно з абз. 1 ч. 2 ст. 122 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Водночас нормами абз. 1 і 2 ч. 4 цієї ж статті Кодексу визначено, що якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов`язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.
Якщо рішення за результатами розгляду скарги позивача на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень не було прийнято та (або) вручено суб`єктом владних повноважень позивачу у строки, встановлені законом, то для звернення до адміністративного суду встановлюється шестимісячний строк, який обчислюється з дня звернення позивача до суб`єкта владних повноважень із відповідною скаргою на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.
Згідно тексту прохальної частини позову ТОВ «ТРАНС-ПОРТ ЮА» просить визнати протиправними та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу, яка датована 11.01.2022.
Як вбачається з тексту позовної заяви та доданих до неї документів, Товариство реалізуючи своє право на досудове оскарження постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу скористалося передбаченою у п. 32 Порядку проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) (затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 №1567) процедурою оскарження, та подало до Укртрансбезпеки скаргу від 17.01.2022 вих. №17-01/2022.
За результатами розгляду такої скарги ТОВ «ТРАНС-ПОРТ ЮА» Укртрансбезпека прийняла рішення про залишення скарги без задоволення, про що повідомило товариство листом від 04.02.2022 вих. №951/3.6.15-22. Вказаний лист отримано ТОВ «ТРАНС-ПОРТ ЮА» 16.02.2022, про що зазначено в тексті позовної заяви.
Таким чином, ТОВ «ТРАНС-ПОРТ ЮА» скористалося порядком досудового вирішення спору для скасування постанови №326271 від 11.01.2022 про застосування адміністративно-господарського штрафу та за результатами розгляду відповідної скарги позивача було прийнято рішення від 04.02.2022 про залишення скарги без задоволення, про зміст якого товариство дізналося 16.02.2022.
В подальшому, 22.06.2022 ТОВ «ТРАНС-ПОРТ ЮА» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва із цим позовом про визнання протиправним та скасування постанови №326271 від 11.01.2022 виконувача обов`язків начальника відділу державного нагляду (контролю) у місті Києві Укртрансбезпеки Гаврилюка Д.В. про застосування адміністративно-господарського штрафу.
Наведені вище обставини дають суду підстави для висновку про подання позивачем цієї позовної заяви до суду з пропуском тримісячного строку звернення до суду, визначеного ч. 4 ст. 122 КАС України.
У контексті з наведеним суддя звертає увагу позивача на приписами ч. 1 ст. 123 КАС України, якими передбачено, що у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
З огляду на викладене, суд пропонує позивачу подати до суду заяву про поновлення пропущеного строку звернення до суду із цим позовом, з документальним обгрунтуванням.
Згідно з ч. 1 ст. 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що позовна заява не відповідає вищевказаним вимогам положень ст. 161 КАС України і позивачу належить усунути вищенаведені недоліки у десятиденний строк з дня отримання копії цієї ухвали шляхом подання до суду із супровідним листом: заяви про поновлення пропущеного строку звернення до суду із цим позовом, де мають бути наведені підстави для поновлення строку звернення, та з документальним обґрунтуванням.
Керуючись ст.ст. 123, 160, 161, 169, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя Окружного адміністративного суду міста Києва -
У Х В А Л И В:
1. Залишити позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНС-ПОРТ ЮА» без руху.
2. Встановити позивачу десятиденний строк з дня отримання копії цієї ухвали для усунення недоліків позовної заяви.
3. Попередити позивача про те, що у випадку не усунення недоліків позовної заяви, позовна заява буде повернута йому відповідно до п. 1 ч. 4 ст. 169 КАС України.
4. Копію ухвали невідкладно надіслати особі, що звернулася із позовною заявою.
Ухвала набирає законної сили після її підписання суддею відповідно до ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України, та оскарженню не підлягає.
Суддя Т.О. Скочок
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2022 |
Оприлюднено | 29.08.2022 |
Номер документу | 105918481 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Скочок Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні