Рішення
від 11.09.2022 по справі 420/9243/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/9243/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 вересня 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді ТанцюриК.О., розглянувши у порядку письмового провадження у м.Одесі справу за адміністративним позовом Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області до Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації про стягнення заборгованості ,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області до Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації про стягнення заборгованості у розмірі 54 113, 67 грн.

Ухвалою суду від 20.07.2022р. відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Головним управлінням проведено перевірку відповідача щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері загальнообов`язкового державного пенсійного страхування за результатами якої складено акт від 26.05.2017 р. №146. Вищезазначеною перевіркою встановлено порушення п.п. 1 п. 8 розділу XV Закону України „Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в редакції, що діяла на дату нарахування виплат та п, 5 ст. 4 Закону України «Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування» в редакції, що діяла на дату нарахування виплат. Позивач вказав, що у зв`язку з цим, на підставі п. 4 ч. 9 ст. 106 Закону №1058 винесено рішення від 29.06.2017р. № 4 про застосування до відповідача фінансових санкцій у розмірі 74945,92 грн. Відповідач вказав, що ним було складено вимогу про сплату боргу від 28.08.2018р. № Ю- 128-у на суму 54 113,67 грн. (з урахуванням часткового погашення боргу за результатами врахування переплати) та у зв`язку з тим, що в передбачений законодавством України строк відповідачем борг не сплачено, то дану вимогу передано на примусове виконання до Першого Приморського відділу державної виконавчої служби у місті Одесі Південного міжрегіонального управління Міністерств юстиції (м. Одеса). Позивач вказав, що постановою державної виконавчої служби від 22.10.2018 р. відкрито виконавче провадження №57477108, однак вимога про сплату боргу від 28.08.2018р. № Ю-128-у і досі не виконана.

01.09.2022р. до суду від Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації надійшов відзив на позовну заяву у якому відповідач вказав, що не погоджується із позовними вимогами фонду та просить суд відмовити у задоволенні позову. Так, Департамент є правонаступником Департаменту агропромислового розвитку Одеської обласної державної адміністрації, приєднаного до Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації відповідно до розпорядження голови Одеської обласної державної адміністрації від 19 серпня 2015 року №502/А-2015 «Про заходи щодо упорядкування структури Одеської обласної державної адміністрації». Відповідач вказав, що Департаменту не зрозуміло, чому Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області розпочало проведення позапланової перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері загальнообов`язкового державного пенсійного страхування лише 15 травня 2017 року, тобто майже після двох років після прийняття рішення щодо припинення департаменту агропромислового розвитку Одеської обласної державної адміністрації. Відповідач зазначив, що Головним управлінням Пенсійного фонду України в Одеській області за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері загальнообов`язкового державного пенсійного страхування 26.05.2017 р. складено акт №146, перевірка проводилась за участі представників головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області та голови комісії з припинення Гапона Леоніда Михайловича. Поряд з цим, Департаменту не зрозуміло, чому до проведення перевірки не було залучено представника Департаменту, оскільки на той час, згідно розпорядчих документів Департамент екології та природних ресурсів вже був правонаступником Департаменту агропромислового розвитку. Також, як вказав відповідач, є незрозумілим, чому акт проведення позапланової перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері загальнообов`язкового державного пенсійного страхування від 26.05.2017 №146р., припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері загальнообов`язкового державного пенсійного страхування щодо достовірності відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування від 02.06.2017р. №78 та рішення про застосування фінансових санкцій за донарахування органом Пенсійного фонду України або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків від 29.06.2017 №4 були складені на Департамент агропромислового розвитку Одеської обласної державної адміністрації, а вимога про сплату боргу від 28.08.2018р. №128-у вже складена на Департамент екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації. Департамент вважає, що представниками Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області (на момент перевірки Центральне об`єднане управління ПФУ в м. Одесі) необхідно було залучити представника Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації для проведення повної та всебічної перевірки. Відповідач вказав, що з картки особового рахунку страхувальника юридичної особи або фізичної особи, яка має найманих працівників (32%, 4%, 42%) Розділ І, Назва платника «Департамент екології та п» в якому також період розрахунку з 01.01.2011р. по 19.05.2022р., не зрозуміло, чому період розрахунку охоплює саме ці дати, оскільки позовна заява подана 05.07.2022р., документ ніким не підписаний, та не вбачається можливим зрозуміти, що саме передбачається цим документом, він містить лише печатку «Копія з оригіналом згідно 19.05.2022р.» та печатку «Фінансово-економічне управління відділ забезпечення наповнення бюджету №1». Також, відповідач вказав, що з акту звірки №13 не можливо встановити за що нарахована заборгованість у розмірі 54 113,67 грн. Крім того, відповідач наголосив, що у нього відсутня заборгованість перед Пенсійним фондом.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

Департамент екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації є правонаступником Департаменту агропромислового розвитку Одеської обласної державної адміністрації, приєднаного до Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації відповідно до розпорядження голови Одеської обласної державної адміністрації від 19 серпня 2015 року №502/А-2015 «Про заходи щодо упорядкування структури Одеської обласної державної адміністрації».

У період з 15.05.2017р. по 26.05.2017р. Головним управлінням Пенсійного фонду України в Одеській області, за участю голови комісії з припинення ГапонЛ.М., проведено позапланову перевірку щодо додержання суб`єктом господарювання, Департаментом агропромислового розвитку Одеської обласної державної адміністрації, вимог законодавства у сфері загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, за результатами якої складено акт перевірки №146 від 26.05.2017р.(а.с.27-49)

Рішенням Центрального об`єднаного управління ПФУ в м.Одесі №4 від 29 червня 2017 року, на підставі п.4 ч.9 ст.106 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», застосовано до Департаменту агропромислового розвитку Одеської обласної державної адміністрації штрафні санкції у розмірі 74 945,92 грн.(а.с.60).

Центральним об`єднаним управлінням ПФУ в м.Одесі складено вимогу про сплату боргу №Ю -128-у від 28.08.2018р., згідно якого фонд вимагає від Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації сплатити недоїмку зі страхових внесків, фінансових внесків та пені на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування у розмірі 54113,67 грн.(а.с.62).

Як зазначено позивачем та не спростовано відповідачем, вимогою Центрального об`єднаного управління ПФУ в м.Одесі №Ю -128-у від 28.08.2018р. визначено борг у розмірі 54113,67 грн., у зв`язку з частковим погашенням заборованості за результатами врахування переплати.

Поряд з цим, згідно акту звірки №13 від 05.12.2018р., укладеного між Головним управлінням Пенсійного фонду України в Одеській області та Департаментом екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації, за відповідачем рахується заборгованість у розмірі 54 113,67 грн.(а.с.68).

Відповідно до п.п. 1 п.8 розділу XV Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 9 липня 2003 року№ 1058-IV (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) до набрання чинності законом про спрямування частини страхових внесків до Накопичувального фонду (крім підпункту 5, який діє протягом строку, визначеного Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо оподаткування сільськогосподарських підприємств та підтримки соціальних стандартів їх працівників" від 24 червня 2004 року): платники збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, визначені пунктами 6-10 статті 1 Закону України "Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування", сплачують збір на обов`язкове державне пенсійне страхування в порядку та розмірах, визначених зазначеним Законом.

Частиною 13 ст. 106 «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» визначено, що про нарахування пені та накладення штрафів, передбачених частинами дев`ятою і десятою цієї статті, посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій. Суми пені та штрафів, передбачених частинами дев`ятою і десятою цієї статті, підлягають сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов`язковим письмовим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення. Оскарження рішення виконавчого органу Пенсійного фонду про нарахування пені та накладання штрафів зупиняє строки їх сплати до винесення вищим органом Пенсійного фонду або судом рішення у справі. Строки сплати фінансових санкцій також призупиняються до винесення судом рішення в разі оскарження страхувальником вимоги про сплату недоїмки, якщо накладення фінансових санкцій пов`язано з її виникненням або несвоєчасною сплатою.

Відповідно до ст.14 ст. 106 «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» рішення органу Пенсійного фонду про нарахування пені або накладення штрафу, передбачених частинами дев`ятою і десятою цієї статті, є виконавчим документом. У разі якщо страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, отримали рішення про нарахування пені та накладення штрафу, передбачених частинами дев`ятою і десятою цієї статті, і не сплатили зазначені в них суми фінансових санкцій протягом десяти робочих днів, а також не оскаржили це рішення чи не повідомили у цей строк відповідний виконавчий орган Пенсійного фонду про його оскарження, воно передається для виконання державній виконавчій службі та страхувальнику. Суми пені та фінансових санкцій, застосованих за порушення порядку та строків обчислення, нарахування та сплати страхових внесків стягуються в тому ж порядку, що й недоїмка із сплати страхових внесків. Суми пені та штрафів можуть бути включені до вимоги про сплату недоїмки, якщо застосування цих фінансових санкцій пов`язано з виникненням та сплатою недоїмки.

Поряд з цим, ч. 15 ст. 106 «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» встановлено, що строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Судом встановлено, що рішенням Центрального об`єднаного управління ПФУ в м.Одесі №4 від 29 червня 2017 року, на підставі п.4 ч.9 ст.106 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» застосовано до Департаменту агропромислового розвитку Одеської обласної державної адміністрації штрафні санкції у розмірі 74 945,92 грн.(а.с.60).

Зазначене рішення Центрального об`єднаного управління ПФУ в м.Одесі №4 від 29 червня 2017 року не оскаржувалось, докази іншого до суду надано не було.

При цьому, як встановлено судом та не заперечувалось відповідачем, Департамент екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації є правонаступником Департаменту агропромислового розвитку Одеської обласної державної адміністрації, приєднаного до Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації відповідно до розпорядження голови Одеської обласної державної адміністрації від 19 серпня 2015 року №502/А-2015 «Про заходи щодо упорядкування структури Одеської обласної державної адміністрації».

Доказів оплати чи відсутності даної заборгованості по штрафним санкціям на дату розгляду справи відповідачем суду не надано. При цьому, сумніви відповідача щодо порядку проведення перевірки, періоду за які нараховані вказані штрафні санкції не спростовують визначену рішенням суб`єкта владних повноважень суму штрафних санкцій, нарахованих на підставі п.4 ч.9 ст.106 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», яке не оскаржувалось, доказів іншого до суду надано не було.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області задовольнити.

Стягнути з Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 38721915, м. Одеса, вул. Канатна, 83) заборгованість перед Головним управлінням Пенсійного фонду України в Одеській області (код ЄДРПОУ 20987385, м.Одеса, вул. Канатна, 83) на рахунок в Одеському обласному управлінні АТ «Державний ощадний банк України» м.Одеса, МФО 328845, р/р НОМЕР_1 в сумі 54 113,67 грн. (п`ятдесят чотири тисячі сто тринадцять гривень шістдесят сім копійок).

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.О. Танцюра

Дата ухвалення рішення11.09.2022
Оприлюднено15.09.2022
Номер документу106207886
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення заборгованості

Судовий реєстр по справі —420/9243/22

Постанова від 07.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 17.10.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Рішення від 11.09.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 20.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 05.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні