Ухвала
від 31.08.2022 по справі 199/3323/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

01 вересня 2022 рокуСправа №199/3323/19

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОлійника В. М. за участі секретаря судового засіданняБороди І.В. за участі: представника заявника представників відповідачів Щербини Є.С. Гетманчук М.О. Пащенко В.І. Крисько Я.І. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі заяву представника Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_1 до: голови постійної комісії Дніпровської міської ради з питань житлово-комунального та дорожнього господарства Вишневецького Руслана Юрійовича, секретаря Дніпровської міської ради Санжари Олександра Олександровича, Департаменту екологічної політики Дніпровської міської ради, Амур-Нижньодніпровської районної у місті Дніпрі ради, Виконавчого комітету Амур-Нижньодніпровської районної у мусті Дніпрі ради, Комунального підприємства «Управління контролю за благоустроєм міста» Дніпровської міської ради, Комунального підприємства «Міськзеленбуд» Дніпровської міської ради, Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради про визнання бездіяльності і дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

22 квітня 2019 року ОСОБА_1 звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до відповідача-1: голови постійної комісії Дніпровської міської ради з питань житлово-комунального та дорожнього господарства Вишневецького Руслана Юрійовича, відповідача-2: секретаря Дніпровської міської ради Санжари Олександра Олександровича, відповідача-3: Департаменту екологічної політики Дніпровської міської ради, відповідача-4: Амур-Нижньодніпровської районної у місті Дніпрі ради, відповідача-5: Виконавчого комітету Амур-Нижньодніпровської районної у мусті Дніпрі ради, відповідача-6: Комунального підприємства «Управління контролю за благоустроєм міста» Дніпровської міської ради, відповідача-7: Комунального підприємства «Міськзеленбуд» Дніпровської міської ради, відповідача-8: Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради, в якій з урахуванням уточненого позову від 10.09.2019 просить:

- визнати протиправною бездіяльність голови постійної комісії ДМР з питань житлово-комунального та дорожнього господарства Вишневецького Р.Ю. по контролю за виконанням рішення Дніпровської міської ради від 19.09.2018 № 222/35 в частині ліквідації сміттєзвалища, яке знаходиться за адресою: м. Дніпро, вул. Передова, 530Б-530К;

- зобов`язати голову постійної комісії ДМР з питань житлово-комунального та дорожнього господарства Вишневецького Р.Ю. проконтролювати виконання рішення від 19.09.2018 № 222/35 в частині ліквідації сміттєзвалища та приведення території за адресою: АДРЕСА_1 , до належного санітарно-епідеміологічного стану;

- визнати протиправною бездіяльність голови постійної комісії Дніпровської міської ради з питань житлово-комунального та дорожнього господарства Вишневецького Руслана Юрійовича по наданню відповіді на скаргу ОСОБА_1 від 22.11.2018;

- зобов`язати голову постійної комісії Дніпровської міської ради з питань житлово-комунального та дорожнього господарства Вишневецького Руслана Юрійовича надати відповідь на скаргу ОСОБА_1 від 22.11.2018;

- визнати протиправною бездіяльність секретаря ДМР Санжари О.О. по контролю за виконанням рішення Дніпровської міської ради від 19.09.2018 № 222/35 в частині ліквідації сміттєзвалища, яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 ;

- зобов`язати секретаря ДМР Санжару О.О. проконтролювати виконання рішення від 19.09.18 № 222/35 в частині ліквідації сміттєзвалища та приведення території за адресою: АДРЕСА_1 , до належного санітарно-епідеміологічного стану;

- визнати протиправною бездіяльність секретаря Дніпровської міської ради Санжари Олександра Олександровича по наданню на електронну адресу відповіді на скаргу ОСОБА_1 від 22.11.2018;

- зобов`язати секретаря Дніпровської міської ради Санжари Олександра Олександровича надати відповідь на скаргу ОСОБА_1 від 22.11.2018;

- визнати протиправними дії Департаменту екологічної політики ДМР по зазначенню у листі від 22.10.18 № 1015-6 неправдивих відомостей про те, що фахівцями департаменту виїздом на місце було здійснено обстеження зазначеної території. Стихійного сміттєзвалища не виявлено;

- визнати протиправною бездіяльність Департаменту екологічної політики Дніпровської міської ради по наданню відповіді на скаргу ОСОБА_1 від 22.11.2018;

- визнати протиправною бездіяльність Департаменту екологічної політики ДМР по наданню відповіді на звернення ОСОБА_1 від 10.04.2019, направленого на адресу Дніпропетровської обласної державної адміністрації;

- визнати протиправними дії Департаменту екологічної політики ДМР по зазначенню у листі від 21.05.2019 № П-37/3 неправдивих відомостей щодо вивезення сміттєзвалища в районі АДРЕСА_1 ;

- визнати протиправною бездіяльність Департаменту екологічної політики Дніпровської міської ради щодо ліквідації у 2016 2019 роках сміттєзвалища, яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 ;

- визнати протиправною бездіяльність з 10.03.2019 Департаменту екологічної політики ДМР щодо ліквідації сміттєзвалища, яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 ;

- визнати протиправною бездіяльність АНД районної у місті Дніпрі ради по належному розгляду звернення позивача від 10.05.2019 та забезпеченню права бути присутньою при розгляді звернення ОСОБА_1 від 02.04.2019, направленого на адресу голови Дніпровської міської ради;

- визнати протиправною бездіяльність АНД районної у місті Дніпрі ради по належному розгляду звернення позивача від 23.04.2019, направленого на адресу Дніпропетровської обласної державної адміністрації;

- визнати протиправними дії АНД районної у місті Дніпрі ради по зазначенню у листі від 07.06.2019 № П-20 неправдивих відомостей щодо ліквідації сміттєзвалища, приведення її до належного санітарно-епідеміологічного стану за адресою: АДРЕСА_1 ;

- визнати протиправною бездіяльність виконкому АНД районної у місті Дніпрі ради щодо ліквідації сміттєзвалища, яке знаходиться за адресою: м. Дніпро, вул. Передова, 530Б-530К у 2016-2019 роках;

- зобов`язати виконком АНД районної у місті Дніпрі ради ліквідувати сміттєзвалище на земельній ділянці комунальної власності, яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 та АДРЕСА_2 (48.530522°, 34.964644°; 48.530799°, 34.965057°; 48.530248°, 34.965728°; 48.529978°, 34.965181°);

- визнати протиправною бездіяльність КП Управління контролю за благоустроєм міста ДМР щодо належного розгляду звернення ОСОБА_1 від 09.11.2018 № 947 (ненадіслання належному органу для відповіді);

- визнати протиправною бездіяльність КП Управління контролю за благоустроєм міста ДМР по наданню відповіді на звернення ОСОБА_1 від 10.04.2019;

- зобов`язання КП Управління контролю за благоустроєм міста ДМР надати відповідь на звернення від 10.04.2019;

- визнати протиправною бездіяльність КП Міськзеленбуд ДМР щодо належного розгляду звернення ОСОБА_1 від 10.04.2019 (порушення строку направлення належному органу для відповіді);

- визнати протиправною бездіяльність Департаменту благоустрою та інфраструктури ДМР щодо належного розгляду звернення ОСОБА_1 від 10.04.2019 згідно з Порядком видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, а саме:

- не було прийнято рішення про утворення комісії з питань визначення стану зелених насаджень та їх відновної вартості на земельній ділянці в районі АДРЕСА_1 ;

- не було запрошено позивача для участі в комісії з питань визначення стану зелених насаджень та їх відновної вартості на земельній ділянці в районі АДРЕСА_1 ;

- не було надіслано запитів до територіального органу Держекоінспекції, власника земельної ділянки (користувача), балансоутримувача території та комунального підприємства, що здійснює утримання зелених насаджень, щодо можливості їх участі в роботі комісії з питань визначення стану зелених насаджень та їх відновної вартості на земельній ділянці в районі АДРЕСА_1 ; не було прийнято рішення про затвердження складу комісії з питань визначення стану зелених насаджень та їх відновної вартості на земельній ділянці в районі АДРЕСА_1 ;

- не було прийнято рішення про затвердження складу комісії з питань визначення стану зелених насаджень та їх відновної вартості на земельній ділянці в районі АДРЕСА_1 ;

- не було складено акт обстеження насаджень, що підлягають видаленню на земельній ділянці в районі АДРЕСА_1 ;

- визнати протиправними дії Департаменту благоустрою та інфраструктури ДМР по зазначенню у листі від 06.06.2019 № П-378/1 неправдивих відомостей щодо вивезення сміттєзвалища в районі АДРЕСА_1 ;

- зобов`язати Департамент благоустрою та інфраструктури ДМР організувати ведення робіт з благоустрою території міста за адресою: м. Дніпро, між вул. Передова, 530Б та АДРЕСА_2 (48.530522°, 34.964644°; 48.530799°, 34.965057°; 48.530248°, 34.965728°; 48.529978°, 34.965181°):

- очищення зеленої зони від випадкового сміття вручну;

- знесення самосійних дерев (порослі) з діаметром стовбура до 5 см;

- вивезення сміття та знесених зелених насаджень тощо.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.09.2019 року внаслідок пропуску строку звернення до суду залишено без розгляду позовні вимоги уточненої позовної заяви ОСОБА_1 , яка подана до суду 10.09.2019, в частині:

- визнати протиправною бездіяльність голови постійної комісії Дніпровської міської ради з питань житлово-комунального та дорожнього господарства Вишневецького Руслана Юрійовича по наданню відповіді на скаргу ОСОБА_1 від 22.11.2018;

- зобов`язати голову постійної комісії Дніпровської міської ради з питань житлово-комунального та дорожнього господарства Вишневецького Р.Ю. надати відповідь на скаргу ОСОБА_1 від 22.11.2018;

- визнати протиправною бездіяльність секретаря Дніпровської міської ради Санжари Олександра Олександровича по наданню на електронну адресу відповіді на скаргу ОСОБА_1 від 22.11.2018;

- зобов`язати секретаря Дніпровської міської ради Санжари Олександра Олександровича надати відповідь на скаргу ОСОБА_1 від 22.11.2018;

- визнати протиправною бездіяльність Департаменту екологічної політики Дніпровської міської ради по наданню відповіді на скаргу ОСОБА_1 від 22.11.2018;

- визнати протиправною бездіяльність Департаменту екологічної політики Дніпровської міської ради щодо ліквідації у 2016 2019 роках сміттєзвалища, яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 ;

- визнати протиправною бездіяльність виконавчого комітету Амур-Нижньодніпровської районної у місті Дніпрі ради щодо ліквідації сміттєзвалища, яке знаходиться за адресою: м. Дніпро, вул. Передова, 530Б-530К у 2016 - 09.03.2019.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2019 року адміністративний позов ОСОБА_1 задоволений частково, та вирішено:

Визнати протиправною бездіяльність Департаменту екологічної політики Дніпровської міської ради, яка виразилась у не наданні відповіді на звернення ОСОБА_1 від 10.04.2019, направленого на адресу Дніпропетровської обласної державної адміністрації;

Визнати протиправними дії Амур-Нижньодніпровської районної у місті Дніпрі ради по розгляду звернення ОСОБА_1 від 10.05.2019 та не забезпечення права бути присутньою при розгляді звернення ОСОБА_1 від 02.04.2019, направленого на адресу голови Дніпровської міської ради;

Визнати протиправною бездіяльність Комунального підприємства Управління контролю за благоустроєм міста Дніпровської міської ради, яка виразилась у не надісланні належному органу для розгляду звернення ОСОБА_1 від 08.11.2018;

Визнати протиправними дії Комунального підприємства Міськзеленбуд Дніпровської міської ради щодо порушення строку направлення належному органу для розгляду звернення ОСОБА_1 від 10.04.2019;

Визнати протиправними дії Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради щодо не належного розгляду звернення ОСОБА_1 10.04.2019 згідно з Порядком видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 № 1045;

Зобов`язати Департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради організувати ведення робіт з благоустрою території міста за адресою: м. Дніпро, між вул. Передова, 530Б та АДРЕСА_2 .

У задоволенні іншої частини позову - відмовити.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 10 листопада 2021 року апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2019 року в адміністративній справі № 199/3323/19 - без змін.

15 серпня 2022 року представник Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради звернувся до суду із заявою вх.№59506/22, в якій просив замінити сторону виконавчого провадження, а саме боржника у виконавчому листі виданому Дніпропетровським окружним адміністративним судом у справі №199/3323/19 з Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради (ЄДРПОУ 40506232) на Адміністрацію Амур-Нижньодніпровського району Дніпровської міської ради (ЄДРПОУ 34734570).

В обґрунтування вказаної заяви останній зазначив, що постановою від 10.02.2022 року відділом примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Дніпропетровській області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції відкрито виконавче провадження №68566835 за виконавчим листом №199/3323/19.

Заявник зазначає, що організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.

Так, відповідно до п. 6.3.2. Правил благоустрою території міста Дніпра затверджених рішенням Дніпропетровської міської ради від 27.11.2013 №44/43, визначення режиму використання безхазяйних відходів, створення постійно діючих комісій з питань поводження з безхазяйними відходами покладається на районні у місті ради та їх виконавчі органи. Виконавчі органи районних у місті рад ведуть облік безхазяйних відходів і несуть відповідальність за комплексне використання таких відходів, додержання умов поводження з ними та запобігання негативному впливу їх на навколишнє природне середовище і здоров`я людей

Пунктом 18.2.2. вищевказаних правил встановлено, що утримання території парків, садів, скверів, інших зон відпочинку, зон зелених насаджень та прибережних зон, які не мають призначеного баланеоутримувача, виконують районні у місті ради.

При цьому, на адміністрацію Амур-Нижньодніпровського району Дніпровської міської ради відповідно до розділу 4 її Положення покладено функції, у тому числі, щодо:

- здійснення контролю за станом благоустрою та озелененням прибудинкових територій; утримання прибудинкових територій у належному санітарно- технічному стані незалежно від форми власності; виявлення на території району безхазяйні об`єкти зеленого господарства та передача їх перелік і дані про місцезнаходження зазначених об`єктів до відповідного виконавчого органу міської ради;

-виявлення на території району місця несанкціонованих і неконтрольованих звалиш відходів, здійснює їх обстеження;

-ліквідація несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів.

З урахуванням вищевикладеного, представник заявника у своїй заяві стверджує, що Департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради не є належною стороною виконавчого провадження, оскільки саме на Адміністрацію Амур-Нижньодніпровського району Дніпровської міської ради покладено обов`язок утримання території міста між вул. Передова, 530Б та АДРЕСА_2 .

31 серпня 2022 року на адресу суду від голови Адміністрації Амур-Нижньодніпровського району Дніпровської міської ради надійшли заперечення на заяву про заміну сторони виконавчого провадження вх.№ 63240/22, в яких останній просив суд визнати вимоги викладені у заяві про заміну сторони виконавчого провадження, а саме боржника у виконавчому листі виданому Дніпропетровським окружним адміністративним судом у справі № 160/3323/18 з Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради на Адміністрацію Амур-Нижньодніпровського району Дніпровської міської безпідставними та необґрунтованими у зв`язку з наступним.

Пунктом 4.2.3. Положення про Адміністрацію Амур-Нижньодніпровського району Дніпровської міської ради, затвердженого рішенням Дніпровської міської ради від 24.02.2021 № 71/4 визначено, що Адміністрація виявляє на території району місця несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів, здійснює їх обстеження. Забезпечує розгляд заяв (повідомлень) про факти виявлення відходів на території району на черговому (позачерговому) засіданні районної постійно діючої комісії з питань поводження з безхазяйними відходами (далі -Комісія) та надає акти обстеження звалищ і акти засідання Комісії до департаменту екологічної політики Дніпровської міської ради для вирішення питання про поводження з відходами.

02 травня 2022 року постійно діючої комісією з питань поводження з безхазяйними відходами на території Амур-Нижньодніпровського району Адміністрації Амур- Нижньодніпровського району Дніпровської міської ради проведено обстеження несанкціонованого і неконтрольованого звалища відходів на території Амур-Нижньодніпровського району за адресою: між вул. Передова, 530Б та вул. Передова, 530К, м. Дніпро.

Підставами здійснення обстеження: лист департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради.

02 травня 2022 року на засіданні районної постійно діючої комісії з питань поводження з безхазяйними відходами на території Амур-Нижньодніпровського району Адміністрації Амур-Нижньодніпровського району Дніпровської міської ради було розглянуто акт обстеження несанкціонованого і неконтрольованого звалища відходів на території Амур-Нижньодніпровського району, складений в результаті розгляду листа департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради щодо сміттєзвалища за адресою: між вул. Передова 530Б та вул. Передова, 530К, м. Дніпро.

Адміністрацією Амур-Нижньодніпровського району Дніпровської міської ради вищезазначений акт обстеження направлено до департаменту екологічної політики Дніпровської міської ради для вирішення питання про подальше поводження з відходами (додається).

Департамент екологічної політики Дніпровської міської ради у свою чергу листом від 19.05.2022 року за № 5/7-14 повідомив Адміністрацію Амур-Нижньодніпровського району Дніпровської міської ради, що у рамках виконання Комплексної програми екологічної безпеки та впровадження сталого розвитку м. Дніпра на 2021-2025 рр., затвердженої рішенням міської ради від 27.01.2021 № 22/2 (зі змінами), департаментом було проведено ліквідацію сміттєзвалища за адресою: вул. Передова між 530Б і 530, та інших.

У запереченнях представник відповідача звертає увагу суду на той факт, що саме департаментом екологічної політики Дніпровської міської ради у межах своїх повноважень було проведено ліквідацію сміттєзвалища.

Так, департамент екологічної політики Дніпровської міської ради у свої роботі керується Положенням про департамент екологічної політики Дніпровської міської ради, затвердженого рішенням Дніпровської міської ради від 24.06.2020 № 98/58 «Про внесення змін до рішення міської ради від 13.04.2017 № 9/19 «Про затвердження Положення про департамент екологічної політики Дніпровської міської ради».

Пунктом 3.11. вищезазначеного Положення визначено, що Департамент екологічної політики Дніпровської міської ради організовує та координує перевезення, зберігання, оброблення (перероблення), утилізацію, видалення, знешкодження, захоронения, інші операції у сфері поводження з відходами, утвореними на території міста, виконавцями зазначених послуг, що мають відповідні ліцензії, згідно з чинним законодавством України; проводить цінову політику, аналіз рівня цін на послуги; визначає порядок та організовує проведення конкурсів серед виконавців послуг у сфері поводження з відходами.

Виходячи з вищезазначеного, Адміністрація Амур-Нижньодніпровського району Дніпровської міської ради зазначає що до її повноважень входить лиш виявлення несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів та здійснення їх обстеження, а тому просить суд відмовити у задоволенні заяви про заміну сторони виконавчого провадження.

Розгляд вказаної заяви було призначено на 14 годину 00 хвилин 01 вересня 2022 року.

У судове засідання прибув представник Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради, надавши свої пояснення по суті викладеного. Заяву про заміну сторони виконавчого провадження просив задовольнити у повному обсязі.

У судове засідання прибула представник Адміністрації Амур-Нижньодніпровського району Дніпровської міської ради, надавши свої пояснення по суті викладеного. Проти задоволення заяви про заміну сторони виконавчого провадження заперечувала.

У судове засідання прибули також представники Департаменту екологічної політики Дніпровської міської ради, надавши свої пояснення по суті викладеного. Розгляд заяви про заміну сторони виконавчого провадження просили вирішити на розсуд суду.

Вирішуючи заяву Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради по суті, суд виходить з наступного.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2019 року, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 10 листопада 2021 року, визнано протиправними дії Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради щодо не належного розгляду звернення ОСОБА_1 від 10.04.2019 року згідно з Порядком видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 року №1045 та зобов`язано Департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради організувати ведення робіт з благоустрою території міста за адресою: м. Дніпро, між вул. Передова, 530Б та вул. Передова, 530К.

17 грудня 2022 року позивач отримала оригінал виконавчого листа та копію рішення з відміткою про набрання законної сили.

Постановою від 10.02.2022 року відділом примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Дніпропетровській області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції відкрито виконавче провадження №68566835 за виконавчим листом №199/3323/19.

Згідно ч.1 ст.379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про виконавче провадження», сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.

У разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Суд наголошує, що згідно приписів статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Згідно з ст.124 Конституції України, судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України. Суб`єктами, на яких поширюється обов`язковість судових рішень являються всі органи державної влади і органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, посадові чи службові особи та громадяни.

Конституційний Суд України у рішенні № 18-рп/2012 від 13.12.2012 (справа № 1-26/2012), зазначив, що виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, визначений у законі комплекс дій, спрямованих на захист і поновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави.

Розглядаючи справу № 1-7/2013 Конституційний Суд України у рішенні № 5-рп/2013 від 26.06.2013 звернув увагу, що право на судовий захист є конституційною гарантією прав і свобод людини і громадянина, а обов`язкове виконання судових рішень - складовою права на справедливий судовий захист.

Крім того, у рішеннях Європейського Суду з прав людини у справах «Бурдов проти Росії» від 07.05.2002, «Ромашов проти України» від 27.07.2004, «Шаренок проти України» від 22.02.2004 зазначається, що право на судовий захист було б ілюзорним, якби правова система держави дозволяла щоб остаточне зобов`язувальне рішення залишалося бездієвим на шкоду одній із сторін; виконання рішення, винесеного будь-яким судом, має вважатися невід`ємною частиною судового процесу.

Держава несе відповідальність за виконання остаточних рішень, якщо чинники, які затримують чи перешкоджають їх повному й вчасному виконанню, перебувають у межах контролю органів влади (рішення у справі «Сокур проти України» (Sokur v. Ukraine), №29439/02, від 26.04.2005, та у справі «Крищук проти України» (Kryshchuk v. Ukraine), №1811/06, від 19.02.2009).

Судом встановлено, що рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду по справі №199/3323/19, яке набрало законної сили, станом на момент розгляду даної заяви залишається невиконаним, що суперечить вищевказаним нормам діючого законодавства.

При цьому, суд акцентує увагу, що за приписами ст.379 КАС України, заміна сторони виконавчого провадження можлива виключно у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження та лише її правонаступником.

Будь-яких доказів вибуття сторони виконавчого провадження, в даному випадку боржника Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради, не надано.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про необґрунтованість поданої заяви та відсутність підстав для її задоволення.

Керуючись ст.ст.248,379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви представника Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради про заміну сторони виконавчого провадження відмовити.

Ухвала суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України, до Третього апеляційного адміністративного суду.

Повний текст ухвали складений 05 вересня 2022 року.

Суддя В.М. Олійник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.08.2022
Оприлюднено12.09.2022
Номер документу106158438
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —199/3323/19

Ухвала від 12.04.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 24.03.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 15.03.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 07.12.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 31.08.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 08.08.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 12.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 10.11.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 29.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні