ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/3343/21
УХВАЛА
про відмову в задоволенні клопотання та повернення апеляційної скарги
12 вересня 2022 року м. Київ
Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі судді-доповідача Горяйнова А.М. та суддів Файдюка В.В., Шелест С.Б., перевіривши апеляційну скаргу Одеської митниці на рішення Київського окружного адміністративного суду від 31 травня 2022 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КВОЛІТІ ФІШ» до Одеської митниці Держмитслужби про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИЛА:
Ухвалою суду від 19 серпня 2022 року апеляційну скаргу Одеської митниці на рішення Київського окружного адміністративного суду від 31 травня 2022 року у справі за адміністративним позовом ТОВ «КВОЛІТІ ФІШ» до Одеської митниці Держмитслужби про визнання протиправним та скасування рішення було залишено без руху у зв`язку з тим, що вона оформлена без дотримання вимог ст. 296 КАС України. Скаржнику надано строк для усунення недоліків - 10 днів з дня отримання копії ухвали.
Недоліки апеляційної скарги полягали у тому, що Одеська митниця не надало документ про сплату судового збору в розмірі 3405 грн 00 коп.
До суду 02 вересня 2022 року надійшло клопотання про відстрочення сплати судового збору. Вказане клопотання обґрунтоване тим, що контролюючий орган позбавлений можливості сплатити судовий збір у зв`язку з відсутністю фінансування видатків за рахунком КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» в умовах воєнного стану.
Перевіривши обставини, на які посилається Одеська митниця, колегія суддів прийшла до висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання про відстрочення сплати судового збору, з таких підстав.
Положеннями ч. 1 ст. 122 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачено, що в умовах правого режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України.
В якості процесуальної підстави для відстрочення сплати судового збору скаржник посилається на ст. 133 КАС України та ст. 8 Закону України «Про судовий збір».
Згідно з ч. 1 ст. 133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Положеннями ч. 2 ст. 132 КАС України передбачено, що розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом. Спеціальним законом, який визначає правові засади справляння судового збору, є Закон України «Про судовий збір».
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 8 вказаного Закону суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі, зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати за умов якщо:
1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або
2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або
3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Колегія суддів враховує, що Закон України «Про судовий збір» є універсальним та встановлює правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати судового збору для усіх без виключення видів судочинства.
У свою чергу положення ч. 2 ст. 132 КАС України передбачають можливість встановлення окремим законом особливостей звільнення від сплати судового збору. Натомість питання відстрочення сплати судового збору в справах адміністративного судочинства регулюються виключено положеннями ст. 133 КАС України.
Такі висновки узгоджуються з правовою позицією Великої Палати Верховного Суду, що викладена у постанові від 14 січня 2021 року у справі № 0940/2276/18.
За таких обставин посилання скаржника на ст. 8 Закону України «Про судовий збір» на процесуальну підставу для відстрочення сплати судового збору є необґрунтованими. При вирішенні цього питання колегія суддів керується правилами, що визначені у ст. 133 КАС України, згідно з якими умовою, що створює підстави для відстрочення сплати судового збору для сторонами, є її майновий стан.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.
Зазначені норми права у своїй сукупності вказують на те, що Одеська митниця, звертаючись до суду з клопотанням про відстрочення сплати судового збору, зобов`язана довести наявність перешкод для виконання вимог ухвали про залишення апеляційної скарги без руху в установлений судом строк.
За правилами ст. 2 Закону України «Про джерела фінансування органів державної влади» органи державної влади здійснюють свою діяльність виключно за рахунок бюджетного фінансування (крім випадків, визначених цим Законом) в межах, передбачених Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік.
Відповідно до п. 2.6 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, що затверджена наказом Міністерства фінансів України від 12 березня 2012 року № 333 (далі - Інструкція) за кодом 2800 «Інші поточні видатки» здійснюються видатки, які не пов`язані з придбанням товарів та послуг установами, у тому числі для судових витрат.
Разом з тим у матеріалах справи відсутні докази (виписка по рахунку КЕКВ 2800 тощо), які б вказували на те, що на час звернення до суду із відповідним клопотанням асигнування із державного бюджету на інші поточні видатки для Одеської митниці відсутні.
Вирішуючи клопотання про відстрочення сплати судового збору, колегія суддів також враховує, що Одеська митниця не надала доказів звернення до органів Казначейства із платіжним дорученням про сплату судового збору в цій справі, у проведенні якого було б відмовлено з підстав відсутності коштів.
Отже, клопотання Одеської митниці про відстрочення сплати судового збору є необґрунтованим та не підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 2 ст. 298 КАС України до апеляційної скарги, що оформлена не відповідно до вимог, встановлених ст. 296 зазначеного Кодексу, застосовуються правила ст. 169 КАС України, згідно яких така апеляційна скарга підлягає поверненню скаржнику.
Згідно з ч. 5 ст. 298 КАС України питання про повернення апеляційної скарги суд апеляційної інстанції вирішує протягом п`яти днів з дня надходження апеляційної скарги або з дня закінчення строку на усунення недоліків.
Копію ухвали суду від 19 серпня 2022 року було доставлено до Електронного кабінету скаржника 22 серпня 2022 року о 21:23 год, тому строк усунення недоліків апеляційної скарги сплинув 02 вересня 2022 року.
Разом з тим станом на 12 вересня 2022 року скаржник не виконав вимоги ухвали суду від 19 серпня 2022 року, а саме - не сплатив судовий збір. У зв`язку з цим колегія суддів вважає необхідним повернути апеляційну скаргу скаржнику.
Керуючись ст.ст. 169, 296, 298, 325, 328 КАС України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
У задоволенні клопотання Одеської митниці про відстрочення сплати судового збору - відмовити.
Апеляційну скаргу Одеської митниці на рішення Київського окружного адміністративного суду від 31 травня 2022 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КВОЛІТІ ФІШ» до Одеської митниці Держмитслужби про визнання протиправним та скасування рішення - повернути скаржнику.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя-доповідач А.М. Горяйнов
Судді В.В. Файдюк
С.Б. Шелест
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2022 |
Оприлюднено | 14.09.2022 |
Номер документу | 106189584 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні