ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 серпня 2022 року м. Київ № 640/7952/21
Окружний адміністративний суд м. Києва, у складі судді Вєкуа Н.Г, розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Патріот Енерго» до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про скасування постанови про накладення штарфу,-
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю ''Патріот Енерго" (33027, м. Рівне, вул. Федорова, 7, код ЄДРПОУ 40690855) з позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (03057, м. Київ, вул. Смоленська, 19, код ЄДРПОУ 39369133), в якому просить суд:
- визнати неправомірною та скасувати постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 27.01.2020 №121 "Про накладення штрафу на ТОВ "Патріот Енерго" за недотримання вимог нормативно- правових актів , що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії та здійснення заходів державного регулювання";
- визнати неправомірною та скасувати постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 27.01.2021 №121/1 "Про накладення штрафу на ТОВ "Патріот Енерго" за несвоєчасну сплату внесків на регулювання".
В обгрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що при прийнятті оскаржуваних постанов відповідач вийшов за межі своїх повноважень та прийняв вказані рішення без дослідження всіх матеріалів і доказів, без врахування фінансового стану ТОВ «Патріот Енерго». Вважає, що висновки регулятора щодо виявлених порушень не відповідають обставинам справи, а застосовані фінансові санкції є не співмірними з виявленими порушеннями.
Ухвалою суду від 29 березня 2021 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Відповідач, не погоджуючись із доводами позивача, надав відзив на позовну заяву, в якому вказав на правомірність прийнятих постанов, в зв`язку із виявленими чисельними порушеннями позивачем вимог законодавства, що регулює функціонування ринку електричної енергії та порушення Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії.
Розглянувши подані позивачем документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Відповідно до Плану здійснення заходів державного контролю суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2021 рік, затвердженого постановою НКРЕКП від 18.11.2020 № 2134, постанови НКРЕКП від 16.12.2020 № 2448 «Про проведення планових перевірок суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у Сферах енергетики та комунальних послуг, у І кварталі 2021 року», та посвідчення на проведення планової перевірки від 04.01.2021 № 3 Сектором НКРЕКП у Рівненській області було проведено планову перевірку дотримання ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПАТРІОТ ЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 40690855) нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 22.03.2017 № 309 та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1467 , за період діяльності з 15 червня 2018 року по 31 грудня 2020 року.
За результатами проведеної перевірки було складено акт від 16.01.2021 №19.
В подальшому, 27 січня 2021 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, було розглянуто вищевказаний Акт планової перевірки.
Під час проведення перевірки відповідачем були встановлені наступні порушення ТОВ "ПАТРІОТ ЕНЕРГО»:
- абзац третього пункту 9.2 глави 9 Порядку контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства v відповідних сферах та ліцензійних умов, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.06'2010 № 428 (далі - Порядок контролю), у частині обов`язку уповноваженої особи ліцензіата забезпечувати умови для проведення перевірки;
- абзацу четвертого пункту 9.2 глави 9 Порядку контролю щодо обов`язку Ліцензіата надавати всі необхідні документи, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час перевірки, у вигляді, наведеному в запиті комісії з перевірки, відповідно до закону у терміни/строки, що відповідають обсягу запитуваної інформації;
- Інструкції щодо заповнення форми звітності № 1-НКРЕ (місячна) «Звіт про використання палива ліцензіатом з виробництва електричної та теплової енергії» у частині заповнення даних форми звітності № 1-НКРЕ, затвердженої постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 04 жовтня 2012 року № 1257 (далі - Інструкція щодо заповнення форми звітності № 1-НКРЕ (місячна));
- Інструкції щодо заповнення форми звітності № 6-НКРЕ-енерговиробництво (квартальна) «Звіт про ліцензовану діяльність суб`єктів господарювання з виробництва електричної та теплової енергії», затвердженої постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 04 жовтня 2012 року № 1257 (далі - Інструкція щодо заповнення форми звітності № 6-НКРЕ (квартальна));
- Інструкції щодо заповнення форми звітності № 4-НКРЕКП-виробництво електричної та теплової енергії (квартальна) «Звіт про фінансові результати та виконання структури тарифів (цін) за видами діяльності», затвердженої постановою НКРЕКП від 28 лютого 2019 року № 282 (далі - Інструкція щодо заповнення форми звітності № 4-НКРЕКП);
- абзацу другого пункту 7 Порядку розрахунку та встановлений ставки внесків на регулювання, затвердженого постановою НКРЕКП від 06 квітня 2017 року № 491, у частині обов`язку ліцензіата подавати до структурних підрозділів НКРЕКП на територіях звіт про сплату внеску на регулювання не пізніше другого робочого дня після встановленого строку сплати;
- підпункту 9 пункту 2.3 Ліцензійних умов № 309 щодо обов`язку ліцензіата надавати НКРЕКП документи, інформацію та звітність, необхідні для виконання НКРЕКП своїх повноважень, в обсягах та у строки, встановлені НКРЕКП;
- підпункту 3 пункту 2.2 Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії щодо обв`язку ліцензіата сплачувати щоквартально, протягом перших 30 днів кварталу, наступного за звітним, внески на регулювання, що визначаються НКРЕКП;
- підпункту 4 пункту 2.2 Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії щодо обв`язку ліцензіата провадити ліцензовану діяльність виключно в межах місць провадження господарської діяльності та із застосуванням заявлених засобів провадження господарської діяльності, зазначених у відомостях про них, поданих до НКРЕКП згідно з вимогами цих Ліцензійних умов;
- підпункту 9 (підпункт 8 у редакції, що діє з 20.10.2020) пункту 2.2 Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата надавати до НКРЕКП документи fix копії), інформацію (дані, відомості, звітність), необхідні для виконання НКРЕКП своїх повноважень та функцій, в обсягах та у строки (не менше десята робочих днів для надання копій документів, пояснень тощо), встановлені НКРЕКП.
Відповідно до п. 11, 12 ч. 1 ст. 17, ст. ст. 19, 22 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" та на підставі зазначеного акту планової перевірки відповідачем було винесено постанову № 121 від 27.01.2021 року про накладення штрафу у розмірі 170 000 грн.
Одночасно з цим, на підставі зазначеного акту планової перевірки відповідачем було винесено постанову від 27.01.2021 №121/1, згідно якої постановила накласти штраф у розмірі 13 (тринадцять) гривень 95 копійок на Товариство з обмеженою відповідальністю «ПАТРІОТ ЕНЕРГО» за несвоєчасну сплату внесків на регулювання у І - IV кварталах 2019 року.
Незгода позивача із прийнятими постановами зумовила його звернення до Окружного адміністративного суду м. Києва із даним позовом, при вирішенні якого суд виходить із наступного.
Визначення правових, економічних та організаційних засад функціонування ринку електричної енергії, регулювання відносини, пов`язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електричної енергії для забезпечення надійного та безпечного постачання електричної енергії споживачам з урахуванням інтересів споживачів, розвиток ринкових відносин, мінімізацію витрат на постачання електричної енергії та мінімізації негативного впливу на навколишнє природне середовище здійснює Закон України «Про ринок електричної енергії».
Відповідно до ч.1 ст. 6 Закон України «Про ринок електричної енергії» державне регулювання ринку електричної енергії здійснює Регулятор у межах повноважень, визначених цим Законом та іншими актами законодавства.
Регулятор - Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (п. 72 ч. 1 ст. 1 Закон України «Про ринок електричної енергії»).
Правовий статус Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферзді енергетики та комунальних послуг, її завдання, функції, повноваження та порядок їх здійснення визначенні Законом України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг».
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг є постійно діючим центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, який утворюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно ст. З Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» Регулятор здійснює державне регулювання з метою досягнення балансу інтересів споживачів, суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, і держави, забезпечення енергетичної безпеки, європейської інтеграції ринків електричної енергії та природного газу України.
Регулятор здійснює державне регулювання шляхом: 1) нормативно-правового регулювання у випадках, коли відповідні повноваження надані Регулятору законом; 2) ліцензування діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг; 3) формування цінової і тарифної політики у сферах енергетики та комунальних послуг та реалізації відповідної політики у випадках, коли такі повноваження надані Регулятору законом; 4) державного контролю та застосування заходів впливу; 5) використання інших засобів, передбачених законом.
Основними завданнями Регулятора є: 1) забезпечення ефективного функціонування та розвитку ринків у сферах енергетики та комунальних послуг; 2) сприяння ефективному відкриттю ринків у сферах енергетики та комунальних послуг для всіх споживачів і постачальників та забезпечення недискримінаційного доступу користувачів до мереж/трубопроводів; 3) сприяння інтеграції ринків електричної енергії, природного газу України з відповідними ринками інших держав, зокрема в рамках Енергетичного Співтовариства, співпраці з Радою регуляторів Енергетичного Співтовариства, Секретаріатом Енергетичного Співтовариства та національними регуляторами енергетики інших держав; 4) забезпечення захисту прав споживачів товарів, послуг у сферах енергетики та комунальних послуг щодо отримання цих товарів і послуг належної якості в достатній кількості за обґрунтованими цінами; 5) сприяння транскордонній торгівлі електричною енергією та природним газом, забезпечення інвестиційної привабливості для розвитку інфраструктури; 6) реалізація цінової і тарифної політики у сферах енергетики та комунальних послуг; 7) сприяння впровадженню заходів з енергоефекгивності, збільшенню частки виробництва енергії з відновлюваних джерел енергії та захисту навколишнього природного середовища; 8) створення сприятливих умов для залучення інвестицій у розвиток ринків у сферах енергетики та комунальних послуг; 9) сприяння розвитку конкуренції на ринках у сферах енергетики та комунальних послуг; 10) інші завдання, передбачені законом.
За приписами ст. 14 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» засідання Регулятора є основною формою його роботи як колегіального органу. Порядок організації роботи Регулятора, зокрема проведення його засідань, визначається регламентом, що затверджується Регулятором, та підлягає оприлюдненню на його офіційному веб-сайті. Засідання Регулятора проводяться у формі відкритих слухань. На відкритих слуханнях розглядаються всі питання, розгляд яких належить до повноважень Регулятора, крім питань, що містять таємну інформацію. У разі розгляду Регулятором питання, що містить таємну інформацію, порядок доступу до якої регулюється законом, Регулятор приймає рішення про розгляд такого питання в режимі закритого слухання.
Відповідно до п.п. 11-12 ст. 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» для ефективного виконання завдань державного регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг Регулятор здійснює контролює додержання ліцензіатами законодавства у відповідній сфері регулювання і ліцензійних умов провадження господарської діяльності та вживає заходів до запобігання порушенням ліцензійних умов; розглядає справи про порушення ліцензійних умов, а також справи про адміністративні правопорушення і за результатами розгляду приймає рішення про застосування санкцій, накладення адміністративних стягнень у випадках, передбачених законом, приймає у межах своєї компетенції рішення про направлення до відповідних державних органів матеріалів про виявлені факти порушення законодавства.
Приписами ст. 19 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» визначено, що Регулятор здійснює державний контроль за дотриманням суб`єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов шляхом проведення планових та позапланових виїзних, а також невиїзних перевірок відповідно до затверджених ним порядків контролю. Перевірка проводиться на підставі рішення Регулятора.
Для проведення перевірки створюється комісія з перевірки, що складається не менш як із трьох представників центрального апарату та/або територіальних органів Регулятора.
Під час здійснення державного контролю Регулятор має право: 1) вимагати від суб`єкта господарювання усунення виявлених порушень вимог цього Закону та законів, що регулюють діяльність у сфері енергетики та комунальних послуг, і ліцензійних умов; 2) фіксувати процес здійснення планового або позапланового заходу чи кожну окрему дію засобами аудіо- та відеотехніки, не перешкоджаючи здійсненню такого заходу; 3) вимагати припинення дій, що перешкоджають здійсненню державного контролю; 4) призначати експертизу, одержувати пояснення, у тому числі працівників суб`єкта господарювання, довідки, копії документів, відомості з питань, що виникають під час державного контролю; 5) приймати обов`язкові до виконання суб`єктом господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, рішення про усунення виявлених порушень; 6) накладати штрафні санкції та вживати заходів, передбачених законом; 7) за результатами перевірки або моніторингу приймати рішення про встановлення (зміну) тарифів на товари (послуги) суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, та внесення змін до відповідних інвестиційних програм.
Частиною 5 цієї статті передбачено, що за результатами перевірки складається акт у двох примірниках, який підписується членами комісії з перевірки.
Один примірник акта про результати перевірки передається суб`єкту господарювання, діяльність якого перевірялася, або уповноваженій ним особі.
У разі відмови суб`єкта господарювання або уповноваженої ним особи прийняти акт про результати перевірки такий акт надсилається суб`єкту господарювання рекомендованим листом протягом п`яти робочих днів з дня підписання акта членами комісії з перевірки.
Суб`єкт господарювання, діяльність якого перевірялася, має право надати письмові пояснення та обґрунтування щодо проведеної перевірки та/або виявлених порушень у строк до п`яти робочих днів з дня отримання акта про результати перевірки.
У разі виявлення порушень акт про результати перевірки вноситься на засідання Регулятора, за результатами якого Регулятор приймає рішення про застосування до суб`єкта господарюванню що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, санкції, передбаченої цим Законом.
Акт про результати перевірки разом із поясненнями та обґрунтуванням суб`єкта господарювання, діяльність якого перевірялася, підлягає оприлюдненню на офіційному веб-сайті Регулятора до розгляду акта на засіданні Регулятора.
В обгрунтування заявленого позову ТОВ «Патріот Енерго» зазначило про порушення відповідачем процедури розгляду акту перевірки, зокрема, позивач був позбавлений права надати свої заперечення на акт, що призвело до порушення прав останнього на його справедливий розгляд.
Суд, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, не погоджується із такими висновками позивача з огляду на наступне.
Планова перевірка позивача була проведена відповідно до Плану здійснення заходів державного контролю суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг на 2021 рік, затвердженого постановою НКРЕКП від 18.11.2020 №2134 та постановою НКРЕКП від 16.12.2020 №2448 «Про проведення планових перевірок суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, у І кварталі 2021 року».
Пунктом 3.4 розділу 3 Порядку контролю передбачено, що планова перевірка проводиться за умови надання ліцензіату письмового повідомлення про проведення планового заходу державного контролю за формою, наведеною в додатку 3 до цього Порядку, не пізніше як за десять робочих днів до його початку.
Так, повідомлення про проведення заходу державного контролю з 12.01.2021 по 16.01.2021 (лист Сектору НКРЕКП у Рівненській області від 22.12.2020 № 49-17/514), було надіслано 22.12.2020 позивачу рекомендованим відправленням Укрпошти на юридичну адресу: 33027 м. Рівне, вул. Федорова, будинок 7, зазначену Ліцензіатом у заяві на отримання відповідної ліцензії, у відомостях, розміщених у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на інформаційному ресурсі Міністерства юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua/, а також Реєстрі суб`єктів господарювання, які провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, діяльність яких регулюється НКРЕКП, розміщеному у формі відкритих даних на офіційному вебсайті НКРЕКП (www.nerc.gov.ua) у розділі «Ліцензування (адмінпослуги)/ Реєстри НКРЕКП»), а також 22.12.2020, тобто за 11 робочих днів до початку проведення планової перевірки, було надіслано електронною поштою на електронну пошту, зазначену ТОВ «ПАТРІОТ ЕНЕРГО» у заяві про отримання відповідної ліцензії, rbmua@ukr.net.
Таким чином, суд вважає, що позивач був своєчасно поінформований про проведення планової перевірки з 12.01.2021 по 16.01.2021 та мав змогу вчинити дії щодо належного забезпечення її проведення.
Перевірка позивача проводилась з 12.01.2021 протягом 5 днів (до 16.01.2021). За результатами перевірки було складено акт планової перевірки ТОВ «ПАТРІОТ ЕНЕРГО» з виробництва електричної енергії від 16.01.2021 № 19.
Оскільки позивач був відсутній в офісі за юридичною адресою в останній день перевірки, коли комісія з проведення перевірки прибула для підпису та вручення акту № 19, він був надісланий позивачу послугами оператора поштового зв`язку ТОВ «ДЖАСТІН ІН» (відправлення № 415292625).
Як свідчать матеріали справи, зазначений акт позивачем отримано не було, що підтверджено квитанцією № 415453289001 від 24.01.2021 про повернення відправлення № 415292625.
До того ж, акт № 19 було розміщено у відкритому доступі на офіційному вебсайті НКРЕКП за посилання https://www.nerc.gov.ua/id=58451.
Однак, як зазначає відповідач та не спростовано позивачем, ані пояснень, ані обґрунтувань від ТОВ «ПАТРІОТ ЕНЕРГО» до акту № 19, до НКРЕКП не надходило.
Згідно із частиною п`ятою статті 19 Закону про НКРЕКП, у разі виявлення порушень акт про результати перевірки вноситься на засідання Регулятора, за результатами якого Регулятор приймає рішення про застосування до суб`єкта господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, санкції, передбаченої цим Законом.
Також, відповідно до положень статті 14 Закону про НКРЕКП, засідання Регулятора проводяться у формі відкритих слухань. На відкритих слуханнях розглядаються всі питання, розгляд яких належить до повноважень Регулятора, крім питань, що містять таємну інформацію.
У відкритих слуханнях мають право брати участь представники суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, організацій, що представляють інтереси споживачів, громадських організацій, засобів масової інформації та інші заінтересовані особи.
Перелік питань, що вносяться на розгляд Регулятора, оприлюднюється не пізніше як за три робочі дні до дня проведення засідання на офіційному веб-сайті Регулятора.
Разом з переліком питань, що вносяться на розгляд Регулятора, підлягають оприлюдненню на офіційному веб-сайті Регулятора проекти рішень Регулятора та обґрунтування до них, одержані зауваження та пропозиції, а також вмотивована позиція Регулятора щодо одержаних зауважень.
При цьому, порядок організації діяльності НКРЕКП, пов`язаної із здійсненням її повноважень, врегульовано Регламентом НКРЕКП, затвердженим постановою НКРЕКП від 06.12.2016 № 2133.
Згідно з пунктом 7.7 Регламенту, участь запрошених представників ліцензіатів або посадової особи ліцензіата є обов`язковою при розгляді питань, зокрема, щодо застосування санкцій до ліцензіатів.
Суд звертає увагу, що відповідно до пунктів 7.8. та 7.9 Регламенту учасники засідання, присутність яких на засіданні є обов`язковою, зобов`язані зареєструватися, вчасно з`явитися на засідання НКРЕКП, давати правдиві пояснення, надавати документи, необхідні для всебічного розгляду питання.
У разі неможливості присутності учасників, присутність яких є обов`язковою, безпосередньо на засіданні НКРЕКП вони мають право брати участь у засіданні дистанційно, шляхом застосування технічних засобів (у разі наявності технічних можливостей), зокрема відеозв`язку, за письмовим погодженням Голови НКРЕКП та попередньої реєстрації.
Учасники засідання, питання щодо яких винесені на розгляд, зобов`язані повідомляти НКРЕКП про неможливість взяти участь у засіданні НКРЕКП до початку засідання НКРЕКП, надавши обґрунтовані пояснення.
Судом встановлено, що 21.01.2021 на офіційному веб сайті НКРЕКП було оприлюднено Порядок денний засідання НКРЕКП, яке проводитиметься у формі відкритого слухання 27.01.2021, до якого було включено питання про недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії (за результатами розгляду акта планової перевірки) ТОВ «ПАТРІОТ ЕНЕРГО», а також опубліковано проект рішення та обґрунтування до цього.
Водночас, жодних пояснень чи заперечень від позивача щодо проекту постанови надано не було.
При цьому, листом НКРЕКП від 21.01.2021 № 36/26.1/6-20 ТОВ «ПАТРІОТ ЕНЕРГО» було повідомлено про проведення засідання у формі відкритого слухання, на якому будуть розглядатись питання про результати проведення позапланових невиїзних перевірок, а також направлено лист від 21.01.2021 № 36/26.1/6-20 про це.
З огляду на вищевикладене, суд вважає безпідставними доводи позивача про те, що він був позбавлений права надати свої письмові пояснення.
Крім того, суд вважає необґрунтованими твердження позивача про те, що протокол засідання НКРЕКП від 27.01.2021 не містить інформації щодо обговорення та голосування про можливість розгляду питання порядку денного без присутності ТОВ «ПАТРІОТ ЕНЕРГО», оскільки всупереч пунктів 7.8 та 7.9 Регламенту позивач не виконав свій обов`язок та на засідання НКРЕКП не з`явився, до того ж, не надав жодних доказів чи пояснень щодо неможливості прибуття на засідання.
Таким чином, позивач мав змогу надати до прийняття рішення Регулятором письмові пояснення та зауваження, як до акту, що міститься на офіційному веб сайті НКРЕКП, так і до проекту постанови, та, зокрема, не забезпечив участь у засіданні Комісії при розгляді питання порядку денного, яке стосувалось ТОВ «ПАТРІОТ ЕНЕРГО». Тому дані права позивача не було обмежено Регулятором.
Разом з цим, Товариство не виявило бажання взяти участь у засіданні Регулятора, та не надало свої заперечення чи зауваження до проекту рішення про накладення штрафу на позивача.
Отже, постанови №121 та № 121/1 були прийняті Комісією в межах повноважень та у спосіб, визначений законодавством України.
Позивач, не погоджуючись із оскаржуваними постановами, зазначає, що відповідачем при їх прийнятті було порушено принцип пропорційності порушення і покарання, а також без зазначення розрахунку таких санкцій.
Суд не погоджується із такими висновками позивача та вважає за потрібне зазначити наступне.
Відповідно до статті 22 Закону про НКРЕКП за порушення законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг до суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у відповідній сфері, Регулятор може застосовувати санкції, зокрема, у вигляді накладення штрафу.
У разі виявлення порушень законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг Регулятор у 30-денний строк з дня складення акту перевірки розглядає питання відповідальності суб`єкта господарювання, його посадових осіб на своєму засіданні та приймає рішення про застосування до суб`єкта господарювання санкцій та/або застосування адміністративного стягнення до посадової особи такого суб`єкта господарювання. При застосуванні санкцій Регулятор має дотримуватися принципів пропорційності порушення і покарання та ефективності санкцій, які мають стримуючий вплив.
Згідно з частиною першою статті 77 Закону України «Про ринок електричної енергії» учасники ринку, які порушили нормативно-правові акти, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, несуть відповідальність згідно із законом.
Згідно з частиною третьою статті 77 Закону України «Про ринок електричної енергії» у разі скоєння правопорушення на ринку електричної енергії до відповідних учасників ринку можуть застосовуватися санкції у виді:
1) попередження про необхідність усунення порушень;
2) штрафу;
3) зупинення дії ліцензії;
4) анулювання ліцензії.
Відповідно до положень підпункту 4 частини четвертої статті 77 Закону України «Про ринок електричної енергії», Регулятор у разі скоєння правопорушення на ринку електричної енергії приймає у межах своїх повноважень рішення про накладення штрафів на учасників ринку (крім споживачів) у таких розмірах:
4) від 5 тисяч до 100 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на суб`єктів господарювання, що провадять господарську діяльність на ринку електричної енергії, що підлягає ліцензуванню, зокрема, б) за порушення ліцензійних умов провадження відповідного виду господарської діяльності на ринку електричної енергії, що підлягає ліцензуванню; в) за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії.
Таким чином, якщо за результатом проведеної у встановленому порядку перевірки НКРЕКП виявлено порушення у діяльності суб`єкта господарювання, то вирішення питання про визначення конкретного розміру санкцій у межах, встановлених частиною четвертою з урахуванням вимог частини п`ятої статті 77 Закону України «Про ринок електричної енергії», є дискреційним повноваженням НКРЕКП.
Аналогічні висновки підтверджені Верховним Судом, зокрема, у постанові від 21.04.2021 у справі № 480/2675/20.
Так, постановою НКРЕКП від 27.01.2021 № 121 було накладено штраф за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії, а саме:
абзацу третього пункту 9.2 глави 9 Порядку контролю у частині обов`язку уповноваженої особи ліцензіата забезпечувати умови для проведення перевірки;
абзацу четвертого пункту 9.2 глави 9 Порядку контролю щодо обов`язку уповноваженої особи ліцензіата надавати всі необхідні документи, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час перевірки, у вигляді, наведеному в запиті комісії з перевірки, відповідно до закону у терміни/строки, що відповідають обсягу запитуваної інформації;
Інструкції щодо заповнення форми звітності № 1-НКРЕ (місячна), а саме:
пункту 2.9 розділу II, відповідно до якого ліцензіат забезпечує достовірність інформації, зазначеної ним у формі звітності № 1-НКРЕ,
пункту 4.1 розділу IV, яким встановлено, що у рядку 17 «Обсяг виробленої енергії» графи 2, 5 заповнюються згідно з показами приладів обліку за період з початку року;
Інструкції щодо заповнення форми звітності № 6-НКРЕ (квартальна), а саме:
пункту 2.7 розділу II, відповідно до якого ліцензіат забезпечує достовірність інформації, зазначеної ним у формі звітності № 6-НКРЕ-енерговиробництво,
пункту 3.18 розділу III, відповідно до якого, зокрема, у рядку 200 «Корисний відпуск» графи З, 5 заповнюються згідно з показами лічильників за період з початку року;
Інструкції щодо заповнення форми звітності № 4-НКРЕКП, а саме:
пункту 2.2 глави 2, відповідно до якого форма звітності № 4-НКРЕКП-виробництво електричної та теплової енергії (квартальна) складається станом на останнє число звітного періоду наростаючим підсумком,
пункту 2.7 глави 2, відповідно до якого ліцензіат забезпечує достовірність інформації, зазначеної ним у формі звітності № 4-НКРЕКП-виробництво електричної та теплової енергії (квартальна),
підпункту 2 пункту 3.2 глави 3, відповідно до якого у графі 2 «фактично» зазначаються фактичні дані звітного кварталу наростаючим підсумком;
абзацу другого пункту 7 Порядку розрахунку та встановлення ставки внесків на регулювання у частині обов`язку ліцензіата подавати до структурних підрозділів НКРЕКП на територіях звіт про сплату внеску на регулювання не пізніше другого робочого дня після встановленого строку сплати,
підпункту 4 пункту 2,2 Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата провадити ліцензовану діяльність виключно в межах місць провадження господарської діяльності та із застосуванням заявлених засобів провадження господарської діяльності, зазначених у відомостях про них, поданих до НКРЕКП згідно з вимогами цих Ліцензійних умов;
підпункту 8 пункту 2.2 (у редакції, що діє з 20 жовтня 2020 року) та підпункту 9 пункту 2.2 (у редакції, що діяла до 20 жовтня 2020 року) Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата надавати до НКРЕКП документи (їх копії), інформацію (дані, відомості, звітність), необхідні для виконання НКРЕКП своїх повноважень та функцій, в обсягах та у строки (не менше десяти робочих днів для надання копій документів, пояснень тощо), встановлені НКРЕКП.
Враховуючи вище викладене, суд вважає, що постанову НКРЕКП № 121 було прийнято з урахуванням вимог статті 77 Закону України «Про ринок електричної енергії», а також з дотриманням принципів пропорційності порушення і покарання, прозорості та ефективності санкцій, які мають стримуючий вплив, при цьому, при прийнятті рішення НКРЕКП про накладення штрафу на ТОВ «ПАТРІОТ ЕНЕРГО» було застосовано не найвищу межу санкції у вигляді штрафу.
Щодо постанови НКРЕКП № 121/1 суд зазначає, що визначена нею сума штрафу є законодавчо регламентована та полягає в наступному.
Статтею 13 Закону про НКРЕКП передбачено, що платниками внесків на регулювання є суб`єкти господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, визначену статтею 2 цього Закону.
Базою нарахування внеску на регулювання є чистий дохід платників внеску на регулювання від діяльності, що регулюється Регулятором, за звітний квартал.
Внески на регулювання сплачуються платниками до спеціального фонду Державного бюджету України щоквартально, протягом перших 30 днів кварталу, наступного за звітним, та є джерелом фінансування Регулятора.
У разі несплати внеску на регулювання або сплати його не в повному обсязі протягом кварталу, наступного за звітним, Регулятор приймає рішення про накладення на такого платника внеску штрафу у розмірі 5 відсотків несплаченої суми внеску на регулювання та може звернутися до суду про стягнення несплаченого внеску на регулювання.
Перевіркою було встановлено, що внески на регулювання у 2019 році не сплачувались, у 2020 році сплачувались не у повному обсязі, що є порушенням підпункту 3 пункту 2.2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, затверджені постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1467 щодо обв`язку ліцензіата сплачувати щоквартально, протягом перших 30 днів кварталу, наступного за звітним, внески на регулювання, що визначаються НКРЕКП.
Так, розрахунок суми штрафу за несплату/сплату у неповному обсязі ТОВ «Патріот Енерго» внесків на регулювання у 2019 році за даними акту перевірки №19, полягають у наступному.
І квартал 2019 року: чистий дохід - 100,4 тис. грн; встановлена ставка внеску на регулювання - 0,078 %; зобов`язання зі сплати внесків на регулювання - 0,078 тис. грн.; граничний термін сплати - до 30.01.2019; фактично сплачено - 0,00 тис. грн.; заборгованість станом на 31.01.2019 - 0,078 тис. грн.; сума штрафу (5 %) - 3,90 грн;
II квартал 2019 року: чистий дохід - 79,5 тис. грн; встановлені ставка внеску на регулювання - 0,032 %; зобов`язання зі сплати внесків на регулювання - 0,025 тис. грн.; граничний термін сплати - до 30.04.2019; фактично сплачено - 9,00 тис. грн.;
заборгованість станом на 01.05.2019 - 0,025 тис.грн.; сума штрафу (5 %) - 1,25 грн.
III квартал 2019 року: чистий дохід - 198,6 тис. грн; встановлена ставка внеску на регулювання - 0,029 %; зобов`язання зі сплати внесків на регулювання - 0,057 тис. грн.; граничний термін сплати - до 30.07.2019; фактично сплачено - 0,00 тис. грн.; заборгованість станом на 31.07.2019 - 0,057 тис. грн.; сума штрафу (5 %) - 2,85 грн.
IV квартал 2019 року: чистий дохід - 148,4 тис. грн; встановлена ставка внеску на регулювання - 0,080 %; зобов`язання зі сплати внесків на регулювання -0,119 тис. грн.; граничний термін сплати - до 30.10.2019; фактично сплачено - 0,00 тис. грн.; заборгованість станом на 31.10.2019 - 0,119 тис. грн.; сума штрафу (5 %) - 5,95 грн.
Отже, відповідно до розрахунків, сума штрафу становить 3,90+1,25+2,85+5,95 = 13 гривень 95 копійок.
З огляду на викладене, суд вважає, що на засіданні НКРЕКП 27.01.2021 року правомірно було прийнято постанову НКРЕКП від 27.01.2021 № 121/1 «Про накладення штрафу на ТОВ «ПАТРІОТ ЕНЕРГО» за несвоєчасну сплату внесків на регулювання», у розмірі 13 (тринадцять) гривень 95 копійок за несвоєчасну сплату внесків на регулювання у І - IV кварталах 2019 року.
Щодо конкретних порушень, встановлених відповідачем під час проведення перевірки, суд зазначає наступне.
Як було встановлено судом під час розгляду справи, позивач був своєчасно поінформований про проведення планової перевірки з 12.01.2021 по 16.01.2021.
При цьому, впродовж періоду 12.01.2021, 13.01.2021, 14.01.2021 планова перевірка проводилась у присутності директора ТОВ «ПАТРІОТ ЕНЕРГО» Керницького Олексія Богдановича. Зазначене підтверджується, зокрема, підписом директора позивача про отримання запитів, наданих листами Сектора НКРЕКП у Рівненській області.
Натомість, 14.01.2021 листом від 14.01.2021 № 2 ТОВ «ПАТРІОТ ЕНЕРГО» повідомило голову комісії з перевірки про те, що всі працівники Товариства, в тому числі і він особисто знаходяться у відпустці без збереження заробітної плати з 31.12.2020 до кінця карантину. Також даним листом позивач повідомив про відсутність можливості покладання обов`язків керівника на іншу посадову особу, у зв`язку з відсутністю працівників відповідної кваліфікації та у зв`язку з конфіденційністю інформації.
Крім того, позивач у своєму листі посилався на постанову Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (далі - постанова КМУ від 09.12.2020 № 1236) та повідомляв, що комісія з проведення перевірки прибула на перевірку у кількості 4 чоловік, що є грубим порушенням санітарних та протиепідемічних норм.
Проаналізувавши вищевказані доводи позивача, суд акцентує увагу, що положення постанови КМУ від 09.12.2020 № 1236 не встановлюють обмежувальних заходів щодо провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, як і не обмежують НКРЕКП у здійсненні заходів контролю.
Крім того, підпунктом 6 пункту 2 постанови КМУ від 09.12.2020 № 1236, зокрема встановлено, що проведення масових (культурних, у тому числі концертів, спортивних, соціальних, рекламних тощо) заходів за участю більш як 20 осіб (у разі проведення заходів за участю до 20 осіб організатор забезпечує дотримання між учасниками фізичної дистанції не менш як 1,5 метра), крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, проведення кваліфікаційного іспиту на право на зайняття нотаріальною діяльністю, тестування на знання законодавства у сфері державної реєстрації осіб, які мають намір виконувати функції державного реєстратора, проведення офіційних спортивних заходів, включених до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України, та матчів командних ігрових видів спорту професійних спортивних клубів без глядачів за умови дотримання учасниками таких заходів відповідних санітарних і протиепідемічних заходів та здійснення обов`язкового щоденного контролю за станом здоров`я учасників.
Отже, жодним законодавчим актом не заборонено НКРЕКП здійснювати заходи державного контролю у сфері енергетики.
До того ж, суд вважає необґрунтованим посилання позивача на частину другу статті 14-1 «Про торгово-промислові палати в Україні», яким карантин віднесено до форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).
Так, відповідно до частини першої статті 14-1 «Про торгово-промислові палати в Україні» Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом семи днів з дня звернення суб`єкта господарської діяльності за собівартістю. Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) для суб`єктів малого підприємництва видається безкоштовно.
Проте, позивачем не було надано комісії з перевірки такого Сертифікату, який би засвідчував настання обставин непереборної сили.
При цьому, Комісія з перевірки листом від 23.12.2020 № 49-17/515 повідомила ТОВ «ПАТРІОТ ЕНЕРГО» щодо необхідності надання у день початку перевірки 12.01.2021 документів, що підтверджують дотримання Ліцензійних умов з провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії за період з 15.06.2018 по 31.12.2020.
Запит було надіслано 23.12.2020 електронною поштою на електронну адресу ТОВ «ПАТРІОТ ЕНЕРГО» rbmua@ukr.net, зазначену у заяві про отримання ліцензії, та рекомендованим відправленням Укрпошти на юридичну адресу Ліцензіата. Відповідно до корінця відправлення запит було отримано позивачем 24.12.2020.
Пунктом 3 частини другої статті 17 Закону визначено, що Регулятор має право, зокрема отримувати безоплатно на свій запит необхідні для виконання покладених функцій від суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг,- копії документів, статистичну та іншу інформацію про їхню діяльність.
Згідно вимог абзацу 4 пункту 9.2 розділу 9 Порядку контролю уповноважена особа ліцензіата зобов`язана, зокрема, надавати всі необхідні документи, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час перевірки, у вигляді, наведеному у запиті комісії з перевірки, відповідно до закону у терміни/строки, що відповідають обсягу запитуваної інформації.
Судом встановлено, що у перший день проведення перевірки 12.01.2021 (11 робочий день від дати надсилання запиту позивачу електронною поштою та 10 робочий день від дати отримання запиту Укрпоштою) комісія з перевірки не отримала від ТОВ «ПАТРІОТ ЕНЕРГО» документів, визначених у запиті. Комісії було представлено лише Статутні документи Товариства.
Враховуючи викладене, комісією з перевірки листом від 12.01.2021 №49-17/10 було повторно вручено вимогу надати документи, визначені запитом до 9:30 13.01.2021.
Кожного наступного дня, протягом періоду проведення планової перевірки, керівником Товариства було забезпечено присутність під час проведення перевірки, проте документів на запити комісії з перевірки надано не було, у зв`язку з продовженням їх підготовки.
Комісія з перевірки щоразу вручала керівнику листи (від 13.01.2021 №49-17/11 та від 14.01.2021 №49-17/13), якими фіксувала факт ненадання документів та встановлювала новий термін надання документів для перевірки.
15 та 16 січня 2021 року комісія з проведення перевірки також прибувала за місцезнаходженням позивача, проте документів на зазначені вище запити надано не було.
Таким чином, ненадання позивачем комісії з проведення перевірки 12-16 січня 2021 року документів, відповідно до запитів комісії, свідчить про порушення ТОВ «ПАТРІОТ ЕНЕРГО» вимог:
абзацу четвертого пункту 9.2 глави 9 Порядку контролю щодо обов`язку Ліцензіата надавати всі необхідні документи, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час перевірки, у вигляді, наведеному в запиті комісії з перевірки, відповідно до закону у терміни/строки, що відповідають обсягу запитуваної інформації;
абзацу третього пункту 9.2 глави 9 Порядку контролю у частині обов`язку уповноваженої особи ліцензіата забезпечувати умови для проведення перевірки;
підпункту 8 пункту 2.2 Ліцензійних умов № 1467 щодо обов`язку ліцензіата надавати до НКРЕКП документи fix копії), інформацію (дані, відомості, звітність), необхідні для виконання НКРЕКП своїх повноважень та функцій, в обсягах та у строки (не менше десяти робочих днів для надання копій документів, пояснень тощо), встановлені НКРЕКП.
Крім того, комісією з перевірки було встановлено наявність з боку ТОВ «ПАТРІОТ ЕНЕРГО» у періоді, що перевірявся, а саме з 15.06.2018 по 31.12.2020, порушень термінів подання у паперовому та електронному вигляді до НКРЕКП та у паперовому вигляді до Сектору НКРЕКП у Рівненській області форм звітності № 4а-НКРЕКП-(місячна) та № 4- НКРЕКП (квартальна), затверджених постановою НКРЕКП від 28.02.2019 № 282 «Про затвердження форм звітності НКРЕКП для учасників ринку електричної енергії та інструкцій щодо їх заповнення» (із змінами) за окремі періоди.
Також, комісією з проведення перевірки було встановлено, що ТОВ «ПАТРІОТ ЕНЕРГО» у періоді, що перевіряється, не надавало до НКРЕКП усі форми звітності у паперовому вигляді, відповідно до вимог постанови НКРЕКП від 29.03.2019 № 450
До того ж, Комісією з перевірки встановлено, що ліцензіат не надавав річну фінансову звітність до НКРЕКП за 2019 рік та до Сектору за 2018 та 2019 роки.
Суд акцентує увагу, що позивачем не спростовано жодне із вищевказаних порушень.
При виїзді на місце установки фактично змонтованих сонячних модулів, комісією з перевірки було оглянуто дахову сонячну електростанцію, на якій розташовано 7 рядів сонячних модулів загальною кількістю 334 одиниць, 4 інвертора та КТП10/0,4кВ.
Комісією з перевірки встановлено, що заводські та інвентарні номери 44 оглянутих модулів (13%) не відповідають даним, зазначеним у відомості про місця та засоби провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії.
На запит комісії , який був направлений до позивача листом від 14.01.2021 № 49-17/12 щодо надання пояснень у частині невідповідності заводських та інвентарних номерів модулів фотогальванічних, зафіксованих під час обстеження електрогенеруючого обладнання, а саме: 177Р6К601406ХХХХ, заводським та інвентарним номерам модулів фотогальванічних, зазначеним у відомостях про місця та засоби провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, які подавались ТОВ «ПАТРІОТ ЕНЕРГО» до документів на отримання ліцензії, а саме: 163Р606013023757-163Р606013024091, Товариством пояснень надано не було.
Вказане свідчить про порушення підпункту 8 пункту 2.2 (у редакції, яка діяла з 20.10.2020) Ліцензійних умов № 1467 щодо обов`язку ліцензіата надавати до НКРЕКП документи (їх копії), інформацію (дані, відомості, звітність), необхідні для виконання НКРЕКП своїх повноважень та функцій, в обсягах та у строки (не менше десяти робочих днів для надання копій документів, пояснень тощо), встановлені НКРЕКП.
Невідповідність заводських та інвентарних номерів модулів фотогальванічних, зафіксованих під час обстеження електрогенеруючого обладнання заводським та інвентарним номерам модулів фотогальванічних, зазначеним у відомостях про місця та засоби провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, які подавались ТОВ «ПАТРІОТ ЕНЕРГО» до документів на отримання ліцензії свідчить про порушення Товариством підпункту 4 пункту 2.2 Ліцензійних умов № 1467, щодо обв`язку ліцензіата провадити ліцензовану діяльність виключно в межах місць провадження господарської діяльності та із застосуванням заявлених засобів провадження господарської діяльності, зазначених у відомостях про них, поданих до НКРЕКП згідно з вимогами цих Ліцензійних умов.
При цьому, суд не приймає до уваги доводи позивача про те, що станом на сьогодні чинне законодавство не передбачає зазначення заводського номеру у відомостях про місця та засоби провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії,з огляду на наступне.
Перевірка позивача проводилась за період з 15.06.2018 по 31.12.2020, тобто у період, коли постанова НКРЕКП від 19.08.2020 № 1571 «Про затвердження змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії» ще не набрала чинності (20.10.2020).
До того ж, Ліцензійні умови № 1467 не передбачають такого скасування, а лише передбачають те, що з 20.10.2020 суб`єкти господарювання, які мають намір здійснювати діяльність з виробництва електричної енергії, при поданні разом з заявою про отримання ліцензії відомостей - заводські номери можуть не зазначати.
Так, відповідно до пункту 1.6 Ліцензійних умов № 1467 до заяви про отримання ліцензії здобувачем ліцензії додаються документи згідно з переліком, який є вичерпним, зокрема, відомість про місця та засоби провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії.
Позивач надав таку Відомість з інвентарними номерами, під час подання до НКРЕКП заяви про отримання Ліцензії.
При цьому, достовірність наданої Ліцензіатом інформації покладається саме на Ліцензіата.
До того ж, відсутність необхідності новим Ліцензіатам зазначати заводські номери, не скасовує того, що позивач має здійснювати свою діяльність виключно на тих об`єктах та з тими даними, які зазначені ним же у Відомостях, що в інакшому випадку буде свідчити про порушення підпункту 4 пункту 2.2 Ліцензійних умов № 1467, щодо обв`язку ліцензіата провадити ліцензовану діяльність виключно в межах місць провадження господарської діяльності та із застосуванням вказаних засобів провадження.
Таким чином, оцінивши наявні в справі докази в їх сукупності, суд приходить до висновку про необґрунтованість доводів позивача. Разом з тим, відповідач, як суб`єкт владних повноважень в ході судового розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження довів суду обґрунтованість своїх висновків і правомірність прийнятих на їх підставі рішень, у зв`язку із чим суд відмовляє у задоволенні позовних вимог.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (ч. 2 цієї статті).
Беручи до уваги викладене, суд дійшов до висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для задоволення позову.
В зв`язку із відмовою у задоволенні позову, судові витрати розподілу не підлягають.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Патріот Енерго" (33027, м. Рівне, вул. Федорова, 7, код ЄДРПОУ 40690855) відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя Н.Г. Вєкуа
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2022 |
Оприлюднено | 07.09.2022 |
Номер документу | 106063243 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері електроенергетики (крім ядерної енергетики); енергозбереження, альтернативних джерел енергії, комбінованого виробництва електричної і теплової енергії |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Вєкуа Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні