Рішення
від 29.06.2022 по справі 640/31358/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 червня 2022 року м. Київ № 640/31358/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Чудак О.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення та виклику учасників справи адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Валпас" до Головного управління Державної податкової служби у місті Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

установив:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ВАЛПАС» звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Головного управління Державної податкової служби у місті Києві, Державної податкової служби України, в якій просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у місті Києві від 03.11.2020 №2095879/35634359 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю «ВАЛПАС» в реєстрації податкової накладної від 13.10.2020 №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАЛПАС» від 13.10.2020 №5 днем її подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у місті Києві від 03.11.2020 №2095878/35634359 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю «ВАЛПАС» в реєстрації податкової накладної від 13.10.2020 №6 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАЛПАС» від 13.10.2020 №6 днем її подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у місті Києві від 12.10.2020 №2026209/35634359 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю «ВАЛПАС» в реєстрації податкової накладної від 10.09.2020 №6 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАЛПАС» від 10.09.2020 №6 від 10.09.2020 днем її подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у місті Києві від 02.11.2020 №2091833/35634359 про неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАЛПАС», зареєстрованої 28.10.2020 за №9279867025;

- зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у місті Києві врахувати таблицю даних платника податків, подану Товариством з обмеженою відповідальністю «ВАЛПАС» та зареєстровану контролюючим органом 28.10.2020 за №9279867025.

В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що у зв`язку із наданням транспортно-експедиційних послуг ТОВ «ВАЛПАС» складено податкові накладні від 10.09.2020 №6, від 13.10.2020 №5 та №6, які направлено для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних. Однак, реєстрація вказаних податкових накладних зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (ПК України) у зв`язку з тим, що податкові накладні відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

ТОВ «ВАЛПАС» зазначає, що виконало вимоги, вказані у квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних від 10.09.2020 №6, від 13.10.2020 №5 та №6 та надало відповідні пояснення та документи, що підтверджують наявність підстав для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, проте, рішеннями Комісії ГУ ДПС у місті Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 12.10.2020 №2026209/35634359, від 03.11.2020 №2095879/35634359 та №2095878/35634359, відмовлено у реєстрації податкових накладних від 10.09.2020 №6, від 13.10.2020 №5 та №6 з підстави - ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Позивач зазначає, що під час зупинення реєстрації податкових накладних від 10.09.2020 №6, від 13.10.2020 №5 та №6 відповідачем не визначено чіткого переліку документів, достатніх для реєстрації вказаної податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішення від 12.10.2020 №2026209/35634359, від 03.11.2020 №2095879/35634359 та №2095878/35634359 не відповідають вимогам чіткості та обґрунтованості, у них не зазначено які саме порушення закону допущені, відповідач не врахував подані позивачем документи, а тому спірні рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

Спірне рішення від 02.11.2020 №2091833/35634359 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість містить підставу відмови - виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам. Проте, у рішенні не наведено жодної обставини невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам. Спірне рішення не містить інформації про те, які конкретно види діяльності позивача не відповідають наявним у платника податку основним засобам, є незаконним та підлягає скасуванню. При цьому, наявність основних засобів було підтверджено відповідними документами. Тому, таке рішення позивач також вважає протиправним.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21.12.2020 позовну заяву ТОВ «ВАЛПАС» прийнято до розгляду та у справі відкрито провадження. Ухвалено здійснювати розгляд справи за спрощеного позовного провадження без повідомлення та виклику учасників справи.

Представник Головного управління Державної податкової служби у місті Києві подав до суду відзив на позовну заяву у якому вказано на необґрунтованість та відсутність підстав для задоволення позовних вимог, адже спірні рішення прийняті в порядку та строки, визначені законодавством, з огляду на неподання позивачем достатніх пояснень та документів для реєстрації податкових накладних.

ДПС України не подано до суду відзиву на позовну заяву.

Керуючись нормою частини п`ятої статті 262 КАС України, суд здійснював розгляд даної справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Суд, дослідив матеріали справи на підтвердження й спростування заявлених вимог в їх сукупності, надав їм юридичну оцінку та встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ВАЛПАС» зареєстровано як юридична особа 26.12.22007, номер запису 10701020000031403. Видами діяльності ТОВ «ВАЛПАС» за КВЕД є, зокрема, 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

Згідно матеріалів справи ТОВ «ВАЛПАС» має ресурси для безпосереднього здійснення господарської діяльності за КВЕД 49.41, зокрема:

- автомобіль - сідловий тягач Е, марки Renault Magnum 480 з д.н.з. НОМЕР_1 , 2002 року випуску, який ТОВ «ВАЛПАС» орендує у ТОВ «СЕРПАНТИН» на умовах договору оренду транспортного засобу від 01.10.2018;

- автомобіль - вантажний сідловий тягач марки Renault д.н.з. НОМЕР_2 , 1998 року випуску, який ТОВ «ВАЛПАС» орендує у ОСОБА_1 на підставі Договору оренду вантажного сідлового тягача від 01.06.2016 №1-06/2016;

- загальний напівпричіп бортовий тентований KOGEL SNCO 24Р з д.н.з. НОМЕР_3 , який належить ТОВ «ВАЛПАС», що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію НОМЕР_4 , Повідомленням форми 20-ОПП, Балансовою довідкою ТОВ «ВАЛПАС»;

- напівпричеп бортовий NARKO з д.н.з. НОМЕР_5 , який належить ТОВ «ВАЛПАС», що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію НОМЕР_6 , Повідомленням форми 20-ОПП, Балансовою довідкою ТОВ «ВАЛПАС»;

- штат водіїв вантажних автомобілів, зокрема, водії ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , що підтверджується штатним розписом ТОВ «ВАЛПАС».

09.09.2020 між ТОВ «ВАЛПАС» (виконавець) та ТОВ «ФМ ЛОЖІСТІК ДНІПРО» (замовник) укладено Договір №600/Д20 про надання транспортних послуг по Україні, згідно пункту 1.2. якого, Виконавець зобов`язується доставити ввірений йому згідно замовлення вантаж до пункту призначення (або організувати доставку вантажу) у встановлений Договором або додатками до нього строк та видати його уповноваженій на одержання вантажу особі, а Замовник зобов`язується оплатити такі послуги.

Згідно пункту 1.4 Договору, об`єм вантажу, маршрути перевезень, терміни доставки, вартість послуг, інші умови визначаються за угодою сторін в Додаткових угодах або Заявках, які є невід`ємною частиною Договору.

За змістом розділу 6 Договору, розрахунок за надані послуги здійснюється після реєстрації відповідної податкової накладної.

Відповідно до підписаного ТОВ «ВАЛПАС» та ТОВ «ФМ ЛОЖІСТІК ДНІПРО» Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 10.09.2020 №ОУ-0000082 та товарно транспортної накладної від 09.09.2020 №БУ-00004848, на підставі Заявки №01621858 від 09.09.2020 позивач надав ТОВ «ФМ ЛОЖІСТІК ДНІПРО» послуги з перевезення вантажу з смт. Велика Димерка (вул. Броварська 179) до м. Івано-Франківськ загальною вартістю 11 500 грн, у тому числі ПДВ 1916,66 грн.

Надання вказаних послуг здійснювалось із залученням автомобіля марки Renault Magnum 480 з д.н.з. НОМЕР_1 та напівпричіпа KOGEL SNCO 24Р з д.н.з. НОМЕР_3 , водій ОСОБА_2

10.09.2020 ТОВ «ВАЛПАС» виставлено ТОВ «ФМ ЛОЖІСТІК ДНІПРО» рахунок-фактуру на оплату послуг №СФ-0000212, однак ТОВ «ФМ ЛОЖІСТІК ДНІПРО» відмовились оплачувати надані послуги у зв`язку із відмовою податкового органу в реєстрації податкової накладної.

За фактом підписання Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 10.09.2020 №ОУ-0000082 ТОВ «ВАЛПАС» складено податкову накладну від 10.09.2020 №6 на загальну суму 11 500 грн, у тому числі ПДВ 1916,66 грн, яку 28.09.2020 подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Однак, реєстрація податкової накладної від 10.09.2020 №6, адже коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковосгі здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

06.10.2020 ТОВ «ВАЛПАС» повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №4 на підтвердження факту реальності господарської операції, та копії відповідних документів. Детально описано господарську операцію за якою складено податкову накладну від 10.09.2020 №6 та необхідні підтверджуючі документи.

Рішенням Комісії ГУ ДПС у місті Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 12.10.2020 №2026209/35634359 про відмову в реєстрації податкової накладної від 10.09.2020 №6, в якості підстави для відмови у реєстрації зазначено ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків.

Позивач оскаржив вказане рішення в адміністративному порядку до Комісії ДПС України з питань розгляду скарг, рішенням якої від 20.10.2020 №57013/35634359/2 скарга ТОВ «ВАЛПАС» залишена без задоволення, а рішення від 12.10.2020 №2026209/35634359 - без змін.

27.07.2020 між ТОВ «ВАЛПАС» (перевізник/виконавець) та TOB «СТАР-СВІТ» (експедитор) укладено Договір №Ст-0474 про надання транспортно-експедиційних послуг при перевезенні вантажів у внутрішньому та міжнародному автомобільному сполученні, згідно пункту 1.1 якого, Перевізник зобов`язується доставляти автомобільним транспортом переданий йому відправником вантаж з пункту (місця) відправлення до пункту (місця) призначення і видавати вантаж уповноваженій на одержання вантажу особі, а Експедитор зобов`язується сплачувати за перевезення вантажу плату, погоджену у Заявці.

Відповідно до підписаного ТОВ «ВАЛПАС» та TOB «СТАР-СВІТ» Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 13.10.2020 №ОУ-0000097 та товарно транспортної накладної від 12.10.2020 №ВР0033742, на підставі заявки від 12.10.2020 №1061 позивач надав TOB «СТАР-СВІТ» послуги з перевезення вантажу з м. Вишневе до м. Івано-Франківськ загальною вартістю 11 000 грн, у тому числі ПДВ 1833,33 грн.

Надання вказаних послуг здійснювалось із залученням автомобіля марки Renault Magnum 480 з д.н.з. НОМЕР_1 та напівпричіпа KOGEL SNCO 24Р з д.н.з. НОМЕР_3 , водій ОСОБА_2

13.10.2020 ТОВ «ВАЛПАС» виставлено TOB «СТАР-СВІТ» рахунок-фактуру на оплату послуг №СФ-0000239, який оплачений TOB «СТАР-СВІТ» згідно платіжного доручення від 23.10.2020 №495.

За фактом підписання Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 13.10.2020 №ОУ-0000097 ТОВ «ВАЛПАС» складено податкову накладну від 13.10.2020 №5 на загальну суму 11 000 грн, у тому числі ПДВ 1833,33 грн, яку 28.10.2020 подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Однак, реєстрація податкової накладної від 13.10.2020 №5, адже коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковосгі здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

29.10.2020 ТОВ «ВАЛПАС» повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №6 на підтвердження факту реальності господарської операції, та копії відповідних документів. Детально описано господарську операцію за якою складено податкову накладну від 13.10.2020 №5 та необхідні підтверджуючі документи.

Рішенням Комісії ГУ ДПС у місті Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 03.11.2020 №2095879/35634359 про відмову в реєстрації податкової накладної від 13.10.2020 №5, в якості підстави для відмови у реєстрації зазначено ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків.

Позивач оскаржив вказане рішення в адміністративному порядку до Комісії ДПС України з питань розгляду скарг, рішенням якої від 12.11.2020 №62157/35634359/2 скарга ТОВ «ВАЛПАС» залишена без задоволення, а рішення від 03.11.2020 №2095879/35634359 - без змін.

12.10.2020 між ТОВ «ВАЛПАС» (перевізник) та ТОВ «Трансвей-Логіст» (експедитор) укладено заявку - Договір № 121020/8/14/15-п на транспортно-експедиційне обслуговування.

Відповідно до підписаного ТОВ «ВАЛПАС» та ТОВ «Трансвей-Логіст» Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 13.10.2020 №ОУ-0000098 та товарно транспортної накладної від 12.10.2020 № ЗБК0013168, позивач надав ТОВ «Трансвей-Логіст» послуги з перевезення вантажу з м. Обухів до с. Вільшанка Сумської області загальною вартістю 6 000 грн, у тому числі ПДВ 1 000 грн.

13.10.2020 ТОВ «ВАЛПАС» виставлено ТОВ «Трансвей-Логіст» рахунок-фактуру на оплату послуг №240 на суму 6000 грн, який оплачений ТОВ «Трансвей-Логіст» згідно платіжного доручення від 16.10.2020 №1090.

Надання вказаних послуг здійснювалось із залученням автомобіля марки Renault д.н.з. НОМЕР_2 та напівпричіпа NARKO з д.н.з. НОМЕР_5 , водій ОСОБА_3 .

За фактом підписання Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 13.10.2020 №ОУ-0000098 ТОВ «ВАЛПАС» складено податкову накладну від 13.10.2020 №6 на загальну суму 6 000 грн, у тому числі ПДВ 1 000 грн, яку 28.10.2020 подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Однак, реєстрація податкової накладної від 13.10.2020 №6, адже коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковосгі здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

29.10.2020 ТОВ «ВАЛПАС» повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №7 на підтвердження факту реальності господарської операції, та копії відповідних документів. Детально описано господарську операцію за якою складено податкову накладну від 13.10.2020 №6 та необхідні підтверджуючі документи.

Рішенням Комісії ГУ ДПС у місті Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 03.11.2020 №2095878/35634359 про відмову в реєстрації податкової накладної від 13.10.2020 №6, в якості підстави для відмови у реєстрації зазначено ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків.

Позивач оскаржив вказане рішення в адміністративному порядку до Комісії ДПС України з питань розгляду скарг, рішенням якої від 12.11.2020 №62158/35634359/2 скарга ТОВ «ВАЛПАС» залишена без задоволення, а рішення від 03.11.2020 №2095878/35634359 - без змін.

02.07.2020 ТОВ «ВАЛПАС» подало в електронному кабінеті платника податку ДПС таблицю даних платника податку на додану вартість, до якої було надано копії наступних документів (номер 9152915824): штатного розпису ТОВ «ВАЛПАС» з 01.01.2020; свідоцтв про реєстрацію ТЗ серії НОМЕР_7 , серії НОМЕР_8 , серії НОМЕР_9 , серії НОМЕР_10 на ТЗ (вантажні автомобілі), що перебувають у власності ТОВ «ВАЛПАС» повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність Форми 20-ОПП; балансової довідки ТОВ «ВАЛПАС» від 22.06.2020; довідки ТОВ «ВАЛПАС» №625692 з ЄДРЮО; Додатку AM до податкової декларації про прибуток підприємств (інформація про нараховану амортизацію); свідоцтва про реєстрацію напівпричіпа бортового тентованого KOGEL SNCO 24Р з д.н.з. НОМЕР_3 ; свідоцтва про реєстрацію напівпричепа бортового NARKO з д.н.з. НОМЕР_5 ; оборотно-сальдова відомість по рахунку: 703 Виды деятельности; ТМЦ за 1 Півріччя 2020 р.

Також надано пояснення до таблиці, згідно яких одним з основних видів діяльності ТОВ «ВАЛПАС» є «Діяльність вантажного автотранспорта» (код КВЕД 49.41) Довідка з ЄДРПОУ додається. Станом на 01.07.2020 року ТОВ «ВАЛПАС» надало послуг по перевезенню вантажів на загальну суму 320100 грн (Оборотно сальдова відомість по рахунку №703 надається). Транспортні послуги здійснюються власним та орендованим автотраспортом. Підприємство має на балансі 7 вантажних автомобілів та 6 вантажних напівпричепів. Для підтвердження надано Повідомлення за формою № 20-ОПП (додається). Список транспортних засобів, балансова довідка вартості вантажних транспортних засобів та технічні паспорти надаються. Крім того надається штатний розклад, а також додаток AM до Декларації з податку на прибуток за 2019 року.

09.07.2020 комісією ГУ ДПС у місті Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення №1705575/35634359 про неврахування таблиці. Підстави такого рішення в рішенні не зазначено.

31.08.2020 ТОВ «ВАЛПАС» подало вдруге в електронному кабінеті платника податку ДПС таблицю даних платника податку на додану вартість (номер 9216937828), до якої крім документів, які подавались з першою таблицею додатково надані Анкета Підприємства та копії: Копія Договору № 113 купівлі-продажу напівпричепу від 22.02.2013; Договору купівлі продажу вантажного сідлового тягача 2871/8041 від 18.02.2016; Договору оренду вантажного сідлового тягача № 1-06/2016 від 01.06.2016; Договору оренди транспортного засобу від 01.10.2018; контракту 10-01/18 від 10 грудня 2017 року про купівлю напівпричепа та копія митної декларації; контракту № 11-09/17 від 11 вересня 2017 року про купівлю напівпричепа та копія митної декларації; контракту № 25-04/16 від 25 квітня 2016 року про купівлю напівпричепа та копія митної декларації; контракту № 14-04/16 від 15 квітня 2016 року про купівлю напівпричепа та копія митної декларації; контракту 26-09/17 від 26 вересня 2017 про купівлі вантажного автомобіля MAN та копію митної декларації; Договору автостоянки № 03/01-18 від 03.01.2018. Також до таблиці були надані відповідні пояснення.

04.09.2020 року комісією ГУ ДПС у місті Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення №1899786/35634359 про неврахування таблиці, зареєстрованої 31.08.2020 за №9216937828. Підстави такого рішення: виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.

28.10.2020 ТОВ «ВАЛПАС» подало втретє в електронному кабінеті платника податку ДПС таблицю даних платника податку на додану вартість (номер 9279867025). Також до таблиці були надані документи, що подавались при попередньому зверненні і відповідні пояснення.

02.11.2020 комісією ГУ ДПС у місті Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення №2091833/35634359 про неврахування таблиці, зареєстрованої 28.10.2020 за №9279867025, з підстави - виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.

Вважаючи рішення від 12.10.2020 №2026209/35634359, від 03.11.2020 №2095879/35634359 та №2095878/35634359, від 02.11.2020 №2091833/35634359 протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Суд, визначаючись щодо заявлених вимог по суті, виходить з того, що відповідно до частини другої статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Згідно з частиною першої статті 17 Закону України «Про виконання рішення та застосування практики Європейського Суду з прав людини» суди України застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основних свобод та протоколи до неї і практику Європейського суду, як джерела права.

Європейський суд з прав людини у своєму рішенні від 20.10.2011 у справі «Рисовський проти України» (заява №29979/04) підкреслив особливу важливість принципу «належного урядування», який передбачає, що в разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб.

Також Європейський суд з прав людини у справі «Лелас проти Хорватії» зазначив, що державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати своєчасного виконання своїх обов`язків.

Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються (рішення у справі «Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки», «Ґаші проти Хорватії», «Трґо проти Хорватії»).

За приписами абзаців "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами пункту 201.7 статті 201 цього ж Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пунктів 13-15 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

За приписами абзаців "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно п.201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пункт 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" від 29 грудня 2010 року №1246 (Порядок №1246), визначає, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до пункту 2 Порядку №1165 таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Згідно пунктів 12-16 Порядку №1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою. У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України. Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Відповідно до пункту 18 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли: така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України Про державну підтримку сільського господарства України, та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12); зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P.

Згідно пунктів 19, 20 Порядку №1165 у разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу. Якщо таблиця даних платника податку врахована відповідно до пункту 18 цього Порядку, після прийняття комісією контролюючого органу рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця підлягає розгляду відповідно до пункту 15 цього Порядку.

Так, приписами пункту 19 Порядку №1165 передбачено право комісії контролюючих органів прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку з підстав надходження податкової інформації, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована.

Разом з тим, пунктом 17 Порядку №1165 визначено, що у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Судом встановлено, що 02.07.2020 та 31.08.2020 ТОВ «ВАЛПАС» подало в електронному кабінеті платника податку ДПС таблицю даних платника податку на додану вартість, до якої надано пояснення та копії наступних документів (номер 9152915824), які підтверджують наявність у ТОВ «ВАЛПАС» можливості та ресурсів для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

Однак, 09.07.2020 комісією ГУ ДПС у місті Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення №1705575/35634359 про неврахування таблиці. Підстави такого рішення в рішенні не зазначено.

04.09.2020 комісією ГУ ДПС у місті Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення №1899786/35634359 про неврахування таблиці, зареєстрованої 31.08.2020 за №9216937828. Підстави такого рішення: виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.

28.10.2020 ТОВ «ВАЛПАС» подало втретє в електронному кабінеті платника податку ДПС таблицю даних платника податку на додану вартість (номер 9279867025). Також до таблиці були надані документи, що подавались при попередньому зверненні і відповідні пояснення.

02.11.2020 комісією ГУ ДПС у місті Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення №2091833/35634359 про неврахування таблиці, зареєстрованої 28.10.2020 за №9279867025, з підстави - виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.

При цьому, суд звертає увагу, що загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

У той же час, ні в оскаржуваному рішенні від 02.11.2020 №2091833/35634359, ні у відзиві на позовну заяву, контролюючим органом не наведено, які конкретно види діяльності позивача не відповідають наявним у нього основним засобам.

Згідно з частинами першою та другою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Проте відповідачем, на якого покладено обов`язок доказування в адміністративному процесі, не надано жодних доказів, які слугували підставою для прийняття оскаржуваного рішення від 02.11.2020 №2091833/35634359.

Таким чином, суд вважає рішення від 02.11.2020 №2091833/35634359 протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Відповідно до положень пункту 22 Порядку №1165 таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.

З огляду на встановлену судом протиправність рішення від 02.11.2020 №2091833/35634359, суд вважає, що належним способом захисту та відновлення прав позивача, порушених вказаним рішенням є зобов`язання Головне управління Державної податкової служби у місті Києві врахувати таблицю даних платника податків, подану ТОВ «ВАЛПАС» та зареєстровану контролюючим органом 28.10.2020 за №9279867025.

Згідно пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (квитанція).

Пунктом 2 Порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 визначено, зокрема, що автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної / розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації; критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик; ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної / розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а" або "б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а" або "б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній / розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

В пункті 3 Порядку №1165 визначені ознаки податкових накладних/розрахунків коригування, яким вони повинні відповідати для безумовної їх реєстрації.

Відповідно до пунктів 4, 5 вказаного Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з пунктами 6, 7, 10, 11 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних від 10.09.2020 №6, від 13.10.2020 №5 та №6 слугувало те, що вказані податкові накладні відповідає вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, адже коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання.

Пунктом 1 Додатку 3 до Порядку №1165 до ознак ризиковості здійснення операцій віднесено наступні: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

При цьому, відповідач не зазначає, яка саме з обставин, вказаних у пункті 1 Додатку 3 до Порядку №1165 слугувала безпосередньою підставою для зупинення реєстрації податкових накладних від 10.09.2020 №6, від 13.10.2020 №5 та №6.

Щодо відсутності коду УКТЗЕД/ДКПП послуг 49.41 в в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), суд зазначає, що така відсутність зумовлена протиправним не прийняттям відповідачем таблиці даних платника податків, подану ТОВ «ВАЛПАС» та зареєстровану контролюючим органом 28.10.2020 за №9279867025.

Разом з цим, за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, одним із видів діяльності ТОВ «ВАЛПАС» за КВЕД є 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

Тобто, позивач мав право здійснювати господарську операцію за результатом якої складено податкові накладні від 10.09.2020 №6, від 13.10.2020 №5 та №6.

Судом встановлено, що вказані послуги позивач надав самостійно, що пояснює відсутність доказів придбання позивачем таких послуг.

При цьому, припущення відповідача про те, що обсяг постачання позивачем таких послуг перевищує величину залишку не відповідає правовій природі послуги як явища та приписам статті 901 Цивільного кодексу України, яка встановлює, що послуга споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності.

До того ж, у квитанціях про зупинення реєстрації податкові накладні від 10.09.2020 №6, від 13.10.2020 №5 та №6 не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою.

При цьому, недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкової накладної призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого позивач не зміг належним чином виконати свої обов`язки щодо реєстрації податкової накладної.

Верховним Судом у постановах від 22.07.2019 у справі №815/2985/18, від 10.04.2020 у справі №819/330/18 висловлено правову позицію згідно якої недотримання податковим органом вимог законодавства на етапі зупинення реєстрації податкової накладної щодо оформлення квитанції прямо вказує на те, що рішення, яке прийняте на наступному етапі, тобто рішення Комісії про відмову у реєстрації податкової накладної, теж не є законним.

Згідно з пунктом 2 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (Порядок №520), прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та "Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами", затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Встановлено, що підставою для прийняття рішень від 12.10.2020 №2026209/35634359, від 03.11.2020 №2095879/35634359 та №2095878/35634359 слугував висновок Комісії про те, що позивачем не надано копій документів:

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні (документи, які не надано підкреслити);

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Додатком 2 до Порядку зупинення реєстрації податкових накладних затверджено форму рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, відповідно до якої передбачено, що у разі прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної з підстави неподання платником податків копій первинних документів згідно переліку, необхідно підкреслити конкретні документи в переліку, які не подані платником податків.

Однак, згідно оскаржуваних рішень, контролюючим органом не підкреслено, яких саме первинних документів щодо постачання послуг з переліку не надано позивачем, що ставить під сумнів висновки відповідача про неподання таких первинних документів.

На підтвердження розрахунків за надані послуги позивач подав платіжні доручення від 16.10.2020 №1090 щодо ТОВ «Трансвей-Логістик», від 23.10.2020 №495 щодо ТОВ «СТАР-СВІТ». Також позивач надав пояснення про те, що відсутність доказів оплати за послуги від ТОВ «ФМ ЛОЖІСТІК ДНІПРО» зумовлена тим, що за змістом розділу 6 відповідного Договору розрахунок за надані послуги здійснюється після реєстрації відповідної податкової накладної, оскільки податкова накладна не зареєстрована ТОВ «ФМ ЛОЖІСТІК ДНІПРО» відмовились оплачувати надані послуги.

У вказаних рішеннях не зазначено яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних від 10.09.2020 №6, від 13.10.2020 №5 та №6, а також мотивів неврахування поданих позивачем документів.

В ході судового розгляду судом не встановлено, а відповідачами не надано жодних обґрунтувань наявності дефектів форми чи змісту документів, поданих позивачем для підтвердження наявності підстав для реєстрації податкових накладних від 10.09.2020 №6, від 13.10.2020 №5 та №6.

При цьому, наявні у матеріалах справи документи у повній мірі підтверджують факт здійснення господарських операцій за якими складено податкові накладні від 10.09.2020 №6, від 13.10.2020 №5 та №6.

Таким чином, у контролюючого органу не було достатніх підстав для відмови у проведенні реєстрації податкових накладних від 10.09.2020 №6, від 13.10.2020 №5 та №6, що свідчить про протиправність та необхідність скасування рішень від 12.10.2020 №2026209/35634359, від 03.11.2020 №2095879/35634359 та №2095878/35634359.

Окремо щодо позовної вимоги про зобов`язання зареєструвати податкові накладні, суд зазначає про наступне.

Із положень частин третьої-четвертої 245 КАС України випливає, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Відповідно до пункту 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Таким чином, нормами Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.

Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, встановлено, що у разі надходження до ДФС України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Враховуючи, що судом встановлено відсутність у Комісії правових підстав для відмови у реєстрації податкових накладних від 10.09.2020 №6, від 13.10.2020 №5 та №6шляхом прийняття спірних рішень, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних вказані податкові накладні, датою їх фактичного надходження.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В даному випадку, задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 10.09.2020 №6, від 13.10.2020 №5 та №6 є дотриманням судом гарантій на те, що права позивача, за захистом яких він звернувся до суду, будуть відновлені.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки даний позов сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, підлягає задоволенню, поверненню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень підлягає судовий збір в сумі 8408 грн, сплачений за подання позовної заяви. При цьому суд враховує порушення прав позивача саме Комісією ГУ ДПС у місті Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації та необхідність відновлення такого права виключно вимогою до ДПС України як похідною.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246 КАС України,

вирішив:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАЛПАС» задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у місті Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 12.10.2020 №2026209/35634359, від 03.11.2020 №2095879/35634359 та №2095878/35634359.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАЛПАС» від 10.09.2020 №6, датою її фактичного надходження - 28.09.2020.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАЛПАС» від 13.10.2020 №5 та №6, датою їх фактичного надходження - 28.10.2020.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у місті Києві від 02.11.2020 №2091833/35634359 про неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАЛПАС», зареєстрованої 28.10.2020 за №9279867025.

Зобов`язати Головне управління ДПС у місті Києві врахувати таблицю даних платника податків, подану Товариством з обмеженою відповідальністю «ВАЛПАС» та зареєстровану контролюючим органом 28.10.2020 за №9279867025.

Стягнути з Головного управління ДПС у місті Києві за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАЛПАС» судові витрати зі сплати судового збору у розмірі у розмірі 8408 (вісім тисяч чотириста вісім) грн.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «ВАЛПАС»» (місцезнаходження юридичної особи: 01111, місто Київ, вулиця Панаса Мирного, будинок 16/1; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 35634359).

Відповідач - Державна податкова служба України (місцезнаходження юридичної особи: 04053, місто Київ, вулиця Львівська площа, будинок 8, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 43005393).

Відповідач - Головне управління ДПС у місті Києві (місцезнаходження відокремленого підрозділу юридичної особи: 04116, місто Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19; ідентифікаційний код відокремленого підрозділу юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: ВП 44116011).

Суддя О.М. Чудак

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.06.2022
Оприлюднено30.08.2022
Номер документу105919471
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —640/31358/20

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 19.07.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

Ухвала від 09.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 30.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 13.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Рішення від 29.06.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 29.06.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 15.08.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 15.08.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні