Рішення
від 21.08.2022 по справі 160/8514/22
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 серпня 2022 року Справа № 160/8514/22

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Жукової Є.О.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників (у письмовому провадженні) в місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (вул. Короленка, 4, м.Дніпро, 49001) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ароматєка" (вул. Юдіна, буд.14, кв.2, м.Дніпро, 49000) про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ:

20 червня 2022 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (вул. Короленка, 4, м.Дніпро, 49001) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ароматєка" (вул. Юдіна, буд.14, кв.2, м.Дніпро, 49000), в якій позивач просить суд застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи об`єктів, а саме: приміщень за адресою: Дніпропетровська область, м. Дніпро, Запорізьке шосе, 37, приміщень за адресою: Дніпропетровська область, м. Дніпро, бульвар Катеринославський, 1, приміщень за адресою: Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул Глінки, 2 Товариства з обмеженою відповідальністю "Ароматєка" (код ЄДРПОУ 37805213), до повного усунення порушень, зазначених в Акті від 30.12.2021 №1167; встановити у судовому рішенні спосіб і порядок його виконання шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію об`єктів, а саме: приміщень за адресою Дніпропетровська область, м. Дніпро, Запорізьке шосе, 37, приміщень за адресою Дніпропетровська область, м. Дніпро, бульвар Катеринославський, 1, приміщень за адресою: Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Глінки, 2 Товариства з обмеженою відповідальністю "Ароматєка" (код ЄДРПОУ - 37805213), до повного усунення порушень зазначених в Акті від 30.12.2021 №1167.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що у період з 20.12.2021 р. по 30.12.2021 р. відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» проведено планову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Ароматєка" за адресами: Дніпропетровська область, м. Дніпро, Запорізьке шосе, 37, бульвар Катеринославський, 1, вул. Глінки, 2. Актом перевірки об`єктів TOB "Ароматєка" щодо дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 30.12.2021 №1167 встановлено ряд порушень пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду з позовом у вигляді заборони експлуатації об`єктів Товариства з обмеженою відповідальністю "Ароматєка" до повного усунення порушень.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.06.2022 р. відкрито провадження у справі. Призначено розгляд даної справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

25.07.2022 р. представником відповідача подано відзив на позовну заяву, в тексті якого зазначено наступне.

Підставою для повного або часткового зупинення діяльності підприємства може бути виключено факт створення реальної загрози життю та здоров`ю людей, у зв`язку з веденням господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «АРОМАТЕКА», який реально існує на момент судового розгляду.

З метою повного дотримання вимог КЦЗУ Товариством з обмеженою відповідальністю «АРОМАТЄКА» було усунено порушення, виявлені Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області під час проведення перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю.

За адресою: Дніпропетровська область, місто Дніпро, вулиця Глінки, 2.

Порушено ППБУ, розділ II, п. 22, розділ III, п. 2.3; ДБН 6.1.1-7:2016 п. 6.4, п. 6.2-Огороджувальні конструкції приміщень серверної (комунікаційної) не відповідають вимогам ДБН в.1.1.-7:2016, а саме: невідокремлено протипожежними дверима.Порушення усунуто в повному обсязі шляхом встановлення металевих протипожежних глухих дверей ДМП ЕІ60-1-2100x900 прав., (самодовідні петлі).

З адресою: Дніпропетровська область, місто Дніпро, Запорізьке шосе, 37.

1.Порушено Розділ II, пп. 22, Розділ II, п. 2.3 ППБУ п. 6.4 ДБН В.1.1-7:2016 - не відділено приміщення складу будівлі від приміщень іншого призначення протипожежними дверима та перегородкою 2-го типу 3 межею вогнестійкості не менше Е130. Порушення усунуто в повному обсязі шляхом припинення експлуатації допоміжних приміщень (роздягалень персоналу, душових кімнат, кухонної кімнати та інше).

2.Порушено ППБУ розділ V п. 2.2 п/п.6Пожежні кран-комплекти не розміщено в шафках які пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання.Порушення усунуто в повному обсязі шляхом розміщення пожежних кранів-комплектів в шафках які пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання.

3.Порушено ППБУ Розділ IV п. 1.15Апарати загального відключення силових та освітлювальних мереж не винесено за межі складського приміщенняПорушення було відсутнє на момент проведення перевірки, оскільки за межами складського приміщення в будівлі трансформаторної підстанції, яка забезпечує електроживлення складського комплексу, розміщено відповідні апарати загального відключення силових та освітлювальних мереж, що підтверджується листом власника приміщення яке орендується за підписом головного енергетика.

4.Порушено ППБУ Розділ VI п. 9пп. 9.1 не виконано ширину проходів між штабелями зберігання продукції не менше їм., ширину проходів та місця штабельного зберігання позначити обмежувальними лініями, нанесеними на підлозі. Не виконано відстань від стін до штабелів продукції не менше 0.8 м.Порушення усунуто в повному обсязі шляхом нанесення обмежувальних ліній \ на підлозі зі встановленими обмеженнями.

5. Порушено ППБУ Розділ IV п. 1.18.Допускається розміщення горючих матеріалів на відстані не менше ніж їм від електроустаткування та безпосередньо під електричним щитомПорушення усунуто в повному обсязі шляхом переносу горючих матеріалів на дозволену відстань від електроустаткування та безпосередньо від електричного щита.

6. ПорушеноПКМУ № 444 від 23.06.2013 р. п.6Не обладнаний інформаційно-довідниковий куточок 3 питань цивільного захистуПорушення усунуто в повному обсязі шляхом обладнання інформаційно-довідникового куточку 3 питань цивільного захисту.

7. Порушено КЦЗУ ст. 20 п.1; ст. 98 п. 2, п. 3Відсутній матеріальний резерв для запобігання ліквідації надзвичайних ситуаційПорушення усунуто в повному обсязі шляхом створення матеріального резерву для запобігання ліквідації надзвичайних ситуацій.

8. Порушено ПКМУ № 1200 п. 8 не визначене обсяг забезпечення працівників, які працюють у зоні можливого хімічного забруднення засобами радіаційного та хімічного захисту, їх типу, а також місце зберігання. Порушення усунуто в повному обсязі шляхом визначення обсягу забезпечення працівників, які працюють у зоні можливого хімічного забруднення засобами радіаційного та хімічного захисту, їх типу, а також місце зберігання.

|9.Порушено пункт 8 частини першої статті 20 КЦЗУне здійснено навчання керівного складу. Працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилами техногенної безпеки.Порушення усунуто в повному обсязі шляхом здійснення навчання керівників та працівників з питань цивільного захисту.

10. Порушено пункт 4 глави 6 розділу V ПТБ допускаються до роботи працівники без проходження ними навчань, інструктажів і перевірки знань, з питань цивільного захисту, зокрема техногенної безпеки.Порушення усунуто в повному обсязі шляхом проходження працівниками навчань, інструктажів і перевірки знань, з питань цивільного захисту, зокрема техногенної безпеки.

11.Порушено Пункт 2 частини першої статті 20 КЦЗУПрацівників об`єкту засобами колективно та індивідуального захисту не забезпечено. Порушення усунуто в повному обсязі шляхом забезпечення Працівників об`єкту засобами колективно та індивідуального захисту (Додаток 18 до відзиву).

12.Порушено ППБУ розділ VI п. 4, п/п 4.11, розділ 1,п.2Допущено зберігання на вантажно-розвантажувальних рампах товарів і тари. Порушення усунуто в повному обсязі шляхом недопущення зберігання на вантажно-розвантажувальних рампах товарів і тари.

13.Порушено ППБУ розділ VI п. 9, п/п 13Допущено зберігання продукції навалом в складському приміщенніПорушення усунуто в повному обсязі шляхом недопущення зберігання продукції навалом в складському приміщенні.

14.Порушено ДСТУ 7313:2013 розділ 5, п. 5.4.5 ППБУ Розділ II п. 8 Для направлення руху до дверей евакуації не вивішено знаки вказівників рух які відповідають нормам.Порушення усунуто в повному обсязі шляхом розміщення знаків вказівників руху які відповідають нормам (Додаток 22, 23 до відзиву).

15.Порушено ДСТУ 7313:2013 розділ 8, п. 8.1.12 ППБУ Розділ II п. 8 Для позначення шляху евакуації відсутня спрямовуюча лініяПорушення усунуто в повному обсязі шляхом розміщення спрямовуючої лінії евакуації.

16.Порушено ППБУ розділ VI п.9 п/п. 9.Робочі місця комірників не відділено від приміщення складу заскладеними перегородками з негорючих матеріалів заввишки не менше 1,8 м., які не повинні перешкоджати евакуації людей та матеріальних цінностей.Порушення усунуто в повному обсязі шляхом відділення робочого місця комірника від приміщення складу.

За адресою: Дніпропетровська область, місто Дніпро, бульвар Катеринославський, 1.

1. Порушено ПКМУ № 444 від 23.06.2013 р. п. 6.Не обладнаний інформаційно-довідниковий куточок 3 питань цивільного захисту. Порушення усунуто в повному обсязі шляхом обладнання інформаційно-довідникового куточоку з питань цивільного захисту.

2. Порушено ППБУ Розділ II, пп. 22, Розділ III, п. 2.3, п. 6.4 ДБН В.1.1-7:2016.Не відділено приміщення магазину від підсобних приміщень протипожежними дверима та перегородкою 2-го типу з межею вогнестійкості не менше Е130Порушення усунуто в повному обсязі шляхом відділення приміщення магазину від підсобних приміщень протипожежними дверима та перегородкою 2-го типу з межею вогнестійкості не менше Е130.

3. ПорушеноППБУ Розділ III, п. 2.3Допускається захаращення другого шляху евакуації скляною вітриноюПорушення усунуто в повному обсязі шляхом недопущення захаращення другого шляху евакуації скляною вітриною.

На підставі означеного вище, представник відповідача зазначає, що оскільки порушення усунені, то й відсутні підстави для задоволення позовних вимог.

З урахуванням вищезазначеного, представник відповідача просить суд у задоволенні пред`явлених позовних вимог відмовити у повному обсязі.

18.08.2022 р. представником позивача було направлено на адресу суду відповідь на відзив, в тексті якого зазначено, що з моменту проведення планової перевірки та відкриття провадження у справі №160/8514/22 від TOB "Ароматєка" до Головного управління не надходило звернення про проведення позапланової перевірки. Також не було підстав для проведення повторної перевірки з метою підтвердження усунення порушень.

Тобто, Головне управління не підтверджує усунення всіх порушень, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, вказаних в позовній заяві та зазначає, що обставини, які стали підставою для звернення Головного управління до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування не перестали існувати та не усунуті.

Матеріали справи не містять висновку позивача про усунення відповідачем зафіксованих в акті перевірки порушень.

Таким чином, якщо навіть відповідачем і здійснювались якісь дії, направлені па виправлення зауважень та приведення стану пожежної й техногенної безпеки у відповідність до спеціальних норм, що, можливо, зменшило ризик на об`єкті, однак це не означає, що вже не існує загрози життю та/або здоров`ю людей, які працюють, перебувають в закладі.

На підставі означеного вище, представник позивача просить суд позовні вимоги останнього задовольнити у повному обсязі.

На підставі викладеного вище, суд розглянув справу відповідно до ст. 262 КАС України в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, враховуючи строк розгляду справи, передбачений ст.258 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

У період з 20.12.2021 р. по 30.12.2021 р. відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» проведено планову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Ароматєка" (далі - TOB "Ароматєка") за адресами: Дніпропетровська область, м. Дніпро, Запорізьке шосе, 37, бульвар Катеринославський, 1, вул. Глінки, 2.

Актом перевірки об`єктів TOB "Ароматєка" щодо дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 30.12.2021 №1167 встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-VI (далі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 (далі - ППБУ), Державних будівельних норм України «Пожежна безпека об`єктів будівництва», затверджених наказом Мінрегіону України від 31.10.2016 № 287 (далі - ДБН В.1.1-7:2016), «Правила улаштування електроустановок», Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - ПУЕ, ДНАОП 0.00-1.32-01, НПАОП 40.1-1.32-01), Національний стандарт України «Знаки безпеки та системи евакуаційні фотолюмінесцентні. Загальні вимоги та методи контролювання», затверджений наказом від 14.10.2013 р. № 1231 (далі - ДСТУ 7313:2013), Правил техногенної безпеки, затверджених наказом МВС України від 05.11.2018 № 879, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 27.11.2018 за № 1346/32798 (далі - ПТБ), Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 №444 «Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях» (далі - Порядок здійснення навчання населення), Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 № 1200 «Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю» (далі - Порядок забезпечення), а саме: за адресою: Дніпропетровська область, місто Дніпро, вулиця Глінки, 2: порушено ППБУ, розділ II, п. 22, розділ III, п. 2.3; ДБН В.1.1-7:2016 п. 6.4, п. 6.2, Табл. 2, 3 - огороджувальні конструкції приміщень серверної (комутаційної) не відповідають вимогам ДБН В.1.1-7:2016, а саме: не відокремлено протипожежними дверима; за адресою: Дніпропетровська область, місто Дніпро, Запорізька шосе, 37: порушено - розділ II, пп. 22, Розділ III, п. 2.3 ППБУ п. 6.4 ДБН В.1.1-7:2016Не відділено приміщення складу будівлі від приміщень іншого призначення протипожежними дверима та перегородкою 2-го типу з межею вогнестійкості не менше ЕІ30; порущено - ППБУ розділ V п.2.2 п/п.6 -Пожежні кран-комплекти не розміщено в шафках які пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання; порушено - ППБУ Розділ IV, п. 1.15 апарати загального відключення силових та освітлювальних мереж не винесено за межі складського приміщення; порушено - ППБУ Розділ VI п.9 пп. 9.1Не виконано ширину проходів між штабелями зберігання продукції не менше їм., ширину проходів та місця штабельного зберігання позначити обмежувальними лініями, нанесеними на підлозі. Не виконано відстань від стін до штабелів продукції не менше 0,8 м.; порушено - ППБУ Розділ IV п. 1.18 - Допускається розміщення горючих матеріалів на відстані менше ніж їм від електроустаткування та безпосередньо під електричним щитом; порушено - ПКМУ № 444 від 23.06.2013р. п. 6 не обладнаний інформаційно-довідниковий куточок з питань цивільного захисту КЦЗУст. 20п.1; ст. 98 п.2, п.3 -Відсутній матеріальний резерв для запобігання ліквідації надзвичайних ситуацій; порушено - ПКМУ№ 1200 п.8- не визначено обсяг забезпечення працівників, які працюють у зоні можливого хімічного забруднення засобами радіаційного та хімічного захисту, їх типу а також місце зберігання.; порушено пункт 8 частини першої статті 20 КЦЗУ- не здійснено навчання керівного складу, працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки; порушено - пункт 4 глави 6 розділу V ПТБДопускаються до роботи працівники без проходження ними навчань, інструктажів і перевірки знань з питань цивільного захисту, зокрема з техногенної безпеки; порушено пункт 2 частини першої статті 20 КЦЗУ - працівників об`єкту засобами колективного та індивідуального захисту не забезпечено; порушено - ППБУ розділ VI, п.4, п/п.4.11, розділ І, п.2 - допущено зберігання на вантажно-розвантажувальних рампах товарів і тари; порушено - ППБУ розділ VI п.9 п/п. 13.- Допущено зберігання продукції навалом в складському приміщенні; порушено - ДСТУ 7313:2013 розділ 5, п. 5.4.5. ППБУ Розділ II п. 8 - для направлення руху до дверей евакуації не вивішено знаки вказівників руху які відповідають нормам; порушено - ДСТУ 7313:2013 розділ 8, п. 8.1.2. ППБУ Розділ II п. 8 - для позначення шляху евакуації відсутня спрямовуюча лінія; порушено - ППБУ розділ VI п.9 п/п. 9.- робочі місця комірників не відділено від приміщення,. складу заскленими перегородками з негорючих матеріалів заввишки не менше 1,8 м, які не повинні перешкоджати евакуації людей та матеріальних цінностей; за адресою: Дніпропетровська область, місто Дніпро, бульвар Катеринославський, 1: порушено - ПКМУ № 444 від 23.06.2013р. п. 6 - не обладнаний інформаційно-довідниковий куточок з питань цивільного захисту; порушено - ППБУ Розділ II, пп. 22, Розділ III, п. 2.3 п. 6.4 ДБН В. 1.1-7:2016 - не відділено приміщення магазину від підсобних приміщень протипожежними дверима та перегородкою 2-го типу з межею вогнестійкості не менше ЕІ30; порушено - ППБУ Розділ III, п. 2.3 - допускається захаращення другого шляху евакуації скляною вітриною.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті та надаючи правову оцінку обґрунтованості застосування до відповідача заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) його об`єктів, суд зазначає наступне.

Статтею 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) визначено діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законодавством, щодо виявлення та запобігання порушення вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема, належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до ч.1, 2 ст.64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Відповідно до ч.1 ст.65 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) з питань, які визначені ч.1 ст.64 цього Кодексу.

Відповідно до пп.12 п.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України до повноваженьцентрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

При цьому відповідно з ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до п.1, 4 ч.1 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами та правилами; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.

Відповідно до ч.2 ст.70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до п.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Оцінивши надані сторонами у справі докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, відповідно до ст.86 КАС України, та надавши відповідь на кожен із специфічних, доречних та важливих доводів заявника в світлі висновку, викладеного в пункті 25 Рішення Європейського Суду з прав людини «Проніна проти України» (заява №63566/00, Страсбург 18 липня 2006 року), суд приходить до висновку про можливість винесення законного і об`єктивного рішення у справі з урахуванням всіх обставин, наведених вище.

При цьому, суд зауважує, що п.1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення.

Відповідно до ч.1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Суд зазначає, що під час проведення перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Ароматєка", позивачем були виявлені численні та суттєві порушення норм чинного законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, викладені у акті перевірки від 30.12.2021 року №1167.

За наслідками проведеної перевірки Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області було складено акт перевірки об`єктів TOB "Ароматєка" щодо дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, більшість пунктів якого на теперішній час не виконані належним чином.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що начальниу служби охорони TOB "Ароматєка" Голоколосов Г.В. був присутній під час проведення перевірки, підписав означений акт без будь-яких пояснень, зауважень або заперечень, що підтверджується відповідним підписом в відповідній графі та отримав 30.12.2021 р. примірник останнього, що підтверджується підписом останнього в відповідній графі.

Суд зазначає, що на момент розгляду справи, від відповідача не надходило жодної інформації про ініціювання проведення повторної перевірки з боку позивача.

Процедура підтвердження усунення порушень законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, виявлених позивачем під час перевірки та зазначених у вищевказаному акті закріплена у нормах Кодексу цивільного захисту України, зокрема в ст.ст. 64, 65, 67, 69, 70.

Відповідачем не складено та не затверджено план усунення виявлених порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, не здійснено достатньо належних заходів щодо усунення виявлених порушень та не ініційовано проведення позапланової перевірки щодо дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

При цьому, суд зазначає, що матеріали справи не містять висновку позивача про усунення відповідачем зафіксованих в акті перевірки порушень.

Таким чином, якщо навіть відповідачем і здійснювались якісь дії, направлені па виправлення зауважень та приведення стану пожежної й техногенної безпеки у відповідність до спеціальних норм, що, можливо, зменшило ризик на об`єкті, однак це не означає, що вже не існує загрози життю та/або здоров`ю людей, які працюють, перебувають в закладі.

Враховуючи все викладене вище, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та задоволення позовної заяви Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (вул. Короленка, 4, м.Дніпро, 49001) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ароматєка" (вул. Юдіна, буд.14, кв.2, м.Дніпро, 49000) про застосування заходів реагування.

Також, з метою належного виконання судового рішення, суд на підставі статті 372 Кодексу адміністративного судочинства України вважає за необхідне встановити спосіб і порядок виконання судового рішення шляхом зобов`язання відповідача зупинити експлуатацію об`єкта до повного усунення порушень.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Відповідно до ч. 8 ст. 6 Закону України «Про судовий збір» розподіл судового збору між сторонами та перевірка повноти сплати судового збору здійснюються відповідно до процесуального законодавства.

Відповідно до платіжного доручення від 14.06.2022 року №934 за подання позовної заяви позивачем був сплачений судовий збір у розмірі 2481,00 грн. (дві тисячі чотириста вісімдесят одна грн. 00 коп.), який у повному розмірі зараховано до Державного бюджету України.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, у зв`язку з чим судові витрати суб`єкта владних повноважень по сплаті судового збору не підлягають стягненню з відповідача.

Керуючись ст. ст. 242-244, 246, 250, 254, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заявуГоловного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (вул. Короленка, 4, м.Дніпро, 49001) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ароматєка" (вул. Юдіна, буд.14, кв.2, м.Дніпро, 49000) про застосування заходів реагування задовольнити.

Зобов`язати застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи об`єктів, а саме: приміщень за адресою: Дніпропетровська область, м. Дніпро, Запорізьке шосе, 37, приміщень за адресою: Дніпропетровська область, м. Дніпро, бульвар Катеринославський, 1, приміщень за адресою: Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул Глінки, 2 Товариства з обмеженою відповідальністю "Ароматєка" (код ЄДРПОУ 37805213), до повного усунення порушень, зазначених в Акті від 30.12.2021 №1167.

Встановити спосіб і порядок виконання рішення суду шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію об`єктів, а саме: приміщень за адресою Дніпропетровська область, м. Дніпро, Запорізьке шосе, 37, приміщень за адресою Дніпропетровська область, м. Дніпро, бульвар Катеринославський, 1, приміщень за адресою: Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Глінки, 2 Товариства з обмеженою відповідальністю "Ароматєка" (код ЄДРПОУ - 37805213), до повного усунення порушень зазначених в Акті від 30.12.2021 №1167.

Розподіл судових витрат не здійснювати.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені ст.295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Є.О. Жукова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.08.2022
Оприлюднено01.09.2022
Номер документу105941097
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —160/8514/22

Ухвала від 28.09.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Рішення від 21.08.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Ухвала від 21.06.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні