Рішення
від 10.07.2022 по справі 640/1751/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 липня 2022 року м. Київ № 640/1751/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Чудак О.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення та виклику учасників справи адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СОЛАРИС" до Головного управління Державної податкової служби в місті Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення в частині,

установив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "СОЛАРИС" звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Головного управління Державної фіскальної служби в місті Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 31.08.2018 №0032354004 в частині застосування штрафу в розмірі 531 054,49 грн.

В обґрунтування адміністративного позову зазначено, що згідно податкового повідомлення-рішення від 31.08.2018 №0032354004 до ТОВ "СОЛАРИС" на підставі пункту 120-2.1 статті 120-2 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (ПК України), зокрема, застосовано штраф у сумі 531 054,49 грн з огляду на необґрунтований висновок відповідача, викладений в акті камеральної перевірки від 01.08.2018 №3209/26-15-40-04/39278476, про порушення вимог пункту 231.6 статті 231 ПК України, шляхом порушення ТОВ "СОЛАРИС" граничних термінів реєстрації акцизних накладних.

Позивач зауважує, що вчасно подав на реєстрацію акцизні накладні про несвоєчасну реєстрації яких вказано в акті від 01.08.2018 №3209/26-15-40-04/39278476, однак, такі акцизні накладні не були зареєстровані з огляду на безпідставне неврахування відповідачем показників акту інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 01.03.2016, який доставлено засобами подання електронної звітності до ДФС України 18.03.2016. До того ж, Головним управлінням ДФС у м. Києві було проведено перевірку Позивача щодо даних акту інвентаризації обсягів залишку пального, поданого відповідно до пункту 9 підрозділу 5 розділу XX ПК України щодо відповідності обсягів пального, зазначених в акті інвентаризації, фактичним даним та/або даних бухгалтерського обліку. За результатами перевірки Головним управлінням складено Довідку про результати проведення перевірки акта інвентаризації обсягів залишку пального від 06.05.2016 №26/65/40/39278476. Вказаною довідкою підтверджено відображені Позивачем інвентаризаційні залишки пального станом на 01.03.2016, а саме - за кодом УКТ ЗЕД "2710194300" в об`ємі 69623 кг, та за кодом УКТ ЗЕД "2710194710" в об`ємі 58109 кг. Вказані обсяги відповідають обсягам реалізації, по яким позивач намагався зареєструвати спірні акцизні накладні.

Таким чином, неврахуванням відповідачем показників акту інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 01.03.2016 зумовило несвоєчасну реєстрацію акцизних накладних, що свідчить про протиправність оскаржуваного рішення в спірній частині.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06.05.2019 позовну заяву ТОВ "СОЛАРИС" прийнято до розгляду та у справі відкрито провадження. Ухвалено здійснювати розгляд справи за спрощеного позовного провадження без повідомлення та виклику учасників справи.

Відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому вказав на необґрунтованість та відсутність підстав для задоволення позовних вимог. Зазначив, що податкове повідомлення-рішення від 31.08.2018 №0032354004 в частині застосування штрафу в розмірі 531 054,49 грн правомірне, адже прийняте на підставі обґрунтовано висновку акту камеральної перевірки від 01.08.2018 №3209/26-15-40-04/39278476 про порушення ТОВ "СОЛАРИС" вимог пункту 231.6 статті 231 ПК України.

Керуючись нормою частини п`ятої статті 262 КАС України, суд здійснював розгляд даної справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Суд, дослідив матеріали справи на підтвердження й спростування заявлених вимог в їх сукупності, надав їм юридичну оцінку та встановив наступне.

18.03.2016 ТОВ "СОЛАРИС", на виконання пункту 9 підрозділу 5 розділу XX ПК України, засобами подання електронної звітності подано до ДФС України, а ДФС України прийнято від ТОВ "СОЛАРИС" акт інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 01.03.2016, що підтверджується відповідними квитанціями №1 та №2.

Головним управлінням ДФС у м. Києві проведено перевірку ТОВ "СОЛАРИС" щодо даних акту інвентаризації обсягів залишку пального, поданого відповідно до п. 9 підрозділу 5 розділу XX ПК України щодо відповідності обсягів пального, зазначених в акті інвентаризації, фактичним даним та/або даних бухгалтерського обліку.

За результатами перевірки Головним управлінням ДФС у м. Києві складено довідку про результати проведення перевірки акта інвентаризації обсягів залишку пального від 06.05.2016 №26/65/40/39278476, якою підтверджено відображені ТОВ "СОЛАРИС" інвентаризаційні залишки пального станом на 01.03.2016, у тому числі, за кодом УКТ ЗЕД « 2710194300» в об`ємі 69 623 кг, та за кодом УКТ ЗЕД « 2710194710» в об`ємі 58 109 кг.

В межах зазначених обсягів залишків пального ТОВ "СОЛАРИС" складені та направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних (ЄРАН) акцизні накладні від 01.04.2016 №40101, від 08.04.2016 №40801, від 09.04.2016 №40901, від 11.04.2016 №41101, від 12.04.2016 №41201, від 13.04.2016 №41301, від 23.04.2016 №42301, від 26.04.2016 №42601, №42602, від 27.04.2016 №42702, від 28.04.2016 №42801, №42802, №42803, №42804, №42805, від 10.05.2016 №51001, від 16.05.2016 №51602.

Однак, щодо вказаних акцизних накладних ТОВ "СОЛАРИС" отримано квитанції №2-АН, згідно яких акцизні накладні доставлено до центрального рівня ДФС України, але не прийняті фіскальним органом в зв`язку з виникненням помилки. В квитанціях вказано "Документ не прийнято" При необхідності виправте документ та відправте його знову. Виявлені помилки: документ не може бути прийнятий - рядок 0/ порушено вимоги пп. 232.2 ст.232 Податкового кодексу України, а саме: обсяг пального за кодами "2710194300", "2710194710" товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД в документі не може перевищувати залишок продавця.

Головним управлінням ДФС у м. Києві проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у декларації акцизного податку щодо порушення порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних ТОВ "СОЛАРИС" (код 39278476).

За результатами перевірки складено акт від 01.08.2018 №3209/26-15-40- 04/39278476 в якому зафіксовано порушення ТОВ "СОЛАРИС" граничних термінів реєстрації акцизних накладних в ЄРАН.

На підставі вказаного акт від 01.08.2018 №3209/26-15-40-04/39278476, відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 31.08.2018 №0032354004, яким до ТОВ "СОЛАРИС" на підставі пункту 120-2.1 статті 120-2 ПК України за порушення пункту 231.6 статті 231 ПК України застосовано штраф в сумі 590 994,78 грн, у тому числі у сумі 531 054,49 грн за порушення строку реєстрації в ЄРАН акцизних накладних від 01.04.2016 №40101, від 08.04.2016 №40801, від 09.04.2016 №40901, від 11.04.2016 №41101, від 12.04.2016 №41201, від 13.04.2016 №41301, від 23.04.2016 №42301, від 26.04.2016 №42601, №42602, від 27.04.2016 №42702, від 28.04.2016 №42801, №42802, №42803, №42804, №42805, від 10.05.2016 №51001, від 16.05.2016 №51602.

ТОВ "СОЛАРИС" не погоджується з податковим повідомленням-рішенням від 31.08.2018 №0032354004 у вказаній частині, а тому звернулось до суду із вказаним позовом.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов наступних висновків.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Підпункт 14.1.60-1 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначає, що Єдиний реєстр акцизних накладних - реєстр відомостей щодо акцизних накладних, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками акцизного податку електронними документами.

Відповідно до пункту 231.1 статті 231 ПК України платник податку при реалізації пального зобов`язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.

Акцизна накладна складається платником податку в день реалізації пального при кожній повній або частковій операції з реалізації пального.

Згідно із пунктом 231.6 статті 231 ПК України реєстрація акцизних накладних та/або розрахунків коригування у Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Підтвердженням особі, що реалізує пальне, про прийняття її акцизної накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру акцизних накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання акцизної накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, отримувач пального надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру акцизних накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію акцизної накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних та акцизну накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі акцизна накладна / розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних та отриманими отримувачем пального.

З метою отримання особою, яка реалізує пальне, зареєстрованого в Єдиному реєстрі акцизних накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних отримувачем пального, така особа, що реалізує пальне, надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру акцизних накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі акцизних накладних та отриманим особою, яка реалізує пальне.

Датою та часом надання акцизної накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані акцизні накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 231.1 цієї статті, протягом операційного дня отримувачу пального / особі, яка реалізує пальне, надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням Причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, такі акцизна накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Платник податку має право зареєструвати акцизну накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, в якій загальний обсяг реалізованого пального не перевищує обсяг, обчислений відповідно до пункту 232.3 статті 232 цього Кодексу.

Якщо обсяг, визначений відповідно до пункту 232.3 статті 232 цього Кодексу, є меншим за обсяг пального в акцизній накладній та/або розрахунку коригування, які платник податку повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних, то платник податку зобов`язаний перерахувати до бюджету суму коштів у розмірі акцизного податку за відповідний обсяг реалізованого пального, самостійно розрахованого за ставками, передбаченими підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу, та зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального.

Відповідно до пункту 120-2.1 статті 120-2 ПК України порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/ розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених статтею 231 цього Кодексу, тягне за собою накладення штрафу в розмірі: 2 відсотків від суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 10 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 20 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 30 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 61 до 90 календарних днів; 40 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 91 і більше календарних днів.

Водночас, пунктом 109.1 статті 109 ПК України визначено, що податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим

Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Підставою відповідальності є винне, передбачене законом суспільно небезпечне діяння, що має певні юридичні ознаки.

Під складом правопорушення розуміється встановлена правом сукупність ознак, за наявності яких діяння особи визнається правопорушенням (об`єкт, об`єктивна сторона, суб`єкт, суб`єктивна сторона).

Застосування фіскальним органом до платника податків фінансових санкцій за податкове правопорушення можливе лише при наявності вини такого платника.

Згідно пункту 1 Порядку електронного адміністрування реалізації пального, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №113, Система електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП) запроваджується з 1 березня 2016 року. Протягом 20 календарних днів починаючи з 01.03.2016 платник податку зобов`язаний подати до контролюючого органу акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 01.03.2016 із зазначенням адрес об`єктів, на яких зберігаються відповідні обсяги залишків пального, перелік резервуарів, у яких зберігаються обсяги залишку пального, з їх технічними параметрами (фізична місткість, що відповідає технічним паспортам), правовстановлюючі документи на відповідні об`єкти та документи, що засвідчують правові підстави експлуатації таких об`єктів. Форма акта проведення інвентаризації затверджується наказом Мінфіну. Дані акта проведення інвентаризації обсягів залишку пального можуть бути перевірені контролюючим органом у встановленому порядку протягом шести календарних місяців із дати його подання.

Відповідно до пункту 27 Порядку №113 ДФС веде автоматичний облік за допомогою СЕАРП у розрізі платників податку обсягів залишків пального, на які платники податку мають право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних у розрізі кодів згідно з УКТЗЕД. ДФС в СЕАРП автоматично відкриває платникам податку облікові картки, в яких автоматично обліковуються, зокрема, обсяги залишків пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД, в межах яких платники податку мають право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних (пункт 29 цього Порядку). Зазначені в акті інвентаризації обсяги залишку пального у розрізі кодів згідно з УКТЗЕД одноразово збільшують показник (гАНакл) за відповідними кодами згідно з УКТЗЕД як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних (пункт 31 Порядку електронного адміністрування реалізації пального).

Пунктом 9 підрозділу 5 розділу XX ПК України встановлено, що протягом 20 календарних днів, починаючи з 1 березня 2016 року, платник податку зобов`язаний подати контролюючому органу акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 1 березня 2016 року із зазначенням адрес об`єктів, на яких зберігаються відповідні обсяги залишків пального, перелік резервуарів, в яких зберігаються обсяги залишку пального, їх технічних параметрів (фізична місткість, що відповідає технічним паспортам), правовстановлюючих документів на відповідні об`єкти та документів, що засвідчують правові підстави експлуатації таких об`єктів. Зазначені у такому акті інвентаризації обсяги залишку пального контролюючий орган враховує у формулі, визначеній пунктом 232.3. статті 232 цього Кодексу, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування в системі електронного адміністрування реалізації пального. Форма акта проведення інвентаризації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики. Дані акта проведення інвентаризації обсягів залишку пального можуть бути перевірені контролюючим органом у встановленому порядку протягом шести календарних місяців із дня його подання. При встановленні за результатами перевірки невідповідності обсягів пального, зазначених у акті інвентаризації, фактичним даним та/або даним бухгалтерського обліку підприємства контролюючий орган здійснює відповідні коригування в Єдиному реєстрі електронних акцизних накладних на підставі даних акта перевірки.

Згідно пункту 33 Порядку №113 сума залишків акцизного податку, в межах якої платник податку має право на реєстрацію заявки на поповнення обсягів залишку пального (УЗап), обчислюється як загальна сума поповнення платником з поточного рахунка його електронного рахунка (УПопрах) за вирахуванням загальної суми акцизного податку, що міститься в зареєстрованих в СЕАРП заявках на поповнення обсягів залишку пального (УАп) з урахуванням коригувань до цих заявок такого платника. Такі суми обчислюються наростаючим підсумком починаючи з 1 березня 2016 р. Перерахунок показників (УЗап, УПопрах, УАп) здійснюється протягом операційного дня, що настає за днем отримання ДФС документів, на підставі яких проводиться розрахунок.

Відповідач не заперечує того, що 18.03.2016 ТОВ "СОЛАРИС", на виконання пункту 9 підрозділу 5 розділу XX ПК України, засобами подання електронної звітності подано до ДФС України, а ДФС України прийнято від ТОВ "СОЛАРИС" акт інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 01.03.2016, що також підтверджується наявними у матеріалах справи копіями відповідних квитанцій №1 та №2.

Головним управлінням ДФС у м. Києві проведено перевірку ТОВ "СОЛАРИС" щодо даних акту інвентаризації обсягів залишку пального, поданого відповідно до п. 9 підрозділу 5 розділу XX ПК України щодо відповідності обсягів пального, зазначених в акті інвентаризації, фактичним даним та/або даних бухгалтерського обліку.

За результатами перевірки Головним управлінням ДФС у м. Києві складено довідку про результати проведення перевірки акта інвентаризації обсягів залишку пального від 06.05.2016 №26/65/40/39278476, якою підтверджено відображені ТОВ "СОЛАРИС" інвентаризаційні залишки пального станом на 01.03.2016, у тому числі, за кодом УКТ ЗЕД « 2710194300» в об`ємі 69 623 кг, та за кодом УКТ ЗЕД « 2710194710» в об`ємі 58 109 кг.

Також відповідач не заперечує, що обсяги залишків товарів за кодами УКТ ЗЕД « 2710194300» та « 2710194710» вказані в довідці від 06.05.2016 №26/65/40/39278476 перевищують обсяги постачання за акцизними накладними від 01.04.2016 №40101, від 08.04.2016 №40801, від 09.04.2016 №40901, від 11.04.2016 №41101, від 12.04.2016 №41201, від 13.04.2016 №41301, від 23.04.2016 №42301, від 26.04.2016 №42601, №42602, від 27.04.2016 №42702, від 28.04.2016 №42801, №42802, №42803, №42804, №42805, від 10.05.2016 №51001, від 16.05.2016 №51602.

Відповідно до частини другої статті 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Закон України «Про судоустрій і статус суддів» встановлює, що правосуддя в Україні здійснюється на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів та спрямоване на забезпечення права кожного на справедливий суд.

Згідно з частиною першої статті 17 Закону України „Про виконання рішення та застосування практики Європейського Суду з прав людини" суди України застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основних свобод та протоколи до неї і практику Європейського суду, як джерела права.

Європейський суд з прав людини у рішенні у справі «Рисовський проти України» підкреслив особливу важливість принципу «належного урядування», який передбачає, що в разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб.

Також Європейський суд з прав людини у справі «Лелас проти Хорватії» зазначив, що державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати своєчасного виконання своїх обов`язків.

Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються (рішення у справах «Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки», «Ґаші проти Хорватії», «Трґо проти Хорватії»).

З урахуванням наведеного суд констатує, що ТОВ "СОЛАРИС" виконано вимоги ПК України та Порядку №113 в частині надіслання контролюючому органу, у межах двадцятиденного строку, засобами електронного зв`язку акту проведення інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 1 березня 2016 року, тому визначений обсяг залишку пального мав бути врахований відповідачем без участі позивача у формулі, визначеній пунктом 232.3 статті 232 ПК України, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування в системі електронного адміністрування реалізації пального.

При цьому, зміст отриманих ТОВ "СОЛАРИС" квитанцій №2-АН свідчить про неврахування контролюючим органом відомостей з акту інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 01.03.2016 та довідки про результати проведення перевірки акта інвентаризації обсягів залишку пального від 06.05.2016 №26/65/40/39278476.

Причини такого неврахування відповідачем не повідомлені, з матеріалів справи не простежуються, що свідчить про необґрунтованість такого неврахування.

Таким чином, суд дійшов висновку про те, що ТОВ "СОЛАРИС" вчасно подано акт інвентаризації від 18.03.2016 стосовно обсягу пального, який підтверджений податковим органом під час фактичної перевірки, тобто позивач мав право виписувати акцизні накладні, враховуючи дані акту інвентаризації від 18.03.2016, тому несвоєчасна реєстрація акцизних накладних відбулася не з вини підприємства, а в зв`язку із бездіяльністю контролюючого органу. Тобто, ТОВ "СОЛАРИС" не мало змоги у зв`язку із відсутністю в базі даних інформації, зазначеної в акті обсягів залишку пального станом на початок дня 01.03.2016, здійснити реєстрацію акцизних накладних у визначені ПК України строки.

Як доречно зауважив позивач, право фіскальних органів перевіряти підприємство протягом шести місяців з дня подання акту обсягу пального не означає його право протягом 6 місяців не відображати відомості акту інвентаризації в електронній базі даних. Так, згідно норм ПК України податковий орган може перевіряти залишки пального, але дана обставина не може впливати на своєчасність відображення цих залишків пального в електронній базі даних, до якої має доступ коригування стосовно залишку обсягу пального виключно контролюючий орган.

Суд акцентує увагу на тому, що відповідно до частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Такий підхід узгоджується з практикою Європейського Суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та "Вуліч проти Швеції" визначив, що адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, надавши оцінку з урахуванням усіх доказів у справі в їх сукупності, враховуючи те, що відповідачем не доведено обґрунтованості застосування до позивача штрафу за порушення строків реєстрації акцизних накладних, а обставини справи свідчать про протилежне, суд вважає, що наявні підстави для захисту прав позивача у судовому порядку шляхом визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 31.08.2018 №0032354004 в частині застосування до ТОВ "СОЛАРИС" штрафу в розмірі 531 054,49 грн.

Частиною першою, сьомою статті 139 КАС України передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).

Оскільки даний позов сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, підлягає задоволенню повністю, а позивачем за його подання сплачено судовий збір у розмірі 7965,82 грн, то вказана сума підлягає поверненню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.

На підставі вище викладеного, керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України,

вирішив:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СОЛАРИС" задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення від 31.08.2018 №0032354004 в частині застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "СОЛАРИС" штрафу в розмірі 531 054,49 грн.

Стягнути з Головного управління ДПС у місті Києві за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СОЛАРИС" судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 7965,82 грн (сім тисяч дев`ятсот шістдесят п`ять гривень вісімдесят дві копійки).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "СОЛАРИС" (місцезнаходження юридичної особи: 01601, місто Київ, вулиця Печерський узвіз, будинок 3; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 39278476).

Відповідач - Головне управління ДПС у місті Києві (місцезнаходження відокремленого підрозділу юридичної особи: 04116, місто Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19; ідентифікаційний код відокремленого підрозділу юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: ВП 44116011).

Суддя О.М. Чудак

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.07.2022
Оприлюднено30.08.2022
Номер документу105923886
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —640/1751/19

Ухвала від 12.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 24.05.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 19.12.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 31.10.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 11.10.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 04.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Рішення від 10.07.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 10.07.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 06.05.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Постанова від 27.02.2019

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Харкова

Садовський К. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні