Постанова
від 31.08.2022 по справі 906/1246/21
ПІВНІЧНО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВНІЧНО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 вересня 2022 року Справа № 906/1246/21

Північно-західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

Головуючий суддя Тимошенко О.М., суддя Юрчук М.І. , суддя Крейбух О.Г.

без участі представників сторін

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Андрушівка" на рішення Господарського суду Житомирської області, ухвалене 27.04.2022 суддею Сікорською Н.А. у м. Житомир (повний текст рішення складено 06.05.2022) у справі № 906/1246/21

за позовом Керівника Бердичівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Центрального міжрегіонального управління Укртрансбезпеки

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Андрушівка"

про стягнення 12378, 27 грн.

ВСТАНОВИВ:

Бердичівська окружна прокуратура Житомирської області звернулася до Господарського суду Житомирської області з позовом в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Центрального міжрегіонального управління Укртрансбезпеки про стягнення з ТзОВ "Агро-Андрушівка" в дохід Державного бюджету України плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом в сумі 12378, 27 грн., що еквівалентно 364, 50 євро.

В обгрунтування позовних вимог прокурор вказав про те, що 30.11.2020 посадовими особами позивача здійснено перевірку транспортного засобу DAF, модель CF85, реєстраційний номер НОМЕР_1 та причепу марки JANMIL, модель NW-1S, реєстраційний номер НОМЕР_2 . Перевізником у товарно-транспортній накладній №2911/1 від 29.11.2020 зазначено ТзОВ "Агро-Андрушівка". За результатами перевірки складено акт № 044826 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та довідку № 027711 про результатами здійснення габаритно-вагового контролю від 30.11.2020, а також здійснено розрахунок суми, яку зобов`язаний сплатити відповідач, як плату за проїзд автомобільними дорогами, у розмірі 364, 50 євро (12378, 27 грн. по курсу євро 33, 9596 станом на момент складення розрахунку відповідно до офіційного курсу НБУ). Направлений 11.12.2020 відповідачу рахунок, останній не оплатив. Постановою Подільського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки від 12.01.2021 № 216678 застосовано до відповідача адміністративно-господарський штраф у сумі 17000 грн. за порушення вимог ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт". Зазначена постанова відповідачем не оскаржувалася та виконана органами державної виконавчої служби. Прокурор зазначив, що після проходження габаритно-вагового контролю транспортного засобу DAF, було встановлено, що перевищення на строєну вісь становить 2,4 тонни, що більше нормативно допустимого на 10, 91%. При цьому, відповідачем не було подано доказів того, що вказаний транспортний засіб, вагові або габаритні параметри якого перевищують нормативні, мав дозвіл на участь у дорожньому русі.

Рішенням Господарського суду Житомирської області від 27.04.2022 у справі № 906/1246/21 зазначений позов задоволено. Стягнуто з ТзОВ "Агро-Андрушівка" на користь держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті - 12378, 27 грн. плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великогабаритним транспортним засобом. Стягнуто з відповідача на користь Житомирської обласної прокуратури 2270 грн. судового збору.

Не погодившись із вказаним рішенням суду першої інстанції, відповідач звернувся до Північно-західного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просив останнє скасувати у повному обсязі і ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

В обгрунтування доводів апеляційної скарги товариство вказало про те, що задовольняючи вимоги про стягнення з відповідача оплати за проїзд у розмірі 364, 50 євро, що еквівалентно 12378, 27 грн., суд першої інстанції не в повному обсязі дослідив обставини справи та доводи відповідача, викладені у відзиві, запереченнях та додаткових поясненнях. Зокрема, позивач надав до суду доказ проходження повірки на відповідність автомобільних вагів вимогам ДСТУ 29329-92, який не розповсюджується на ваги автоматичної дії для зважування дорожніх транспортних засобів у русі та вимірювання навантаження на вісь; даний ДСТУ 29329-92 втратив чинність 01.01.2019 до моменту проходження повірки (тобто, до 27.04.2020); позивачем не надано доказів проходження повірки вагів в установленому чинним законодавством порядку (а, саме, на відповідність вимогам ДСТУ ОІМL R 134-1:2010). Викладені обставини ставлять під сумнів правомірність здійснення габаритно-вагового контролю позивачем, достовірність отриманих результатів зважування автомобіля відповідача, і, відповідно, нарахування плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом.

Ухвалою Північно-західного апеляційного господарського суду від 29.06.2022, серед іншого, відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою ТзОВ "Агро-Андрушівка" на рішення Господарського суду Житомирської області від 27.04.2022 у справі № 906/1246/21; постановлено розглянути апеляційну скаргу без виклику учасників справи за наявними у справі матеріалами в порядку письмового провадження.

Від прокуратури та позивача на адресу суду надійшли відзиви на апеляційну скаргу, відповідно до яких останні просили суд залишити оскаржуване рішення без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Згідно ч. 10 ст. 270 ГПК України: апеляційні скарги на рішення господарського суду у справах з ціною позову меншою ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, крім тих, які не підлягають розгляду в порядку спрощеного позовного провадження, розглядаються судом апеляційної інстанції без повідомлення учасників справи.

В силу ч. 13 ст. 8 ГПК України: розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо цим Кодексом не передбачено повідомлення учасників справи. У такому випадку судове засідання не проводиться.

Клопотань про розгляд даної справи в судовому засіданні з викликом сторін до суду не надходило.

Дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги та відзивів на неї, колегія суддів апеляційного господарського суду дійшла наступних висновків.

З матеріалів справи вбачається, 29.11.2020 на підставі направлення на рейдову перевірку № 012303 від 25.11.2020 та щотижневого графіку проведення рейдових перевірок Центрального міжрегіонального управління Укртрансбезпеки у період 30.11.2020 - 06.12.2020, посадовими особами управління, в присутності водія ОСОБА_1 , проведено перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом - транспортного засобу DAF, модель CF85, реєстраційний номер НОМЕР_1 та причепу марки JANMIL, модель NW-1S, реєстраційний номер НОМЕР_2 . Відповідно до копії технічного паспорту на транспортний засіб DAF, модель CF85, реєстраційний номер НОМЕР_1 , його власником є відповідач - ТзОВ "Агро-Андрушівка". Згідно товарно-транспортної накладної, перевезення вантажу транспортним засобом DAF, модель CF85, реєстраційний номер НОМЕР_1 та причепу марки JANMIL, модель NW-1S, реєстраційний номер НОМЕР_2 , водій ОСОБА_1 , здійснювалось за маршрутом с. Наливайківка, Макарівський р-н., Київська обл. - с. Благодатне, Арбузинський р-н., Миколаївська обл.; перевізник - ТзОВ "Агро-Андрушівка".

Під час проведення зазначеної перевірки, посадовими особами управління виявлено порушення п. 22.5 Правил дорожнього руху - перевезення вантажу з перевищенням вагових обмежень на строєну вісь 24, 40 т при допустимих 22, 0 т, відповідальність за які передбачена ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", про що складено акт № 255455 від 30.11.2020 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. Окрім того, посадовими особами управління складено акт № 044826 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 30.11.2020, в якому зазначено, що відстань пройдена дорогами загального користування становить 225 км. Про результат здійснення габаритно-вагового контролю виготовлено довідку № 027711 від 30.11.2020. Ваговий контроль проводився на ділянці дороги М-05 Київ-Одеса 210 км + 450м.

Для підтвердження факту відповідності вагів пересувних автомобільних типу CHEKLODE FREEWEIGH, виробник "Central Weighing" LTD, Англія, зав. № 008208, вимогам ГОСТ 29329-92 "Ваги для статичного зважування. Загальні технічні вимоги", позивачем до матеріалів справи було надано копію свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки № 34-00/0844 від 27.04.2021 з результатами державної перевірки та копією сертифікату затвердження типу засобів вимірювальної техніки № UA-M1/1-2195-2007 від 21.11.2007. Окрім того, позивачем було надано копію витягу з інструкції і технічної інформації портативної системи зважування версія 04/07.

До акту від 30.11.2020 № 044826 виконано розрахунок плати за проїзд № 1661 від 30.11.2020 великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, згідно якого плата за проїзд на відстань 225 км становить 364, 50 Євро.

Копії вищевказаних документів були вручені водію транспортного засобу DAF, реєстраційний номер НОМЕР_1 ОСОБА_1 .

Судами встановлено, що листом № 95260/39/24-20 від 04.12.2020 позивач повідомив відповідача про необхідність сплатити 364,50 Євро плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом, однак, відповідач вимог листа не виконав та відповідну плату не здійснив.

Постановою Подільського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки від 12.01.2021 № 216678 до відповідача застосовано адміністративно-господарський штраф за порушення ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", абз. 15 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", в сумі 17000 грн. Вказану суму штрафу стягнуто з відповідача органами ДВС в повному обсязі, що підтверджується постановами державного виконавця Андрушівського РВ ДВС від 15.04.2021 про закінчення виконавчого провадження. Окрім того, 12.01.2021 позивачем винесено припис № 0072722 про усунення відповідачем порушень законодавства про автомобільний транспорт у строк до 26.01.2021.

26.07.2021 Бердичівською окружною прокуратурою на адресу позивача направлено лист № 50-90-1758вих-21 про вжиття заходів представницького характеру для поновлення порушених інтересів держави, шляхом подання позовної заяви про стягнення з ТзОВ "Агро-Андрушівка" плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування, у відповідь на який листом від 04.08.2021 № 4125/26.23-21 позивач повідомив про відсутність повноважень на звернення до суду з відповідним позовом, у зв`язку з чим звертається до Житомирської обласної прокуратури з відповідним проханням представляти інтереси останнього в суді.

У зв`язку із вищезазначеними обставинами, Бердичівська окружна прокуратура звернулася до суду з позовом в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Центрального міжрегіонального управління Укртрансбезпеки про стягнення з ТзОВ "Агро-Андрушівка" в дохід Державного бюджету України плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом в сумі 12378, 27 грн., що еквівалентно 364, 50 євро.

Місцевий господарський суд визнав позовні вимоги прокуратури обґрунтованими та оскаржуваним рішенням від 27.04.2022 задовольнив їх у повному обсязі.

Колегія суддів погоджується з такими висновками місцевого господарського суду з огляду на слідуюче.

В силу ч. 2 ст. 29 Закону України "Про дорожній рух", з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів.

Згідно ст. 6 Закону України "Про автомобільний транспорт", центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює: державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті; габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування.

Відповідно до ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються вантажні перевезення. У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Згідно ст. 33 Закону України "Про автомобільні дороги", рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті (далі - Положення), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 103, Державна служба України з безпеки на транспорті є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті. В силу п. 8 Положення Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Згідно п. п. 2, 3, 4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567 (далі - Порядок № 1567), державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України. Органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи. Державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

У свою чергу, Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879 (далі - Порядок № 879 ).

Згідно підпункту 4 п. 2 Порядку № 879, габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів. Габаритно-ваговий контроль, крім документального, здійснюється виключно в пунктах габаритно-вагового контролю посадовими особами та/або працівниками відповідних органів (п. 6 Порядку). В силу п. 20 Порядку № 879, за результатами габаритно-вагового контролю посадові особи та/або працівники Укртрансбезпеки або її територіальних органів визначають належність транспортного засобу до великовагових та/або великогабаритних.

Відповідно до п. 22.5 Правил дорожнього руху України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306 (в редакції станом на дату проведення перевірки), за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м (для сільськогосподарської техніки, яка рухається за межами населених пунктів, дорогами сіл, селищ, міст районного значення, - 3,75 м), за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Згідно п. 21 Порядку № 879, у разі виявлення факту перевищення хоча б одного вагового та/або габаритного нормативного параметра більш як на 2 відсотки подальший рух транспортного засобу забороняється до внесення плати за його проїзд автомобільними дорогами загального користування. Плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, що рухався без відповідного дозволу, здійснюється у подвійному розмірі за пройдену частину маршруту по території України. Плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень (п. 28 Порядку).

Згідно п. 30 Порядку № 879 , плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу справляється за встановленими ставками залежно від маси такого транспортного засобу, навантаження на вісь (осі), габаритів та протяжності маршруту за формулою:

П = (Рзм + Рнв + Рг) х В

де П - розмір плати за проїзд;

Рзм - розмір плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за 1 кілометр проїзду;

Рнв - розмір плати за перевищення навантаження на вісь (осі) (за одиничну + за здвоєну + за строєну) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду;

Рг - розмір плати за перевищення габаритів (за висоту + за ширину + за довжину) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду;

В - відстань перевезення, кілометрів.

Осі вважаються здвоєними або строєними, якщо відстань між зближеними (суміжними) осями не перевищує 2,5 метра.

Згідно п. 31-1 Порядку № 879, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10-40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п`ятикратному розмірі. У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням. Відповідно до п. 2 Ставок плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, розмір плати для великовагових транспортних засобів з перевищенням допустимих осьових навантажень при перевищенні параметрів від 10 до 20 відсотків включно становить 0, 27 Євро.

Відповідно до абз. 2 п. 31 Порядку № 879, для строєних осей з одиночними шинами плата за перевищення допустимих навантажень на вісь (осі) збільшується у два рази.

Як зазначено вище та підтверджується матеріалами справи, посадовими особами позивача здійснено перевірку транспортного засобу DAF, модель CF85, реєстраційний номер НОМЕР_1 та причепу марки JANMIL, модель NW-1S, реєстраційний номер НОМЕР_2 , який належить відповідачу, якою виявлено порушення - перевезення вантажу з перевищенням вагових обмежень на строєну вісь 24, 40 т при допустимих 22, 0 т без відповідного дозволу.

Зазначені порушення вагових параметрів автомобіля встановлені за допомогою проведення габаритно-вагового контролю, здійснення якого підтверджується довідкою про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 30.11.2020, де вказано результати: навантаження на осі, тонн: 1) 5,900; 2) 9,400; 3) 8,100; 4) 8,200; 5) 8,100. Повна маса ТЗ - 39,700 т, що відповідає даним, зазначеним в акті перевірки.

Перевищення вагових параметрів ТЗ, що належить відповідачу, підтверджується також актом про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів № 044826 від 30.11.2020.

Відтак, порушення вагових характеристик транспортного засобу відповідача документально підтверджене, а відомості щодо величини процентного перевищення допустимих вагових параметрів дають підстави для застосування п. 21 Порядку № 879 (у разі виявлення факту перевищення хоча б одного вагового та/або габаритного нормативного параметра більш як на 2 відсотки подальший рух транспортного засобу забороняється до внесення плати за його проїзд автомобільними дорогами загального користування) щодо нарахування плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування.

За результатами зважування автомобіля та габаритно-вагового контролю, посадовими особами позивача зафіксовано перевищення навантаження на строєну вісь 24,40 тонн при нормативно допустимому 22 тони, тобто перевищення вагового параметру склало 10,91% від нормативно допустимого значення, у зв`язку з чим за приписами п. 31-1 Порядку № 879 плата стягується у потрійному розмірі.

Відстань, яку пройшов транспортний засіб становить 225 кілометрів.

Таким чином, до стягнення з відповідача підлягає 364,50 євро плати за проїзд згідно наступного розрахунку:

П= (Рзм + Рнв + Рг) х В х К де:

Рзм - 0 (загальна маса транспортного засобу не перевищує законодавчо встановлену);

Рнв - 0,27 Євро х 2 (для строєних осей з одиночними шинами плата за перевищення допустимих навантажень на вісь (осі) збільшується у два рази);

Рг - 0 (габарити не перевищують нормативно-встановлені);

В - відстань 225 км;

К - у потрійному розмірі (перевищення знаходяться в діапазоні від 10% до 40%).

П= (0,27 х 2) х 225 х 3 = 364,50 євро

Колегія суддів погоджується з висновком місцевого господарського суду про відповідність розрахунку позивача п. п. 30, 31-1 Постанови Кабінету Міністрів України № 879 від 27.06.2007 та ПДР України, з урахуванням всіх даних, встановлених під час перевірки.

Пунктом 31-1 Порядку № 879 встановлено, що перевізник зобов`язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.

З огляду на той факт, що розрахунок плати проведено 30.11.2020, то обов`язок щодо внесення такої плати мав бути виконаний відповідачем до 30.12.2020 включно, а відсутність доказів проведення такої оплати, за відсутності також доказів щодо оскарження матеріалів перевірки, визнання їх недійсними чи скасування, свідчить про невиконання відповідачем покладених на нього обов`язків.

Зважаючи на встановлені обставини, колегія суддів повністю погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що вимога щодо стягнення з відповідача плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом є обґрунтованою.

Стосовно доводів скаржника щодо не надання доказів проходження повірки вагового обладнання в установленому чинним законодавством порядку, апеляційний суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 12 Порядку № 879, вимірювальне і зважувальне обладнання для здійснення габаритно-вагового контролю повинне утримуватись у робочому стані; періодично проводиться повірка (метрологічна атестація) такого обладнання з подальшим клеймуванням (пломбуванням) та видачею відповідного свідоцтва спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології.

Аналогічні вимоги містяться в ч. 1 ст. 17 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність".

Згідно з п. 13 Порядку № 879 під час здійснення габаритно-вагового контролю не допускається використання вимірювального і зважувального обладнання, періодична повірка (метрологічна атестація) якого не проведена, а також обладнання, що перебуває у несправному стані.

Як зазначено вище, на підтвердження відповідності приладу на якому проведено 30.11.2020 ваговий контроль транспортного засобу марки DAF, модель CF85, реєстраційний номер НОМЕР_1 та причіпа марки JANMIL, модель NW-1S, реєстраційний номер НОМЕР_2 , яким керував водій ОСОБА_1 вимогам пункту 12 та 13 Порядку, до позовної заяви було долучено Сертифікат № UA-M1/1-2195-2007 від 21.11.2007 та відповідне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки від 27.04,2020, яке діє до 27.04.2021.

Відповідно до п. п. 8, 9 Вимог до облаштування та технічного оснащення пунктів габаритно - вагового контролю на автомобільних дорогах загального користування, затверджених наказом Міністерства Інфраструктури України № 255 від 28.07.2016, вимірювальне і вагове обладнання пересувного пункту повинно бути атестовано на проведення вимірювань та мати відповідне свідоцтво спеціально уповноваженого органу у сфері метрології. Вагове обладнання повинно забезпечувати поосьове зважування у русі і визначати повну масу вантажного транспортного засобу з похибкою не більше ніж 2% та дискретністю вимірювання в межах технічних характеристик вагового обладнання, визначених виробником.

Згідно ст. 8 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність", законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки дозволяється застосовувати, випускати з виробництва, ремонту та в продаж і видавати напрокат лише за умови їх відповідності цьому Закону та іншим нормативно-правовим актам, що містять вимоги до таких засобів вимірювальної техніки.

Із змісту вказаних положень вбачається, що габаритно-ваговий контроль може здійснюватися на вимірювальному та зважувальному обладнанні, яке в установленому порядку пройшло метрологічну атестацію з його подальшим клеймуванням та повинно мати відповідний сертифікат.

Проходження повірки пересувними автомобільними вагами CHEKLODE FREEWEIGH свідчить про їх відповідність метрологічним та технічним вимогам, встановленим у технічній документації фірми-виробника "Central Weighing LTD", згідно якої конструкція ваг забезпечує визначення навантажень на осі та загальної маси автотранспортного засобу.

Відповідність вагів пересувних автомобільних типу CHEKLODE FREEWEIGH, виробник "Central Weighing" LTD, Англія, зав. № 008208, вимогам ГОСТ 29329-92 "Ваги для статичного зважування. Загальні технічні вимоги" підтверджено також копією свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки № 34-00/0844 від 27.04.2020 за результатами державної перевірки та копією сертифікату затвердження типу засобів вимірювальної техніки № UA-M1/1 -2195-2007 від 21.11.2007. Окрім того, в матеріалах справи наявна копія витягу з інструкції і технічної інформації портативної системи зважування версія 04/07.

Поряд з цим, відповідно до наданих позивачем додаткових пояснень в суді першої інстанції, щорічно, з 2008 року, ваги пересувні автомобільні моделі CHEKLODE FREEWEIG проходили повірку на відповідність ГОСТ 29329-92 "Ваги для статичного зважування. Загальні технічні вимоги" у якості ваг для зважування звичайного класу точності, що, у разі позитивних результатів повірки, фіксувались у свідоцтві про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.

На даний момент ГОСТ 29329-92 "Ваги для статичного зважування. Загальні технічні вимоги" є недіючим, однак, відповідно до наказу Мінекономрозвитку України від 08.02.2016 № 193 (розділ 4, пункт 2), результати повірки засобів вимірювальної техніки, що випущені з виробництва і введені в експлуатацію до набрання чинності технічними регламентами щодо засобів вимірювальної техніки, вважають позитивними, якщо їх метрологічні та технічні характеристики відповідають вимогам нормативних документів, чинних на момент їх виробництва і введення в експлуатацію.

На момент проведення державних приймальних випробувань, введення в експлуатацію ваг пересувних автомобільних моделі CHEKLODE FREEWEIG та занесення до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки (2007 рік, копія сертифікату міститься в матеріалах справи) ГОСТ 29329-92 "Ваги для статичного зважування. Загальні технічні вимоги" був чинним.

Окремо судом зазначається, що водієм відповідача отримувались копії документів, які складались уповноваженими особами позивача за результатами проведення габаритно-вагового контролю. Вказане свідчить про те, що відповідач мав можливість оскаржити дії посадових осіб позивача в судовому порядку, однак, постанову про накладення адміністративно-господарського штрафу за вищевказані порушення вимог законодавства у сфері безпеки дорожнього руху, які допущенні перевізником 30.11.2020 під час здійснення перевезення вантажу не оскаржував, що свідчить про визнання відповідачем допущених останнім порушень вимог законодавства при здійсненні перевезення вантажу.

З огляду на вищевикладене, колегія суддів Північно-західного апеляційного господарського суду вважає, що рішення Господарського суду Житомирської області від 27.04.2022 у справі № 906/1246/21 ґрунтується на чинному законодавстві, а підстави для його скасування - відсутні.

Зазначені в апеляційній скарзі доводи відповідача, колегія суддів вважає не обґрунтованими та такими, що не спростовують висновків суду першої інстанції, а відтак, не можуть бути підставою для скасування чи зміни оскаржуваного рішення.

Згідно ст. 129 ГПК України, понесені скаржником судові витрати за подання апеляційної скарги покладаються на останнього.

Керуючись ст. ст. 129, 269, 270, 275, 276, 281-284 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Андрушівка" залишити без задоволення.

2. Рішення Господарського суду Житомирської області від 27.04.2022 у справі № 906/1246/21 залишити без змін.

3. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття.

4. Матеріали справи № 906/1246/21 повернути Господарському суду Житомирської області.

Головуючий суддя Тимошенко О.М.

Суддя Юрчук М.І.

Суддя Крейбух О.Г.

СудПівнічно-західний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення31.08.2022
Оприлюднено06.09.2022
Номер документу106049157
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань

Судовий реєстр по справі —906/1246/21

Постанова від 31.08.2022

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Тимошенко О.М.

Ухвала від 28.06.2022

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Тимошенко О.М.

Ухвала від 15.06.2022

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Тимошенко О.М.

Рішення від 26.04.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Сікорська Н.А.

Ухвала від 31.03.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Сікорська Н.А.

Ухвала від 17.03.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Сікорська Н.А.

Ухвала від 22.02.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Давидюк В.К.

Ухвала від 10.02.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Давидюк В.К.

Ухвала від 09.02.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Давидюк В.К.

Ухвала від 20.01.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Давидюк В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні