Рішення
від 22.08.2022 по справі 904/1292/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23.08.2022м. ДніпроСправа № 904/1292/22

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Манько Г.В. за участю секретаря судового засідання Фіцай Я.П.

за позовом Криворізької східна окружна прокуратура Дніпропетровської області в інтересах держави в особі П-1 Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, П-2 Дніпропетровської обласної державної адміністрації

до В-1 Апостолівська міська рада

В-2 Товариства з обмеженою відповідальністю "Марвис"

третя особа без самостійних позовних вимог на сторона відповідача-1, що не заявляє самостійних позовних вимог на предмет спору Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області

про про визнанна недійсним договору оренди землі з одночасним припиненням речових прав та витребування земельної ділянки із чужого незаконного володіння

Представники:

прокурор Тавлєєв О.О.

від позивача-1 не з`явився

від позивача-2 Рачук О.О.

від відповідача-1 не з`явився.

від відповідача-2 Примакова Д.В.

третя особа не з`явився

СУТЬ СПОРУ:

Криворізька східна окружна прокуратура Дніпропетровської області звернулась до Господарського суду Дніпропетровської області в інтересах держави в особі П-1 Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, П-2 Дніпропетровської обласної державної адміністрації та просить: Визнати недійсним договір оренди землі б/н від 25.08.2021, укладений між Апостолівською міською радою (код ЄДРПОУ - 04052583) та Товариством з обмеженою відповідальністю «МАРВИС» (код ЄДРПОУ - 36961808), щодо земельної ділянки з кадастровим номером 1220383300:02:001:0157 площею 13 га, яка розташована на території Апостолівської міської ради Криворізької району Дніпропетровської області, з одночасним припиненням речових прав Товариства з обмеженою відповідальністю «МАРВИС» (код ЄДРПОУ - 36961808) на вказану земельну ділянку (номер запису про право 43932504). Витребувати на користь Держави в особі Дніпропетровської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ - 00022467) із незаконного володіння Апостолівської міської ради (код ЄДРПОУ - 04052583) земельну ділянку з кадастровим номером 1220383300:02:001:0157 площею 13 га. Судові витрати у справі покласти на відповідачів.

Прокурор підтримав позовні вимоги викладені в позовній заяві. Надав відповідь на відзив відповідача 1 у яких просив суд доводи відповідача 1 відхилити. Надав відповідь на відзив відповідача 2 у яких просив суд доводи відповідача 2 відхилити.

Позивач-1 надав пояснення у справі де зазначив, що діями відповідачів порушено законодавство про природно - заповідний фонд та створено загрозу збереження біологічного та ландшафтного різноманіття природного комплексу. Спірна земельна ділянка повністю розміщена в межах ландшафтного заказника загальнодержавного значення. Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області не мало повноважень щодо передачі земель у комунальну власність Апостоловської міської об`єднаної територіальної громади. Наказ Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області № 2-ОТГ від 20.11.2020р. в частині спірної земельної ділянки прийнятий з перевищенням повноважень. Рішення Апостоловської міської ради № 36 від 04.12.2020р. та № 410 від 18.06.2021р. щодо спірної земельної ділянки прийняті з перевищенням повноважень. При укладенні спірного договору Апостоловська міська рада, в порушення ч. 1 ст. 317 ЦК України ч. 1 ст. 122 ЗК України вийшла за межі власних повноважень та незаконно розпорядилась земельними ділянками. Особливий режим охорони, відтворення і використання земель, територій та об`єктів природно - заповідного фонду поширюється на всі розташовані в межах таких територій та об`єктів землі та земельні ділянки незалежно від форми власності та цільового призначення. Держава з метою захисту екосистеми зобов`язана забезпечити належну охорону землям природно - заповідного фонду. Позовні вимоги просить задовольнити у повному обсязі. Надав пояснення у справі у якому зазначив, що розорювання та засівання земель природно - заповідних територій призведе до знищення національного багатства, яким є ландшафтний замовник, що перебуває під особливою охороною держави. У судове засідання не з`явився, з заявами та клопотаннями до суду не звертався.

Позивач-2 надав пояснення у справі у яких зазначив, що проект землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки до департаменту облдержадміністрації не надходив. Землями комунальної власності територальних громад вважаються усі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад, крім земель природно - заповідного та іншого природоохоронного призначення в межах об`єктів і територій природно - заповідного фонду загальнодержавного значення, лісогосподарського призначення. Облдержадміністрація є органом уповноваженим державою здійснити відповідні функції у спірних правовідносинах. Облдержадміністрація не володіла інформацією щодо вилучення спірної земельної ділянки та зміни її цільового призначення. Представництво інтересів держави в особі облдержадміністрації органами прокуратури у даній справі відповідає суспільному інтересу. Правову позицію органів прокуратури підтримує у повному обсязі. У судовому засіданні підтримав доводи, викладені у поясненнях по справі та просив суд задовольнити позовну заяву у повному обсязі.

Відповідач 1 надав відзив на позов та заперечення у яких просив суд відхилити необґрунтовані доводи прокурора. вважає, що процедура створення ландшафтного заказника була проведена з порушенням та має низку невідповідностей щодо вимог законодавства. Відомості у держгеокадастрі відсутні. Межі відповідного заказника фактично не встановлено. Визначену законом процедуру приймання - передачі земель дотримано повністю. Відповідачами дотримано порядок передачі спірної земельної ділянки в оренду. У судове засідання не з`явився, з заявами та клопотаннями до суду не звертався.

Відповідач 2 надав відзив на позов у якому просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог. Надав пояснення у справі у яких зазначив, що вважає не обгрунтованою позовну заяву та правову позицію позивачів. У судовому засіданні підтримав доводи, викладені у відзиві на позов та поясненнях у справі.

Третя особа у судове засідання не з`явилась, з заявами та клопотаннями до суду не зверталась.

У судовому засіданні на підставі ст. 240 Господарського процесуального кодексу України оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Розглянувши наявні матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши пояснення прокурора представника позивача та відповідача, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

Указом Президента України №1078/2008 від 25.11.2008р., з метою збереження біологічного та ландшафтного різноманіття унікального степового природного комплексу українського Правобережжя, відповідно до статті 53 Закону України "Про природно-заповідний фонд України", оголошено ландшафтним заказником загальнодержавного значення "Кам`янський прибережно-річковий комплекс" - природну територію площею 2615 гектарів, які відносились до земель запасу та знаходились на території Михайлівської сільської ради (1001 гектар), Кам`янської сільської ради (523 гектари), Токівської сільської ради (287 гектарів), Ленінської сільської ради (804 гектари) Апостолівського району Дніпропетровської області.

Наказом Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області № 2-ОТГ від 20.11.2020 Апостолівській міській об`єднаній територіальній громаді за актом приймання-передачі та додатку до нього передано у комунальну власність земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності, зокрема земельну ділянку з кадастровим номером 1220383300:02:001:0121.

На підставі вищевказаного наказу, акту приймання-передачі та додатку до нього, рішення Апостолівської міської ради № 36 від 04.12.2020 проведено 09.02.2021 державну реєстрацію права комунальної власності на вказану земельну ділянку за Апостолівською міською радою.

Земельна ділянка з кадастровим номером 1220383300:02:001:0121 перебувала в межах території ландшафтного заказника загальнодержавного значення Кам`янський прибережно-річковий комплекс та у встановленому порядку (статті 117, 122, 149-151 Земельного кодексу України) повноважним органом в особі Кабінету Міністрів України у власність Апостолівської міської об`єднаної територіальної громади не передавалась.

Рішенням Апостолівської міської ради № 410 від 18.06.2021 затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва шляхом поділу та змінено цільове призначення земельних ділянок із "землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) - код КВЦПЗ 16.00" - на цільове призначення - "для ведення товарного сільськогосподарського виробництва - КВЦПЗ 01.01", згідно з додатком.

Шляхом поділу земельної ділянки сільськогосподарського призначення з кадастровим номером 1220383300:02:001:0121 з цільовим призначенням "землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) - код КВЦПЗ 16.00" утворено нові - земельні ділянки сільськогосподарського призначення з кадастровими номерами 1220383300:02:001:0156 та 1220383300:02:001:0157 з цільовим призначенням "для ведення товарного сільськогосподарського виробництва -КВЦПЗ 01.01".

Апостолівська міська рада прийняла рішення право оренди на новоутворені земельні ділянки продати на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами. Державну реєстрацію права комунальної власності на новоутворені земельні ділянки проведено 22.06.2021.

25 серпня 2021р. за результатами земельних торгів Апостолівською міською радою з ТОВ "МАРВИС" укладено договір про оренду земельної ділянки з кадастровим номером 1220383300:02:001:0157 (т. 1 а.с. 201).

Перебування вищевказаної земельної ділянки в межах території ландшафтного заказника також підтверджується листом Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської обласної державної адміністрації №2-6513/0/261-21 від 30.09.2021 та листом Інституту географії НАН України №01-03/264 від 15.11,2021.

Господарський суд погоджується з доводами прокурора, що вказаними діями порушено законодавство про природно-заповідний фонд та створено загрозу збереження біологічного та ландшафтного різноманіття унікального степового природного комплексу українського Правобережжя.

Земельна ділянка з кадастровим номером 1220383300:02:001:0121 площею 26.9311 га наказом Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області № 2-ОТГ від 20.11.2020 передана у комунальну власність Апостолівській міській об`єднаній територіальній громаді за актом приймання-передачі та додатком до нього.

Рішенням Апостолівської міської ради № 36 від 04.12.2020 земельну ділянку з кадастровим номером 1220383300:02:001:0121 прийнято до комунальної власності.

Дата державної реєстрації земельної ділянки - 30.09.2019. Дата державної реєстрації права комунальної власності - 09.02.2021.

Проект землеустрою земельної ділянки з кадастровим номером 1220383300:02:001:0157 площею 13 га затверджено рішенням Апостолівської міської ради №4Ю від 18.06.2021 шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1220383300:02:001:0121 зі зміною цільового призначення "землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) - код КВЦПЗ 16.00" на "для ведення товарного сільськогосподарського виробництва - КВЦПЗ 01.01".

Дата державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 1220383300:02:001:0157 - 17.06.2021. Дата державної реєстрації права комунальної власності-22.06.2021.

На підставі договору оренди землі б/н від 25.08.2021 (дата державної реєстрації права оренди - 07.09.2021, номер запису про інше речове право: 43932504) земельна ділянка з кадастровим номером 1220383300:02:001:0157 передана ТОВ "МАРВИС" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на строк 10 років.

Згідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-1200132162022 від 24.01.2022 - нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 57776.13 грн.

Перебування вищевказаної земельної ділянки в межах території ландшафтного заказника підтверджується листом Інституту географії НАН України №01-03/264 від 15.11.2021. Інститутом географії НАН України в ідентичному масштабі проведено просторове геоінформаційне співставлення меж вищевказаних земельних ділянок, у відповідності з даними Публічної кадастрової карти України з межами ландшафтного заказника загальнодержавного значення "Кам`янський прибережно-річковий комплекс" у відповідності з Проектом створення ландшафтного заказника загальнодержавного значення "Кам`янський прибережно-річковий комплекс", підготовленим Інститутом землеустрою Української академії аграрних наук у 2002 році. Зазначено, що земельна ділянка з кадастровим номером 1220383300:02:001:0157 повністю розміщена в межах об`єкта ПЗФ - ландшафтного заказника загальнодержавного значення "Кам`янський прибережно-річковий комплекс". Додаток до листа Інституту географії НАН України №01-03/264 від 15.11.2021 містить графічні відображення, які дають можливість для візуального доступного сприйняття факту накладення меж спірних земельних ділянок на територію ландшафтного заказника.

Приписами ст. 2 Закону України "Про природно-заповідний фонд" визначено, що відносини в галузі охорони і використання територій та об`єктів природно-заповідного фонду, відтворення його природних комплексів регулюються Законом України "Про охорону навколишнього природного середовища", цим Законом та іншими актами законодавства України.

Відповідно до ст. 7 Закону України "Про природно-заповідний фонд" та ст. 43 Земельного кодексу України встановлено, що землі природно-заповідного фонду - це ділянки суші і водного простору з природними комплексами та об`єктами, що мають особливу природоохоронну, екологічну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність, яким відповідно до закону надано статус територій та об`єктів природно-заповідного фонду.

Землі природно-заповідного фонду набувають такого статусу внаслідок прийняття уповноваженим органом відповідного рішення про оголошення / створення території - об`єкта природно-заповідного фонду.

Згідно з приписами ст. 7 Закону України "Про природно-заповідний фонд", землі природно-заповідного фонду України, а також землі територій та об`єктів, що мають особливу екологічну, наукову, естетичну, господарську цінність і є відповідно до статті 6 цього Закону об`єктами комплексної охорони, належать до земель природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного або історико-культурного призначення.

Межі територій та об`єктів природно-заповідного фонду встановлюються в натурі відповідно до законодавства.

Приписами о до ст. 44 Земельного кодексу України встановлено, що до земель природно-заповідного фонду включаються природні території та об`єкти (природні заповідники, національні природні парки, біосферні заповідники, регіональні ландшафтні парки, заказники, пам`ятки природи, заповідні урочища), а також штучно створені об`єкти (ботанічні сади, дендрологічні парки, зоологічні парки, парки-пам`ятки садово-паркового мистецтва).

Згідно ст.ст. 4, 25 Закону України "Про природно-заповідний фонд", заказниками оголошуються природні території (акваторії) з метою збереження і відтворення природних комплексів чи їх окремих компонентів. Оголошення заказників провадиться без вилучення земельних ділянок, водних та інших природних об`єктів у їх власників або користувачів. Регіональні ландшафтні парки, зони - буферна, антропогенних ландшафтів, регульованого заповідного режиму біосферних заповідників, землі та інші природні ресурси, включені до складу, але не надані національним природним паркам, заказники, пам`ятки природи, заповідні урочища, ботанічні сади, дендрологічні парки, зоологічні парки та парки-пам`ятки садово-паркового мистецтва можуть перебувати як у власності Українського народу, так і в інших формах власності, передбачених законодавством України.

Згідно ст. 84 Земельного кодексу України, у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.

Землі ландшафтного заказника загальнодержавного значення "Кам`янський прибережно-річковий комплекс" перебувають у державній власності, що підтверджується проектом його створення.

Приписами ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 122 Земельного кодексу України (в редакції на час передачі земельних ділянок) Кабінет Міністрів України передає земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у випадках, визначених ст. 149 цього Кодексу, Кабінет Міністрів України вилучає земельні ділянки природоохоронного призначення.

Господарський суд погоджується з доводами прокурора, що на час передачі спірних земельних ділянок із державної до комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями природно-заповідного фонду, які перебувають у державній власності, здійснювались виключно Кабінетом Міністрів України.

Згідно листа Секретаріату Кабінету Міністрів України № 42734/0/2-21 від 30.12.2021 встановлено, що про факт передачі земельної ділянки із вищевказаним кадастровим номером, розташованої в межах ландшафтного заказника загальнодержавного значення "Кам`янський прибережно-річковий комплекс" із державної в комунальну власність, Секретаріатові Кабінету Міністрів України стало відомо із запиту Криворізької східної окружної прокуратури.

Приписами ст. 122 Земельного кодексу України (в редакції на час передачі земельних ділянок) зазначено, що центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, як територіальний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин, не мало повноважень щодо передачі земель природно-заповідного фонду загальнодержавного значення державної форми власності у комунальну власність Апостолівської міської об`єднаної територіальної громади.

Наказ Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області № 2-ОТГ від 20.11.2020, в частині земель природно-заповідного фонду, прийнятий з перевищенням повноважень та всупереч Земельного кодексу України та Закону України "Про природно-заповідний фонд".

Приписами статті 122 Земельного кодексу України визначено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель і державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.

Рішення Апостолівської міської ради № 36 від 04.12.2020 та № 410 від 18.06.2021 (щодо прийняття до комунальної власності та реєстрації права власності, затвердження проектів землеустрою та продажу права оренди), в частині земель природно-заповідного фонду (спірної земельної ділянки), прийняті з перевищенням повноважень та всупереч Земельного кодексу України та Закону України «Про природно-заповідний фонд».

Згідно приписів ст. 152 Земельного кодексу України, власник земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом визнання угоди недійсною, визнання недійсними рішень органів виконавчої влади та органів місцевого, самоврядування, застосування інших, передбачених законом, способів.

Згідно ст.ст. 316, 319 Цивільного кодексу України, правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб. Власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону.

Згідно з приписами ст. 373 Цивільного кодексу України, право власності на землю (земельну ділянку) набувається та здійснюється відповідно до закону.

Відповідно до вимог ст. 321 Цивільного кодексу України України, право власності є непорушним, ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.

Згідно вимог ст. 153 Земельного кодексу України, власник не може бути позбавлений права власності на земельну ділянку, крім випадків, передбачених цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до ст. ст. 317, 319 Цивільного кодексу України України власнику належить право розпоряджатися своїм майном за власною волею.

Відповідно до статті 387 Цивільного кодексу України України, власник має право витребувати своє майно від особи, яка незаконно, без відповідної правової підстави заволоділа ним.

Господарський суд погоджується з доводами прокурора, що особа, за якою зареєстроване право власності на нерухоме майно, є його володільцем. У випадку незаконного, без відповідної правової підстави заволодіння нею таким майном, право власності (включаючи права володіння, користування та розпорядження) і далі належатиме іншій особі - власникові. Останній має право витребувати це майно з незаконного володіння особи, за якою воно зареєстроване на праві власності. Заволодіння нерухомим майном шляхом державної реєстрації права власності на нього ще не означає, що такий володілець набув право власності (права володіння, користування та розпорядження) на це майно. Власник, якого незаконно, без відповідної правової підстави, позбавили володіння нерухомим майном шляхом державної реєстрації права власності на це майно за іншою особою, не втрачає право володіння нерухомим майном. Така інша особа внаслідок державної реєстрації за нею права власності на нерухоме майно стає його фактичним володільцем з огляду на наявність відповідного запису у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. В той же час не набуває право володіння на відповідне майно, бо воно, будучи складовою права власності, і далі належить власникові. Власник має право витребувати своє майно від особи, яка незаконно, без відповідної правової підстави, ним заволоділа. Право володіння як складова права власності на нерухоме майно завжди належить власникові майна.

Право комунальної власності на спірні земельні ділянки зареєстровано 22.06.2021 за Апостолівською міською радою, яка на теперішній час є володільцем нерухомого майна, але право власності (включаючи право володіння як складову права власності) належить Державі в особі Дніпропетровської обласної державної адміністрації відповідно до ч. 5 ст. 122 Земельного кодексу України.

Власник, з дотриманням вимог статті 388 Цивільного кодексу України, може витребувати належне йому майно від особи, яка є останнім його набувачем.

Витребування спірної земельної ділянки з чужого незаконного володіння Апостолівської міської ради не призведе до повного відновлення становища, яке існувало до порушень, оскільки за ТОВ "МАРВИС" на підставі відповідного договору оренди зареєстроване речове право. На підставі договору оренди землі б/н від 25.08.2021 (дата державної реєстрації права оренди - 07.09.2021, номер запису про інше речове право: 43932504) земельна ділянка з кадастровим номером 1220383300:02:001:0157 Апостолівською міською радою передана ТОВ "МАРВИС" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на строк 10 років.

Відповідно до Положення про ландшафтний заказник загальнодержавного значення «Кам`янський прибережно-річковий комплекс», затвердженого наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища № 183 від 23.04.2009, на території Заказника забороняється діяльність, що суперечить цілям та завданням Заказника і загрожує збереженню природного комплексу, передбаченим цим Положенням, а саме будь-яке будівництво споруд, шляхів, лінійних та інших об`єктів транспорту і зв`язку, що може вплинути на зміну характеру місцевості, ландшафтів та не пов`язаних з охороною території Заказника та надання земельних ділянок під забудову чи у господарське використання.

Згідно з Охоронним зобов`язанням, яке зареєстровано в Державного управлінні охорони навколишнього природного середовища в Дніпропетровській області за № 127, на заповідній території забороняється розорювання за винятком заходів по обмеженню розповсюдження пожеж.

Розорювання, засівання земель природно - заповідних територій призведе до знищення національного багатства, яким є ландшафтний заказник, що перебуває під особливою охороною держави.

При укладанні спірного договору оренди земельної ділянки Апостолівська міська рада в порушення ч. 1 статті 317 ЦК України, ч. 1 статті 122 ЗК України, вийшла за межі власних повноважень та незаконно розпорядилась спірною земельною ділянкою, яка є власністю Держави і відносяться до земель природно - заповідного фонду.

Приписами ч. 2 ст. 152 ЗК України встановлено, що власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Приписами ч.ч. 1, 3 статті 215 ЦК України визначено, що підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами 1-3, 5 та 6 статті 203 цього Кодексу. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Відповідно до ч.ч. 1-5 статті 203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати, необхідний обсяг цивільної дієздатності. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Правочин має вчинятися у формі, встановленій законом. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

Підстави для визнання спірного договору недійсним передбачені ч.ч. 1, 2 статті 203 Цивільного кодексу України.

Витребування спірної земельної ділянки є належним способом захисту цивільних прав у відповідності до приписів ст.ст. 16, 317 Цивільного кодексу України.

Наявні у справі докази є підставою для задоволення позовних вимог.

Згідно вимог ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на сторони пропорційно задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 123, 129, 232, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ :

Позов задовольнити повністю.

Визнати недійсним договір оренди землі б/н від 25.08.2021, укладений між Апостолівською міською радою (вул. Центральна, буд. 65, м. Апостолове, Криворізький р-н, Дніпропетровська обл.,53800, код ЄДРПОУ - 04052583) та Товариством з обмеженою відповідальністю «МАРВИС» (вул. Центральна, буд. 19А, с. Новоіванівка, Криворізький район, Дніпропетровська область, 53831, код ЄДРПОУ - 36961808), щодо земельної ділянки з кадастровим номером 1220383300:02:001:0157 площею 13 га, яка розташована на території Апостолівської міської ради Криворізької району Дніпропетровської області, з одночасним припиненням речових прав Товариства з обмеженою відповідальністю «МАРВИС» (вул. Центральна, буд. 19А, с. Новоіванівка, Криворізький район, Дніпропетровська область, 53831, код ЄДРПОУ - 36961808) на вказану земельну ділянку (номер запису про право 43932504).

Витребувати на користь Держави в особі Дніпропетровської обласної державної адміністрації (49004, м. Дніпро, пр.-т Олександра Поля, буд. 1, код ЄДРПОУ - 00022467) із незаконного володіння Апостолівської міської ради (вул. Центральна, буд. 65, м. Апостолове, Криворізький р-н, Дніпропетровська обл.,53800, код ЄДРПОУ - 04052583) земельну ділянку з кадастровим номером 1220383300:02:001:0157 площею 13 га.

Стягнути з Апостолівської міської ради (вул. Центральна, буд. 65, м. Апостолове, Криворізький р-н, Дніпропетровська обл.,53800, код ЄДРПОУ - 04052583) на користь Дніпропетровської обласної прокуратури (49044, м. Дніпро, пр. Д.Яворницького, 38, ідентифікаційний код 02909938) судовий збір в сумі 2481 грн.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «МАРВИС» (вул. Центральна, буд. 19А, с. Новоіванівка, Криворізький район, Дніпропетровська область, 53831, код ЄДРПОУ - 36961808) на користь Дніпропетровської обласної прокуратури (49044, м. Дніпро, пр. Д.Яворницького, 38, ідентифікаційний код 02909938) судовий збір в сумі 2481 грн.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили у відповідності до приписів ст. 241 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржена в порядку та строк, передбачений ст. ст. 254, 256 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено 29.08.2022

Суддя Г.В. Манько

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення22.08.2022
Оприлюднено01.09.2022
Номер документу105958487
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин

Судовий реєстр по справі —904/1292/22

Судовий наказ від 12.12.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Манько Геннадій Валерійович

Судовий наказ від 12.12.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Манько Геннадій Валерійович

Судовий наказ від 12.12.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Манько Геннадій Валерійович

Постанова від 01.12.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кощеєв Ігор Михайлович

Ухвала від 10.11.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кощеєв Ігор Михайлович

Ухвала від 18.09.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кощеєв Ігор Михайлович

Ухвала від 12.09.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кощеєв Ігор Михайлович

Рішення від 22.08.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Манько Геннадій Валерійович

Ухвала від 08.08.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Манько Геннадій Валерійович

Ухвала від 26.07.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Манько Геннадій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні