Рішення
від 19.07.2022 по справі 480/3570/22
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 липня 2022 року Справа № 480/3570/22

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Соп`яненка О.В.,

за участю секретаря судового засідання - Усенко І.М.,

представника позивача - Маківського О.В.,

представника відповідача - Семенової О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом комунального підприємства "Шляхрембуд" Сумської міської ради до Державної екологічної інспекції у Сумській області про визнання протиправним та скасування припису,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом, який мотивує тим, що відповідачем проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання позивачем вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища за результатами якого 22.11.2021 винесено припис №295/03 щодо усунення виявлених під час проведення перевірки порушень вимог законодавства. Позивач вважає припис незаконним, необґрунтованим, винесеним з перевищенням повноважень.

Відповідно до висновків відповідача позивачем допущено засмічення земельних ділянок у зв`язку з несанкціонованим розміщенням на них залишків дорожнього покриття, вуличного змету, твердих побутових відходів. Обстежено три умовних ділянки. Дві з них знаходять на земельній ділянці з кадастровим номером 5910136300:06:036:0174, яка за відомостями з Державного земельного кадастру перебуває у постійному користуванні ПМП Коланд з 11.03.2020. Зазначене підприємство листом від 25.05.2020 звернулось до позивача та просило здійснювати вивезення на земельну ділянку вуличного змету для запобігання її підтоплення. Позивачем та підприємством укладено договір відповідно до умов якого КП Шляхрембуд на замовлення користувача земельної ділянки здійснювалось вивезення вуличного змету з подальшим плануванням. Вважає, що позивач не може нести відповідальність навіть у випадку встановлення факту засмічення ділянки. Крім того, земельна ділянка не має огорожі чи охорони. Працівниками позивача неодноразово було встановлено наявність на ділянці сміття до якого позивач не має ніякого відношення.

Також вважає безпідставними висновки відповідача про засмічення. Визначення відходів надано у ст. 1 закону України Про відходи. Визначення поняття засмічення земель наведено у Методиці визначення розмірів шкоди, зумовленої забруднення і засміченням земельних ресурсів. Сам факт наявності на земельній ділянці сторонніх предметів не є достатнім для того, щоб вважати її засміченою. Обов`язковою ознакою є забруднення або загроза забруднення навколишнього природного середовища. Відповідно до вимог ДСТУ 4462.3.01:2006 та ДСанПіН 2.2.7.029-99 вуличний змет відноситься до IV класу небезпеки, без негативних екологічних наслідків. Може використовуватися у разі планування території, що і було зроблено позивачем. До іншого сміття у вигляді опалого листя, твердих побутових відходів, залишків дорожнього покриття позивач відношення не має. Вимога, яка міститься у приписі не направлена на усунення конкретних порушень. Просить визнати протиправним та скасувати припис від 22.11.2021.

Відповідач у письмовому відзиві позов не визнав. Пояснив, що позапланова перевірка проведена у відповідності до абз. 4 ч. 1 ст. 6 закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності. Встановлено факт несанкціонованого розміщення відходів, залишків дорожнього покриття, вуличного змету. Позивачем порушено вимог законів України Про відходи та Про охорону земель. Вважає, що припис є правомірним, просить у задоволенні позову відмовити.

У судовому засідання представники позивача та відповідача вимоги та заперечення підтримали із зазначених підстав.

Вивчивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню. Судом встановлено, що відповідачем проведено позапланову перевірку позивача з питань дотримання вимог природоохоронного законодавства. За наслідками перевірки 22.11.2021 винесено припис № 295/03 про усунення виявлених у ході перевірки порушень. Відповідач вимагає від позивача не допускати розміщення відходів, що утворилися в процесі господарської діяльності підприємства, залишків дорожнього покриття, опалого листя та твердих побутових відходів. ( а.с. 20).

Відповідно до ст. 7 ч.ч. 7, 8 закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу. Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання.

Суд погоджується з твердженням позивача про те, що до припису можуть включатися виключно вимоги, направлені на усунення виявлених у ході перевірки порушень. У ході перевірки відповідачем зроблено висновок про те, що КП Шляхрембуд здійснювалось розміщення відходів на трьох земельних ділянках. Такі дї призвели до засмічення ділянок. При цьому припис не містить вимог про усунення порушень, а лише вимогу не допускати розміщення відходів у несанкціонованих місцях. Термін виконання 23.11.2021 та постійно. Така вимога спрямована на майбутнє і не сприяє усуненню порушень, що за висновком відповідача ним були виявлені. Відповідно до акту контрольного заходу в хорді його проведення обстежено земельну ділянку за автомагазином у АДРЕСА_1 . Припис не містить ніяких вимог, що стосуються обстеженої земельної ділянки. Крім того, відповідач вимагає подання інформації про виконання припису не пізніше 3-х днів після закінчення встановленого терміну виконання. Вимога припису не може бути виконанна у встановлений термін, відповідно не може бути подана у триденний строк інформація про виконання, оскільки термін виконання припису фактично відповідачем не обмежений.

Відповідно до ст. 33 ч. ч. 1, 2 закону України "Про відходи" зберігання та видалення відходів здійснюються відповідно до вимог екологічної безпеки та способами, що забезпечують максимальне використання відходів чи передачу їх іншим споживачам (за винятком захоронення).

Відповідно до інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку ділянка у АДРЕСА_1 з кадастровим номером 5910136300:06:036:0174 належить до комунальної власності та використовується на праві постійного користування ПМП Коланд, право зареєстровано 11.03.2020 (а.с. 26-27). Відповідачем правовий статус ділянки встановлений не був, що на переконання суду свідчить про неповноту з`ясування обставин та порушення принципу добросовісності.

Позивачем надано копії листа ПМП Коланд та договору між позивачем та зазначеним підприємством від 25.05.2020 № 3. Відповідно до умов договору користувач земельної ділянки доручає підряднику КП Шляхрембуд підняти рівень земельної ділянки з кадастровим номером 5910136300:06:036:0174 по вул. Героїв Крут у м. Суми (а.с. 28-29). Інформація, наявна у зазначених документах відповідачем ніякими доказами не спростована. За твердженням КП Шляхрембуд, що також відповідачем не спростоване, у відповідності до вимог ДСТУ 4462.3.01:2006 та ДСанПіН 2.2.7.029-99 вуличний змет віднесено до відходів IV класу небезпеки, тобто такого, що не має негативних екологічних наслідків, а тому він може використовуватися для підсипання ділянок.

Як було встановлено судом, КП "Шляхрембуд" не є власником чи користувачем обстежених у ході контрольного заходу земельних ділянок. Відповідачем не надано ніяких доказів того, що інші, зазначені у акті та приписі відходи у вигляді опалого листя, твердих побутових відходів були розміщені на обстежених земельних ділянках саме позивачем.

На підставі викладеного, суд вважає, що відповідачем не доведено правомірності висновків про вчинення порушень КП Шляхрембуд та правомірності припису від 21.11.2021 № 295/03. Суд вважає необхідним припис визнати протиправним та скасувати.

На підставі ст. 139 КАС України суд вважає необхідним стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної екологічної інспекції у Сумській області на користь КП Шляхрембуд судовий збір в розмірі 2481 грн., сплачений при зверненні до суду.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Комунального підприємства "Шляхрембуд" Сумської міської ради до Державної екологічна інспекція у Сумській області про визнання протиправним та скасування припису задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати припис Державної екологічної інспекції у Сумській області № 295/03 від 22.11.2021.

Стягнути на користь Комунального підприємства "Шляхрембуд" Сумської міської ради (40021, м. Суми, вул. Лебединська 3, код ЄДРПОУ 05433057) за рахунок бюджетних асигнувань Державної екологічної інспекції у Сумській області (40000, м. Суми, вул. Першотравнева 29, код ЄДРПОУ 37970834) судовий збір у розмірі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна) грн.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний тест рішення складено 10.08.2022.

Суддя О.В. Соп`яненко

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.07.2022
Оприлюднено05.09.2022
Номер документу106014850
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів; екологічної безпеки поводження з відходами

Судовий реєстр по справі —480/3570/22

Постанова від 23.03.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Постанова від 23.03.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 08.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 08.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 10.11.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Рішення від 19.07.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Рішення від 19.07.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Ухвала від 22.05.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні