Справа № 308/1068/21
1-кс/308/3512/22
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 серпня 2022 року м. Ужгород
Слідчий суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області - ОСОБА_1 , розглянувши матеріали клопотання т.в.о. заступника начальника відділу СУ ГУНП в Закарпатській області капітана поліції ОСОБА_2 , у кримінальному провадженні №12021070000000024 відносно:
ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , працюючого на посаді державного кадастрового реєстратора відділу №3 управління надання адміністративних послуг ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області, підозрюваного у вчиненні злочинів, передбачених ч.2 ст.364, ч.1 ст. 362 КК України,
про відсторонення від посади,-
В С Т А Н О В И В :
З внесеного слідчим клопотання та доданих до нього матеріалів слідує, що у провадженні слідчого управління Головного управління Національної поліції в Закарпатській області перебувають матеріали досудового розслідування №12021070000000024 від 21.01.2021 р. за підозрою ОСОБА_3 у вчиненні кримінальних правопорушень передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 362 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_3 , державний службовець 6 рангу, призначений на посаду Державного кадастрового реєстратора відділу у Хустському районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області.
Положенням про відділ у Хустському районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, затвердженого 04.01.2017 наказом №1, визначено, що працівниками відділу здійснюється ведення Державного земельного кадастру, державна реєстрація земельних ділянок, обмежень у їх використанні, внесення відомостей до Державного земельного кадастру (зміни до них) про об`єкти Державного земельного кадастру, забезпечується створення, формування і ведення місцевого фонду документації із землеустрою, здійснюється державний нагляд у сфері землеустрою.
На посаді державного кадастрового реєстратора відділу у Хустському районі Головного управління Держгеокадастру в Закарпатській області ОСОБА_3 , несучи персональну відповідальність за внесення даних до Державного земельного кадастру, в порушення вимог ст. ст. 78, 79, 79-1, 81, 82, 152, 153, 154 Земельного Кодексу України, Закону України «Про державний земельний кадастр» та «Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2012 №1051», використав службове становище всупереч інтересам служби, що призвело до спричинення тяжких наслідків охоронюваним законом державним інтересам за наступних обставин.
04.07.2019 на розгляд державного кадастрового реєстратора ОСОБА_3 з порталу Держгеокадастру України через електронний кабінет е-сервіс в електронному вигляді надійшов розроблений ТОВ «ХУСТ-ЗЕМЛЯ КАРПАТ» проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства на прізвище ОСОБА_4 , виготовлений на підставі рішення XX сесії VII скликання IV засідання Вишківської селищної ради Хустського району від 23.12.2016.
При розгляді зазначеної документації, ОСОБА_3 , як кадастровий реєстратор, діючи у відповідності до Порядку ведення кадастру, встановивши, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства на прізвище ОСОБА_4 , не відповідає вимогам земельного законодавства та електронний документ не відповідає інформації, що міститься в документах, та те, що земельна ділянка знаходиться в кварталі 25 виділі 1 Данилівського лісництва у відповідності до п. 34 Порядку № 1051 повинен був прийняти рішення про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру.
ОСОБА_3 , достовірно знаючи про належність земельної ділянки ОСОБА_4 до земель лісового фонду, умисно, 05.07.2019 здійснив реєстрацію земельної ділянки та відкриття поземельної книги на земельну ділянку з кадастровим номером 2125355300:02:001:0303, площею 0,6 га. з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства.
При цьому, земельна ділянка з кадастровим номером 2125355300:02:001:0303 знаходиться в кварталі 25, виділі 1, Данилівського лісництва та відноситься до земель лісового фонду.
Керуючись вказаними нормативно правовими актами у своїй діяльності, ОСОБА_3 , будучи службовою особою та займаючи посаду державного кадастрового реєстратора, достовірно знаючи в силу своїх службових обов`язків про порядок та підстави реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі, несучи персональну відповідальність за внесення даних до Державного земельного кадастру, використав службове становище всупереч інтересам служби та 05.07.2019, діючи умисно, всупереч вимог Закону України «Про Державний земельний кадастр» та Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2012 №1051 в приміщенні службового кабінету за адресою АДРЕСА_2 з використанням ключа доступу користувача Національної кадастрової системи з доступом «реєстратор районного рівня» незаконно здійснив реєстрацію та відкриття поземельної книги на земельну ділянку з кадастровим номером 2125355300:02:001:0303, площею 0,6 га. з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, яка відноситься до земель лісового фонду та розташована в кварталі 25 виділі 1 Данилівського лісництва, таким чином земельна ділянка, загальною вартістю 388 254 гривень незаконно вибула із власності держави, чим спричинено тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.
Крім цього, ОСОБА_3 , будучи службовою особою та займаючи посаду державного кадастрового реєстратора, достовірно знаючи в силу своїх службових обов`язків про порядок та підстави реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі, несучи персональну відповідальність за внесення даних до Державного земельного кадастру, 05.07.2019, діючи умисно, всупереч вимог Закону України «Про Державний земельний кадастр» та Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2012 №1051 в приміщенні службового кабінету за адресою АДРЕСА_2 з використанням ключа доступу користувача Національної кадастрової системи з доступом «реєстратор районного рівня» безпідставно здійснив несанкціоновану зміну інформації, яка обробляється в автоматизованій системі, єдиній державній геоінформаційній системі - Державному земельному кадастрі, шляхом реєстрації та відкриття поземельної книги на земельну ділянку з кадастровим номером 2125355300:02:001:0303, площею 0,6 га. з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, яка відноситься до земель лісового фонду та розташована в кварталі 25 виділі 1 Данилівського лісництва.
Тобто,в порушеннявимог ст.ст.78,79,79-1,81,82,152,153,154Земельного КодексуУкраїни,Закону України«Про державнийземельний кадастр»та «Порядкуведення Державногоземельного кадастру,затвердженого постановоюКабінету міністрівУкраїни від17.10.2012№1051»,внаслідок умиснихдій службовоїособи ОСОБА_3 -державного кадастровогореєстратора відділуу Хустськомурайоні Головногоуправління Держгеокадаструв Закарпатськійобласті відомостіпро земельнуділянку дляведення особистогоселянського господарстваплощею 0,6га.з кадастровим номером 2125355300:02:001:0303 незаконно внесена до Державного земельного кадастру.
Викладені обставини свідчать про наявність достатніх доказів для підозри ОСОБА_3 у зловживанні службовим становищем, тобто умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої фізичної особи використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам, а також несанкціонованій зміні інформації, яка обробляється в автоматизованих системах, вчинене особою, яка має право доступу до неї, передбачених ч. 2 ст. 364 та ч. 1 ст. 362 КК України.
26.08.2022 ОСОБА_3 в порядку ч. 1 ст. 278, ч. 1 ст. 111, ч. 1, 2 ст. 135 КПК України повідомлено про підозру у вчиненні ним кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 362 КК України.
Зокрема, наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_3 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364 та ч. 1 ст. 362 КК України, підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, документами, допитами свідків, висновками судових експертиз, а також іншими матеріалами кримінального провадження.
ОСОБА_3 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, яке віднесене до категорії тяжких, визначене ч. 2 ст. 364 КК України, за яке законом передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від трьох до шести років з позбавленням права обіймати певні посади та займатися певною діяльністю.
У ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_3 , працює на посаді кадастрового реєстратора відділу номер 3 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, обіймає посаду, пов`язану із виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, і відповідно до примітки 1 до ст. 364 КК України є службовою особою.
Перебування ОСОБА_3 на посаді кадастрового реєстратора відділу номер 3 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, безпосередньо сприяло та стало основною передумовою вчинення ним, вказаного вище кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 1 ст. 362, ч. 2 ст. 364 КК України, а тому є підстави вважати, що, перебуваючи на посаді, він може продовжити свою протиправну (злочинну) діяльність.
Враховуючи наведене, потреби досудового розслідування щодо повного, всебічного і неупередженого досудового розслідування та прийняття законних та справедливих процесуальних рішень, виправдовують такий ступінь втручання у права та законні інтереси підозрюваного як застосування заходу забезпечення кримінального провадження - відсторонення ОСОБА_3 від посади, який є обґрунтовано необхідним та в повній мірі відповідає меті його застосування та завданням кримінального провадження.
Незастосування такого заходу забезпечення досудового розслідування як відсторонення ОСОБА_3 від посади, враховуючи наявні ризики його неналежної процесуальної поведінки та виконання процесуальних обов`язків, може негативно вплинути на виконання завдання досудового розслідування щодо швидкого, повного та неупередженого розслідування та судового розгляду.
Враховуючи вищенаведене слідчий просить відсторонити підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 362 КК України ОСОБА_3 від посади кадастрового реєстратора відділу номер 3 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області.
Слідчий суддя, дослідивши матеріали внесеного клопотання, вважає за доцільне повернути його прокурору, виходячи з наступного.
Згідно ч. 1 ст.155 КПК України прокурор, слідчий за погодженням з прокурором має право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування або суду під час судового провадження із клопотанням про відсторонення особи від посади.
Згідно пункту 4 частини 2 статті 131 КПК України заходами забезпечення кримінального провадження є відсторонення від посади.
Згідно зі статтею 43 Конституції України, кожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає, а тому будь-які обмеження щодо реалізації цього права, у тому числі і відсторонення особи від посади під час кримінального провадження, повинно здійснюватися виключно з підстав та у порядку, передбаченому КПК України.
Частиною 3 статті 132 КПК України передбачено, що застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що: існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора; може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 154 КПК України відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину. Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовженим відповідно до вимог ст. 158 КПК України.
Відсторонення від посади можна визначити як тимчасове, вимушене недопущення особи, яка перебуває у певних службових відносинах з органами державної влади та місцевого самоврядування, підприємствами, установами чи організаціями, до виконання своїх функціональних обов`язків з підстав і в порядку, передбачених КПК України.
Законодавець пов`язує застосування такого заходу для запобігання негативних наслідків, які можуть виникнути у зв`язку із виконанням підозрюваною особою своїх функціональних обов`язків.
Статтею 155 КПК України визначено, що прокурор, слідчий за погодженням з прокурором має право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування або суду під час судового провадження із клопотанням про відсторонення особи від посади. У клопотанні зазначаються: короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з яким подається клопотання; правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; виклад обставин, що дають підстави підозрювати особу у вчиненні кримінального правопорушення, і посилання на обставини; посада, яку обіймає особа; виклад обставин, що дають підстави вважати, що перебування на посаді підозрюваного, обвинуваченого сприяло вчиненню кримінального правопорушення; виклад обставин, що дають підстави вважати, що підозрюваний, обвинувачений, перебуваючи на посаді, знищить чи підробить речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливатиме на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню іншим чином; перелік свідків, яких слідчий, прокурор вважає за необхідне допитати під час розгляду клопотання.
Як вбачається з внесеного слідчим клопотання, в такому не міститься виклад обставин, що дають підстави вважати, що підозрюваний перебуваючи на посаді, знищить чи підробить речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливатиме на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню іншим чином.
У відповідності до ч.2 ст.156 КПК України слідчий суддя, суд, встановивши, що клопотання подано без додержання вимог статті 155 цього Кодексу, повертає його прокурору, про що постановляє ухвалу.
Враховуючи викладене, слідчий суддя вважає за необхідним повернути вказане клопотання прокурору для усунення вищезазначених недоліків.
На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 155, 156 КПК України, слідчий суддя,-
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання т.в.о. заступника начальника відділу СУ ГУНП в Закарпатській області капітана поліції ОСОБА_2 , у кримінальному провадженні №12021070000000024, про відсторонення підозрюваного у вчиненні злочинів, передбачених ч.2 ст.364, ч.1 ст. 362 КК України ОСОБА_3 від посади державного кадастровогореєстратора відділу№3управління наданняадміністративних послугГУ Держгеокадаструу Закарпатськійобласті - повернути прокурору.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Ужгородського
міськрайонного суду ОСОБА_1
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2022 |
Оприлюднено | 25.01.2023 |
Номер документу | 105981039 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади |
Кримінальне
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Малюк В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні