Ухвала
від 02.09.2022 по справі 463/2408/22
ЛИЧАКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №463/2408/22

Провадження №1-кс/463/4801/22

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 вересня 2022 року слідчий суддя Личаківського районного суду м. Львова ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання прокурора другого відділу процесуального керівництва першого управління організації і процесуального керівництва у кримінальних провадженнях органів Державного бюро розслідувань Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про арешт майна та передачу майна в управління, -

встановив:

прокурор у зв`язку з проведенням досудового розслідування у кримінальному провадженні №62022000000000160 від 04.04.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст. 110-2, ч. 4 ст. 110-2, ч. 3 ст. 436-2, ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 209 КК України, звернувся до слідчого судді Личаківського районного суду м.Львова з клопотанням, просить:

1) накласти арешт, із забороною права відчуження, розпорядження, на майно, що належить ТОВ «АЕРОК» код ЄДРПОУ 34840150, а саме:

- готову продукцію у вигляді газоблоку у кількості 33777 палетів;

- готову продукцію у вигляді газоблоку у кількості 306 упаковок типу «(U) 400-200-500»,

- готову продукцію у вигляді газоблоку у кількості 12269 палетів, а саме:

D300 (300*200*610) 7289 блоків,

D400 (100*200*610) 107 блоків,

D400 (300*200*610) 912 блоків,

D300 (375*200*610) 2783 блоків,

D500 (100*200*610) 472 блока,

D300 (300*200*500) 312 блоків,

D300 (300*200*350) 228 блоків,

D300 (300*200*305) 61 блок,

D300 (375*200*500) 26 блоків,

D300 (375*200*305) 13 блоків,

D500 (різного розміру) 66 блоків.

2) накласти арешт, із забороною права відчуження, розпорядження, на майно, що належить ТОВ «АЕРОБЛОК» код ЄДРПОУ 39868280, а саме:

- готову продукцію у вигляді газоблоку у кількості180 палетів, а саме:

AEROC ENERGY розміром 100х200х610 мм., у кількості 18 палет,

AEROC D300 розміром 300х200х610 мм., у кількості 31 палета,

AEROC D400 розміром 250х200х610 мм., у кількості 18 палет,

AEROC D300 розміром 400х200х610 мм., у кількості 15 палет,

AEROC D400 розміром 75х200х500мм., у кількості 9 палет,

AEROC D300 розміром 300х200х610 мм., у кількості 8 палет,

AEROC D400 розміром 125х200х610 мм., у кількості 8 палет,

AEROC D400 розміром 250х200х610 мм., у кількості 21 палета,

AEROC D300 розміром 375х200х610 мм., у кількості 21 палета,

AEROC D500 розміром 150х200х610 мм., у кількості 21 палета,

AEROC D400 розміром 400х200х610 мм., у кількості 2 палети,

AEROC D300 розміром 400х200х610 мм., у кількості 6 палет,

AEROC ENERGY розміром 100х200х610 мм., у кількості 2 палети.

3) передати Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) в управління для реалізації в порядку та на умовах, визначених Законом України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів»

1. Майно, що належить ТОВ «АЕРОК» код ЄДРПОУ 34840150, а саме:

- готову продукцію у вигляді газоблоку у кількості 33777 палетів;

- готову продукцію у виглядігазоблоку у кількості 306 упаковок типу «(U) 400-200-500»,

- готову продукцію у вигляді газоблоку у кількості 12269 палетів, а саме:

D300 (300*200*610) 7289 блоків,

D400 (100*200*610) 107 блоків,

D400 (300*200*610) 912 блоків,

D300 (375*200*610) 2783 блоків,

D500 (100*200*610) 472 блока,

D300 (300*200*500) 312 блоків,

D300 (300*200*350) 228 блоків,

D300 (300*200*305) 61 блок,

D300 (375*200*500) 26 блоків,

D300 (375*200*305) 13 блоків,

D500 (різного розміру) 66 блоків,

2. Майно, що належить ТОВ «АЕРОБЛОК» код ЄДРПОУ 39868280, а саме:

готову продукцію у вигляді газоблоку у кількості180 палетів, а саме:

AEROC ENERGY розміром 100х200х610 мм., у кількості 18 палет,

AEROC D300 розміром 300х200х610 мм., у кількості 31 палета,

AEROC D400 розміром 250х200х610 мм., у кількості 18 палет,

AEROC D300 розміром 400х200х610 мм., у кількості 15 палет,

AEROC D400 розміром 75х200х500мм., у кількості 9 палет,

AEROC D300 розміром 300х200х610 мм., у кількості 8 палет,

AEROC D400 розміром 125х200х610 мм., у кількості 8 палет,

AEROC D400 розміром 250х200х610 мм., у кількості 21 палета,

AEROC D300 розміром 375х200х610 мм., у кількості 21 палета,

AEROC D500 розміром 150х200х610 мм., у кількості 21 палета,

AEROC D400 розміром 400х200х610 мм., у кількості 2 палети,

AEROC D300 розміром 400х200х610 мм., у кількості 6 палет,

AEROC ENERGY розміром 100х200х610 мм., у кількості 2 палети.

Клопотання обґрунтовує тим, що Офісом Генерального прокурора здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні №62022000000000160 від 04.04.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 110-2, ч. 4 ст. 110-2, ч. 3 ст. 436-2, ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 209 КК України, що перебуває у проваджені слідчих другого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань.

Відповідно до наказу Державного бюро розслідувань № 121-ДСК від 04.03.2022 другий відділ Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань дислокується за адресою: вул. М. Кривоноса, 6, м. Львів, що знаходиться під юрисдикцією Личаківського районного суду міста Львова.

В ході здійснення досудового розслідування встановлено, що у період 2021-2022 років на території України здійснює господарську діяльність низка юридичних осіб, кінцевими бенефіціарами яких прямо або опосередковано є Російська Федерація та/або громадяни Російської Федерації, а також особи, які не є громадянами Російської Федерації, але мають найбільш тісний зв`язок з Російською Федерацією, які шляхом отримання прибутку від діяльності вказаних підприємств здійснюють фінансування дій, вчинених з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади, зміни меж території або державного кордону України, що призвели до інших тяжких наслідків.

Крім того, у період 2021-2022 років на території України здійснюють господарську діяльність ряд суб`єктів господарювання, службові особи яких з використанням засобів масової інформації виправдовують, визнають правомірною та заперечують збройну агресію Російської Федерації проти України, розпочату у 2014 році, представляючи збройну агресію Російської Федерації проти України як внутрішній громадянський конфлікт, та майно яких у свою чергу підпадає під засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності Російської Федерації та її резидентів.

03.03.2022 Верховною Радою України, з урахуванням Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, прийнято Закон України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності Російської Федерації та її резидентів» (далі Закон), який визначає правові засади примусового вилучення з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю) об`єктів права власності Російської Федерації як держави, яка почала повномасштабну війну проти України, та її резидентів.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону російська федерація - держава, яка рішенням Верховної Ради України відповідно до Резолюції Генеральної Асамблеї ООН 3314 «Визначення агресії» від 14 грудня 1974 року визнана державою-агресором і здійснює збройну агресію проти України; резиденти - юридичні особи (їх філії, представництва), що здійснюють свою діяльність відповідно до законодавства України на території України, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких прямо або опосередковано є Російська Федерація та/або у яких Російська Федерація прямо або опосередковано чи юридичні особи, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких є російська федерація та/або у яких Російська Федерація прямо або опосередковано має частку у статутному (складеному) капіталі, акції, паї, інше членство (участь у будь-якій формі) у юридичній особі.

Зокрема такою юридичною особою, кінцевими бенефіціарами якої прямо або опосередковано є Російська Федерація та/або громадяни Російської Федерації, а також особи, які не є громадянами Російської Федерації, але мають найбільш тісний зв`язок з Російською Федерацією, є ТОВ «АЕРОК» код ЄДРПОУ 34840150, дата державної реєстрації: 25.12.2006, адреса провадження діяльності: Київська область, м. Обухів, вул. Промислова, буд. 6), види діяльності за КВЕД: 23.61 виготовлення виробів із бетону для будівництва; 23.69 виробництво інших виробів із бетону гіпсу та цементу; 46.73 оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Засновником ТОВ «АЕРОК» номінально є компанія-нерезидент «Аерок Інвестмент Дойчланд ГМБХ», розмір частки 437 447 057,77 грн (адреса: Федеративна Республіка Німеччина, м. Унтерхахінг, Інзелькаммерштрассе, буд. 10, 82008), якій належить 100 % статутного капіталу ТОВ «Аерок».

Кінцевим бенефіціарним власником ТОВ «Аерок» є ПАО «Группа ЛСР» (реквізити компанії: ИНН 7838360491, КПП 783801001, ОКПО 11161516, ОГРН 5067847227300, далі ПАТ «Група ЛСР»), яка є публічною акціонерною компанією, папери якої обертаються на лондонській та російській біржах, структура акціонерів не є постійною. ПАТ «Група ЛСР» це російська компанія, що працює у сфері виробництва будівельних матеріалів, розробки та будівництва нерухомості. Головний офіс компанії знаходиться у м. Санкт-Петербург Російської Федерації. Станом на 01 серпня 2021 року ПАТ «Група ЛСР» друга за величиною будівельна компанія в Російській Федерації. Компанія заснована у 1993 році, назва «Група ЛСР» походить від «Lenstroy Reststroy». Основними регіонами розвитку бізнесу компанії є такі російські регіони: м. Санкт-Петербург та область, м. Москва та область, м. Єкатеринбург та Урал. У 2020 році дохід ПАТ «Група ЛСР» становив 118 052 мільйонів рублів, чистий прибуток 12 025 мільйонів рублів.

Генеральним директором, засновником та мажоритарним акціонером ПАТ «Група ЛСР» є російський олігарх, державний та політичний діяч ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець м. Ленінград, колишній член «Совета федерации федерального собрания Российской Федерации, представитель от лениградской области».

ОСОБА_4 здійснює фактичний вплив на фінансово-господарську діяльність ТОВ «АЕРОК», а також має безпосереднє відношення до політики уряду та інших органів державної влади Російської Федерації, зокрема:

- помічник міністра охорони здоров`я і соціального розвитку Російської Федерації (з 2007 року);

- член ради федерації Російської Федерації від виконавчого органу державної влади Ленінградської області (у 2008 році);

- голова комітету ради федерації по справам СНД (протягом 2009-2011 років);

- член ради федерації від законодавчого (представницького) органу державної влади Ленінградської області (у 2011 році);

- представник комітету ради федерації з економічної політики Росії (протягом 2011-2013 років);

- голова ради директорів ПАТ «Група ЛСР» (з квітня 2013 року по квітень 2015 року);

- генеральний директор ПАТ «Група ЛСР» та ТОВ «ЛСР» (з 18 травня 2015 року).

У 2018 році Міністерством фінансів США оприлюднено т. зв. «кремлівський список» перелік суб`єктів (фізичних та юридичних осіб), безпосередньо наближених до президента Російської Федерації ОСОБА_5 , до якого серед інших внесено ПАТ «Група ЛСР» та ОСОБА_4 .

Згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та даними системи «YouControl» директором ТОВ «Аерок» є ОСОБА_6 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП НОМЕР_1 , громадянин Республіки Білорусь, уродженець м. Хойники Гомельської області Республіки Білорусь, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 ).

Відповідно до одержаних даних ОСОБА_6 на систематичній основі одержував фінансову винагороду від ОСОБА_4 за сприяння реалізації воєнних, політичних, ідеологічних, культурних та інформаційних цілей держави-агресора, з подальшою легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних незаконним шляхом, використовуючи підконтрольні суб`єкти господарювання.

Також ОСОБА_6 відповідно до наявної інформації протягом 2017-2022 років систематично відвідував територію Республіки Білорусь перетинаючи державний кордон України повітряним чи наземним транспортом із використанням закордонного паспорту НОМЕР_2 зафіксовано 65 фактів перетинів кордону із подальшим виїздом на територію Російської Федерації, де ОСОБА_6 отримував від ОСОБА_4 та інших невстановлених осіб вказівки, спрямовані на зміцнення інфраструктури і важелів політичного та економічного впливу з боку Російської Федерації на Україну.

Безпосередньо ТОВ «АЕРОК», який входить до складу російської «Групи ЛСР», володіє заводами також на території Російської Федерації та країнах Прибалтики.

На території України ТОВ «АЕРОК» здійснює фінансово-господарську діяльність та представлене заводами з виробництва автоклавного газобетону та офісами за адресами:

- Київська область, м. Обухів, вул. Промислова, 6;

- Київська область, м. Березань, вул. Березанський шлях,44А;

- Львівська обл., м. Стрий, вул.Промислова, 4.

Окрім того, одержані відомості свідчать, що ТОВ «АЕРОК» подає податкову звітність із території Російської Федерації, що підтверджується відповідними даними ІP-адрес, зокрема: НОМЕР_3 (хост, що перевіряється); ГК «ЛСР» (ім`я провайдера); http://www.lsrgroup.ru/ (сайт провайдера); Російська Федерація, м. Санкт-Петербург (місцезнаходження). При цьому, контроль за дотримання вимог податкового законодавства працівниками ТОВ «АЕРОК» з боку службових осіб Державної податкової служби України належним чином не здійснюється.

29-30.07.2022 проведено невідкладний обшук виробничих, складських та офісних приміщень ТОВ «АЕРОК», що за адресою: Київська обл., м. Обухів, вул. Промислова, 6, в ході якого вилучено готову продукцію у вигляді газоблоку у кількості 11960 палетів та 306 упаковок газоблоку типу «(U) 400-200-500».

30.07.2022 проведено невідкладний обшук виробничих, складських приміщень ТОВ «АЕРОК», що за адресою: Київська обл., м. Березань, вул. Березанський шлях, 44а, в ході якого вилучено готову продукцію у вигляді газоблоку у кількості 21817 палетів.

11.08.2022 проведено обшук виробничих, складських приміщень ТОВ «АЕРОК», що за адресою: Львівська обл., м. Стрий, вул. Промислова, 4, в ході якого вилучено вказану у клопотанні готову продукцію у вигляді газоблоку у кількості 12269 палетів, а також виробничих, складських приміщень ТОВ «АЕРОБЛОК», що за адресою: м. Львів, вул. Навроцького, 10-Б, в ході якого вилучено вказану у клопотанні готову продукцію ТОВ «АЕРОК» у вигляді газоблоку у кількості 180 палетів.

Отриманий ТОВ «АЕРОК» від вказаного майна прибуток у подальшому фактично спрямовується через банківські та фінансові установи до материнських компаній ПАТ «Група ЛСР» та ТОВ «ЛСР», розташованих на території Російської Федерації, внаслідок чого сплачуються відповідні податки та збори до бюджету держави-агресора та фінансується її силовий блок, оборонно-промисловий комплекс, військова агресія проти України.

На цей час існують обґрунтовані підстави вважати, що службові особи ТОВ «АЕРОК», компанії «Група ЛСР» та низка інших пов`язаних із ними фізичних та юридичних осіб, протягом тривалого часу вчиняли та продовжують вчиняти системні заплановані заходи, направлені на шкоду та підрив суверенітету, територіальної цілісності та недоторканості, обороноздатності, державної, економічної та інформаційної безпеки України.

Вищезазначене здійснюється шляхом реалізації багатогалузевого механізму системного контролю над ключовими сферами життя суспільства в Україні через російські компанії, що включає: фінансування протиправної діяльності через підконтрольних юридичних та фізичних осіб, офшорні компанії, одержання прибутку від господарської діяльності на території України, забезпечення контролю цими суб`єктами на об`єктах критичної інфраструктури України громадянами Російської Федерації шляхом впливу на фінансову діяльність відповідних підприємств, виведення коштів та здійснення їх легалізації (відмивання) через банківські та фінансові установи за кордон тощо.

У сторони обвинувачення є підстави вважати, що вказане вище майно ТОВ «АЕРОК» може бути використане як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, були об`єктом кримінально протиправних дій та набуті кримінально протиправним шляхом, тобто є речовими доказами.

У зв`язку з чим, постановою слідчого вказане майно визнане речовими доказами у кримінальному провадженні, а тому з метою їх збереження просить накласти на них арешт.

Крім цього, відповідно до абз.7 ч. 6 ст. 100 КПК України речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.

Згідно з ч.7 ст. 100 КПК України у випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, а в кримінальних провадженнях щодо кримінальних правопорушень, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, - до слідчого судді Вищого антикорупційного суду, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу

Частиною першої ст.2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено, що Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - Національне агентство), є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.

У пункті 4 ч.1 ст. 9 Закону зазначається, що на Національне агентство покладено функцію організації здійснення заходів, пов`язаних з проведенням оцінки, веденням обліку та управлінням активами.

За абзацом 4 ч.1 ст. 1 Закону управління активами - діяльність із володіння, користування та розпорядження активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави і вирішено питання про їх передачу Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, тобто забезпечення збереження активів, збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості, передача їх в управління або реалізація активів у випадках та порядку, передбачених цим Законом, а також реалізація активів, конфіскованих у кримінальному провадженні чи стягнених за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.

Згідно зі ст. 19 Закону зазначені активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів.

Враховуючи наведене, оскільки вищевказане майно є речовим доказом у кримінальному провадженні, а його вартість становить понад 200 розмірів прожиткового мінімумів для працездатних осіб, таке може бути передане в управління Національному агентству, так як це не завдасть шкоди кримінальному провадженню, а навпаки забезпечить досягнення завдань кримінального провадження, сприятиме збереженню речових доказів, убезпечить від прямого чи опосередкованого впливу та посягання на арештоване майно, тому просить передати вказане майно Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) в управління для реалізації в порядку та на умовах, визначених Законом України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів».

Прокурор в судове засідання не з`явився, разом з тим подав заяву про розгляд клопотання без його участі та просив таке задовольнити.

Представники власників майна на розгляд клопотання також не з`явилися, хоча про дату, час та місце розгляду клопотання повідомлялися належним чином, причин неявки слідчому судді не повідомили.

Відповідно до ч.1, 2 ст.172 КПК України клопотання про арешт майна розглядається слідчим суддею, судом не пізніше двох днів з дня його надходження до суду, за участю слідчого та/або прокурора, цивільного позивача, якщо клопотання подано ним, підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, і за наявності - також захисника, законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження. Неприбуття цих осіб у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання. Клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.

Згідно з ч.4 ст.107 КПК України, у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Дослідивши представлені матеріали клопотання, слідчий суддя встановив наступне.

Офісом Генерального прокурора здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні № 62022000000000160 від 04.04.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 110-2, ч. 4 ст. 110-2, ч. 3 ст. 436-2, ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 209 КК України, що перебуває у проваджені слідчих другого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань, місцем здійснення досудового розслідування кримінальних проваджень якими з 01.03.2022 на період воєнного стану в Україні до окремого наказу Державного бюро розслідувань визначено Територіальне управління Державного бюро розслідувань, розташоване у місті Львові.

Відповідно до ч.1-3, 10 ст.170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

У випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.

Арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, віртуальні активи, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Відповідно до ч.1 ст.98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Враховуючи вищенаведене, оскільки прокурором наведено обставини, які дають достатні підстави вважати, що вказане у клопотанні майно, яке постановою слідчого від 11.08.2022 визнано речовими доказами, відповідає критеріям, зазначеним у ст.98 КПК України, так як містить відомості, що можуть бути використані як доказ факту і обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, а тому слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання в частині накладення арешту на вказане майно слід задовольнити.

Крім цього, згідно з абзацом сьомим частини шостої статті 100 КПК України речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.

У випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, а в кримінальних провадженнях щодо кримінальних правопорушень, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, - до слідчого судді Вищого антикорупційного суду, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Частиною першою статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (далі Закон) передбачено, що Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.

Згідно з ч.1, 2 ст.19 Закону Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, а також у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави із встановленням заборони користуватися такими активами, сума або вартість яких перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня відповідного року. Зазначені активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів, копії яких надсилаються Національному агентству не пізніше наступного робочого дня після їх винесення (надання) з відповідним зверненням прокурора. У разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації, Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяжень. У разі прийняття в управління цінних паперів інформація також надсилається відповідним учасникам депозитарної системи України.

Відповідно до ч.1, 3 ст.21 Закону управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління. Управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості. Управитель має право на плату (винагороду), а також на відшкодування необхідних витрат, зроблених ним у зв`язку з управлінням активами, що відраховуються безпосередньо з доходів від використання прийнятих в управління активів. Управитель не має права відчужувати активи, прийняті ним в управління. Дія договору про управління активами припиняється у разі скасування арешту прийнятих в управління активів або їх конфіскації, спеціальної конфіскації, іншого судового рішення про їх стягнення в дохід держави. Ці та інші умови управління активами зазначаються в договорі між Національним агентством та управителем.

Враховуючи вищенаведене, оскільки вказане у клопотанні майно є речовим доказом у кримінальному провадженні та на таке ухвалою слідчого судді накладено арешт, його вартість становить понад 200 розмірів прожиткового мінімумів для працездатних осіб, передача такого в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, не завдасть шкоди кримінальному провадженню, а тому слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання в цій частині також слід задовольнити.

Керуючись вимогами ст.100, 170-173, 309, 395 КПК України, -

постановив:

клопотання задовольнити.

Накласти арешт, із забороною права відчуження, розпорядження, на майно, що належить ТОВ «АЕРОК» код ЄДРПОУ 34840150, а саме:

- готову продукцію у вигляді газоблоку у кількості 33777 палетів;

- готову продукцію у вигляді газоблоку у кількості 306 упаковок типу «(U) 400-200-500»,

- готову продукцію у вигляді газоблоку у кількості 12269 палетів, а саме:

D300 (300*200*610) 7289 блоків,

D400 (100*200*610) 107 блоків,

D400 (300*200*610) 912 блоків,

D300 (375*200*610) 2783 блоків,

D500 (100*200*610) 472 блока,

D300 (300*200*500) 312 блоків,

D300 (300*200*350) 228 блоків,

D300 (300*200*305) 61 блок,

D300 (375*200*500) 26 блоків,

D300 (375*200*305) 13 блоків,

D500 (різного розміру) 66 блоків.

Накласти арешт, із забороною права відчуження, розпорядження, на майно, що належить ТОВ «АЕРОБЛОК» код ЄДРПОУ 39868280, а саме:

- готову продукцію у вигляді газоблоку у кількості180 палетів, а саме:

AEROC ENERGY розміром 100х200х610 мм., у кількості 18 палет,

AEROC D300 розміром 300х200х610 мм., у кількості 31 палета,

AEROC D400 розміром 250х200х610 мм., у кількості 18 палет,

AEROC D300 розміром 400х200х610 мм., у кількості 15 палет,

AEROC D400 розміром 75х200х500мм., у кількості 9 палет,

AEROC D300 розміром 300х200х610 мм., у кількості 8 палет,

AEROC D400 розміром 125х200х610 мм., у кількості 8 палет,

AEROC D400 розміром 250х200х610 мм., у кількості 21 палета,

AEROC D300 розміром 375х200х610 мм., у кількості 21 палета,

AEROC D500 розміром 150х200х610 мм., у кількості 21 палета,

AEROC D400 розміром 400х200х610 мм., у кількості 2 палети,

AEROC D300 розміром 400х200х610 мм., у кількості 6 палет,

AEROC ENERGY розміром 100х200х610 мм., у кількості 2 палети.

Передати Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) в управління для реалізації в порядку та на умовах, визначених Законом України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів»:

1. Майно, що належить ТОВ «АЕРОК» код ЄДРПОУ 34840150, а саме:

- готову продукцію у вигляді газоблоку у кількості 33777 палетів;

- готову продукцію у виглядігазоблоку у кількості 306 упаковок типу «(U) 400-200-500»,

- готову продукцію у вигляді газоблоку у кількості 12269 палетів, а саме:

D300 (300*200*610) 7289 блоків,

D400 (100*200*610) 107 блоків,

D400 (300*200*610) 912 блоків,

D300 (375*200*610) 2783 блоків,

D500 (100*200*610) 472 блока,

D300 (300*200*500) 312 блоків,

D300 (300*200*350) 228 блоків,

D300 (300*200*305) 61 блок,

D300 (375*200*500) 26 блоків,

D300 (375*200*305) 13 блоків,

D500 (різного розміру) 66 блоків,

2. Майно, що належить ТОВ «АЕРОБЛОК» код ЄДРПОУ 39868280, а саме:

готову продукцію у вигляді газоблоку у кількості180 палетів, а саме:

AEROC ENERGY розміром 100х200х610 мм., у кількості 18 палет,

AEROC D300 розміром 300х200х610 мм., у кількості 31 палета,

AEROC D400 розміром 250х200х610 мм., у кількості 18 палет,

AEROC D300 розміром 400х200х610 мм., у кількості 15 палет,

AEROC D400 розміром 75х200х500мм., у кількості 9 палет,

AEROC D300 розміром 300х200х610 мм., у кількості 8 палет,

AEROC D400 розміром 125х200х610 мм., у кількості 8 палет,

AEROC D400 розміром 250х200х610 мм., у кількості 21 палета,

AEROC D300 розміром 375х200х610 мм., у кількості 21 палета,

AEROC D500 розміром 150х200х610 мм., у кількості 21 палета,

AEROC D400 розміром 400х200х610 мм., у кількості 2 палети,

AEROC D300 розміром 400х200х610 мм., у кількості 6 палет,

AEROC ENERGY розміром 100х200х610 мм., у кількості 2 палети.

Ухвала в частині арешту майна виконується негайно прокурором, слідчим з письмовим повідомленням заінтересованих осіб.

Ухвала слідчого судді в частині арешту може бути оскаржена безпосередньо до Львівського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення, в іншій частині ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя ОСОБА_1

СудЛичаківський районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення02.09.2022
Оприлюднено15.05.2024
Номер документу106052047
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —463/2408/22

Ухвала від 02.07.2024

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Романюк М. Ф.

Ухвала від 02.07.2024

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Романюк М. Ф.

Ухвала від 27.03.2024

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Гончарук Л. Я.

Ухвала від 13.03.2024

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Головатий Р. Я.

Ухвала від 07.03.2024

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Головатий Р. Я.

Ухвала від 26.02.2024

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Головатий Р. Я.

Ухвала від 02.02.2024

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Головатий Р. Я.

Ухвала від 02.01.2024

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Головатий Р. Я.

Ухвала від 26.09.2023

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Головатий Р. Я.

Ухвала від 26.09.2023

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Головатий Р. Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні