Ухвала
від 28.08.2022 по справі 240/17649/21
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

29 серпня 2022 року м. Житомир справа № 240/17649/21

категорія 109020100

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Майстренко Н.М.,

розглянувши у письмовому провадженні заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення в адміністративній справі за її позовом до Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

У провадженні Житомирського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом ОСОБА_2 до Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

ОСОБА_3 звернулася до Житомирського окружного адміністративного суду із заявою, в якій вона просить встановити Оліївській сільській раді Житомирської області строк для подання звіту про виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 26.11.2021 у справі №240/17649/21.

Розглянувши заяву, суд дійшов такого висновку.

Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 26.11.2021 у справі №240/17649/21 позов ОСОБА_2 до Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області задоволено. Визнано протиправним і скасовано рішення Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області восьмої сесії восьмого скликання від 09 липня 2021 року № 245 в частині відмови ОСОБА_2 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 0,08 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 1822085600:03:001:0903. Зобов`язано Оліївську сільську раду Житомирського району Житомирської області затвердити проект землеустрою щодо відведення ОСОБА_2 земельної ділянки у власність орієнтовною площею 0,08 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 1822085600:03:001:0903. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області на користь ОСОБА_2 908,00 грн. сплаченого судового збору.

Судом встановлено, що зазначене рішення Житомирського окружного адміністративного суду набрало законної сили відповідно до ст. 255 КАС України.

Житомирським окружним адміністративним судом 18.01.2022 позивачу видано виконавчі листи на виконання рішення суду у справі №240/17649/21.

В обґрунтування заяви ОСОБА_3 зазначила, що 09.08.2022 державним виконавцем Житомирського відділу ДВС у Житомирському районі Житомирської області Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Хмельницький) винесено постанову про закінчення виконавчого провадження №68488326 та направлення до органів досудового розслідування повідомлення про вчинення кримінального правопорушення, оскільки станом на 08.08.2022 рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 26.11.2021 не виконано.

Вважаючи дії Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області неправомірними, ОСОБА_3 звернулася до суду із заявою у порядку ст. 382 КАС України.

Статтею 129 Конституції України встановлено, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд. Таким чином право на судовий захист є конституційною гарантією прав і свобод людини і громадянина, а обов`язкове виконання судових рішень складовою права на справедливий судовий захист.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення. За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Зміст наведеної правової норми свідчить про те, що положеннями КАС України встановлено право, а не обов`язок суду, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання такого рішення.

Встановлення судового контролю за виконанням судових рішень є заходом превентивного впливу на відповідача у справі з метою своєчасного виконання своїх зобов`язань у межах відповідної справи. Судовий контроль є спеціальним видом провадження в адміністративному судочинстві, відмінним від позовного. Головна мета судового контролю за виконанням рішень в адміністративних справах полягає, насамперед, у реалізації основних завдань адміністративного судочинства при здійсненні адміністративними судами правосуддя, оскільки воно не обмежується винесенням судового рішення, а також передбачає його виконання.

Відповідно до частин 2, 3 статті 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Відповідно до ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

З наведеного слідує, що рішення суду, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи.

Зазначене свідчить про необхідність застосування механізму судового контролю за виконанням вказаного судового рішення, так як у суду відсутні належні докази щодо виконання судового рішення, а позивач наполягає на тому, що такого виконання фактично не відбулося, оскільки 09.08.2022 державним виконавцем Житомирського відділу ДВС у Житомирському районі Житомирської області Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Хмельницький) винесено постанову про закінчення виконавчого провадження №68488326 у зв`язку з невиконанням Оліївською сільською радою Житомирського району Житомирської області рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 26.11.2021.

Керуючись статтями 243, 248, 382 КАС України, суд

ухвалив:

Заяву ОСОБА_1 задовольнити.

Встановити Оліївській сільській раді Житомирського району Житомирської області строк для подання звіту про виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 26.11.2021 у справі №240/17649/21 терміном тридцять днів з дня набрання даною ухвалою суду законної сили.

Ухвала суду може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня складення її повного тексту.

Повний текст ухвали складено 29.08.2022.

Суддя Н.М. Майстренко

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.08.2022
Оприлюднено01.09.2022
Номер документу105941468
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —240/17649/21

Ухвала від 05.12.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Майстренко Наталія Миколаївна

Ухвала від 17.11.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Майстренко Наталія Миколаївна

Ухвала від 10.11.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Майстренко Наталія Миколаївна

Ухвала від 28.08.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Майстренко Наталія Миколаївна

Ухвала від 28.12.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черноліхов Сергій Вікторович

Рішення від 26.11.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черноліхов Сергій Вікторович

Ухвала від 10.08.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черноліхов Сергій Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні