Рішення
від 01.09.2022 по справі 240/8899/22
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 вересня 2022 року м. Житомир справа № 240/8899/22

категорія 106030000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Попової О. Г., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області Аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області про визнання протиправними та скасування наказів, поновлення на посаді, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області, Аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області у якому просить визнати протиправним та скасувати наказ начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 №7 від 10.03.2022 (по особовому складу) в частині накладення на неї дисциплінарного стягнення - суворої догани; визнати протиправним та скасувати наказ ГУ ДСНС України в Житомирській області за №129 (по особовому складу) від 11.03.2022 про звільнення позивача за п. 176 пп.6 (у зв"язку із систематичним невиконанням умов контракту) з 11.03.2022 з виключенням з кадрів ДСНС України з 11.03.2022; поновити на службі ДСНС України на посаді начальника юридичної групи аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України в Житомирській області та розрахувати і виплатити їй грошове забезпечення за час вимушеного прогулу з 11.03.2022 по дату фактичного поновлення на роботі.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що з відома керівництва у зв"язку із військовою агресією росії про України вона з неповнолітньою дитиною виїхала 26.02.2022 у Польщу. За пропозицією керівника разом з волонтерською організацією "Імпульс" брала участь в евакуації людей до Польщі у супроводі представників служби цивільного захисту. Повернувшись на службу 10.03.2022 дізналась що на неї наказом №7 від 10.03.2022 накладено дисциплінарне стягнення у вигляді суворої догани. Крім того, її змусили написати рапорт про звільнення із займаної посади у зв"язку з систематичним невиконанням умов контракту, що вона і зробила та 11.03.2022 виїхала до Польщі.

Зазначає, що надала відповідачу свої пояснення щодо поважності причин відсутності на службі у період з 01 по 09 березня 2022 року, однак вони не були враховані відповідачем при прийнятті оскаржуваного наказу за №129 від 11.03.2022.

Також, вказує, що між нею і ДСНС 31.01.2022 року укладений контракт №210/21Г на десять років, строк дії якого не закінчився, а умови контракту не передбачають його розірвання за ініціативи особи рядового і начальницького складу за "систематичне невиконання умов контракту". Вважає, що у зв`язку із протиправністю вище вказаних наказів та відсутністю належних доказів систематичного невиконання умов контракту, спірні накази є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 30.05.2022 відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи.

Від відповідача ГУ ДСНС України в Житомирській області надійшов відзив на позовну заяву. Заперечуючи позовні вимоги відповідач вказує, що на виконання наказу Голови ДСНС України від 24.02.2022 №145 «Про переведення органів управління та підрозділів ДСНС у ступінь «Повна готовність» наказом Головного управління ДСНС України у Житомирській області (з основної діяльності) від 24.02.2022 №М/2ДСК «Про переведення Головного управління ДСНС України у Житомирській області» у ступінь «Повна готовність» здійснено перехід на організаційно-штатну структуру і штати воєнного часу а саме: переведено Аварійно - рятувальний загін спеціального призначення Головного управління ДСНС України у Житомирській області зі штату мирного часу №06/139-55 на штат військового часу №06/261-55. Зазначає, що 25 лютого 2022 року ОСОБА_1 зателефонувала начальнику аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління полковнику служби цивільного захисту ОСОБА_2 з проханням щодо надання можливості здійснити евакуацію у безпечне місце своєї неповнолітньої дитини у зв`язку із введенням військового стану в Україні, запевнила, що після влаштування доньки вона прибуде на службу протягом трьох діб (з 26 по 28 лютого 2022). Однак, 01.03.2022 позивач на службу не вийшла, до розташування підрозділу не прибула і до виконання службових обов`язків не приступила. Наказом начальника аварійно-рятувального загону спеціального призначення №37 від 01.03.2022 призначено службове розслідування, яким встановлено, що позивачка в період з 01 березня по 09 березня 2022 року - включно, була відсутня на службі без поважних причин. Обставиною, що обтяжує вину визначено відсутність на службі в умовах воєнного стану в Україні. Зазначив, що рапорт позивачкою написано за власної ініціативи.

За клопотанням ГУ ДСНС України в Житомирській області ухвалою суду від 04.07.2022 розгляд справи визначено проводити у спрощеному позовному провадженні з викликом сторін та призначено судове засідання на 19.07.2022.

07.07.2022 року позивачем направлено відповідь на відзив, в якому наведені обставини коли і як позивачка дізналась про наказ про її звільнення.

18.07.2022 відповідачем надано заперечення на відповідь на відзив.

У судове засідання 19.07.2022 прибули позивачка та представники відповідачів. Ухвалою від 19.07.2022 позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області, Аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області про визнання протиправними та скасування наказів, поновлення на посаді, зобов`язання вчинити дії в частині визнання протиправним та скасування наказу ІНФОРМАЦІЯ_1 №7 від 10.03.2022 року (по особовому складу) в частині накладення на ОСОБА_1 дисциплінарного стягнення суворої догани залишити без розгляду. Наступне судове засідання призначено на 04.08.2022 об 11-00 год.

В судовому засіданні 04.08.2022 зобов"язано відповідачів надати додаткові документи і розгляд справи відкладено на 24.08.2022.

24.08.2022 у зв"язку із небезпекою повітряних обстрілів під час військового стану справа не слухалась.

В судовому засіданні 29.08.2022 року суд, без виходу до нарадчої кімнати, ухвалив що подальший розгляд справи відбуватиметься в письмовому провадженні.

Згідно з частиною четвертою статті 243 КАС України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Частиною п`ятою статті 250 КАС України встановлено, що датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення позивача, представників відповідача, свідків, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що з 31.01.2012 ОСОБА_1 проходила службу на посадах цивільного захисту. 11.12.2021 року між позивачкою і ГУ ДСНС України в Житомирській області укладено контракт №210/21Г строком на десять років та проходила службу на посаді начальника юридичної групи Аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області (а.с.18-20).

24.02.2022 на виконання наказу Голови ДСНС України від 24.02.2022 №145 "Про переведення органів управління та підрозділів ДСНС у ступінь "Повна готовність" ГУ ДСНС України в Житомирській області видано наказ №М/2дск про перехід на організаційно-штатну структуру і штати воєнного часу та перепризначити особовий склад на відповідні штатні посади за штатами військового часу (а.с.93).

Наказом від 25.02.2022 №88 відповідно до наказу від 24.02.2022 №2дск "Про переведення ГУ ДСНС України у Житомирській області на штати воєнного часу" ОСОБА_1 звільнено та за її згодою призначено начальником юридичної групи ІНФОРМАЦІЯ_1 з 25 лютого 2022 (а.с.92).

Наказом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області №37 від 01.03.2022 (з основної діяльності) "Про призначення службового розслідування" наказано призначити службове розслідування за інформацією про невихід на службу без поважних причин майора служби цивільного захисту ОСОБА_1 , начальника юридичної групи АРЗ СП ГУ ДСНС України в Житомирській області (а.с. 26).

Встановлено, що проведенню службового розслідування передував рапорт начальника аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України в Житомирській області від 01.03.2022 про те, що 25 лютого 2022 року в телефонному режимі на прохання ОСОБА_1 про необхідність негайно евакуювати дитину у безпечне місце у зв`язку із загрозою життю дітей та введенням в Україні воєнного стану, надав усний дозвіл на вирішення цього питання протягом трьох діб (з 26 по 28.02.2022). Проте, 01 березня 2022 року ОСОБА_1 не вийшла на службу, до розташування підрозділу не прибула і до виконання службових обов`язків не приступила (а.с.76).

У рапорті заступника начальника загону - начальника відділення планування, контролю та документального забезпечення аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України в Житомирській області від 01.03.2022 вказано, що при перевірці виконання розпорядку дня співробітниками аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України в Житомирській області, встановлено, що 01.03.2022 ОСОБА_1 не прибула на службу без поважних причин та не приступила до виконання службових обов`язків, яка в телефонному режимі повідомила, що виїхала до Республіки Польща для евакуації дитини (а.с.77).

Також, в рапорті від 01.03.2022 начальник аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України в Житомирській області просив припинити грошового забезпечення позивачці (а.с.78).

З копій актів за період із 01.03.2022 по 09.03.2022, складених комісією у складі: заступника начальника Загону, начальника аварійно-рятувальної частини Загону, начальника частини спеціальної пожежної техніки Загону та заступника начальника частини спеціальної пожежної техніки Загону встановлено, що у період із 01.03.2022 по 09.03.2022 майор служби цивільного захисту ОСОБА_1 , начальник юридичної групи Загону до розташування аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України в Житомирській області без поважних причин не прибувала, на робочому місці відсутня і до виконання службових обов`язків не приступала. Мобільним телефоном повідомила полковника служби цивільного захисту ОСОБА_3 , начальнику аварійно-рятувального загону спеціального призначення та підполковника служби цивільного захисту ОСОБА_4 , заступника начальника загону - начальника відділення планування, контролю та документального забезпечення аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України в Житомирській області про неможливість повернення в Україну у зв`язку з вирішенням питань для поселення, оформлення необхідних документів для дитини (а.с. 98-106).

Згідно відміток у паспорті позивача про перетин кордону, ОСОБА_1 у період із 28.02.2022 по 09.03.2022 перебувала за межами України.

У довідці №18 від 14.07.2022 вказано, що у період із 26.02.2022 по 11.03.2022 позивач у відпустці, на лікарняному та у службових відрядженнях не перебувала (а.с.146).

Судом встановлено, що 10 березня 2022 року позивачка прибула до розташування АРЗСП ГУ ДСНС України в Житомирській області, а у рапорті начальника аварійно-рятувального загону спеціального призначення від 10.03.2022 вказано, що позивач приступила до виконання службових обов`язків та просив поновити виплату грошового забезпечення (а.с.81).

У ОСОБА_1 10.03.2022 були відібрані пояснення про причини відсутності на служюі (а.с.82-83).

Зазначені вище обставини позивачкою та представниками відповідачів не заперечуються.

Згідно висновку службового розслідування №14 від 10.03.2022 ОСОБА_1 після введення в Україні воєнного стану допустила порушення службової дисципліни - невихід на службу без поважних причин (а.с.94-97).

Наказом №7 від 10.03.2022 "Про притягнення до дисциплінарної відповідальності" на позивача накладено дисциплінарне стягнення у вигляді суворої догани (а.с.90). Зміст наказу №7 від 10.03.2022 доведено до відома позивача 10.03.2022, що підтверджується її підписом на аркуші доведення та не заперечується позивачем (а.с. 91).

В судовому засіданні встановлено, що 10 березня 2022 року позивачка подала рапорт на ім`я начальника ГУ ДСНС України в Житомирській області генерал-майора ОСОБА_5 у якому просить звільнити її "зі служби цивільного захисту у зв`язку з невиконанням умов контракту особою рядового і начальницького складу" (а.с. 84), у зв"язку із чим з нею була проведена бесіда (а.с.85).

Наказом №129 від 11.03.2022 (по особовому складу) відповідно до Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу звільнено за пунктом 176 підпунктом 6 (у зв`язку із систематичним невиконанням умов контракту особою рядового і начальницького складу) майора служби цивільного захисту ОСОБА_1 , начальника юридичної групи аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління ДСНС України у Житомирській області, з 11 березня 2022 року. Підстава: рапорт ОСОБА_1 ; рапорт начальника аварійно-рятувального загону спеціального призначення ОСОБА_2 ; подання начальника аварійно-рятувального загону спеціального призначення ОСОБА_2 (а.с.29).

Вважаючи наказ №129 від 11.03.2022 (по особовому складу) протиправним, а свої права та інтереси порушеними, ОСОБА_1 звернулась до суду.

Відповідно до вимог частини 1 ст. 101 Кодексу цивільного захисту України, служба цивільного захисту - це державна служба особливого характеру, покликана забезпечувати пожежну охорону, захист населення і територій від негативного впливу надзвичайних ситуацій, запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, ліквідацію їх наслідків у мирний час та в особливий період.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 103 Кодексу цивільного захисту України, щодо проходження служби цивільного захисту може бути укладено: контракт про проходження служби цивільного захисту - з особою, яка призначається на посаду рядового або начальницького складу служби цивільного захисту.

Приписами п. 45. Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2013 р. №593 визначено, що Контракт про проходження служби цивільного захисту - це письмова угода, що укладається на добровільній основі між громадянином та державою, від імені якої виступає ДСНС, для встановлення правових відносин між сторонами під час проходження такої служби.

Приписами ч. 2 та 3 ст. 101 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що порядок проходження громадянами України служби цивільного захисту визначається цим Кодексом та положенням про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, що затверджується Кабінетом Міністрів України. На рядовий і начальницький склад служби цивільного захисту поширюється дія Дисциплінарного статуту, затвердженого законом.

Пунктом 31 Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2013 р. №593 визначено, що особи рядового і начальницького складу зобов`язані: чесно і сумлінно додержуватися Присяги служби цивільного захисту, виконувати закони України; добросовісно і в повному обсязі виконувати покладені на них згідно із займаною посадою службові обов`язки; повідомляти безпосередньому керівникові (начальникові) про місце свого перебування під час відпустки та у разі відсутності на службі з інших поважних причин (перебування на лікарняному тощо).

Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановлено: Ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

На виконання наказу Голови ДСНС України від 24.02.2022 №145 «Про переведення органів управління та підрозділів ДСНС у ступінь «Повна готовність» наказом Головного управління ДСНС України у Житомирській області (з основної діяльності) від 24.02.2022 №М/2ДСК «Про переведення Головного управління ДСНС України у Житомирській області» у ступінь «Повна готовність» здійснено перехід на організаційно-штатну структуру і штати воєнного часу а саме: переведено Аварійно-рятувальний загін спеціального призначення Головного управління ДСНС України у Житомирській області зі штату мирного часу №06/139-55 на штат військового часу №06/261-55, а наказом від 25.02.2022 №88 відповідно до наказу від 24.02.2022 №2дск "Про переведення ГУ ДСНС України у Житомирській області на штати воєнного часу" ОСОБА_1 звільнено та за її згодою призначено начальником юридичної групи Аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області з 25 лютого 2022.

Згідно копії контракту №210/21Г про проходження служби цивільного захисті, який укладено між позивачем та ДСНС в особі начальника управління ДСНС України у Житомирській області генерал-майором служби цивільного захисту ОСОБА_6 , позивач взяла на себе зобов`язання додержуватись Конституції та законів України, сумлінно виконувати вимоги Присяги служби цивільного захисту, статутів, наказів чи розпорядження керівників начальників), свої службові обов`язки, підвищувати свою професійну майстерність, досягати позитивних результатів з фізичної підготовки (а.с.18-20).

Приписами ч. 2 та 3 ст. 101 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що порядок проходження громадянами України служби цивільного захисту визначається цим Кодексом та Положенням про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, що затверджується Кабінетом Міністрів України. На рядовий і начальницький склад служби цивільного захисту поширюється дія Дисциплінарного статуту, затвердженого законом.

Пунктом 31 Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2013 р. №593 визначено, що особи рядового і начальницького складу зобов`язані: чесно і сумлінно додержуватися Присяги служби цивільного захисту, виконувати закони України; добросовісно і в повному обсязі виконувати покладені на них згідно із займаною посадою службові обов`язки; сприяти підтриманню порядку і дисципліни; повідомляти безпосередньому керівникові (начальникові) про місце свого перебування під час відпустки та у разі відсутності на службі з інших поважних причин (перебування на лікарняному тощо).

Судом встановлено, що у період із 25.02.2022 по 28.02.2022 позивачка мала дозвіл начальника аварійно-рятувального загону спеціального призначення ОСОБА_2 на евакуації доньки у безпечне місце у зв`язку із загрозою їх життю та введенням в Україні воєнного стану.

Згідно відмітки у паспорті позивача, копія якого міститься в матеріалах адміністративної справи, позивачка у період із 28.02.2022 по 09.03.2022 перебувала за межами України. Однак, в матеріалах адміністративної справи відсутні докази наявності дозволу керівника позивачки на її виїзд за межі держави та дозволу на її невихід на роботу у період із 01.03.2022 по 09.03.2022.

В судовому засіданні ОСОБА_7 , начальник АРЗСП ГУ ДСНК України у Житомирській області підтвердив, що ОСОБА_1 перебувала на робочому місці 24 та 25 лютого 2022 року. 26.03.2022 в телефонному режимі він надав дозвіл ОСОБА_1 на вивіз її неповнолітньої дитини за кордон у період з 26.02.2022 по 28.02.2022. У період з 01.03.2022 по 09.03.2022 вона на службу не виходила. Була обізнана, що з кордону Польщі через день їздять евакуаційні автобуси у супроводі співробітників ДСНС. Жодних службових завдань, розпоряджень щодо евакуації людей до Республіки Польща у цей період ОСОБА_8 не виконувала. Після з"явлення на службу 10.03.2022 позивачка повідомила, що служити не буде і написала рапорт на звільнення та вже 11.03.2022 виїхала до Республіки Польща. У розмові з ОСОБА_9 просив її не звільнятись зі служби, так як з початком війни суттєво збільшились обсяги роботи, а вона хороший спеціаліст.

Свідки ОСОБА_10 , заступник начальника АРЗСП ГУ ДСНС України у Житомирській області, та ОСОБА_11 , заступник начальника ГУ з реагування на надзвичайні ситуації ГУ ДСНС України в Житомирській області, які приймали участь у формуванні та супроводі евакуаційних автобусів, в судовому засіданні підтвердили, що жодних доручень по евакуації людей ОСОБА_1 не отримувала.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що позивач у період із 01.03.2022 по 09.03.2022 умови контракту №210/21Г не виконувала.

Суд звертає увагу, що позивач подала рапорт про звільнення зі служби та вказала підставу "невиконання умов контракту особою рядового і начальницького складу."

В ході судового розгляду справи не знайшли підтвердження пояснення ОСОБА_1 , що рапорт на звільнення був написаний під тиском службових осіб відповідачів.

Як зазначалось вище, допитаний безпосередній керівник позивачки ОСОБА_2 пояснив, що просив ОСОБА_1 залишитись на роботі.

Допитана в судовому засіданні ОСОБА_12 , начальник відділу персоналу ГУ ДСНС України у Житомирській області, заперечила будь-який тиск на позивачку щодо написання рапорту на звільнення чи формулювання підстав звільнення.

Крім того, згідно аркушу бесіди у зв"язку із подачею рапорту про звільнення зі служби цивільного захисту з майором служби цивільного захисту ОСОБА_1 вказано, що позивач ознайомлена з Положенням про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2013 р. №593, а також вказано, що у позивачка відсутні прохання, пов`язані зі звільненням та відсутні претензії до керівництва підрозділу. Аркуш бесіди датовано 10.03.2022 та підписано позивачем.

Відповідно до вимог п. 175 Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2013 р. №593, перед звільненням особи рядового і начальницького складу із служби цивільного захисту (крім осіб середнього, старшого і вищого начальницького складу, призначення (звільнення) яких здійснюється Кабінетом Міністрів України) безпосередні або прямі керівники (начальники) проводять з нею індивідуальну бесіду. У ході бесіди роз`яснюється порядок звільнення, уточнюються підстави та строк звільнення, соціальний і правовий захист особи, можливість укладення контракту про перебування в резерві служби цивільного захисту, визначається територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, до якого буде направлено особу після звільнення для взяття на військовий облік. При цьому враховуються прохання особи, даються необхідні пояснення з питань, пов`язаних із звільненням, та в разі потреби видається направлення до лікарсько-експертної комісії для обстеження. За наявності кількох підстав для звільнення особа рядового і начальницького складу обирає одну з них. Зміст проведеної бесіди відображається в аркуші бесіди, що підписується особою, яка проводила бесіду, особою, яка звільняється, а також особами, які були присутні під час бесіди.

В позові та у поясненнях під час розгляду справи по суті позивачка пояснила, що її було звільнено наказом №129 о/с від 11.03.2022 за грубе порушення дисципліни, за невихід на службу без поважних причин з 01.03.2022 по дату прийняття наказу, у зв`язку з систематичних невиконанням умов контракту та вказує на порушення відповідачем норм Дисциплінарного статуту, так як за ці порушення вона понесла стягнення у вигляді догани.

Суд зазначає, що дисциплінарне стягнення у вигляді суворої догани (наказ №7 від 10.03.2022) було застосовано до позивачки на підставі висновку службового розслідування, а підставами для винесення наказу №129 о/с від 11.02.2022 про звільнення є: рапорт ОСОБА_1 ; рапорт начальника аварійно-рятувального загону спеціального призначення ОСОБА_2 ; подання начальника аварійно-рятувального загону спеціального призначення ОСОБА_2 ".

У наказі №129 від 11.03.2022 про звільнення позивачки як на підставу для його прийняття зазначено подання начальника аварійно-рятувального загону спеціального призначення ОСОБА_2 , згідно якого після введення в Україні воєнного стану позивачка допустила порушення службової дисципліни, а саме: невихід на службу без поважних причин та без дозволу керівника підрозділу виїхала за межі держави.

Відповідно до п. 1 Дисциплінарного статуту служби цивільного захисту, службова дисципліна - бездоганне та неухильне виконання особами рядового і начальницького складу службових обов`язків, установлених Кодексом цивільного захисту України, цим Статутом, іншими нормативно-правовими актами та контрактом про проходження служби в органах і підрозділах цивільного захисту (далі - контракт).

У п. 8 Дисциплінарного статуту служби цивільного захисту вказано, що порушення службової дисципліни - протиправне, винне (умисне чи необережне) діяння або бездіяльність особи рядового чи начальницького складу, спрямоване на недодержання вимог Присяги, зокрема на невиконання або неналежне виконання службових обов`язків, перевищення прав, порушення обмежень і заборон, установлених законодавством з питань проходження служби в органах і підрозділах цивільного захисту, чи вчинення інших дій, що ганьблять або дискредитують особу як представника служби цивільного захисту.

Факт відсутності позивачки на робочому місці у період із 01.03.2022 по 09.03.2022 та не виконання своїх службових обов"язків підтверджується належними доказами та не заперечується сторонами.

Приписами ч. 2. ст. 106 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що Контракт припиняється (розривається), а особи рядового і начальницького складу звільняються із служби цивільного захисту:

1) у зв`язку із закінченням строку контракту;

2) за віком - у разі досягнення граничного віку перебування на службі;

3) за станом здоров`я - на підставі висновку (постанови) центральної лікарсько-експертної комісії центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, про непридатність або обмежену придатність до служби;

4) у зв`язку із скороченням штатів - у разі неможливості використання на службі у зв`язку із скороченням штатів або проведенням організаційних заходів;

5) відповідно до заяви особи, яка звільняється у зв`язку із сімейними обставинами або з інших поважних причин, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України;

6) у зв`язку із систематичним невиконанням умов контракту особою рядового чи начальницького складу;

7) у зв`язку із систематичним невиконанням умов контракту керівництвом органу управління, формування чи підрозділу, навчального закладу, наукової установи, іншої організації центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, а також центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки;

8) у зв`язку з набранням законної сили обвинувальним вироком суду;

9) у зв`язку з призовом на строкову військову службу на підставі рішення районної (міської) призовної комісії;

10) у разі неможливості переведення на іншу посаду у зв`язку з прямим підпорядкуванням близькій особі;

10-1) у разі наявності реального чи потенційного конфлікту інтересів, який має постійний характер і не може бути врегульований в інший спосіб;

11) у зв`язку з набуттям громадянства іншої держави;

12) в інших випадках, передбачених законом.

Суд звертає увагу, що позивачка особисто (не спростовано під час судового розгляду справи) подала рапорт про звільнення зі служби та вказала підставу для звільнення: - невиконання умов контракту особою рядового і начальницького складу.

Саме таку підставу, самостійно визначену позивачем у рапорті, і вказано відповідачем у оскаржуваному наказі про звільнення зі служби.

Разом з тим, чинне законодавство України не містить вимог щодо обов`язку відповідача враховувати наявність чи відсутність у особи, яка виявила бажання не продовжувати службу та подала відповідний рапорт про звільнення, інших дисциплінарних стягнень, а тому суд вважає таке твердження позивача помилковим.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідач при винесенні оскаржуваного наказу діяв у порядку та в межах чинного законодавства України, з урахуванням введенням в Україні воєнного стану, та з метою реалізації волевиявлення позивачки, яке відобразилось у її рапорті від 10.03.2022.

Підстав для задоволення позову та скасування оскаржуваного наказу №129 від 11.03.2022 в частині, що стосується позивача, суд в ході розгляду справи не встановив.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

На підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 задоволенню не підлягають.

Керуючись статтями 9, 72-77, 90, 242-246, 255, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

вирішив:

В задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області, Аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській областіпро визнання протиправними та скасування наказів, поновлення на посаді, зобов`язання вчинити дії - відмовити за безпідставністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.Г. Попова

01 вересня 2022 р.

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.09.2022
Оприлюднено27.03.2024
Номер документу106012993
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —240/8899/22

Постанова від 15.11.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Постанова від 15.11.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 25.10.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 05.10.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 19.09.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Рішення від 01.09.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 19.07.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 03.07.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 29.05.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 17.05.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні