Постанова
від 27.07.2010 по справі 2а-2885/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а-2885/10/2370

27.07.2010 р. м. Ч еркаси

Черкаський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого-судді Гаврилю ка В. О.,

секретар судового засідан ня - Хоменко О. О.,

за участю представників:

позивача - Пасічник А. А. ,

відповідача - Маніли М. М ., Синельника Ю. Д.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Чер каського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів до підприємства “ Спортклуб “Витязь” Смілянсь кої міської громадської орга нізації “Федерація боксу” пр о стягнення адміністративно -господарських санкцій та пе ні,

встановив:

Черкаським обласним в ідділенням Фонду соціальног о захисту інвалідів подано п озов про стягнення з підприє мства “Спортклуб “Витязь” См ілянської міської громадськ ої організації “Федерація бо ксу” адміністративно-господ арських санкцій в розмірі 4 650 г рн. за незайняті робочі місця інвалідами у 2009 році та пені в розмірі 85 грн. 40 коп.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що у 2009 р оці у відповідача повинен бу в працювати 1 інвалід, проте ві дділенням встановлено, що од не робоче місце інвалідом не було зайняте. Вартість одног о робочого місця за звітний п еріод становить 9 300 грн. У зв' язку з тим, що відповідач само стійно не сплатив до 15.04.2010р. сум у адміністративно-господарс ьких санкцій, позивач просив стягнути їх в судовому поряд ку, а також стягнути пеню в роз мірі 85 грн. 40 коп. за період з 16.04.2009 р. по 15.06.2010р. включно.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і та просив їх задовольнити.

Представники відповідача в судовому засіданні проти п озовних вимог заперечили та зазначили, що підприємство “ Спортклуб “Витязь” Смілянсь кої міської громадської орга нізації “Федерація боксу” ст ворило у 2009 році робоче місце д ля працевлаштування інвалід а, проте Смілянський міськра йонний центр зайнятості прот ягом року не направляв інвал ідів для працевлаштування; з віти про зайнятість і працев лаштування інвалідів відпов ідач протягом 2009 року до центр у зайнятості не подавав; зако нодавство не містить конкрет ної дати необхідності створе ння протягом року місця для п рацевлаштування інваліда, а тому самостійне працевлашту вання інваліда в грудні 2009 рок у є виконанням законодавчо в становленого нормативу.

Крім того, за даними Смілянс ького міськрайонного центру зайнятості протягом 2009 року н а обліку перебували особи з о бмеженими фізичними можливо стями, зокрема, 9 осіб за профе сією охоронника (без нічних з мін), а оскільки відповідач ст ворив робоче місце інваліда за професією охоронника з об ов' язковими нічними змінам и, тому центр зайнятості не зм іг би направити інвалідів дл я працевлаштування у зв' язк у з відсутністю на обліку інв алідів за такою професією.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, повно, всеб ічно, об' єктивно дослідивши надані у справі докази, надав ши їм юридичну оцінку, суд при йшов до такого висновку.

Спеціальним законом, який в изначає основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і і гарантує їм рівні з усіма і ншими громадянами можливост і для участі в економічній, по літичній і соціальній сферах життя суспільства, створенн я необхідних умов, які дають м ожливість інвалідам вести по вноцінний спосіб життя згідн о з індивідуальними здібност ями і інтересами, є Закон Укра їни “Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні” (Закон № 875-XII).

Частиною третьою статті 18 З акону № 875-XII визначено, що підпр иємства, установи, організац ії, фізичні особи, які викорис товують найману працю, зобов ' язані виділяти та створюва ти робочі місця для працевла штування інвалідів, у тому чи слі спеціальні робочі місця, створювати для них умови пра ці з урахуванням індивідуаль них програм реабілітації і з абезпечувати інші соціально -економічні гарантії, передб ачені чинним законодавством , надавати державній службі з айнятості інформацію, необхі дну для організації працевла штування інвалідів, і звітув ати Фонду соціального захист у інвалідів про зайнятість т а працевлаштування інваліді в у порядку, встановленому Ка бінетом Міністрів України.

Приймаючи до уваги, що відпо відач використовує працю най маних працівників, на нього р озповсюджуються вимоги зазн аченої статті Закону № 875-XII.

Судом встановлено, що 10.02.2010р. в ідповідачем до Черкаського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів поданий звіт про зайнятість і працевлаштування інваліді в із зазначенням в ньому таки х даних: середньооблікова чи сельність штатних працівник ів - 14, з них інвалідів - 0,1, фон д оплати праці - 112 тис. грн., се редня заробітна плата штатно го працівника - 8 000 грн.

За результатами проведено ї перевірки виконання робото давцями нормативу робочих мі сць, призначених для працевл аштування інвалідів, та спла ти адміністративно-господар ських санкцій встановлено, щ о середньооблікова чисельні сть штатних працівників - 12, з них інвалідів - 0, фонд оплати праці - 111,6 тис. грн., середня за робітна плата штатного праці вника - 9 300 грн.

Результати перевірки зафі ксовані в акті від 7 червня 2010 р оку, від підпису якого керівн ицтво відповідача відмовило сь, проте один примірник акту отримав головний бухгалтер.

Суд зазначає, що в судовому засіданні представники відп овідача всі зафіксовані в ак ті перевірки факти підтверди ли, зазначивши при цьому лише про незгоду сплатити санкці ї у зв' язку з тим, що підприєм ство створило робоче місце д ля працевлаштування одного і нваліда, який і був працевлаш тований в грудні 2009 року.

Крім того, матеріали справи свідчать про те, що відповіда ч обов' язку щодо надання де ржавній службі зайнятості ін формації, необхідної для орг анізації працевлаштування і нвалідів, протягом 2009 року не в иконував. Вказані обставини також підтверджені в судовом у засіданні представниками в ідповідача.

Відповідно до частини перш ої статті 19 Закону № 875-XII для під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують най ману працю, установлюється н орматив робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів у р озмірі чотирьох відсотків се редньооблікової чисельност і штатних працівників обліко вого складу за рік, а якщо прац ює від 8 до 25 осіб, - у кількості о дного робочого місця.

Частиною другою статті 19 За кону № 875-XII передбачено, що підп риємства, установи, організа ції, у тому числі підприємств а, організації громадських о рганізацій інвалідів, фізичн их осіб, які використовують н айману працю, самостійно роз раховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до норм ативу, встановленого частино ю першою цієї статті та забез печують працевлаштування ін валідів.

Згідно частини п' ятої ста тті 19 Закону № 875-XII виконанням но рмативу робочих місць у кіль кості, визначеній згідно з ча стиною першою цієї статті, вв ажається працевлаштування п ідприємством, установою, орг анізацією, у тому числі підпр иємством, організацією грома дських організацій інваліді в, фізичною особою, яка викори стовує найману працю, інвалі дів, для яких це місце роботи є основним.

Таким чином, з огляду на вик ладені норми, у відповідача с ередньооблікова чисельніст ь працевлаштованих інваліді в у 2009 році повинна складати од ну особу, проте, як зазначено п озивачем, одне місце інвалід ом зайняте не було, а самостій не працевлаштування одного і нваліда в грудні 2009 року в дано му випадку не може вважатись виконанням нормативу робочи х місць, призначених для прац евлаштування інвалідів.

Частиною першою статті 20 За кону № 875-XII передбачено, що підп риємства, установи, організа ції, у тому числі підприємств а, організації громадських о рганізацій інвалідів, фізичн і особи, які використовують н айману працю, де середньообл ікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установ лено нормативом, передбачени м статтею 19 цього Закону, щоро ку сплачують відповідним від діленням Фонду соціального з ахисту інвалідів адміністра тивно-господарські санкції, сума яких визначається в роз мірі середньої річної заробі тної плати на відповідному п ідприємстві, установі, орган ізації, у тому числі підприєм стві, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичної особи, яка використову є найману працю, за кожне робо че місце, призначене для прац евлаштування інваліда і не з айняте інвалідом. Для підпри ємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, орга нізацій громадських організ ацій інвалідів, фізичних осі б, на яких працює від 8 до 15 осіб , розмір адміністративно-гос подарських санкцій за робоче місце, призначене для працев лаштування інваліда і не зай няте інвалідом, визначається в розмірі половини середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у том у числі підприємстві, органі зації громадських організац ій інвалідів, у фізичної особ и, яка використовує найману п рацю. Положення цієї частини не поширюється на підприємс тва, установи і організації, щ о повністю утримуються за ра хунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Згідно частин 2, 4 статті 19 Зак ону № 875-XII порушення термінів с плати адміністративно-госпо дарських санкцій тягне за со бою нарахування пені. Пеня об числюється виходячи з 120 відсо тків річних облікової ставки Національного банку України , що діяла на момент сплати, на рахованої на повну суму недо їмки за весь її строк. Адмініс тративно-господарські санкц ії розраховуються та сплачую ться підприємствами, установ ами, організаціями, у тому чис лі підприємствами, організац іями громадських організаці й інвалідів, фізичними особа ми, зазначеними в частині пер шій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступ ного за роком, в якому відбуло ся порушення нормативу, вста новленого частиною першою ст атті 19 цього Закону.

Частиною 9 статті 19 Закону № 8 75-XII передбачено, що спори, що ви никають із правовідносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирі шуються Фондом соціального з ахисту інвалідів або в судов ому порядку.

Враховуючи викладене, керу ючись ст. ст. 11, 14, 70 - 72, 89, 94, 159 - 163 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд -

постановив:

Адміністративний поз ов задовольнити повністю.

Стягнути з підприємства “С портклуб “Витязь” Смілянськ ої міської громадської орган ізації “Федерація боксу” (20700, Ч еркаська область, м. Сміла, вул . І. Франка, 25, ідентифікаційний код 33278402) на користь Черкаськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів (18000, м. Черкаси, проспект Хімі ків, 50, ідентифікаційний код 2136 8023) адміністративно-господарс ькі санкції за незайняті роб очі місця інвалідами у 2009 році в розмірі 4 650 грн. та пеню в розм ірі 85 грн. 40 коп., а всього 4 735 (чоти ри тисячі сімсот тридцять п' ять) грн. 40 коп.

Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст років подання заяви про апел яційне оскарження та апеляці йної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки . У разі подання апеляційної с карги постанова, якщо її не ск асовано, набирає законної си ли після закінчення апеляцій ного розгляду справи.

Заява про апеляційне оскар ження постанови подається пр отягом десяти днів з дня її пр оголошення, а в разі складенн я постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в по вному обсязі. Апеляційна ска рга на постанову суду першої інстанції подається протяго м двадцяти днів після поданн я заяви про апеляційне оскар ження. Апеляційна скарга може бути подана без поперед нього подання заяви про апел яційне оскарження, якщо скар га подається у строк, встанов лений для подання заяви про а пеляційне оскарження.

Постанова складена в повн ому обсязі 02.08.2010р

Суддя В.О. Гаврилюк

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.07.2010
Оприлюднено06.08.2010
Номер документу10609099
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2885/10/2370

Ухвала від 16.06.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 02.11.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бистрик Г.М.

Постанова від 27.07.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні