Рішення
від 06.09.2022 по справі 160/9533/22
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 вересня 2022 року Справа № 160/9533/22

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Сидоренко Д.В.

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-торгівельне підприємство "ТРИТОН" про стягнення адміністративно-господарських санкцій,-

Обставини справи: 06.07.2022 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-торгівельне підприємство "Тритон", в якій позивач просить суд:

- стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-торгівельне підприємство "Тритон" на користь держави в особі Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю суму адміністративно-господарських санкцій за незабезпечення виконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2021 рік у розмірі 407546,10 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що враховуючи інформацію за поданим відповідачем звітом 10-ПОІ за 2020 рік, вбачається невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2021 році. Підприємством не сплачено у добровільному порядку адміністративно-господарські санкції за 6 робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайнятих особами з інвалідністю у 2021 році. Позивач обрахував суму адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 407546,10 грн, які мали бути сплачені відповідачем самостійно до 15.04.2022. Згідно з відомостями, наданими Дніпропетровським обласним центром зайнятості на запит позивача, звіт за формою № 3-ПН відповідачем до центру зайнятості протягом 2021 року надавався лише у січні 2021 року.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 липня 2022 року відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, за наявними у справі матеріалами.

26.07.2022 року від відповідача надійшов відзив на позов, в якому проти позову заперечує повністю, зазначив, ТОВ «ВТП «Тритон» у 2021 році цілком та повністю дотримувалось вимог закону та створило відповідну кількість робочих місць для осіб з інвалідністю, останнє, щомісячно подавало до Центру зайнятості Звітність інформація про попит на робочу силу (вакансії), що підтверджується Звітом про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю за 2021 рік. Вказує, що при наданні відповіді 27.06.2022 року Кам`янським міським центром зайнятості було вказано, що відповідач протягом 2021 року надавав звітність «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» за формою №3-ПН для працевлаштування осіб з інвалідністю. Особам з інвалідністю, які перебували на обліку в Кам`янському міському центрі зайнятості пропонувались дані вакансії, але вони не відповідали індивідуальній програмі реабілітації та не являлись підходящою роботою для осіб, яким були запропоновані. Відповідь центру зайнятості свідчить про те, що відмовились від роботи особи з інвалідністю, які мали відповідну кваліфікацію.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробничо-торгівельне підприємство «Тритон» (ЄДРПОУ 39899785) зареєстроване 17.07.2015, номер запису 12231020000005932.

04.02.2022 за вх. № 03-07/569 ТОВ «ВТП «Тритон» зареєстровано звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю за 2021 рік за формою № 10-ПОІ, у якому відображені наступні показники:

-рядок 01: середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу (осіб): 230;

-рядок 02: з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (осіб): 3;

-рядок 03: кількість осіб з інвалідністюштатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (осіб): 9;

-рядок 04: фонд оплати праці штатних працівників (тис.грн): 15622,6;

-рядок 05: середньорічна заробітна плата штатного працівника (грн): 67924,3;

-рядок 06: сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю (грн): « - ».

Позивач обрахував суму адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю:

-середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу, осіб: 230;

-середньооблікова чисельність осіб з інвалідністю, які працювали на підприємстві (штатних працівників, яким за висновками медико-соціальних експертних комісій встановлена інвалідність): 3;

-фонд оплати праці штатних працівників, грн: 15622600,0;

-перераховано коштів адміністративно-господарських санкцій за не зайняті робочі місця для осіб з інвалідністю, грн: 0;

-розрахунок суми позову: кількість робочих місць, призначених для забезпечення працевлаштування осіб з інвалідністю, відповідно до 4% нормативу, осіб: 230 х 0,04 = 9;

-кількість незайнятих робочих місць, призначених для забезпечення працевлаштування осіб з інвалідністю, одиниць; 9- 3 = 6 чол.;

-середня річна заробітна плата штатного працівника, грн: 15622600,0 : 230 = 67924,35 грн.;

-сума адміністративно-господарських санкцій, грн: 67924,35 х 6 - 0 = 407546,10 грн.

На запит Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів від 11.04.2022 вих. №461/06-06 Дніпропетровський обласний центр зайнятості листом від 28.04.2020 за вих. № 12/19-898 повідомив, що ТОВ «ВТП «Тритон» подано звіт про наявність вакансій для осіб з інвалідністю за формою № 3-ПН за січень 2021 року із вакансією (назва посади)«укладальник-пакувальник», кількість робочих місць2, кількість направлених на працевлаштування осіб з інвалідністю8, кількість осіб з інвалідністю, які не були працевлаштовані з підстави «не відповідає вимогам»0.

ТОВ «ВТП Тритон» протягом 2021 року подано звіти згідно з формою №3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)»:

-від 29.01.2021, професія (посада)укладальник-пакувальник, кількість вакансій 2; оброблювач морепродуктів, кількість вакансій2; вантажник, кількість вакансій 2; технік-енергетик, кількість вакансій 1; підсобний робітник, кількість вакансій5;

-від 23.02.2021, професія (посада)укладальник-пакувальник, кількість вакансій 2; оброблювач морепродуктів, кількість вакансій2; вантажник, кількість вакансій 2; технік-енергетик, кількість вакансій 1; підсобний робітник, кількість вакансій5;

-від 30.03.2021, професія (посада)укладальник-пакувальник, кількість вакансій 2; оброблювач морепродуктів, кількість вакансій2; вантажник, кількість вакансій 2; технік-енергетик, кількість вакансій 1; підсобний робітник, кількість вакансій5;

-від 19.04.2021, професія (посада)укладальник-пакувальник, кількість вакансій 2; оброблювач морепродуктів, кількість вакансій2; вантажник, кількість вакансій 2; технік-енергетик, кількість вакансій 1; підсобний робітник, кількість вакансій5;

-від 20.05.2021, професія (посада)укладальник-пакувальник, кількість вакансій 2; оброблювач морепродуктів, кількість вакансій2; вантажник, кількість вакансій 2; технік-енергетик, кількість вакансій 1; підсобний робітник, кількість вакансій5;

-від 17.06.2021, професія (посада)укладальник-пакувальник, кількість вакансій 2; оброблювач морепродуктів, кількість вакансій2; вантажник виробничого підрозділу, кількість вакансій 2; технік-енергетик м`ясного цеху, кількість вакансій 1; підсобний робітник, кількість вакансій5;

-від 21.07.2021, професія (посада)укладальник-пакувальник, кількість вакансій 2; оброблювач морепродуктів, кількість вакансій2; вантажник виробничого підрозділу, кількість вакансій 2; технік-енергетик м`ясного цеху, кількість вакансій 1; підсобний робітник, кількість вакансій5;

-від 20.08.2021, професія (посада)укладальник-пакувальник, кількість вакансій 2; оброблювач морепродуктів, кількість вакансій2; вантажник виробничого підрозділу, кількість вакансій 2; технік-енергетик м`ясного цеху, кількість вакансій 1; підсобний робітник, кількість вакансій5;

-від 21.09.2021, професія (посада)укладальник-пакувальник, кількість вакансій 2; оброблювач морепродуктів, кількість вакансій2; вантажник виробничого підрозділу, кількість вакансій 2; технік-енергетик м`ясного цеху, кількість вакансій 1; підсобний робітник, кількість вакансій5;

-від 21.10.2021, професія (посада)укладальник-пакувальник, кількість вакансій 2; оброблювач морепродуктів, кількість вакансій2; вантажник виробничого підрозділу, кількість вакансій 2; технік-енергетик м`ясного цеху, кількість вакансій 1; підсобний робітник, кількість вакансій5;

-від 22.11.2021, професія (посада)укладальник-пакувальник, кількість вакансій 2; оброблювач морепродуктів, кількість вакансій1; вантажник виробничого підрозділу, кількість вакансій 2; технік-енергетик м`ясного цеху, кількість вакансій 1; підсобний робітник, кількість вакансій3;

-від 22.12.2021, професія (посада)укладальник-пакувальник, кількість вакансій 2; оброблювач морепродуктів, кількість вакансій1; вантажник виробничого підрозділу, кількість вакансій 2; технік-енергетик м`ясного цеху, кількість вакансій 1; підсобний робітник, кількість вакансій3.

Окрім того, згідно листа Кам`янського міського центру зайнятості від 27.06.2022 року №1030/2022, повідомлено, що ТОВ «ВТП «Тритон» (ЄДРПОУ 39899785), протягом 2021 року надавало звітність «Інформація про попит на робочу силу (вакансії) за формою №3-ПН, для працевлаштування осіб з інвалідністю: 29.01.2021 12 вакансій, 23.02.2021 12 вакансій, 30.03.2021 12 вакансій, 19.04.2021 12 вакансій, 20.05.2021 12 вакансій, 18.06.2021 12 вакансій, 26.07.2021 12 вакансій, 26.08.2021 12 вакансій, 23.09.2021 12 вакансій, 26.10.2021 12 вакансій, 26.11.2021 9 вакансій, 28.12.2021 9 вакансій. Протягом 2021 року на обліку в міському центрі зайнятості перебувало 116 осіб з інвалідністю. За цей період було запропоновано працевлаштування на ТОВ «ВТП «Тритон» - 27 особам, з них 26 осіб відмовились, 1 працевлаштовано. Особам з інвалідністю які перебували на обліку в відділі надання соціальних послуг в м.Кам`янському пропонувались дані вакансії, але вони не відповідали індивідуальній програмі реабілітації та не являлись підходящою роботою для осіб, яким були запропоновані.

Надаючи оцінку правовідносинам, що склалися між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини першоїстатті 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» від 21.03.1991 № 875-XII, в редакції яка діє з 09.08.2019 (даліЗакон № 875-XII):

-підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченимстаттею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю;

-для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю;

-положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов`язкових платежів) (частина третястатті 20 Закону № 875-XII).

Відповідно до частини четвертоїстатті 20 Закону № 875-XII:

-адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першоюстатті 19 цього Закону;

-при цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначеністаттею 250 Господарського кодексу України.

Частиною п`ятоїстатті 20 Закону №875-XIIвстановлено, що у разі несплати адміністративно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх сплати за рішенням суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернено на майно підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичної особи, яка використовує найману працю, в порядку, передбаченому законом.

Порядок сплати адміністративно-господарських санкцій і пені до відділень Фонду соціального захисту інвалідів встановлюється законом (частина восьмастатті 20 Закону №875-XII).

Форма звітності № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» та Порядок її подання затвердженінаказом Міністерства соціальної політики України від 31.05.2013 №316, у редакції наказу від 05.12.2016 № 1476.

Пунктом 2 Розділу ІІ звітності Інформація про попит на робочу силу (вакансії) «Коментарі до даних про вакансії» визначається кількість осіб, які мають додаткові гарантії щодо сприяння працевлаштуванню та можуть бути працевлаштовані «__».

За бажанням зазначаються відповідні категорії громадян:

-один з батьків або особа, яка їх замінює, має на утриманні дитину (дітей) віком до шести років;

-один з батьків або особа, яка їх замінює, виховує без одного з подружжя дитину віком до 14 років або дитину-інваліда;

-один з батьків або особа, яка їх замінює, утримує без одного з подружжя інваліда з дитинства (незалежно від віку) та/або інваліда I групи (незалежно від причини інвалідності);

-діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування;

-особи, яким виповнилося 15 років та які за згодою одного з батьків або особи, яка їх замінює, можуть, як виняток, прийматися на роботу;

-особи, звільнені після відбуття покарання або примусового лікування;

-молодь, яка закінчила або припинила навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах, звільнилася із строкової військової або альтернативної служби і яка вперше приймається на роботу;

-особи, яким до настання права на пенсію за віком відповідно достатті 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»залишилося 10 і менше років;

-інваліди, які не досягли пенсійного віку, встановленогостаттею 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»;

-учасники бойових дій, зазначені у пунктах 19, 20 частини першоїстатті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

-інші категорії громадян: внутрішньо переміщені особи.

Згідно з пунктом 1 Розділу І Порядку подання форми звітності № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)», затвердженогонаказом Міністерства соціальної політики України від 31.05.2013 №316, у редакції наказу від 05.12.2016 № 1476 (даліПорядок №316), цей Порядок визначає механізм подання форми звітності № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» (даліформа № 3-ПН).

Форма № 3-ПН заповнюється роботодавцями та подається до базового центру зайнятості незалежно від місцезнаходження роботодавця (пункт 3 Розділу І Порядку № 316).

Актуальність зазначених у формі № 3-ПН вакансій уточнюється базовим центром зайнятості не рідше ніж двічі на місяць під час особистої зустрічі з роботодавцем, у телефонному режимі або через засоби електронного зв`язку (пункт 4 Розділу І Порядку №316).

Форма № 3-ПН подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше ніж через три робочі дні з дати відкриття вакансії. Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником (пункт 5 Розділу І Порядку № 316).

Згідно пункту 6 Розділу І Порядку № 316 роботодавець визначає вид звітності - первинна або уточнювальна.

Первинна звітність подається з метою інформування про наявність попиту на робочу силу (вакансії).

Уточнювальна звітність подається в разі необхідності на заміну первинної та містить уточнення характеристик вакансії: умов праці, розміру заробітної плати, вимог до претендента тощо. При цьому, не можуть бути змінені дані щодо кількості вакансій та назви професії (посади).

Відповідно до пункту 1 Розділу ІІ Порядку № 316 за наявності у роботодавців коментарів до вакансії заповнюється розділ II, у якому відображаються порядковий номер відповідного запису в розділі I, а також характеристики вакансій (умови праці, розмір заробітної плати та вимоги до претендентів).

У пункті 1 зазначається порядковий номер відповідного запису з розділу I та вказується кількість вакансій.

У пункті 2 наводиться загальна кількість осіб із числа громадян, що мають додаткові гарантії щодо сприяння працевлаштуванню (відповідно достатті 14 Закону України «Про зайнятість населення»), яких роботодавець може працевлаштувати. За бажанням роботодавця може проводитись деталізація категорій претендентів на вакансію з урахуванням категорій громадян, перелік яких наведений устатті 14 Закону України «Про зайнятість населення», а також внутрішньо переміщених осіб.

Відповідно до частини першоїстатті 218 ГК Українипідставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.

Частиною другою наведеної статті передбачено, що учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов`язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Зі змісту частини другоїстатті 218 ГК Українивбачається, що вказана норма встановлює підстави для звільнення від відповідальності, як за невиконання або неналежне виконання господарського зобов`язання (за що встановлено відповідальність у вигляді відшкодування збитків, штрафні санкції, або оперативно-господарські санкції), так і за порушення правил здійснення господарської діяльності (за що встановлено відповідальність у вигляді адміністративно-господарських санкцій).

Отже, суб`єкт звільняється від відповідальності, зокрема, за порушення правил здійснення господарської діяльності (тобто від адміністративно-господарських санкцій), якщо доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення правопорушення.

Для надання оцінки доводам сторін необхідно перевірити, чи вжив відповідач залежних від нього заходів для недопущення порушення правил здійснення господарської діяльності, яке полягає у необхідності забезпечення середньооблікової чисельності працюючих інвалідів відповідно до установленого нормативу.

Порядком № 316 на роботодавців покладено обов`язок подавати до відповідного центру зайнятості звітність форми № 3-ПН лише за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше ніж через 3 робочі дні з дати відкриття вакансії.

Періодичності подачі звітності за формою № 3-ПН законодавством не встановлено, а передбачено, що така звітність подається не пізніше 3 робочих днів з дати відкриття вакансії, тобто передбачено одноразове інформування про кожну вакансію.

Тому, якщо роботодавець одноразово подав звітність форми № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» у строк не пізніше 3 робочих днів з дати відкриття вакансії, він виконав обов`язок своєчасно та в повному обсязі у встановленому порядку подати інформацію про попит на робочу силу (вакансії). Це означає, що в такому випадку учасник господарських відносин вжив залежних від нього передбачених законодавством заходів для відповідності середньооблікової чисельності працюючих інвалідів установленим нормативам, тобто заходів для недопущення господарського правопорушення.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 26.06.2018 справа № 806/1368/17, від 15.04.2019 № П/811/700/17.

Законодавцем чітко визначено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані:

-виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця,

-створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації;

-забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством;

-надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів;

-звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість і працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

-в разі не виконання такого нормативу - щороку сплачувати відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції.

Відтак, на підприємство покладається обов`язок самостійного працевлаштування інвалідів шляхом створення робочих місць для працевлаштування інвалідів та інформування про таку кількість створених робочих місць органи працевлаштування інвалідів, в тому числі і центри зайнятості. В свою чергу, закон не покладає обов`язок на підприємство здійснювати самостійний пошук працівників - інвалідів.

Аналогічна позиція викладена в постановах Верховного Суду від 07.02.2018 у справі №П/811/693/17, від 02.05.2018 у справі № 804/8007/16, від 13.06.2018 у справі №819/639/17.

При цьому,Законом №875-ХІІтакож визначено, що працевлаштування інвалідів здійснюється або шляхом їх безпосереднього звернення до підприємства, або шляхом звернення до державної служби зайнятості, яка в свою чергу здійснює пошук підходящої роботи для працевлаштування такого інваліда.

З огляду на викладене, обов`язок по працевлаштуванню інвалідів відповідно до встановленого Законом нормативу покладається як на роботодавців, так і на державну службу зайнятості. Механізм реалізації зазначеної програми працевлаштування передбачає здійснення певних заходів з боку підприємств.

Доказом, який свідчить про створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальних робочих місць, та інформування органів зайнятості про наявність вільних робочих місць для інвалідів, є звіти форми № 3-ПН.

Такий висновок узгоджується з правовою позицією, висловленою Верховним Судом у постанові від 02.05.2018 у справі № 804/8007/16.

Відповідач з метою виконання покладеного обов`язку щодо зайнятості осіб з інвалідністю мав лише одноразово заявити у звіті за формою № 3-ПН про наявність вакансії для осіб з інвалідністю.

Надання підприємством зазначених звітів за формою № 3-ПН протягом 2021 року підтверджено матеріалами справи, та безпосередньо позивачем, який зазначив про подачу відповідачем зазначеного звіту у січні 2021 року.

Приймаючи до уваги вищезазначені обставини, суд приходить до висновку, що відповідачем здійснено усі залежні від нього заходи з виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, повідомлено компетентні органи про наявність вільних місць для працевлаштування інвалідів, працевлаштування яких не відбулось незалежно від волевиявлення відповідача.

Отже, вина відповідача у невиконанні нормативу з працевлаштування інвалідів у 2021 році відсутня, тому і застосування адміністративно-господарських санкцій до відповідача є безпідставним, у зв`язку з чим, суд не вбачає підстав для задоволення позову.

Застосування наведених норм права відповідає правовим висновкам Верховного Суду, висловленим у постановах від 11.08.2021 у справах № 260/557/19, № 825/1790/18.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому в силу положень частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

За вказаних обставин, позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Розподіл судових витрат не здійснюється.

Відповідно до ч.5ст.250 КАС України, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

На підставі викладеного, керуючись статтями2,9,73-78,90,139,241 - 246,250,262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Д.В. Сидоренко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.09.2022
Оприлюднено09.09.2022
Номер документу106105858
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —160/9533/22

Постанова від 07.12.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 25.10.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Рішення від 06.09.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 10.07.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні