Постанова
від 05.09.2022 по справі 295/2965/22
БОГУНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа №295/2965/22

3/295/1424/22

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06.09.2022 року м. Житомир

Богунський районний суд м. Житомира в складі:

головуючого судді Болейко А.П.,

секретаря судового засідання Синюк А.М.,

розглянувши матеріали, які надійшли відЖитомирської митниці Держмитслужби(далі - Житомирська митниця) про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , громадянина Румунії, за порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,-

ВСТАНОВИВ:

04жовтня 2021 року до відділу митного оформлення «Оліївка»митного поста «Житомир-центральний»Житомирської митницідекларантом ТОВ «СЕМ КРАФТ» (10004, м. Житомир, пров. 1-й Санаторний, буд. 1, код ЄДРПОУ: 38562937) ОСОБА_2 подано електронну митну декларацію від 04.10.2021 типу ІМ40ДЕ, якій присвоєно №UA101020/2021/016318 (далі ЕМД),на 75 товарів запасні деталі до легкових автомобілів (графа 31 ЕМД) на загальну суму 64104,38 євро. Відправник товару: CONEX DISTRIBUTION S.A, IASI, STR. CALEA CHISINAULUI, NR.32, Румунія (ROMANIA); одержувач товару: ТОВ «АВД ТРЕЙД КОМПАНІ», 10001 м.Житомир, вул.Кооперативна буд.7,Україна (код ЄДРПОУ: 42314105).

Товар на митну територію України ввезено 01.10.2021 через пункт пропуску «Порубне-Сірет» Чернівецької митниці згідно документу контролю доставки від 01.10.2021 №UA101000/2021/906252, інвойсу (invoice) від 29.09.2021 № 6371 (інвойс завізований печаткою відправника і підписом менеджера з експорту (exportmanager) ОСОБА_1 ( ОСОБА_3 ), CMR №026834, митної декларації країни експорту (Румунія) № 21ROIS4650E0091694. Перераховані документи та пакувальний лист (packinglist) від 29.09.2021 № 6371, додаткові угоди від 16.09.2019 № 1, від 26.06.2020 № 4 до контракту від 01.09.2018 №2696/01.09.2018,укладеного01.09.2021 між керівниками фірм відправника і одержувача товару, декларантом разом з ЕМД подано до митного оформлення.

Під час проведення 05-06.09.2021 огляду товару встановлено, що товар під №23«запасні деталі до легкових автомобілів цивільного використання НАСОС ВОДЯНОЙ (ПОМПА): арт.49738-15шт., арт.54281-12шт., арт.54282-8шт., арт.54286-3шт., арт.54288-2шт., арт.54290-8шт., арт.65140-50шт., арт.65142-40шт., арт.82842-15шт., арт.82845-25шт., арт.82850-5шт., арт.82853-3шт., арт.82856-12шт., арт.82858-15шт., арт.82860-10шт., арт.82862-2шт., арт.82863-25шт., арт.82866-15шт., арт.82867-5шт., арт.82868-3шт., арт.82870-4шт., арт.82873-2шт., арт.82874-5шт., арт.82875-5шт., арт.82884-3шт., арт.82885-2шт., арт.82887-3шт., арт.82888-2шт., арт.82889-3шт., арт.82890-5шт., арт.82899-2шт., арт.82904-8шт., арт.82906-25шт., арт.82907-2шт., арт.82911-6шт., арт.82915-2шт., арт.88688-4шт., арт.88696-2шт., арт.88702-7шт., арт.88703-15шт., арт.88707-2шт., арт.88709-3шт., арт.88710-2шт., арт.88714-2шт., арт.88727-2шт., арт.88732-2шт., арт.88747-1шт., арт.88749-2шт., арт.91600-15шт., арт.91607-2шт., арт.91613-2шт., арт.91619-5шт., арт.91621-2шт., арт.F115-2шт., арт.F127_E-5шт., арт.F131_E-3шт., арт.M188-2шт., арт.M220-2шт., арт.O116-2шт., арт.O270_E-20шт., арт.R199-5шт., арт.T136_E-4шт. Товар не військового призначення та не подвійного використання. Торговельна марка: DOLZ. Країна виробництва: RO. Виробник: INDUSTRIASDOLZS.A.», не відповідає тому товару, що зазначений в інвойсі, згідно якого (інвойсу) товар переміщено на митну територію України. Так в інвойсі товар, перелік якого викладено вище (позиція № 23 у гр. 31 ЕМД) заявлено як товар, що вироблено у Румунії, у той час як згідно маркувань, нанесених на упаковках та виробах, країна виробництва Іспанія. Також під час огляду встановлено, що вказаний товар має відмінні від заявлених в інвойсі артикули. Вартість товару, заявленого під № 23 та в інвойсі, становить 6682,23 євро, що по курсу НБУ, встановленого на 04.10.2021, становить 206291,13 грн.

05.10.2021 під час митного оформлення даного товару декларантом до ЕМД додано лист відправника від 05.10.2021, завізований печаткою відправника і підписом менеджера з експорту (exportmanager) ОСОБА_1 ( ОСОБА_3 ), з наступним змістом: «Данным письмом компания CONEX DISTRIBUTION утверждает, что страной производства товара бренда Dolz является Испания». У листі викладено перелік позицій товару, заявленого під № 23 у гр. 31 ЕМД, та що зазначено в інвойсі, із переліком артикулів, які в інвойсі відсутні.

У своєму поясненні від 06.10.2021 декларант ОСОБА_2 зазначила, що нею було підготовлено та подано до митного оформлення до відділу митного оформлення «Оліївка» митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці митну декларацію типу ІМ40ДЕ №UA101020/2021/016318 на вказаних вище 75 товарів, у тому часлі на товар № 23.Документи, що являлись підставою для підготовки вказаної митної декларації, у тому числі на товар № 23, їй було надано перевізником товару та представниками фірми-одержувач товару. 04.10.2021 перед подачею митної декларації підстав для проведення фізичного огляду товару у неї не було.

У своєму поясненні від 06.10.2021 перевізник товару ОСОБА_4 зазначив, що в кінці вересня 2021 у Румунії на румунському підприємстві в його автомобіль було завантажено вказаний вантаж і по території Румунії прослідував у напрямку України. Товар згідно товаросупровідних документів CMR, інвойсу, експортної декларації через пункт пропуску «Порубне-Сірет» Чернівецької митниці згідно документу контролю доставки від 01.10.2021 №UA101000/2021/906252 було ввезено в Україну 01.10.2021. 04.10.2021 товар він у відведені строки доставив до Житомирської митниці, тобто в зону митного контролю на території ТОВ «ВМК-Україна» (вул. Садова, 4, с.Оліївка, Житомирський р-н, Житомирська обл.). Під час проведення 05-06.10.2021 співробітниками митниці у його присутності та присутності декларанта огляду товару було виявлено, що частина товару не відповідає заявленій у товаросупровідних документах, тобто замість заявленої країни виробництва Румунія, товар вироблено в Іспанії. Чому відправником невірно зазначено країну виробництва товаруперевізнику невідомо. Також перевізник зазначив, що він, як водій, при переміщенні міжнародних товарів несе відповідальність за збереження таких товарів та вчасну їх доставку до митниці призначення.

Враховуючи викладене встановлено, що 01-04.10.2021 товар № 23переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів (документ контролю доставки товарів від 01.10.2021 №UA101000/2021/906252, інвойс (invoice) від 29.09.2021 № 6371, CMR №026834, митної декларації країни експорту (Румунія) № 21ROIS4650E0091694 та пакувальний лист (packinglist) від 29.09.2021 № 6371), що містять неправдиві відомості щодо країни походження товару та його маркування.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств. Посадова особа підприємства керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства; пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Таким чином, менеджером з експорту (exportmanager) компанії CONEX DISTRIBUTION S.A, IASI, STR. CALEA CHISINAULUI, NR.32, ОСОБА_5 ( ОСОБА_3 ),вчинено дії, які призвели до переміщення товару № 23 «запасні деталі до легкових автомобілів цивільного використання НАСОС ВОДЯНОЙ (ПОМПА): арт.49738-15шт., арт.54281-12шт., арт.54282-8шт., арт.54286-3шт., арт.54288-2шт., арт.54290-8шт., арт.65140-50шт., арт.65142-40шт., арт.82842-15шт., арт.82845-25шт., арт.82850-5шт., арт.82853-3шт., арт.82856-12шт., арт.82858-15шт., арт.82860-10шт., арт.82862-2шт., арт.82863-25шт., арт.82866-15шт., арт.82867-5шт., арт.82868-3шт., арт.82870-4шт., арт.82873-2шт., арт.82874-5шт., арт.82875-5шт., арт.82884-3шт., арт.82885-2шт., арт.82887-3шт., арт.82888-2шт., арт.82889-3шт., арт.82890-5шт., арт.82899-2шт., арт.82904-8шт., арт.82906-25шт., арт.82907-2шт., арт.82911-6шт., арт.82915-2шт., арт.88688-4шт., арт.88696-2шт., арт.88702-7шт., арт.88703-15шт., арт.88707-2шт., арт.88709-3шт., арт.88710-2шт., арт.88714-2шт., арт.88727-2шт., арт.88732-2шт., арт.88747-1шт., арт.88749-2шт., арт.91600-15шт., арт.91607-2шт., арт.91613-2шт., арт.91619-5шт., арт.91621-2шт., арт.F115-2шт., арт.F127_E-5шт., арт.F131_E-3шт., арт.M188-2шт., арт.M220-2шт., арт.O116-2шт., арт.O270_E-20шт., арт.R199-5шт., арт.T136_E-4шт.» через митний кордон України на підставі документів, що містять неправдиві відомості щодо країни походження товару та його маркування, на загальну суму 206291,13 грн.

Статтею 74 Митного кодексу України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.

Відповідно до частини 1 статті 458 Митного кодексу України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, предapos;явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Частиною першою статті 483 Митного кодексу України передбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості. Тобто у даному випадку відправником товару у товарно-супровідних документах зазначено неправдиві дані щодо країни походження товару та його маркування.

Згідно з пунктом5 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 №8 (із змінами і доповненнями, внесеними Постановою Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 № 8),незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю (ст. 201 КК, ст. 352 МК) - це їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані. Відповідно до п. 37 ст. 1 Митного кодексу України під спеціально виготовленим сховищем (тайником) треба розуміти сховище, виготовлене з метою незаконного переміщення товарів через митний кордон України, а також обладнані і пристосовані з цією ж метою конструктивні ємності та предмети, які попередньо піддавалися розбиранню, монтажу тощо. Використанням інших засобів чи способів, що утруднюють виявлення предметів, можуть визнаватися, зокрема, приховування останніх у валізах, одязі, взутті, головному вбранні, речах особистого користування, на тілі або в організмі людини чи тварини, а також надання одним предметам вигляду інших (зміна їхніх зовнішніх ознак - форми та стану, упаковки, ярликів, етикеток тощо). Судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів. Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Частиною 2 статті 459 Митного кодексу України встановлено, що суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами посадові особи цих підприємств.

Відповідно до відомостей ПІК «Провадження в справах про ПМП» АСМО «Інспектор» ЦБД ЄАІС Держмитслужби громадянин ОСОБА_6 ( ОСОБА_3 ), не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, відповідальність за які передбачено статтями482 та 483 Митного кодексу України.

Таким чином,в діях менеджера з експорту (exportmanager) компанії CONEX DISTRIBUTION S.A, IASI, STR. CALEA CHISINAULUI, NR.32, ОСОБА_5 ( ОСОБА_3 ), наявні ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

Представник Житомирської митниці просив визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні порушення митних правил та застосувати до нього стягнення у виді штрафу та конфіскації товару.

ОСОБА_1 та його захисник Евін А.К. в судове засіданні не з`явились, останній надав суду заяву про розгляд справи у його та ОСОБА_1 відсутність, зазначивши, що підтримує вимоги зазначені в письмових поясненнях в повному обсязі. Просив визнати ОСОБА_1 невинуватим тазакрити провадженняу справіу зв`язкуз відсутністюскладу адміністративногоправопорушення.Обґрунтовуючи,що вдіях менеджераз експорту ОСОБА_7 не встановленофакту поданняним митномуоргану документівз неправдивимивідомостями,при цьомудоказів наявностіу ньогоумислу порушитимитні правила,передбачені чиннимзаконодавством України,матеріали справине містять.Крім цьогоз протоколупро порушеннямитних правилза №0622/101000/21вбачається,що підчас здійсненнямитного контролю(оглядутовару)05.10.2021декларантом доЕМД булододано листвідправника від05.10.2021,яким булаусунена помилкащодо країнипоходження товарута маркування. Житомирською митницеюне доведеноумислу менеджераз експорту ОСОБА_7 на вчиненнядій,спрямованих напереміщення товарівчерез митнийкордон Україниз приховуваннямвід митногоконтролю,шляхом наданнядо митногооргану якпідставу дляпереміщення черезмитний кордонУкраїни документів,що містятьнеправдиві даніщодо країнипоходження тамаркування. Зазначив,що удокументах наданихдо митноїдекларації зокремав інвойсі(іпvoice)від 29.09.2021№ 6371,пакувальний листвід 29.09.2021№ 6371зазначено Странапроисхождения -UE,тобто EuropeanUnion-Європейський Союз.Румунія таІспанія члениЄвропейського Союзу. Митним органом не надано достатніх доказів, які б беззаперечно вказували на те, що ОСОБА_8 було переміщено товар через митний кордон України з прихованням від митного контролю, і те, що ним було умисно подані до митного органу документи, які містять неправдиві відомості щодо країни походження та маркування і вказане призвело до завдання шкоди - звільнення чи зменшення митних платежів.

Захисник Опанасюк С.П., який діє в інтересах ТОВ «АВД ТРЕЙД КОМПАНІ» в судове засіданні не з`явився, останній надав суду заяву про розгляд справи у його відсутність, зазначивши, що підтримує вимоги зазначені в письмових поясненнях захисника Редіу Альберта Евіна А.К.

Заслухавши пояснення представника митниці, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Частина 1 статті 483МКУкраїни передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України підтверджується наступними доказами: протоколом про порушення митних правил №0622/101000/21 від 06.10.2021; доповідною запискою в.о. заступника начальника управління-начальника оперативного відділу УБК та ПМП Житомирської митниці від 06.10.2021; актом прийому-передачі матеріалів справи про порушення митних правил №0622/101000/21 від 06.10.2021; копією електронної митної декларації типу ІМ40ДЕ № UA101020/2021/016318 від 04.10.2021; копіями додаткових угод від 16.09.2019 та 26.06.2020; актом про проведення огляду товару від 05.10.2021; протоколом про тимчасове вилучення товарів у справі про ПМП №0622/101000/21 від 06.10.2021; описом предметів від 06.10.2021 та іншими матеріалами справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Своїми діями ОСОБА_1 вчинив правопорушення, передбачене ст. 483 ч. 1 Митного кодексу України.

Відповідно до вимог ст. 22 КУпАП при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

Відповідно ст. 34 КУпАП суд визнає пом`якшуючою обставиноюне зазначену в законі, ту обставину, що митниці надано 05.10.21 необхідний документ яким вірно вказано країну походження товару та маркування.

Під час розгляду справи, обтяжуючих обставин по справі не встановлено.

Враховуючи викладене та те, що дійсно в документах заявлено країна походження товарів Іспанія, яка не відповідає товаро-супровідним документам (інвойс), яка входить до ЄС як і країна Румунія, яка також входить до ЄС, визнано те, що під час митного оформлення помилково зазначено не ту країну та було надано митниці необхідні документи, що вказує на те, що наміру приховати щось від митниці не було, відповідно матеріалів справи матеріальних збитків державі не нанесено, а також враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягується до адміністративної відповідальності, ступінь його вини, суд приходить до висновку про можливість звільнення ОСОБА_8 від адміністративної відповідальності обмежившись усним зауваженням.

Керуючись ст. 22 КУпАП, ст. 483, 527, 528 МК України, суд, -

постановив:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України та звільнити його від адміністративної відповідальності за малозначністю вчиненого правопорушення і обмежитись усним зауваженням.

Товари, що є безпосередніми предметами порушення митних правил: запасні деталі до легкових автомобілів цивільного використання «насос водяний (помпа)», різних артикулів, в кількості 467 шт. - повернути власнику ОСОБА_1 або уповноваженій ним особі.

Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного суду через Богунський районний суд м. Житомира протягом 10 днів з дня її винесення.

Суддя А.П. Болейко

Постанова підлягає зверненню до виконання протягом трьох місяців з дня її винесення.

СудБогунський районний суд м. Житомира
Дата ухвалення рішення05.09.2022
Оприлюднено09.09.2022
Номер документу106109745
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —295/2965/22

Постанова від 10.01.2023

Адмінправопорушення

Житомирський апеляційний суд

Слісарчук Я. А.

Постанова від 10.01.2023

Адмінправопорушення

Житомирський апеляційний суд

Слісарчук Я. А.

Постанова від 26.09.2022

Адмінправопорушення

Житомирський апеляційний суд

Кіянова С. В.

Постанова від 05.09.2022

Адмінправопорушення

Богунський районний суд м. Житомира

Болейко А. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні