Рішення
від 05.09.2022 по справі 280/2288/22
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

06 вересня 2022 року Справа № 280/2288/22 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Татаринова Д.В. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛАКІТРЕЙДГРУПП" (Україна, 69083, Запорізька обл., місто Запоріжжя, ВУЛИЦЯ ЖАСМИННА, будинок 5, код ЄДРПОУ 42519856) до Придніпровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки (69096, м. Запоріжжя, буя Вінтера, 22-а, ідентифікаційний код юридичної особи 39816845) про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛАКІТРЕЙДГРУПП" (надалі позивач) до Придніпровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки (далі - відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправною та скасувати постанову № 308415, винесену Придніпровським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки 28 грудня 2021 року відносно ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛАКІТРЕЙДГРУПП" про стягнення адміністративно-господарського штрафу у сумі 17 000,00 гривень.

Ухвалою судді від 15 лютого 2022 року відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами в порядку, визначеному статтею 262 КАС України.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що посадовими особами відповідача проведена перевірка додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. За наслідками проведення вказаної перевірки встановлені порушення, які зафіксовані у відповідному акті. Разом з тим, позивач вказує про відсутність зафіксованих порушень, оскільки у водія на час проведення перевірки була наявна товарно-транспортна накладна, а також інші документи які перевіряючими не взято до уваги при проведенні перевірки.

В позовній заяві просить суд позовні вимоги задовольнити повністю.

Від представника Придніпровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки до суду відзиву на позовну заяву не надходило. Ухвала про відкриття провадження у справі та копію позовної заяви направлено на адресу відповідача засобами електронного зв`язку. Заяв та клопотань до суду не надходило.

Згідно частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до частини 5 статті 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно з пункту 10 частини 1 статті 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, суд встановив наступне.

Відповідно до виписки є Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛАКІТРЕЙДГРУПП" зареєстровано за адресою: Україна, 69083, Запорізька обл., місто Запоріжжя, ВУЛИЦЯ ЖАСМИННА, будинок 5 та має код ЄДРПОУ 42519856.

Основним видом економічної діяльності ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛАКІТРЕЙДГРУПП" є: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

03 грудня 2021 року уповноваженими особами Придніпровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки проведено перевірку транспортного засобу DAF ET AF 105.410/SCMITZ S 01, державний номер НОМЕР_1 , який належить автомобільному перевізнику Товариству з обмеженою відповідальністю «Лакітрейдгрупп», на додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень вантажу.

За результатами проведення перевірки уповноваженими особами відповідача, у присутності водія ОСОБА_1 , який керував вищезазначеним транспортним засобом та який є працівником ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛАКІТРЕЙДГРУПП" складено Акт перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 03 грудня 2021 року №283663.

В акті перевірки вказано що товарно-транспортна накладна №16638 від 30 листопада 2021 року не оформлена.

28 грудня 2021 року Придніпровським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки відносно ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛАКІТРЕЙДГРУПП" винесено постанову №308415, якою до позивача застосовано штраф у розмірі 17000 грн. за порушення вимог 48 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Вважаючи прийняті відповідачем рішення протиправними, позивач звернувся до суду із даним позовом про їх скасування.

Ураховуючи викладене, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень, врегульовано Законом України "Про автомобільний транспорт" від 05 квітня 2001 року № 2344-ІІІ (далі - Закон № 2344).

Згідно статті 1 Закону № 2344, автомобільний перевізник - це фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами; а водій - особа, яка керує транспортним засобом і має відповідне посвідчення встановленого зразка.

Замовник транспортних послуг - юридична або фізична особа, яка замовляє транспортні послуги з перевезення пасажирів чи/та вантажів.

Вантажні перевезення - перевезення вантажів вантажними автомобілями.

Документи на вантаж - документи, визначені відповідно до Митного кодексу України, законів України "Про транспортно-експедиторську діяльність", "Про транзит вантажів", інших актів законодавства, в тому числі міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, які необхідні для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом.

Послуга з перевезення пасажирів чи вантажів - перевезення пасажирів чи вантажів транспортними засобами на договірних умовах із замовником послуги за плату.

Відповідно до статті 47 Закону №2344, до внутрішніх перевезень вантажів відносяться перевезення вантажів між пунктами відправлення та призначення, розташованими в Україні, та комплекс допоміжних операцій, пов`язаних з цими перевезеннями, а також технологічні перевезення вантажів, що здійснюються в межах одного виробничого об`єкта без виїзду на автомобільні дороги загального користування.

До комплексу допоміжних операцій, пов`язаних із внутрішніми перевезеннями вантажів автомобільним транспортом, належать: завантаження та розвантаження автомобільних транспортних засобів, перевантаження вантажів на інший вид транспорту чи транспортний засіб, сортування, пакування, обмірювання та маркування вантажу, накопичення, формування або дроблення партій вантажу, зберігання вантажу, транспортно-експедиційні послуги.

Правила перевезень вантажів транспортними засобами затверджує центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.

Правила технологічних перевезень вантажів транспортними засобами затверджуються керівництвом виробничого об`єкта.

Згідно з ч.ч. 1, 2 статті 48 Закону №2344, автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством, для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Наказом Міністерства транспорту України №363 від 14.10.1997 затверджено Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні (далі - Правила).

Відповідно до пункту 1 Правил, товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, та є одним із документів, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, що може бути складений у паперовій та/або електронній формі та має містити обов`язкові реквізити, передбачені цими Правилами.

Згідно з пунктом 11.1 Правил основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил.

Відповідно до пункту 11.3 Правил, товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом виписує Замовник (вантажовідправник) у трьох примірниках. Замовник (вантажовідправник) засвідчує всі примірники товарно-транспортної накладної підписом.

По суті під час перевірки надоведеностіфактувчиненняпозивачемпорушення статті 48 Закону № 2344, відповідач посилається лише на відсутності певної інформації в товарно-транспортній накладній, а як наслідок наполягає на порушенні вимог статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Суд не погоджується з встановленим відповідачем порушенням, з огляду на наступне.

З вищенаведених норм законодавства вбачається, що основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, що виписується замовником та форма якої затверджена Правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні.

При цьому, абзацом другим пункту 11.1 вказаних Правил визначено, що товарно-транспортну накладну суб`єкт господарювання може оформлювати без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до цих Правил, за умови наявності в ній інформації про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім`я, по батькові) Перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора.

З граматичного аналізу наведеного пункту Правил вбачається, що словосполучення «та/або», означає право замовника на власний розсуд зазначати в товарно-транспортній накладній інформацію щодо найменування або Перевізника та експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, або інформацію щодо найменування лише однієї з вище перелічених осіб.

Відповідно до товарно-транспортної накладної №16638 від 30 листопада 2021 року яка міститься в матеріалах справи, судом встановлено, що вона містить назву та реєстраційний номер автомобіля перевізника, реєстраційний номер причіпу, назву перевізника, відправника, одержувача, пункт навантаження та пункт розвантаження, відомості про вантаж та інше.

Таким чином, суд вважає, що відповідачем у справі не доведено факту вчинення позивачем порушення вимог Закону № 2344, а тому постанову № 308415, винесену Придніпровським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки 28 грудня 2021 року відносно ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛАКІТРЕЙДГРУПП" про стягнення адміністративно-господарського штрафу у сумі 17 000,00 гривень., прийнято не на підставі та не у спосіб, що визначені законами України, через що така постанова підлягає скасуванню.

Відповідно до частини 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Враховуючи вищевикладене, судом встановлено, що при прийнятті оскаржуваного рішення суб`єкт владних повноважень діяв необґрунтовано, тобто без врахування всіх обставин, які мають значення при прийнятті рішень, у зв`язку з чим таке рішення підлягає скасуванню, а позовні вимоги задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 2, 5, 9, 72, 77, 139, 241, 243-246 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛАКІТРЕЙДГРУПП" (Україна, 69083, Запорізька обл., місто Запоріжжя, ВУЛИЦЯ ЖАСМИННА, будинок 5, код ЄДРПОУ 42519856) до Придніпровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки (69096, м. Запоріжжя, буя Вінтера, 22-а, Ідентифікаційний код юридичної особи 39816845) про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу - задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати постанову № 308415, винесену Придніпровським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки 28 грудня 2021 року відносно ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛАКІТРЕЙДГРУПП" про стягнення адміністративно-господарського штрафу у сумі 17 000,00 гривень.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Державної служби України з безпеки на транспорті на користь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛАКІТРЕЙДГРУПП" суму понесених витрат по сплаті судового збору у розмірі 2481,00 грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Рішення виготовлено та підписано 06 вересня 2022 року.

Суддя Д.В. Татаринов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.09.2022
Оприлюднено08.09.2022
Номер документу106083808
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —280/2288/22

Ухвала від 04.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Соколов В.М.

Постанова від 13.02.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 04.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 02.12.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 18.10.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Рішення від 05.09.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 15.02.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні