Ухвала
від 07.09.2022 по справі 420/47/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/47/22

УХВАЛА

08 вересня 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Катаєвої Е.В., розглянувши в письмовому провадженні заяву ОСОБА_1 про відстрочення виконання рішення суду по справі №420/47/22,-

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа №420/47/22.

Рішенням суду від 28.03.2022 року адміністративний позов ОСОБА_1 до Подільської міської ради Подільського району Одеської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії задоволено частково.

Визнано протиправною бездіяльність Подільської міської ради Подільського району Одеської області щодо прийняття рішення за поданим клопотанням від 14.06.2021 року про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки: категорія земель - землі сільськогосподарського призначення (16.00 Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)), комунальної форми власності, орієнтовною площею 2,00 га, що має кадастровий номер: 5122984200:01:001:0811 (загальна площа 4.7926) та виділена на викопіюванні (для визначення місцезнаходження земельної ділянки).

Зобов`язано Подільську міську раду Подільського району Одеської області розглянути та прийняти рішення за клопотанням ОСОБА_1 від 14.06.2021 року про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки: категорія земель - землі сільськогосподарського призначення (16.00 Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)), комунальної форми власності, орієнтовною площею 2,00 га, що має кадастровий номер: 5122984200:01:001:0811 (загальна площа 4.7926 та) та виділена на викопіюванні (для визначення місцезнаходження земельної ділянки).

У задоволені решти позовних вимог відмовлено.

Рішення суду набрало законної сили 29.04.2022 року.

До суду від представника позивача надійшла заява про відстрочення виконання судового рішення, в якій заявник просить відстрочити в строк до скасування воєнного стану в Україні рішення Одеського окружного адміністративного суду від 28.03.2022 року по справі №420/47/22 в частині зобов`язання Подільської міської ради Подільського району Одеської області розглянути та прийняти рішення за клопотанням ОСОБА_1 від 14.06.2021 року про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки: категорія земель - землі сільськогосподарського призначення (16.00 Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)), комунальної форми власності, орієнтовною площею 2,00 га., що має кадастровий номер: 5122984200:01:001:0811 (загальна площа 4.7926 га.) та виділена на викопіюванні (для визначення місцезнаходження земельної ділянки).

Згідно ч. 9 ст. 205 КАС України заява розглянута в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи в частині відстрочення виконання рішення суду по справі №420/47/22, суд дійшов висновку, що вказана заява підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ч.1 ст.378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Частинами 3-5 ст.378 КАС України передбачено, що підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

З аналізу зазначених норм вбачається, що задоволення заяви про відстрочення виконання рішення суду можливе лише у виняткових випадках, які суд визначає, виходячи з особливого характеру обставин, що ускладнюють або виключають виконання судового рішення (відсутність присудженого майна в натурі, відсутність коштів на рахунку, стихійне лихо тощо).

Разом з тим, перелік підстав, що ускладнюють виконання судового рішення та є підставою для відстрочення його виконання не є вичерпним. Підставою для відстрочення виконання судового рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у строк встановлений судом, тому ці обставини повинні бути доведеними заявником.

У заяві про відстрочення виконання судового рішення заявником зазначено, що відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» № 2145-ІХ від 24.03.2022 року, було вирішено внести зміни до Розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу України, п.п.5 п.27 Перехідні положення, під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 №389-VIII, воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

За правилами частини першої статті 7 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015№389-VIII, воєнний стан на всій території України або в окремих її місцевостях припиняється після закінчення строку, на який його було введено.

Указом Президента України № 64/2022 «Про ведення воєнного стану в Україні», у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України постановлено введення в Україні воєнний стан із 5 год. 30 хв. 24 лютого 2022 року на 30 діб, відповідно до Указу Президента України № 133/2022, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилини 26 березня 2022 року строком на 30 діб, та від 18 квітня 2022 року № 259/2022, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб, відповідно до Указу Президента України №573 від 12 серпня 2022 року, воєнний стан в Україні продовжено з 5 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року терміном на 90 діб.

Листом Торгово-промислової палати України від 28 лютого 2022 року № 2024/02.0-7.1 підтверджено, що введення воєнного стану в Україні з 24 лютого 2022 року до його офіційного закінчення є обставинами не пепереборної сили (форс-мажорними обставинами).

Отже, до припинення (скасування) воєнного стану в Україні діє встановлена законом заборона на надання уповноваженим органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою безоплатної передачі земельних ділянок у власність.

З огляду на внесені зміни законом № 2145- IX від 24.03.2022 року, виконання відповідачем даного судового рішення від 28.03.2022 року по справі № 420/47/22 буде можливим тільки після скасування воєнного стану.

Таким чином, оскільки на цей час існують обставини, які ускладнюють виконання рішення суду у справі, суд дійшов висновку, про наявність підстав відстрочення виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 28.03.2022 року по справі 420/47/22, до скасування чи припинення воєнного стану в Україні.

Керуючись статтями 243, 248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Відстрочити виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 28.03.2022 року по справі №420/47/22 в частині зобов`язання Подільської міської ради Подільського району Одеської області розглянути та прийняти рішення за клопотанням ОСОБА_1 від 14.06.2021 року про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки: категорія земель - землі сільськогосподарського призначення (16.00 Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)), комунальної форми власності, орієнтовною площею 2,00 га., що має кадастровий номер: 5122984200:01:001:0811 (загальна площа 4.7926 га.) та виділена на викопіюванні (для визначення місцезнаходження земельної ділянки) - до скасування чи припинення воєнного стану в Україні.

Ухвала суду може бути оскаржена у порядку та строки встановлені ст.ст.295-297 КАС України.

Суддя Е.В. Катаєва

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.09.2022
Оприлюднено12.09.2022
Номер документу106159869
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про відстрочку або розстрочку виконання судового рішення

Судовий реєстр по справі —420/47/22

Ухвала від 05.04.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 07.09.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Рішення від 27.03.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 10.01.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні