Справа № 420/2069/22
У Х В А Л А
29 серпня 2022 року
м.Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Катаєва Е.В., розглянувщи у письмовому провадженні клопотання представника Головного управління ДПС в Одеській області по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БЕТОН КОНКРЕТ» (65005, м. Одеса, вул. Бугаївська, 33) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044), Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
27.01.2022 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «БЕТОН КОНКРЕТ» до Головного управління ДПС в Одеській області, ДПС України, в якому позивач просить: - визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №2997944/44139290 від 17.08.2021 року; - зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №8 від 23.07.2021 року в ЄРПН за датою фактичного отримання.
Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 27.01.2022 року головуючим по справі визначений суддя БутенкоА.В.
Ухвалою суду від 09.02.2022 року (суддя БутенкоА.В.) визнано причини пропуску строку звернення до суду поважними, прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено розгляд справи здійснити в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
Згідно з протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 22.06.2022 року головуючим по справі визначена суддя Катаєва Е.В.
Ухвалою суду від 27.06.2022 року прийнято до провадження справу, залучено до участі у справі у якості співвідповідача Комісію Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вирішено розгляд справи здійснити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Розгляд справи новим складом суду здійснюється спочатку.
Після прийняття справи до провадження заяв по суті, інших заяв, клопотань до суду не надійшло.
В матеріалах справи знаходиться клопотання представника відповідача, яке наділо до суду 21.03.2022 року про зупинення провадження у справі до закінчення воєнного стану та продовжити строк на подання відзиву на позов протягом 10 днів з дня закінчення воєнного стану (а.с.191-192).
У той же час 03.05.2022 року до суду надійшов відзив на позов з клопотанням поновити строк на його подання, при цьому представник не зазначив своєї думки щодо клопотання про зупинення провадження у справі.
В обґрунтування клопотання, поданого до суду 21.03.2022 року, представник зазначив, що Указом Президента України №64/2022 «Про ведення воєнного стану в Україні», у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, в Україні введений воєнний стан із 5 год. 30 хв. 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Указом Президента України №133/2022 від 14.03.2022 частково змінено статтю 1 Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ, та продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.
Наказом ДПС України від 24.02.2022 року №243-о «Про встановлення простою у роботі Державної податкової служби України та її територіальних органах» було встановлено простій у роботі ДПС України та її територіальних органів (серед яких ГУ ДПС в Одеській області (ВП 44069166)), визнано встановлений пункт наказу простій ДПС України та її територіальних органів таким, що виник не з вини працівників та зумовлений загрозою їх життю та здоров`ю.
Водночас, наказом ДПС України від 10.03.2022 року №168 «Про припинення простою у роботі» з 11.03.2022 року припинено простій деяких територіальних органів ДПС України.
Представник також посилається на те, що згідно з листом торгово-промислової палати України від 28.02.2022 року №2024/02.0-7.1 Торгово- промислова палата України (далі ТПП України) засвідчено форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію російської федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022. Таким чином, ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24.02.2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними.
Рішенням Ради суддів України №9 від 24 лютого 2022 та рекомендації Ради суддів України від 02 березня 2022 року щодо роботи судів в умовах воєнного стану, зокрема рекомендовано по можливості продовжувати процесуальні строки щонайменше до закінчення воєнного стану, з метою забезпечення реалізації права на доступ до правосуддя.
Представник ГУ ДПС зазначив, що для того, щоб надати до суду документи, які підтверджують позицію контролюючого органу, відповідальним юристам необхідно звернутись до відповідних структурних підрозділів для надання такої інформації. Дана судова справа для контролюючого органу, є справою категорії «САМКОР» (Система Автоматизованого Моніторингу Критеріїв Оцінки Ризиків). Відповідальним відділом за супроводження даної категорії справ є відділ супроводження в судах податкових спорів з питань податку на додану вартість управління супроводження судових справ Головного управління ДПС в Одеській області.
У зв`язку з воєнним станом запровадженим в Україні, на даний час відповідні бази АІС «Податковий блок», в яких зберігається інформація щодо статусу податкових накладних (інформація щодо зупинення, відмови у реєстрації, надані документи тощо) та статусу ризикових платників податку (підстави, рішення тощо) відключені для збереження даної вкрай важливої інформації для платників податків та держави, та доступу у працівників до даних баз на даний час немає.
А отже, надати відповідні заяви по суті справи з обґрунтуванням позиції контролюючого органу на даний час для працівників Головного управління ДПС в Одеській області є неможливим.
У той же час при наданні відзиву на позов представник відповідача зазначив, що на даний час бази частково відновлено та є можливість подати відзив на позов.
Розглянувши клопотання позивача суд дійшов висновку про його часткове задоволення. При цьому суд виходить з наступного.
Кодекс адміністративного судочинства України визначає юрисдикцію та повноваження адміністративних судів, встановлює порядок здійснення судочинства в адміністративних судах (ст.1 КАС України).
Відповідно до п.7 ч.1 ст4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Згідно з п.1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою КМУ від 06.03.2019 р. № 227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
ДПС у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
Пунктом 7 Положення визначено, що ДПС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи. ДПС та її територіальні органи є контролюючими органами (податковими органами, органами стягнення).
Таким чином, відповідач по справі є органом державної влади, суб`єктом владних повноважень.
Указом Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 з 5:30 24 лютого 2022 року в Україні введений воєнний стан у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації
Указом «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 14.03.2022 № 133/2022, затвердженого Законом України №7168 від 16.03.2022 року воєнний стан продовжений до 25.04.2022 року.
Статтею 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» визначено, що воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Статтею 9 Закону встановлено, що в умовах воєнного стану Президент України та Верховна Рада України діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією та законами України. Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, військове командування, військові адміністрації, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.
Згідно зі ст.12-2 Закону в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України. Повноваження судів, органів та установ системи правосуддя, передбачені Конституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені.
Крім того, питання здійснення правосуддя в умовах воєнного стану регламентовано ст.26 Закону «Про правовий режим воєнного стану», відповідно до якої правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно до Конституції України (ч.1 ст.26).
Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється (ч.2 ст.26).
У разі неможливості здійснювати правосуддя судами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами України може бути змінена територіальна підсудність судових справ, що розглядаються в цих судах, або в установленому законом порядку змінено місцезнаходження судів. Створення надзвичайних та особливих судів не допускається (ч.3,4 ст.26).
Аналіз вищевказаних норм законодавства свідчить про те, що суди в умовах воєнного стану здійснюють правосуддя, скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється.
Крім того, умовах воєнного стану органи державної влади також здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання відповідача про зупинення провадження по справі №420/2069/22 до закінчення воєнного стану, продовження строку для надання відзиву по даній справі протягом десяти днів з дня закінчення воєнного стану.
У той же час з урахуванням того, що відповідачем наданий відзив на позов та клопотання про поновлення строку на його подання, суд вважає необхідним поновити строк на подання відзиву на позов та доручення його до матеріалів справи.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 160, 161,169, 248 КАС України, суд,
У Х В А Л И В:
Клопотання представника Головного управління ДПС в Одеській області про зупинення провадження по справі №420/2069/22 до закінчення воєнного стану, продовження строку для надання відзиву по даній справі протягом десяти з дня закінчення воєнного стану залишити без задоволення.
Поновити Головному управлінню ДПС в Одеській області строк на надання відзиву на позов по справі №420/2069/22 , якій надійшов до суду 03.05.2022 року та долучити його до матеріалів справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Ухвала суду оскарженню не підлягає.
Суддя Е.В. Катаєва
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2022 |
Оприлюднено | 01.09.2022 |
Номер документу | 105942717 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Катаєва Е.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні