Ухвала
від 11.09.2022 по справі 904/7491/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

УХВАЛА

про поновлення провадження у справі

12.09.2022м. ДніпроСправа № 904/7491/21

за позовом Південно-східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (49004, Дніпропетровська область, м. Дніпро, проспект Олександра Поля, буд. 2, ідентифікаційний код 20306037)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Автобус Дніпро" (49128, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Юрія Кондратюка, буд. 16, кв. 340, ідентифікаційний код 37619259)

про стягнення 83 570,00 грн. пені за прострочення сплати штрафу

Суддя Бондарєв Е.М.

Без виклику (повідомлення) представників учасників справи.

ВСТАНОВИВ:

Південно-східне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою №54-02/3055 від 17.08.2021 про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Автобус Дніпро" 83 570,00 грн. пені за прострочення сплати штрафу.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішенням адміністративної колегії Південно-східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 17.08.2020 №54/31-р/к у справі №54/22-19 дії Товариства з обмеженою відповідальністю "Автобус Дніпро" визнані порушенням законодавства передбаченим п.1 ст. 50 та п.4 ч.2 ст. 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів, які полягають в узгодженні дій суб`єктів господарювання під час підготовки та участі у відкритих торгах на закупівлю за допомогою електронних закупівель "Prozorro". За зазначене порушення законодавства на відповідача накладено штраф у сумі 118 540,00 грн., який сплачений відповідачем 06.07.2021 за платіжним дорученням №1046 від 06.07.2021. Відповідно до ч.5 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" позивачем нарахована пеня за період з 12.02.2021до 21.03.2021 та з 25.06.2021 до 05.07.2021 у сумі 83 570,70 грн.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 30.08.2021 було відкрито провадження у справі №904/7491/21 за правилами загального позовного провадження з викликом учасників справи в судове засідання на 20.09.2021 о 12:30 год.

15.09.2021 від відповідача надійшла заява про перенесення підготовчого засідання на іншу дату.

Ухвалою суду 20.09.2021 було відкладено підготовче засідання на 25.10.2021 о 11:30 год.

05.10.2021 від позивача до суду надійшла заява про збільшення позовних вимог в якій зазначає, що позивачем при здійсненні розрахунку пені було допущено арифметичну помилку, в наслідок якої було нараховано пеню у сумі 83 570,00 грн. тоді, як правильною сумою пені буде 87 126,90 грн., розрахунок наводить у заяві.

05.10.2021 відповідач до суду надав відзив на позов в якому проти задоволення позовних вимог заперечує в повному обсязі, просить суд відмовити в її задоволенні, оскільки рішення АМКУ від 17 серпня 2020 року, що скасовано апеляційною інстанцією, набрало чинності лише в момент ухвалення ВСУ постанови 24.06.20021 року, і, оскільки штраф сплачений 06.07 2021 року, відповідач не порушив передбаченого законом 2-х місячного строку сплати штрафу.

Відповідач зазначає у відзиві, що Постанова Пленуму ВГСУ від 26.12.2011 року № 15 не є первинним джерелом права відносно Закону України "Про захист економічної конкуренції" висновки, наведені в зазначеній постанові, мають лише рекомендаційний характер.

Так, пленум ВГСУ в зазначеній постанові допустив невірне тлумачення абз.3-5 ч.5 ст.56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", а саме, звузив зміст синтаксичної конструкції: "Нарахування пені зупиняється на час розгляду чи перегляду господарським судом справи про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України про накладення штрафу, відповідного рішення господарського суду" до змісту нової синтаксичної конструкції: "Тривалість такого зупинення визначається виключно періодом часу, протягом якого фактично здійснювався зазначений розгляд чи перегляд (наприклад, у суті першої інстанції - від дня порушення провадження у справі до дня прийняття рішення в ній; у судах апеляційної та касаційної інстанції - від дня прийняття апеляційної чи касаційної скарги до дня прийняття постанови), і в цей період не включається час знаходження матеріалів справи у суді, коли згадані розгляд чи перегляд не здійснювалися", який прямо суперечить/виходить за рамки семантичного змісту. По питанню невірного тлумачення в постанові пленуму ВГСУ зазначеної норми закону в підготовчому засіданні буду заявлено клопотання про проведення семантичної експертизи.

18.10.2021 позивач звернувся до суду з клопотання про продовження строку для подання відповіді на відзив.

19.10.2021 позивач надав до суду відповідь на відзив, в якій зазначає що згідно з ч.1 та 4 ст.60 Закону України "Про захист економічної конкуренції" перегляд в судовому порядку рішення АМКУ зупиняє ляше примусове виконання зазначеного рішення та не зупиняє і не перериває двомісячний строк для сплати штрафу.

Ухвалою суду від 25.10.2021 було продовжено строк розгляду справи в підготовчому провадженні на 30 днів та відкладено судове засідання на 08.11.2021 о 10:00 год.

27.10.2021 відповідач звернувся до суду з клопотанням про призначення у справі семантико-контекстуальної лінгвістичної експертизи, оскільки позовна вимога позивача щодо предмету спору ґрунтується лише на одній правовій позиції - роз`ясненої в п.20 Пленуму ВГСУ від 26.11.2011 положень ст.56 ЗУ, що фактично зводиться до тлумачення закону, на яке в Пленуму ВГСУ не було ніяких повноважень. Вислів позивача про дійсність рішень Пленуму ВГСУ викликає лише здивування, оскільки рішення Пленуму ВГСУ не є ані законом, ані підзаконним нормативним актом, ніде не реєструється (реєструвалося), не може бути оскаржене і має значення та оцінку лише як одна з численних інших правових думок в колах наукового правового середовища. Тому, десятирічна практика господарських судів з зазначеного предмету спору на користь АМКУ, яка також ґрунтується на спотвореному в Пленумі ВГСУ тлумаченні доволі прозорої та ясної в лінгвістичному сенсі синтаксичної конструкції "момент припинення та зупинення нарахування пені", єдиним можливим доказом підстав або безпідставності позову в даній справі вважаю висновок семантико-контекстуальної лінгвістичної експертизи, саме лінгвістичної, оскільки тлумачення норм права виходить за межі компетенції як правової експертизи будь-якої експертної установи, так і за межі повноважень суду.

Разом з тим, відповідач просить доручити проведення зазначеної експертизи Дніпропетровському науково-дослідному інституту судових експертиз та поставити на вирішення експерта наступні питання:

1. Яке семантичне значення має синтаксична конструкція: "Порушення господарським судом провадження у справі про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету країни ... а також перегляд за заявою сторони відповідного рішення (постанови) господарського суду зупиняє виконання зазначеного рішення органу Антимонопольного комітету України на час розгляду цієї справи чи перегляду відповідного рішення (постанови) господарського суду";

2. Яке семантичне значення має синтаксична конструкція: "Нарахування пені зупиняється на час розгляду чи перегляду господарським судом справи про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України про накладення штрафу; відповідного рішення господарського суду";

3. Звужує/спотворює чи ні синтаксична конструкції "Тривалість такого зупинення визначається виключно періодом часу, протягом якого фактично здійснювався зазначений розгляд чи перегляд (наприклад, у суді першої інстанції - від дня порушення провадження у справі до дня прийняття рішення в ній; у судах апеляційної та касаційної інстанцій - від дня прийняття апеляційної чи касаційної скарги до дня прийняття постанови), і в цей період не включається час знаходження матеріалів справи у суді, коли згадані розгляд чи перегляд не здійснювалися" семантичний зміст синтаксичної конструкції «Нарахування пені зупиняється на час розгляду чи перегляду господарським судом справи про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України про накладення штрафу; відповідного рішення господарського суду";

4. Який темпоральний зміст має словосполучення "перегляд господарським судом справи", якщо Господарський процесуальний кодекс України включає в поняття перегляду усі процесуальні дії, пов`язані зі строком подання скарги, подачею скарги, залишенням її без розгляду, прийняттям, розглядом, оголошенням рішення, складанням повного тексту тощо. Цей неповний перелік в широкому сенсі охоплюється розділом IV ГПК України "Перегляд судових рішень", веде свій початок від поняття "набрання судовим рішенням чинності" та не обмежується лише часом розгляду справи в суді;

5. Яке семантичне значення має синтаксична конструкція: "Нарахування пені припиняється з дня прийняття господарським судом рішення про стягнення відповідного штрафу".

03.11.2021 від позивача до суду надійшли заперечення на клопотання відповідача щодо проведення у справі експертизи, в яких зазначає, що таке клопотання не підлягає задоволенню виходячи з наступного. На думку позивача п. 20.2 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 №15 "Про деякі питання практики застосування конкурентного законодавства" не погребує додаткового роз`яснення, щодо абз.3-5 ч.5 ст.56 Закону України "Про захист економічної конкуренції". Також, відділення звертає увагу суду, що інструкцією про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженою наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 № 53/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26.12.2012 № 1950/5) проведення семантико-контекстуальних лінгвістичних досліджень не передбачено.

Тому, позивач вважає, що відповідач зловживає своїми процесуальними правами у вигляді подання клопотання про проведення експертизи, з підстав, які не є предметом розгляду даної справи з метою затягування розгляду справи.

Ухвалою суду від 08.11.2021 клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "Автобус Дніпро" про призначення у справі семантико-контекстуальної лінгвістичної експертизи - задоволено, призначено у справі семантико-контекстуальну лінгвістичну експертизу, проведення якої доручено Дніпропетровському науково-дослідному інституту судових експертиз та провадження у справі 904/7491/21 зупинено.

Справа №904/7491/21 надіслана 18.11.2021 до Дніпровського науково-дослідного інституту судових експертиз.

Справа №904/7491/21 повернута 31.08.2022 до Господарського суду Дніпропетровської області з повідомленням №6471-21 від 31.08.2022 Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз про те, що виконання семантико-текстуальної експертизи по провадженню у господарській справі №904/7491/21 доручено судовому експерту ДніпроНДІСЕ Хапатько А.А. Починаючи з часу введення воєнного стану в Україні та на теперішній час Хапатько А.А. перебуває у відпустці без збереження заробітної плати на час дії воєнного стану в Україні, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України. Враховуючи те, що у ДніпроНДІСЕ кваліфікацію судового експерта з проведенням лінгвістичних досліджень має лише один фахівець провести семантико-текстуальну експертизу у господарській справі №904/7491/21 не надається за можливе у зв`язку з чим матеріали господарській справи №904/7491/21 повернуті без виконання судової лінгвістичної (семантико-текстуальної) експертизи.

Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-IX, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.

Указом Президента України від 14.03.2022 №133/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" частково змінено статтю 1 Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26.03.2022 строком на 30 діб, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України.

Указом Президента України № 259/2022 від 18.04.2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб. Законом України № 2212-IX від 21.04.2022 "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" затверджено Указ Президента України від 18 квітня 2022 року №259/2022 "Про введення воєнного стану в Україні".

Указом Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" № 341/2022 від 17 травня 2022 року, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" № 2263-IX від 22 травня 2022 року, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" № 573/2022 від 12 серпня 2022 року, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" № 2500-IX від 15 серпня 2022 року, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Відповідно до частини 1 статті 12-1 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України.

Згідно з частиною 2 статті 12-1 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" повноваження судів, органів та установ системи правосуддя, передбачені Конституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені.

Відтак, органи судової влади здійснюють правосуддя, навіть в умовах воєнного стану.

Так, розпорядженням голови Господарського суду Дніпропетровської області № 34 від 28.03.2022 "Про роботу суду в умовах воєнного стану" відповідно до ст. 24 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", у зв`язку із запровадженням 24 лютого 2022 року на території України воєнного стану Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженого Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні"" від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ та рішення Ради суддів України від 24 лютого 2022 року № 9, з метою недопущення випадків загрози житло, здоров`ю та безпеці відвідувачів і працівників суду, встановлено в Господарському суді Дніпропетровської області особливий режим роботи суду.

З метою дотримання правил безпеки в період воєнного стану з урахуванням положень чинного законодавства з 28.03.2022 розгляд справ Господарським судом Дніпропетровської області в судових засіданнях здійснюватиметься в таких випадках:

- за наявності заяв усіх учасників процесу про можливість забезпечення участі представників у судовому засіданні;

- письмової згоди від усіх учасників судового провадження про розгляд справи без їх участі;

- за наявності заяв від усіх учасників процесу про розгляд справ в режимі відеоконференцзв`язку за допомогою будь яких технічних засобів, зокрема, власних.

Відповідно до вимог ст. 230 Господарського процесуального кодексу України провадження у справі поновлюється за клопотанням учасників справи або за ініціативою суду не пізніше десяти днів з дня отримання судом повідомлення про усунення обставин, що викликали його зупинення. Про поновлення провадження у справі суд постановляє ухвалу. З дня поновлення провадження у справі перебіг процесуальних строків продовжується. Провадження у справі продовжується із стадії, на якій його було зупинено.

Суд з метою належного виконання свого процесуального обов`язку щодо розгляду справи по суті, керується п.10 ч. 3 ст. 2 Господарського процесуального кодексу України, що кореспондується із ст. 129 Конституції України, за якою однією з основних засад (принципів) господарського судочинства є розумність строків розгляду справи судом.

У відповідності до п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

Таким чином, у зв`язку з вищенаведеними обставинами суд вважає за необхідне поновити провадження у справі № 904/7491/21 та призначити підготовче засідання.

Керуючись ст.ст. 120, 182 - 185, 230, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

1. Поновити провадження у справі № 904/7491/21.

2. Підготовче засідання призначити до розгляду в засіданні на 03.10.22 о 16:30год. у приміщенні Господарського суду Дніпропетровської області за адресою: 49600, м. Дніпро, вул. Володимира Винниченка, 1, 2-й поверх, кабінет № 2-209.

3. Явку у судове засідання визнати необов`язковою, залишивши її на розсуд учасників справи.

У зв`язку із відсутністю фінансування на відправку поштової кореспонденції суду, дану ухвалу надіслати на електронні пошти сторін з відомостями щодо отримання електронного листа.

Рекомендувати учасникам справи у зв`язку з відсутністю фінансування суду вихідну кореспонденцію отримувати особисто в суді або через систему Електронний суд та за наявності зазначати електронну адресу для отримання поштової кореспонденції.

4. Запропонувати учасникам справи подати до суду:

Учасникам:

- оригінал письмового доказу, якщо подано копію (електронну копію) письмового доказу, відповідно до ч. 6 ст. 91 Господарського процесуального кодексу України (надати для огляду в судове засідання);

- належним чином засвідчені копії документів на підтвердження процесуальних повноважень їх представників відповідно до вимог передбачених статтею 60 Господарського процесуального кодексу України (оригінали надати для огляду в судове засідання).

5. Роз`яснити, що з метою дотримання правил безпеки в період воєнного стану розгляд справ Господарським судом Дніпропетровської області в судових засіданнях здійснюватиметься в таких випадках:

- за наявності заяв усіх учасників процесу про можливість забезпечення участі представників у судовому засіданні;

- письмової згоди від усіх учасників судового провадження про розгляд справи без їх участі;

- за наявності заяв від усіх учасників процесу про розгляд справ в режимі відеоконференцзв`язку за допомогою будь яких технічних засобів, зокрема, власних.

6. Роз`яснити учасникам справи можливість подання пояснень, заяв чи клопотань на адресу суду:

- за допомогою електронної пошти: inbox@dp.arbitr.gov.ua;

- за допомогою сервісу "Електронний суд";

- засобами поштового зв`язку: 49027, м. Дніпро, вул. Володимира Винниченка, 1.

7. У разі неможливості надати витребувані судом документи - надати письмові пояснення з цього приводу.

8. Запропонувати учасникам справи надати суду інформацію щодо всіх наявних засобів зв`язку для оперативного повідомлення про дату, час та місце підготовчого/судового засідання у справі (електронна пошта, номер телефону тощо).

9. Роз`яснити учасникам, що відповідні заяви по суті справи повинні відповідати вимогам ст. 161-168 Господарського процесуального кодексу України та мають бути подані у строк, визначений в ухвалі.

10. Звернути увагу учасників справи, що заяви, клопотання і заперечення при розгляді справи судом подаються за правилами, встановленими статями 169, 170, 251 Господарського процесуального кодексу України.

11. Роз`яснити учасникам судового процесу наступне.

Учасники процесу мають можливість отримувати процесуальні документи в електронному вигляді паралельно з документами у паперовому вигляді.

Для отримання процесуальних документів в електронному вигляді потрібно:

- зареєструватися в системі обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу (завести поштову скриньку електронного суду), розміщеній на офіційному веб-порталі судової влади України за адресою: mail.gov.ua.

12. Повідомити учасників справи про можливість одержання інформації по справі з сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою суду: http://dp.arbitr.gov.ua/sud5005/spisok/csz.

Ухвала набирає законної сили після її підписання-12.09.2022.

Відповідно до ч. 2 ст. 254 та ст. 255 Господарського процесуального кодексу України оскарження цієї ухвали окремо від рішення суду не допускається.

Суддя Е.М. Бондарєв

Дата ухвалення рішення11.09.2022
Оприлюднено13.09.2022
Номер документу106174091
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 83 570,00 грн. пені за прострочення сплати штрафу

Судовий реєстр по справі —904/7491/21

Судовий наказ від 09.03.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Судовий наказ від 09.03.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Постанова від 28.02.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Верхогляд Тетяна Анатоліївна

Ухвала від 23.12.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Верхогляд Тетяна Анатоліївна

Ухвала від 02.12.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Верхогляд Тетяна Анатоліївна

Рішення від 31.10.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Ухвала від 03.10.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Ухвала від 11.09.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Ухвала від 10.01.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Ухвала від 08.11.2021

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні