Постанова
від 01.11.2022 по справі 640/7952/21
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 640/7952/21 Суддя (судді) першої інстанції: Вєкуа Н.Г.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 листопада 2022 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Карпушової О.В., суддів: Губської Л.В., Епель О.В., секретар судового засідання Євгейчук Ю.О., за участі представника позивача Михайленка Д.В., представника відповідача Смикалова В.Р., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Патріот Енерго" на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 серпня 2022 р. у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Патріот Енерго" до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про скасування постанов про накладення штрафу

В С Т А Н О В И В :

Рух справи.

24.03.2021 Товариство з обмеженою відповідальністю «Патріот Енерго» (надалі - ТОВ «Патріот Енерго» звернулось до суду з позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання неправомірною та скасування постанови відповідача від 27.01.2020 №121 "Про накладення штрафу на ТОВ "Патріот Енерго" за недотримання вимог нормативно- правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії та здійснення заходів державного регулювання" та постанови від 27.01.2021 №121/1 "Про накладення штрафу на ТОВ "Патріот Енерго" за несвоєчасну сплату внесків на регулювання".

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідач без врахування фінансового стану позивача, перевищуючи свої повноваження та без дослідження всіх матеріалів і доказів прийняв спірні постанови, фінансові санкції яких є не співмірними з виявленими порушеннями.

Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.08.2022 у задоволені позовних вимог відмовлено.

Приймаючи таке рішення суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не доведено обґрунтованість позовних вимог.

Не погоджуючись з таким рішенням суду, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати через порушення норм матеріального та процесуального права та ухвалити нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Доводи апеляційної скарги аналогічні доводам позовної заяви, в тому числі, що позивач був позбавлений права надати свої заперечення на акт, що призвело до порушення прав останнього на його справедливий розгляд.

Крім того, апелянт наголосив, що поза уваги суду залишились деякі обставини, які на його думку мають суттєве значення на підтвердження його позиції, зокрема направлення акту перевірки не на адресу підприємства, і поштовою установою, яка не доставила відправлення адресату.

Апелянт звернув увагу на тривалість розгляду судом першої інстанції цієї справи.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 20.09.2022 відкрито апеляційне провадження .

30.09.2022 відповідачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому вказано про правильність висновків суду першої інстанції та доповнено про дотримання порядку проведення планової перевірки роботи підприємства.

В судовому засіданні представник апелянта підтримав доводи апеляційної скарги, представник відповідача заперечував проти задоволення апеляційної скарги.

Суд апеляційної інстанції, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, розглянувши доводи апеляційної скарги, відповідно до положень ст. 308 КАС України, повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Обставини справи.

Планова перевірка позивача була проведена відповідно до Плану здійснення заходів державного контролю суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг на 2021 рік, затвердженого постановою НКРЕКП від 18.11.2020 №2134 та постановою НКРЕКП від 16.12.2020 №2448 «Про проведення планових перевірок суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, у І кварталі 2021 року».

22.12.2020 відповідач листом Сектору НКРЕКП у Рівненській області від 22.12.2020 № 49-17/514) повідомив позивача про проведення заходу державного контролю з 12.01.2021 по 16.01.2021.

Вказаний лист був надісланий позивачу рекомендованим відправленням через установу «Укрпошта» на юридичну адресу: 33027 м. Рівне, вул. Федорова, будинок 7, яка була зазначена ліцензіатом у заяві на отримання відповідної ліцензії.

Крім того, відповідач про проведення планової перевірки позивача розмістив у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на інформаційному ресурсі Міністерства юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua/), та у Реєстрі суб`єктів господарювання, які провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, діяльність яких регулюється НКРЕКП, розміщеному у формі відкритих даних на офіційному вебсайті НКРЕКП (www.nerc.gov.ua) у розділі «Ліцензування (адмінпослуги)/ Реєстри НКРЕКП»)

Крім того, в цей же день, 22.12.2020 відповідач надіслав позивачу повідомлення про проведення перевірки електронною поштою на електронну пошту позивача, яка була ним вказана у його заяві про отримання ліцензії, зокрема - rbmua@ukr.net.

Відповідачем проведено планову перевірку дотримання ТОВ «Патріот Енерго» (код ЄДРПОУ 40690855) нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 22.03.2017 № 309 та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1467 , за період діяльності з 15 червня 2018 року по 31 грудня 2020 року, за результатами якої складено акт від 16.01.2021 №19 (т.1 а.с. 10).

Згідно висновків акту перевірки виявлені порушення позивачем:

- абзац третього пункту 9.2 глави 9 Порядку контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.06.2010 № 428 (далі - Порядок контролю), у частині обов`язку уповноваженої особи ліцензіата забезпечувати умови для проведення перевірки;

- абзацу четвертого пункту 9.2 глави 9 Порядку контролю щодо обов`язку Ліцензіата надавати всі необхідні документи, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час перевірки, у вигляді, наведеному в запиті комісії з перевірки, відповідно до закону у терміни/строки, що відповідають обсягу запитуваної інформації;

- Інструкції щодо заповнення форми звітності № 1-НКРЕ (місячна) «Звіт про використання палива ліцензіатом з виробництва електричної та теплової енергії» у частині заповнення даних форми звітності № 1-НКРЕ, затвердженої постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 04 жовтня 2012 року № 1257 (далі - Інструкція щодо заповнення форми звітності № 1-НКРЕ (місячна));

- Інструкції щодо заповнення форми звітності № 6-НКРЕ-енерговиробництво (квартальна) «Звіт про ліцензовану діяльність суб`єктів господарювання з виробництва електричної та теплової енергії», затвердженої постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 04 жовтня 2012 року № 1257 (далі - Інструкція щодо заповнення форми звітності № 6-НКРЕ (квартальна));

- Інструкції щодо заповнення форми звітності № 4-НКРЕКП-виробництво електричної та теплової енергії (квартальна) «Звіт про фінансові результати та виконання структури тарифів (цін) за видами діяльності», затвердженої постановою НКРЕКП від 28 лютого 2019 року № 282 (далі - Інструкція щодо заповнення форми звітності № 4-НКРЕКП);

- абзацу другого пункту 7 Порядку розрахунку та встановлений ставки внесків на регулювання, затвердженого постановою НКРЕКП від 06 квітня 2017 року № 491, у частині обов`язку ліцензіата подавати до структурних підрозділів НКРЕКП на територіях звіт про сплату внеску на регулювання не пізніше другого робочого дня після встановленого строку сплати;

- підпункту 9 пункту 2.3 Ліцензійних умов № 309 щодо обов`язку ліцензіата надавати НКРЕКП документи, інформацію та звітність, необхідні для виконання НКРЕКП своїх повноважень, в обсягах та у строки, встановлені НКРЕКП;

- підпункту 3 пункту 2.2 Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії щодо обв`язку ліцензіата сплачувати щоквартально, протягом перших 30 днів кварталу, наступного за звітним, внески на регулювання, що визначаються НКРЕКП;

- підпункту 4 пункту 2.2 Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії щодо обв`язку ліцензіата провадити ліцензовану діяльність виключно в межах місць провадження господарської діяльності та із застосуванням заявлених засобів провадження господарської діяльності, зазначених у відомостях про них, поданих до НКРЕКП згідно з вимогами цих Ліцензійних умов;

- підпункту 9 (підпункт 8 у редакції, що діє з 20.10.2020) пункту 2.2 Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата надавати до НКРЕКП документи, їx копії), інформацію (дані, відомості, звітність), необхідні для виконання НКРЕКП своїх повноважень та функцій, в обсягах та у строки (не менше десяти робочих днів для надання копій документів, пояснень тощо), встановлені НКРЕКП.

Згідно змісту акту сама перевірка тривала п`ять днів протягом з 12.01.2021 по 16.01.2021 та внаслідок відсутності представника позивача під час перевірки копія акту була надіслана позивачу поштовою установою ТОВ «ДЖАСТІН ІН», що підтверджено відправленням № 415292625 від 24.01.2021, яке через не вручення повернулось відповідачу.

Крім того, акт перевірки був розміщений у відкритому доступі на офіційному вебсайті НКРЕКП за посилання https://www.nerc.gov.ua/id=58451.

21.01.2021 на офіційному веб сайті НКРЕКП було оприлюднено Порядок денний засідання НКРЕКП, яке проводитиметься у формі відкритого слухання 27.01.2021, до якого було включено питання про недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії (за результатами розгляду акта планової перевірки) ТОВ «Патріот Енерго», а також опубліковано проект рішення та обґрунтування до цього.

Крім того, відповідач листом від 21.01.2021 № 36/26.1/6-20 повідомив позивача про проведення засідання у формі відкритого слухання, на якому будуть розглядатись питання про результати проведення позапланових невиїзних перевірок, а також направлено лист від 21.01.2021 № 36/26.1/6-20 про це.

27.01.2021 відповідачем було на засіданні розглянуто вищевказаний акт та на підставі п. 11, 12 ч. 1 ст. 17, ст. ст. 19, 22 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" винесено постанову № 121 від 27.01.2021 року про накладення штрафу у розмірі 170 000 грн. та постанову від 27.01.2021 №121/1 про накладення штраф у розмірі 13.95 грн. за несвоєчасну сплату внесків на регулювання у І - IV кварталах 2019 року (т.1 а.с.60, 63).

Вказані обставини підтверджені належними, достатніми та допустимими доказами, не є спірними, і не спростовні апелянтом.

Нормативно-правове обґрунтування.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України «Про ринок електричної енергії» визначає правові, економічні та організаційні засади функціонування ринку електричної енергії, регулює відносини, пов`язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електричної енергії для забезпечення надійного та безпечного постачання електричної енергії споживачам з урахуванням інтересів споживачів, розвитку ринкових відносин, мінімізації витрат на постачання електричної енергії та мінімізації негативного впливу на навколишнє природне середовище.

Відповідно до ч.1 ст. 6 Закон України «Про ринок електричної енергії» державне регулювання ринку електричної енергії здійснює Регулятор у межах повноважень, визначених цим Законом та іншими актами законодавства.

Пунктом 72 ч. 1 ст. 1 Закон України «Про ринок електричної енергії» визначено, що Регулятор це Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг .

Правовий статус Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, її завдання, функції, повноваження та порядок їх здійснення визначенні Законом України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг».

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг є постійно діючим центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, який утворюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно ст. 3 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» Регулятор здійснює державне регулювання з метою досягнення балансу інтересів споживачів, суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, і держави, забезпечення енергетичної безпеки, європейської інтеграції ринків електричної енергії та природного газу України.

Регулятор здійснює державне регулювання шляхом: 1) нормативно-правового регулювання у випадках, коли відповідні повноваження надані Регулятору законом; 2) ліцензування діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг; 3) формування цінової і тарифної політики у сферах енергетики та комунальних послуг та реалізації відповідної політики у випадках, коли такі повноваження надані Регулятору законом; 4) державного контролю та застосування заходів впливу; 5) використання інших засобів, передбачених законом.

Основними завданнями Регулятора є: 1) забезпечення ефективного функціонування та розвитку ринків у сферах енергетики та комунальних послуг; 2) сприяння ефективному відкриттю ринків у сферах енергетики та комунальних послуг для всіх споживачів і постачальників та забезпечення недискримінаційного доступу користувачів до мереж/трубопроводів; 3) сприяння інтеграції ринків електричної енергії, природного газу України з відповідними ринками інших держав, зокрема в рамках Енергетичного Співтовариства, співпраці з Радою регуляторів Енергетичного Співтовариства, Секретаріатом Енергетичного Співтовариства та національними регуляторами енергетики інших держав; 4) забезпечення захисту прав споживачів товарів, послуг у сферах енергетики та комунальних послуг щодо отримання цих товарів і послуг належної якості в достатній кількості за обґрунтованими цінами; 5) сприяння транскордонній торгівлі електричною енергією та природним газом, забезпечення інвестиційної привабливості для розвитку інфраструктури; 6) реалізація цінової і тарифної політики у сферах енергетики та комунальних послуг; 7) сприяння впровадженню заходів з енергоефекгивності, збільшенню частки виробництва енергії з відновлюваних джерел енергії та захисту навколишнього природного середовища; 8) створення сприятливих умов для залучення інвестицій у розвиток ринків у сферах енергетики та комунальних послуг; 9) сприяння розвитку конкуренції на ринках у сферах енергетики та комунальних послуг; 10) інші завдання, передбачені законом.

За приписами ст. 14 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» засідання Регулятора є основною формою його роботи як колегіального органу. Порядок організації роботи Регулятора, зокрема проведення його засідань, визначається регламентом, що затверджується Регулятором, та підлягає оприлюдненню на його офіційному веб-сайті. Засідання Регулятора проводяться у формі відкритих слухань. На відкритих слуханнях розглядаються всі питання, розгляд яких належить до повноважень Регулятора, крім питань, що містять таємну інформацію. У разі розгляду Регулятором питання, що містить таємну інформацію, порядок доступу до якої регулюється законом, Регулятор приймає рішення про розгляд такого питання в режимі закритого слухання.

Відповідно до п.п. 11-12 ст. 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» для ефективного виконання завдань державного регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг Регулятор здійснює контролює додержання ліцензіатами законодавства у відповідній сфері регулювання і ліцензійних умов провадження господарської діяльності та вживає заходів до запобігання порушенням ліцензійних умов; розглядає справи про порушення ліцензійних умов, а також справи про адміністративні правопорушення і за результатами розгляду приймає рішення про застосування санкцій, накладення адміністративних стягнень у випадках, передбачених законом, приймає у межах своєї компетенції рішення про направлення до відповідних державних органів матеріалів про виявлені факти порушення законодавства.

Приписами ст. 19 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» визначено, що Регулятор здійснює державний контроль за дотриманням суб`єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов шляхом проведення планових та позапланових виїзних, а також невиїзних перевірок відповідно до затверджених ним порядків контролю. Перевірка проводиться на підставі рішення Регулятора.

Для проведення перевірки створюється комісія з перевірки, що складається не менш як із трьох представників центрального апарату та/або територіальних органів Регулятора.

Під час здійснення державного контролю Регулятор має право: 1) вимагати від суб`єкта господарювання усунення виявлених порушень вимог цього Закону та законів, що регулюють діяльність у сфері енергетики та комунальних послуг, і ліцензійних умов; 2) фіксувати процес здійснення планового або позапланового заходу чи кожну окрему дію засобами аудіо- та відеотехніки, не перешкоджаючи здійсненню такого заходу; 3) вимагати припинення дій, що перешкоджають здійсненню державного контролю; 4) призначати експертизу, одержувати пояснення, у тому числі працівників суб`єкта господарювання, довідки, копії документів, відомості з питань, що виникають під час державного контролю; 5) приймати обов`язкові до виконання суб`єктом господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, рішення про усунення виявлених порушень; 6) накладати штрафні санкції та вживати заходів, передбачених законом; 7) за результатами перевірки або моніторингу приймати рішення про встановлення (зміну) тарифів на товари (послуги) суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, та внесення змін до відповідних інвестиційних програм.

Частиною 5 цієї статті передбачено, що за результатами перевірки складається акт у двох примірниках, який підписується членами комісії з перевірки.

Один примірник акта про результати перевірки передається суб`єкту господарювання, діяльність якого перевірялася, або уповноваженій ним особі.

У разі відмови суб`єкта господарювання або уповноваженої ним особи прийняти акт про результати перевірки такий акт надсилається суб`єкту господарювання рекомендованим листом протягом п`яти робочих днів з дня підписання акта членами комісії з перевірки.

Суб`єкт господарювання, діяльність якого перевірялася, має право надати письмові пояснення та обґрунтування щодо проведеної перевірки та/або виявлених порушень у строк до п`яти робочих днів з дня отримання акта про результати перевірки.

У разі виявлення порушень акт про результати перевірки вноситься на засідання Регулятора, за результатами якого Регулятор приймає рішення про застосування до суб`єкта господарюванню, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, санкції, передбаченої цим Законом.

Акт про результати перевірки разом із поясненнями та обґрунтуванням суб`єкта господарювання, діяльність якого перевірялася, підлягає оприлюдненню на офіційному веб-сайті Регулятора до розгляду акта на засіданні Регулятора.

Порядок організації діяльності НКРЕКП, пов`язаної із здійсненням її повноважень, врегульовано Регламентом НКРЕКП, затвердженим постановою НКРЕКП від 06.12.2016 № 2133.

Так, згідно з пунктом 7.7 Регламенту, участь запрошених представників ліцензіатів або посадової особи ліцензіата є обов`язковою при розгляді питань, зокрема, щодо застосування санкцій до ліцензіатів.

Висновки суду апеляційної інстанції в межах доводів апеляційної скарги.

Матеріалами справи підтверджено, що перевірка проводилась з дотриманням вищевказаних норм, зокрема, позивач повідомлявся належним чином про час проведення планової перевірки, термін тривалості перевірки дотримано, акт перевірки доведено до відома позивача різними шляхами, й дата проведення засідання з приводу розгляду питання щодо результатів перевірки також доводилась до відома позивачі різними шляхами, зокрема поштовим відправленням та на сайті відповідача.

Вказані обставини апелянтом не спростовано.

Зокрема, матеріалами справи підтверджено, що позивач був своєчасно поінформований про проведення планової перевірки з 12.01.2021 по 16.01.2021 та мав змогу вчинити дії щодо належного забезпечення її проведення.

Крім того, як звернув увагу суд першої інстанції, відповідно до пунктів 7.8. та 7.9 Регламенту учасники засідання, присутність яких на засіданні є обов`язковою, зобов`язані зареєструватися, вчасно з`явитися на засідання НКРЕКП, давати правдиві пояснення, надавати документи, необхідні для всебічного розгляду питання, а у разі неможливості присутності учасників, присутність яких є обов`язковою, безпосередньо на засіданні НКРЕКП вони мають право брати участь у засіданні дистанційно, шляхом застосування технічних засобів (у разі наявності технічних можливостей), зокрема відеозв`язку, за письмовим погодженням Голови НКРЕКП та попередньої реєстрації.

Проте, апелянтом не надано допустимих доказів того, що позивач повідомив відповідача про неможливість явки на засідання, чи відповідач перешкоджав йому брати участь у засіданні, чи не прийняв його пояснення з приводу порушень, внаслідок чого, колегія суддів вважає, що позивач достеменно знаючи про проведення у січні 2021 перевірки не вжив заходів щодо добросовісного отримання результатів перевірки.

Крім того, матеріалами справи підтверджено, що до відома позивача відповідач намагався довести інформацію про засідання 27.01.2021 НКРЕКП, а саме 21.01.2021 на офіційному веб сайті НКРЕКП було оприлюднено Порядок денний засідання НКРЕКП, яке проводитиметься у формі відкритого слухання 27.01.2021, до якого було включено питання про недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії (за результатами розгляду акта планової перевірки) ТОВ «Патріот Енерго», а також опубліковано проект рішення та обґрунтування до цього і 21.01.2021 НКРЕКП листом від 21.01.2021 № 36/26.1/6-20 повідомило позивача про проведення засідання у формі відкритого слухання, на якому будуть розглядатись питання про результати проведення позапланових невиїзних перевірок, а також направлено лист від 21.01.2021 № 36/26.1/6-20 про це.

Отже, апелянт не надав належних, достатніх та допустимих доказів того, що відповідачем перевірка проводилась з порушенням порядку її проведення, що права позивача були будь яким чином порушені відповідачем.

Доводи апелянта, що він був позбавлений права надати свої письмові пояснення є безпідставними, та спростовуються наданими відповідачем доказами, які суд першої інстанції правильно визнав такими, що є допустимими.

Отже, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги (направлення акту перевірки не на адресу підприємства і поштовою установою, яка не доставила відправлення адресату) не заслуговують уваги, оскільки не спростовують правильних висновків суду першої інстанції, судом першої інстанції при розгляді справи правильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, і норми процесуального права не були порушені.

Також, надаючи оцінку всім іншим доводам учасників справи, судова колегія також враховує рішення ЄСПЛ по справі «Ґарсія Руіз проти Іспанії» (Garcia Ruiz v. Spain), заява № 30544/96, п. 26, ECHR 1999-1, в якому суд зазначив, що «…хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожний довід…».

Згідно зі ст. 6 КАС України та ст. 17 Закон України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив законне та обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач довів, що при прийнятті спірних рішень діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 316 КАС України залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Повний текст виготовлено 07.11.2022.

Керуючись ст.ст. 243, 244, 250, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Патріот Енерго" на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 серпня 2022 р. - залишити без задоволення.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 серпня 2022 р. у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Патріот Енерго" до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про скасування постанов про накладення штрафу - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Колегія суддів: О.В. Карпушова

Л.В. Губська

О.В. Епель

Дата ухвалення рішення01.11.2022
Оприлюднено11.11.2022
Номер документу107207604
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/7952/21

Ухвала від 07.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Постанова від 01.11.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Постанова від 01.11.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 06.10.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 19.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Рішення від 15.08.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 19.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 29.03.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні