Рішення
від 17.07.2022 по справі 640/7478/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 липня 2022 року м. Київ № 640/7478/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Маруліної Л.О., розглянувши у порядку спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом Головного управління Держпраці у Київській області

до Кооперативу "Глибокий Яр" по будівництву та експлуатації колективних гаражів - стоянок для автомобілів і мотоциклів, які знаходяться в особистій власності громадян про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Держпраці у Київській області (далі також - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Кооперативу "Глибокий Яр" по будівництву та експлуатації колективних гаражів - стоянок для автомобілів і мотоциклів, які знаходяться в особистій власності громадян (далі також - відповідач), в якому просить прийняти рішення, яким застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді зупинки робіт, а саме:

- зупинити роботи шляхом відключення електрообладнання на межі балансової належності із енергопостачальною організацією;

- заборонити виконання верхолазних робіт із застосуванням металевої драбини до усунення відповідачем порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення робіт

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в ході проведення перевірки підприємства відповідача були встановлені порушення нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров`ю працюючих з устаткуванням підвищеної небезпеки.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06.05.2019 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Через канцелярію суду 20.05.2019 року відповідачем подано заперечення на позовну заяву, в яких повідомлено суду, що останнім розроблено план заходів щодо усунення порушень вказаних в акті перевірки від 11.04.2018 року №5.1/243/20 та у приписі від 11.04.2018 року №5.1/243/20, та що вказаний план направлено позивачу та виконується відповідачем.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.06.2019 року зобов`язано Кооператив "Глибокий Яр" направити на адресу Головного управління Держпраці у Київській області примірник заперечень від 20.05.2019 року протягом двох днів з дня отримання цієї ухвали, докази чого надати суду та запропоновано Головному управлінню Держпраці у Київській області надати суду та Кооперативу "Глибокий Яр" свою позицію та міркування щодо обставин, викладених у запереченнях відповідачем протягом 10 днів з дня отримання примірника заперечень.

Через канцелярію суду 27.06.2019 року відповідачем подано повторно заперечення на позовну заяву, які аналогічні за змістом до заперечень, що були подані до суду 20.05.2019 року.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

На підставі наказу від 23.03.2018 року № 807, направлення від 23.03.2018 року № 807 посадовими особами Головного управління Держпраці у Київській області було проведено позапланову перевірку Кооператив «Глибокий Яр» по будівництву та експлуатації колективних гаражів - стоянок для автомобілів і мотоциклів, які знаходяться в особистій власності громадян на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки за адресою: м. Київ, вул. Чорногірська, 36.

За результатами перевірки складено Акт від 11.04.2018 року №5.1/243/20.

Згідно акту перевірки від 11.04.2018 року №5.1/243/20 було встановлено, що відповідачем порушено нормативно - правові акти з охорони праці, а саме:

1. Голова правління ОСОБА_1 , своїм наказом не призначив відповідальну особу за справний стан і безпеку експлуатацію електрообладнання підприємства. Порушено п. 1.3.1. «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів» - НПАОП40.1.-1.21-98.

2. Голова правління Кухарчук П.А. не забезпечив достатню кількість спеціально навчених електротехнічних працівників для обслуговування електрообладнання підприємства. На час проведення перевірки електротехнічний персонал відсутній повністю. Порушено п. 1.3.1 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів» - НПАОП40.1.-1.21-98.

3. Не проведені регламентні роботи по посвідченню стану безпеки електрообладнання підприємства. Порушено п. 8.1 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів» - НПАОП40.1.-1.21-98.

4. На підприємстві відсутні випробувані засоби захисту від дії електричного струму, відповідно до норм комплектування. Порушено п. 4.2.9.; 4.1.1.; 4.2.5. «Правила експлуатації електрозахисних засобів» НПАОП 40.1-1.07-01. 5. Голова правління Кухарчук П.А. не забезпечив згідно правил і норм ПТЕЕс вимірювання електрообладнання підприємства. Порушено п. 1.3.1. «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів» - НПАОП40.1.-1.21-98.

6. Голова правління Кухарчук П.А. не забезпечив проведення технічного обслуговування РП-0.4кВ., на дверях не нанесені знаки безпеки, відсутня кришка на електромагнітному розчеплювачі, для захисту електромереж встановлені не калібровані запобіжники (жуки). Порушено п.8.7.1.; 8.7.2. «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів» НПАОП40.1.-1.21-98.

7. В кооперативі відсутня однолінійна схема електричних з`єднань. Порушено п.8.7.3. НПАОП 40.1-1.21-98. «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів».

8. В кооперативі відсутній затверджений керівником перелік робіт з підвищеною небезпекою. Порушено п. 2.1.4 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів».

9. Голова правління Кухарчук П.А., у встановленому порядку, не пройшов навчання і перевірку знань з питань охорони праці. Порушено п.3.16. «Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці - НПАОП 0.00-4.12-05.

10. Голова правління ОСОБА_1 не подав декларацію в органи Головного управління Держпраці, на виконання верхолазних робіт. Порушено п.14 додатку №6, «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року №1107 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 07.02.2018р. №48).

11. Металева драбина, що експлуатується у кооперативі, у встановленому порядку не пройшла випробування статичним навантаженням, відсутній інвентарний номер. Порушено п. 7.14; 7.27. «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями» НПАОП 0.00-1.71-13.

Головним управлінням Держпраці у Київській області винесено припис від 11.04.2018 року №5.1/243/20 з вимогою усунути порушення, що виявлені під час перевірки згідно акту від 11.04.2018 року №5.1/243/20.

На підставі наказу Головного управління Держпраці у Київській області від 03.04.2019 року №1767 та направлення від 03.04.2019 року №5.1/95 проведено позапланову перевірку Кооператив «Глибокий Яр» по будівництву та експлуатації колективних гаражів - стоянок для автомобілів і мотоциклів, які знаходяться в особистій власності громадян на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки за адресою: м. Київ, вул. Чорногірська, 36, щодо виконання вимог раніше виданого припису Головного управління Держпраці у Київській області від 11.04.2018 року №5.1/243/20.

Відповідно до Акту від 15.04.2019 №5.1/343/78 проведення позапланової перевірки на виконання вимог припису від 11.04.2018 року №5.1/243/20 було встановлено, що Кооперативом «Глибокий Яр» по будівництву та експлуатації колективних гаражів - стоянок для автомобілів і мотоциклів, які знаходяться в особистій власності громадян не виконано вимоги пунктів 2-11 припису Головного управління Держпраці у Київській області.

Зазначені порушення стали підставою для звернення до суду з даним позовом про застосування заходів реагування до відповідача, у сфері державного нагляду. Повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Законом України від 05.04.2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду контролю у сфері господарської діяльності» (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 877-V) встановлено, що державний нагляд (контроль) - це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходами державного нагляду (контролю) - є планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.

Відповідно до частини четвертої статті четвертої Закону № 877-V визначено, що виключно законами встановлюються органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Частиною п`ятою статті четвертої Закону № 877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Згідно частини першої статті четвертої Закону України від 14.10.1992 року № 2694-ХІІ «Про охорону праці» (із змінами та доповненнями, далі - Закон № 2694-ХІІ) державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.

Згідно частини першої статті 13 Закону № 2694-ХІІ встановлено, що роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

Частиною першої статті 38 Закону № 2694-ХІІ встановлено, що державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Процедуру проведення перевірок під час здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законів та інших нормативно-правових актів з питань промислової безпеки, охорони праці, безпечного ведення робіт юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю встановлює Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затверджене наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11 серпня 2011 року №826 (далі по тексту - Положення).

Пунктом 1.4 Положення визначено, що загроза життю та здоров`ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об`єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Згідно п. 2.26 Положення право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:

- порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра;

- відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

- непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки;

- виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об`єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об`єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Так, частини сьомої статті сьомої Закону Закон № 877-V встановлено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

В силу положень частини другої статті четвертої Закону України "Про охорону праці" від 14 жовтня 1992 року № 2694-XII, державна політика в галузі охорони праці базується на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до частини першої статті шостої вищезазначеного Закону, умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам законодавства.

Відповідно до абзацом п`ятим чатини першої статті 39 Закону України "Про охорону праці", посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.

Відповідно до пункту першого Положення «Про Державну службу України з питань праці», затвердженого Кабінетом Міністрів України» від 11.02.2015 року № 96 (далі по тексту - Положення № 96), Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб. Держпраці у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства (п.2 Положення № 96).

Правовими положеннями підпунктом шостим пункту четвертого Положення № 96 Держпраці відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює державний контроль за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю.

Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи (п.7 Положення № 96).

Як зазначалось, співробітниками Головного Управління Держпраці у Київській області підставі наказу від 23.03.2018 року № 807, направлення від 23.03.2018 року № 807 проведено перевірку Кооператив «Глибокий Яр» по будівництву та експлуатації колективних гаражів - стоянок для автомобілів і мотоциклів щодо дотримання вимог законодавства про охорону праці та промислової безпеки.

Підставою видачі наказу від 23.03.2018 року № 807 на перевірку стало повідомлення про нещасний випадок в Кооперативі «Глибокий Яр» по будівництву та експлуатації колективних гаражів - стоянок для автомобілів і мотоциклів, які знаходяться в особистій власності громадян, що стався із гр. ОСОБА_2 зі смертельним наслідком, що підтверджується копією повідомлення від 01.02.2018 року та копією службової записки начальника відділку розслідування, аналізу та обліку аварій та виробничого травматизму від 21.03.2018 року (наявні в матеріалах справи).

Як вбачається із матеріалів справи Головним управлінням Держпраці у Київській області винесено припис від 11.04.2018 року №5.1/243/20 з вимогою усунути порушення, що виявлені під час перевірки згідно акту від 11.04.2018 року №5.1/243/20.

На підставі наказу Головного управління Держпраці у Київській області від 03.04.2019 року №1767 та направлення від 03.04.2019 року №5.1/95 проведено позапланову перевірку Кооператив «Глибокий Яр» по будівництву та експлуатації колективних гаражів - стоянок для автомобілів і мотоциклів, які знаходяться в особистій власності громадян за адресою: АДРЕСА_1 , щодо виконання вимог раніше виданого припису Головного управління Держпраці у Київській області від 11.04.2018 року №5.1/243/20.

За результатами позапланової перевірки відповідно до Акту від 15.04.2019 року №5.1/343/78 на виконання вимог припису від 11.04.2018 року №5.1/243/20 було встановлено, що Кооперативом «Глибокий Яр» по будівництву та експлуатації колективних гаражів - стоянок для автомобілів і мотоциклів, які знаходяться в особистій власності громадян не виконано вимоги пунктів 2-11 припису Головного управління Держпраці у Київській області, а саме:

2. Голова правління ОСОБА_1 не забезпечив достатню кількість спеціально навчених електротехнічних працівників для обслуговування електрообладнання підприємства. На час проведення перевірки електротехнічний персонал відсутній повністю. Порушено п. 1.3.1. «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів» - НПАОП40.1.-1.21-98.

3. Не проведені регламентні роботи по посвідченню стану безпеки електрообладнання підприємства . Порушено п.8.1 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів» - НПАОП40.1.-1.21-98.

4. На підприємстві відсутні випробувані засоби захисту від дії електричного струму, відповідно до норм комплектування. Порушено п. 4.2.9.; 4.1.1.; 4.2.5. «Правила експлуатації електрозахисних засобів» НПАОП 40.1-1.07-01. 5. Голова правління Кухарчук П.А. не забезпечив згідно правил і норм ПТЕЕс вимірювання електрообладнання підприємства. Порушено п. 1.3.1. «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів» - НПАОП40.1.-1.21-98.

6. Голова правління Кухарчук П.А. не забезпечив проведення технічного обслуговування РП-0.4кВ., на дверях не нанесені знаки безпеки, відсутня кришка на електромагнітному розчеплювачі, для захисту електромереж встановлені не калібровані запобіжники (жуки). Порушено п.8.7.1.; 8.7.2. «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів» НПАОП40.1.-1.21-98.

7. В кооперативі відсутня однолінійна схема електричних з`єднань. Порушено п.8.7.3. НПАОП 40.1-1.21-98. «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів».

8. В кооперативі відсутній затверджений керівником перелік робіт з підвищеною небезпекою. Порушено п. 2.1.4 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів».

9. Голова правління Кухарчук П.А. у встановленому порядку не пройшов навчання і перевірку знань з питань охорони праці. Порушено п.3.16. «Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці - НПАОП 0.00-4.12-05.

10. Голова правління ОСОБА_1 не подав декларацію в органи Головного управління Держпраці, на виконання верхолазних робіт. Порушено п.14 додатку №6, «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року №1107 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 07.02.2018р. №48).

11. Металева драбина, що експлуатується у кооперативі у встановленому порядку не пройшла випробування статичним навантаженням, відсутній інвентарний номер. Порушено п. 7.14; 7.27. «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями» НПАОП 0.00-1.71-13.

В поданих запереченнях від 20.05.2019 року та 27.06.2019 року відповідачем зазначено, що розроблено план заходів щодо усунення порушень вказаних в акті перевірки від 11.04.2018 року №5.1/243/20 та у приписі від 11.04.2018 року №5.1/243/20, та що вказаний план направлено позивачу та виконується відповідачем.

В плані заходів по усуненню порушень відображених в акті перевірки від 11.04.2018 року №5.1/243/20, що надано до заперечень відповідачем від 27.06.2019 року, зазначено:

- правлінням кооперативу визначено відповідального за охорону праці та направлено до відповідних інстанцій для проходження навчання з видачею посвідчення. Отримано посвідчення за № НОМЕР_1 від 16.05.2019 р. прот. № 089-160-19;

- напрацьовано інструкції з охорони праці та ознайомлено працівників кооперативу;

- в кооперативі відсутні працівники що мають стосунок до об`єктів та робіт підвищеної небезпеки;

- з прийняттям на роботу електрика, він негайно буде забезпечений усіма необхідними засобами захисту у відповідності до правил ТБ; на разі роботи виконуються сторонніми організаціями, які мають відповідні допуски договірній основі;

- повністю виконана вимога по проведенню технічного обслуговування ГРЩ-04 кооперативу відповідно до п.6 акту перевірки;

- надалі верхолазні роботи в кооперативі заборонено, за виключенням проведення їх найманими службами, що мають на це відповідні допуски;

- металева драбина, що експлуатувалась раніше в кооперативі, як виявилось, належить члену кооперативу та орендувалась у нього електриком на приватній основі. Подальша її доля не відома.

Так, відповідно до наказу від 10.05.2019 року №4/5 (який надано відповідачем) виданого Кооперативом «Глибокий Яр» по будівництву та експлуатації колективних гаражів - стоянок для автомобілів і мотоциклів, які знаходяться в особистій власності громадян - заборонено працівникам підприємства будь-які верхолазні роботи без належної підготовки та проходження перевірки знань у встановленому порядку.

Однак, враховуючи викладене, суд не вбачає, що згідно плану заходів, який надано відповідачем, усунено всі порушення відповідно до припису від 11.04.2018 року №5.1/243/20, винесеного Головним управлінням Держпраці у Київській області.

Крім того, суд зауважує, що відповідачем не виконано ухвали суду Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.06.2019 року, відповідно до якої зобов`язано Кооператив "Глибокий Яр" направити на адресу Головного управління Держпраці у Київській області примірник заперечень від 20.05.2019 року протягом двох днів з дня отримання даної ухвали та докази чого надати суду.

Отже, що на момент прийняття рішення суду, відповідачем не надано доказів усунення ним усіх порушень припису від 11.04.2018 року №5.1/243/20.

Статтею третьою Конституції України передбачено, що людина, її життя, здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

Згідно з частиною четвертою статті 43 Конституції України кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці. Імперативними приписами частини першої статті 246 Господарського кодексу України встановлено, що здійснення будь-якої діяльності, що загрожує життю і здоров`ю людей або становить підвищену небезпеку для довкілля, забороняється.

А отже, відсутність у роботодавця дозволу під час виконання ним робіт підвищеної небезпеки, а також під час експлуатації машин, механізмів і устатковання підвищеної небезпеки є підставою для зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг.

Відповідно до частини першої статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до приписів статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

При цьому, суд не наділений повноваженнями органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд (контроль), та регулювання у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки, які в свою чергу є дискреційними.

Разом з тим, Кооператив «Глибокий Яр» по будівництву та експлуатації колективних гаражів - стоянок для автомобілів і мотоциклів не позбавлено можливості звернутись до позивача з відповідною заявою про усунення встановлених порушень для проведення повторної перевірки.

Отже, в даному випадку належним доказом усунення відповідачем порушень, які встановлені позивачем, є акт перевірки (складений повторно), в якому має бути зазначено про відсутність порушень, які створюють загрозу життю працюючих.

Враховуючи зазначене та у зв`язку з виникненням умов, за яких виконання робіт становить небезпеку для життя і здоров`я працюючих та інших людей, є підстави для застосування до Кооперативу «Глибокий Яр» по будівництву та експлуатації колективних гаражів - стоянок для автомобілів і мотоциклів заходів реагування, які знаходяться в особистій власності громадян, а саме: зупинити роботи шляхом відключення електрообладнання на межі балансової належності із енергопостачальною організацією.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, матеріалів справи, суд приходить до висновку про те, що заявлені позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, відшкодування судових витрат на користь позивача не здійснюється.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 5-10, 19, 72-77, 90, 194, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Головного управління Держпраці у Київській області задовольнити частково.

2. Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Кооперативу "Глибокий Яр" по будівництву та експлуатації колективних гаражів - стоянок для автомобілів і мотоциклів, які знаходяться в особистій власності громадян у вигляді зупинення роботи шляхом відключення електрообладнання на межі балансової належності із енергопостачальною організацією .

3. В решті позовних вимог -відмовити.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до пункту 4 частини п`ятої статті 246 Кодексу адміністративного судочинства України:

Позивач: Головне управління Держпраці у Київській області (код ЄДРПОУ 39794214, адреса: 04060, м. Київ, вул. Вавілових, 10).

Відповідач: Кооператив "Глибокий Яр" по будівництву та експлуатації колективних гаражів - стоянок для автомобілів і мотоциклів, які знаходяться в особистій власності громадян (код ЄДРПОУ 23540897, за адресою: 01103, м. Київ, вул. Чорногірська, 36).

Повне судове рішення складено 18.07.2022 року.

Суддя Л.О. Маруліна

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.07.2022
Оприлюднено31.08.2022
Номер документу105945402
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності

Судовий реєстр по справі —640/7478/19

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Постанова від 15.02.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 13.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 29.08.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Рішення від 17.07.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 13.06.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 06.05.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Постанова від 16.04.2019

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Харкова

Муратова С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні