Справа № 947/5562/21
Провадження № 1-кс/947/8637/22
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13.09.2022 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в м. Одесі клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджено прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 про арешт майна в рамках кримінального провадження № 4202016000000028 від 13.01.2020 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. ч. 3, 4, 5 ст. 191, ч. ч. 2, 3 ст. 209, ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 366 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з клопотання про арешт майна, слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42020160000000028 від 13.01.2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. ч. 3, 4, 5 ст. 191, ч. ч. 2, 3 ст. 209, ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 366 КК України, за фактом заволодіння посадовими особами виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради у змові із посадовими особами юридичних осіб генпідрядної та субпідрядних організацій держаних грошових коштів, виділених під час реалізації міжнародного грантового проекту «Чиста ріка».
Нагляд за додержанням законів під час здійснення досудового розслідування у формі процесуального керівництва здійснюється Одеською обласною прокуратурою.
Так під час здійснення досудового розслідування встановлено, що 15.01.2020 року між Виконавчим комітетом Ізмаїльської міської ради в особі Ізмаїльського міського голови ОСОБА_5 та директора ПБК «Кингс» ОСОБА_6 укладений договір №1 предметом якого є «ДК 021:2015: 45200000-9 Роботи, пов`язані з об`єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об`єктів цивільного будівництва Реконструкція каналізаційних мереж з влаштуванням резервного трубопроводу у південній та південно-східній частинах м. Ізмаїл Одеської області (в рамках проекту ЄС «Чиста ріка» Спільної операційної програми «Румунія-Україна 2014-2020»). Ціна цього договору становить 80 165 904 грн.
На думку органу досудового розслідування ОСОБА_6 та посадові особи Ізмаїльської міської ради, з метою привласнення державних грошових коштів вирішили здійснити заміну матеріалів, які були зазначені у тендерній документації замовника, та поставити значно нижчі за ціною та іншими фізико-хімічними властивостями матеріали, які не передбачені в Робочому проекті до зазначеного будівництва, а також під час проведення робіт здійснили суттєве завищення їх вартості шляхом внесення завідомо неправдивих відомостей у акти виконаних робіт форми КБ-2В та довідки про вартість виконаних робіт форми КБ-3.
На теперішній час у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 366 КК України обґрунтовано підозрюються ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , а також ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , яким повідомлено про підозру у вчиненні ряду кримінальних правопорушень.
Також на думку сторони обвинувачення для реалізації своїх злочинних намірів, розпорядники коштів, в рамках проекту «Чиста ріка» за погодженням із рядом посадовців Ізмаїльської міської ради провели закупівлі за кодом КВЕД - Управлінські послуги з ТОВ «Ресурс Консалтинг Партнер» на суму 8 156000 грн., за яким у порушення вимог законодавства України вартість послуг визначена не за фактично надані послуги з понесеними витратами на оплату праці, податки та рентабельність, а визначена щомісячно рівними частинами згідно графіку виконання послуг та містить суттєву невідповідність за метою укладання договору. Крім того, фактично роботи з надання управлінських послуг не надавались, звіти про виконану роботу містили формальний характер, а виділені кошти, привласнювались членами організованої групи та іншими посадовцями Ізмаїльської міської ради та юридичних осіб.
З метою встановлення всіх обставин вчинених кримінальних правопорушень, 31.08.2022 року в період часу з 09:45 год. по 13:57 год., на підставі ухвали слідчого судді Київського районного суду м. Одеси, було проведено обшук адресою: АДРЕСА_1 в приміщеннях комунальної установи «Ізмаїльське бюро сприяння інвестиціям» (код 32580348) в ході якого було виявлено та вилучено майно, перелік якого зазначено у клопотанні.
За результатами проведення огляду вилучених предметів та документів встановлено, що вони мають істотне значення для проведення повного, всебічного та неупередженого досудового розслідування, та містять відомості, які мають доказове значення, у зв`язку з чим, слідчим 01.09.2022 року винесено постанову про визнання їх в якості речових доказів та долучення до матеріалів вказаного кримінального провадження, у зв`язку з чим, з метою проведення повного, всебічного та неупередженого досудового розслідування виникла необхідність у накладенні арешту на вилучені речі та документи з метою збереження речових доказів в рамках кримінального провадження.
Прокурор у судове засідання не з`явився, проте подав до суду заяву про розгляд клопотання про арешт майна за його відсутності, в якій він зазначив, що клопотання підтримує в повному обсязі та просить задовольнити.
Представник власника майна в судове засідання не з`явився, хоча повідомлявся про дату, час та місце розгляду клопотання належним чином.
Фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів не здійснювалося, на підставі ч. 4 ст. 107 КПК України.
Дослідивши поданеклопотання та долучені в його обґрунтування матеріали, слідчий суддя приходить до наступних висновків.
Згідно з ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи.
У відповідності до ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Згідно ч. 3 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним устатті 98цього Кодексу.
Частиною 1статті 98КПК Українивизначено,що речовимидоказами єматеріальні об`єкти,які булизнаряддям вчиненнякримінального правопорушення,зберегли насобі йогосліди абомістять іншівідомості,які можутьбути використаніяк доказфакту чиобставин,що встановлюютьсяпід часкримінального провадження,в томучислі предмети,що булиоб`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправних шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Слідчим суддею встановлено, що органом досудового розслідування на теперішній час обґрунтовано здійснюється досудове розслідування в рамках кримінального провадження № 4202016000000028 від 13.01.2020 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. ч. 3, 4, 5 ст.191, ч. ч. 2, 3 ст. 209, ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 366 КК України, що підтверджується долученими до даного клопотання матеріалами в сукупності.
31.08.2022 року в період часу з 09:45 год. по 13:57 год., на підставі ухвали слідчого судді Київського районного суду м. Одеси, було проведено обшук за адресою: АДРЕСА_1 в приміщеннях комунальної установи «Ізмаїльське бюро сприяння інвестиціям» (код 32580348) в ході якого було виявлено та вилучено майно, перелік якого зазначено у клопотанні.
Вилучені речі та документи відповідають критеріям ч. 1 ст. 98 КПК України, оскільки відповідно до огляду вилучених предметів та документів стороною обвинувачення встановлено, що вони мають істотне значення для проведення повного, всебічного та неупередженого досудового розслідування, та містять відомості, які мають доказове значення, у зв`язку з чим, слідчим 01.09.2022 року винесено постанову про визнання їх в якості речових доказів та долучення до матеріалів вказаного кримінального провадження.
У зв`язку з викладеним, слідчий суддя приходить до переконання про наявність правових підстав для застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна, оскільки існує необхідність в забезпечені збереження речових доказів та з метою проведення необхідних слідчих дій та експертних досліджень з документами.
Відповідно до практики Європейського суду, для того, щоб втручання в право власності вважалося допустимим, воно повинно служити не лише законній меті в інтересах суспільства, а повинна бути розумна співмірність між використовуваними інструментами і тією метою, на котру спрямований будь-який захід, що позбавляє особу власності. Розумна рівновага має зберігатися між загальними інтересами суспільства та вимогами дотримання основних прав особи (рішення у справі "АГОСІ" проти Сполученого Королівства" (AGOSI v. theUnitedKingdom від 24 жовтня 1986 року, серія А, № 108, п. 52). Іншими словами, заходи щодо обмеження права власності мають бути пропорційними щодо мети їх застосування.
Слідчим суддею встановлено, що за обставинами даного кримінального провадження втручання у право власності зацікавлених осіб пов`язано із здійсненням кримінального провадження, необхідністю забезпечити збереження речових доказів, а отже, обмеження не є свавільним та відповідає вимогам законності. При цьому дотримано справедливий баланс між вимогами загального суспільного інтересу (у вигляді досягнення завдань кримінального провадження) та вимогами захисту права власності окремих осіб, адже досягнення мети збереження речового доказу неможливо досягти в інший спосіб, ніж арешт майна.
Враховуючи наявність правових підстав для накладення арешту на вилучене майно, оскільки існує необхідність в забезпеченні його збереження, а також з метою забезпечення повного, всебічного розслідування кримінального провадження, зокрема, для проведення ряду експертних досліджень та слідчих дій, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання сторони обвинувачення підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 98, 170-173 КПК України, слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджено прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 про арешт майна в рамках кримінального провадження № 4202016000000028 від 13.01.2020 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. ч. 3, 4, 5 ст.191, ч. ч. 2, 3 ст. 209, ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 366 КК України задовольнити.
Накласти арешт із забороною відчуження, розпорядження та користування на вилучене 31.08.2022 року майно в ході проведення обшуку за адресою: АДРЕСА_1 в приміщеннях комунальної установи «Ізмаїльське бюро сприяння інвестиціям» (код 32580348), а саме на:
1. папку зеленого кольору в якій містяться наступні документи:
- роздруківка моніторингових звітів на англійській мові на 197 арк.;
- звіт про виконання послуг за договором про закупівлю послуг за бюджетні кошти №232 від 15.11.2019 XXIX етап (квітень 2022 року) з додатками на 12 арк.;
- звіт про виконання послуг за договором про закупівлю послуг за бюджетні кошти №232 від 15.11.2019 XXVIII етап (березень 2022 року) з додатками на 20 арк.;
- звіт про виконання послуг за договором про закупівлю послуг за бюджетні кошти №232 від 15.11.2019 XXVIIетап (лютий 2022 року) з додатками на 24 арк.;
- звіт про виконання послуг за договором про закупівлю послуг за бюджетні кошти №232 від 15.11.2019 XXXетап (травень 2022 року) з додатками на 12 арк.;
- протокол засідання робочої групи щодо реалізації інфраструктурного компоненту великомасштабного проекту «Чиста ріка» від 12.07.2021 року на 2 арк.;
2. папку салатового кольору в якій містяться наступні документи:
- реєстраційні картки проекту на 11 арк.;
- план закупівлі на 1 арк.;
- переписка з органами виконавчої влади, ТОВ «Ресурс Консалтинг Партнер», розпорядження, запрошення, звіти, рішення та інші документи щодо реалізації інфраструктурного компоненту великомасштабного проекту «Чиста ріка» на 218 арк.:
- експертні звіти на 37 арк.:
3. папку фіолетового кольору в якій містяться наступні документи:
- протоколи засідання робочої групи, переписка з органами виконавчої влади, ТОВ «Ресурс Консалтинг Партнер», розпорядження, запрошення, звіти, рішення та інші документи щодо реалізації інфраструктурного компоненту великомасштабного проекту «Чиста ріка» на 421 арк.;
4. папку синього кольору в якій містяться наступні документи:
- виписки по рахунку Виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради, платіжні доручення, додаткові угоди до договору №232 від 25.11.2019, договір № 89 від 16.04.2020 з додатками,договір № 70 від 14.06.2021 з додатками, договір № 56 від 18.05.2021 з додатками, договір № 28 від 21.02.2022 з додатками, договір № 67 від 27.06.2022 з додатками, договір № 92 від 16.04.2020 з додатками, договір № 94 від 27.04.2020 з додатками та інші документи щодо реалізації інфраструктурного компоненту великомасштабного проекту «Чиста ріка» на 418 арк.;
5. папку жовтого кольору в якій містяться наступні документи:
- виписки по рахунку Виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради, платіжні доручення, договори з додатками, переписка з органами виконавчої влади та інші документи щодо реалізації інфраструктурного компоненту великомасштабного проекту «Чиста ріка`на 319 арк.;
6. папку чорного кольору в якій містяться наступні документи:
- звіт про виконання послуг за договором про закупівлю послуг за бюджетні кошти №232 від 15.11.2019 XXXетап (травень 2022 року) з додатками на 12 арк.;
- роздруківка моніторингових звітів на англійській мові на 361 арк.;
- звіт про виконання послуг за договором про закупівлю послуг за бюджетні кошти №232 від 15.11.2019 XXIXетап (квітень 2022 року) з додатками на 12 арк.;
- звіт про виконання послуг за договором про закупівлю послуг за бюджетні кошти №232 від 15.11.2019 XXVIIIетап (березень 2022 року) з додатками на 20 арк.;
- реєстраційні картки проекту з додатками на71 арк.;
- звіт про виконання послуг за договором про закупівлю послуг за бюджетні кошти №232 від 15.11.2019 XXVIIетап (лютий 2022 року) з додатками на 24 арк.;
- звіт про виконання послуг за договором про закупівлю послуг за бюджетні кошти №232 від 15.11.2019 XXVIетап (січень 2022 року) з додатками на 32 арк.;
- звіт про виконання послуг за договором про закупівлю послуг за бюджетні кошти №232 від 15.11.2019 XXVетап (грудень 2021 року) з додатками на 10 арк.;
7. папку зеленого кольору в якій містяться наступні документи:
- переписка з органами виконавчої влади, ТОВ «Ресурс Консалтинг Партнер», розпорядження, запрошення, звіти, рішення та інші документи щодо реалізації інфраструктурного компоненту великомасштабного проекту «Чиста ріка» на 93 арк.;
8. папку червоного кольору в якій містяться наступні документи:
- роздруківка моніторингових звітів на англійській мові на 419 арк.;
9. папку червоного кольору в якій містяться наступні документи:
- інформаційна довідка, договір №232 від 25.11.2019 з додатка, переписка з ТОВ «Ресурс Консалтинг Партнер», грантовий контракт на 360 арк.;
10. папка помаранчевого кольору в якій містяться наступні документи:
- наказ № 153 від 11.03.2021 з додатками та роздруківка моніторингових звітів на англійській мові на 642 арк.;
11. папка чорного кольору в якій містяться наступні документи:
- Виписки по рахунку Виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради, платіжні доручення, договори з додатками, переписка з органами виконавчої влади та інші документи щодо реалізації інфраструктурного компоненту великомасштабного проекту «Чиста ріка`на 528 арк.;
12. папку червоного кольору в якій містяться наступні документи:
- роздруківка моніторингових звітів на англійській мові на 449 арк.;
13. папку синього кольору в якій містяться наступні документи:
- фактичні витрати дизельного палива, акти списання запасів, виписки по рахунку Виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради, платіжні доручення, договори з додатками, та інші документи щодо реалізації інфраструктурного компоненту великомасштабного проекту «Чиста ріка» на 69 арк.;
14. папку сірого кольору в якій містяться наступні документи:
- додаткова угода до договору №19 від 27.01.2020, переписка з ТОВ «Ресурс Консалтинг Партнер»,виписки по рахунку Виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради, платіжні доручення та інші документи щодо реалізації інфраструктурного компоненту великомасштабного проекту «Чиста ріка» на 205 арк.;
15. папку рожевого кольору в якій містяться наступні документи:
- звіт про виконання послуг за договором про закупівлю послуг за бюджетні кошти №232 від 15.11.2019 XXІV етап (листопад 2021 року) з додатками на 25 арк.;
- звіт про виконання послуг за договором про закупівлю послуг за бюджетні кошти №232 від 15.11.2019 XXІІІ етап (жовтень 2021 року) з додатками на 18 арк.;
- звіт про виконання послуг за договором про закупівлю послуг за бюджетні кошти №232 від 15.11.2019 XXІІ етап (вересень 2021 року) з додатками на 44 арк.;
- роздруківка моніторингових звітів на англійській мові на 435 арк.;
16. Папка сірого кольору в якій містяться наступні документи:
- Звіти про виконання послуг за договором про закупівлю послуг за бюджетні кошти №232 від 15.11.2019 та роздруківка моніторингових звітів на англійській мові на 505 арк.;
17. папку бірюзового кольору в якій містяться наступні документи:
- виписки по рахунку Виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради, фактичні витрати дизельного палива, акти списання запасів, платіжні доручення, договори з додатками та інші документи щодо реалізації інфраструктурного компоненту великомасштабного проекту «Чиста ріка» на 382 арк.;
18. папку салатового кольору в якій містяться наступні документи:
- роздруківка моніторингових звітів на англійській мові, запрошення, програми та інші документи щодо реалізації інфраструктурного компоненту великомасштабного проекту «Чиста ріка» на 418 арк.;
19. папку червоного кольору в якій містяться наступні документи:
- програми тренінгу у галузі втручання у техногенні катастрофи в рамках проекту, запрошення, відповіді попереднього оцінювання,сертифікати, результати тренінгів, оцінки заходів, звіти за результатами тренінгу та інші документи щодо реалізації інфраструктурного компоненту великомасштабного проекту «Чиста ріка» на 320 арк.;
20. папку фіолетового кольору в якій містяться наступні документи:
- програми робочих семінарів з додатками на 708 арк.;
21. техніко-економічне обґрунтування Том №1 Пояснювальна записка на 103 арк.;
22. техніко-економічне обґрунтування Том №2 оцінка впливу на навколишнє середовище на 83арк.;
23. зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва, пояснювальна записка, локальний кошторис на будівельні роботи щодо реалізації інфраструктурного компоненту великомасштабного проекту «Чиста ріка» на 292 арк.;
24. видаткову накладну №РН-0000023 на 2 арк.;
25. рахунок-фактуру №СФ-0000367 на 1 арк.;
26. акт №SН-0000388 на 1 арк.;
27. акт №SН-0000286 на 1 арк.;
28. звіт про відвідування на місці на 20 арк.;
29. фінансовий звіт на 7 арк.;
30. штатний розпис КУ «Ізмаїльське бюро сприяння інвестиціям» на 1 арк.;
31. флеш накопичувач білого кольору з надписом Romania-Ukraine;
32. план робіт в рамках проекту «Чиста ріка» на травень 2021 року на 1 арк.;
33. список учасників 08.02.2022 на 4 арк.;
34. звіт про виконання послуг за договором про закупівлю послуг за бюджетні кошти №232 від 15.11.2019 XXXІ етап (червень 2022 року) з додатками
на 22 арк.;
35. печатку ТОВ «РЕСУРС КОНСАЛТИНГ ПАРТНЕР» 38686389 1 шт.;
36. відтиски печатки ТОВ «БІО-КОНСАЛТІНГ» 41223908 1 арк.;
37. відтиски печатки КУ «ІЗМАЇЛЬСЬКИЙ ФОНД ПІДТРИМКИ ПІДПРИЄМСТВА» 26016955 1 арк.;
38. відтиски печатки «Фонд підтримки підприємства м. Ізмаїл» 26016955 1 арк.;
39. відтиски печатки КУ «ІЗМАЇЛЬСЬКЕ БЮРО СПРИЯННЯ ІНВЕСТИЦІЯМ» 32580348 1 арк.;
40. відтиски печатки КУ «ІЗМАЇЛЬСЬКЕ БЮРО СПРИЯННЯ ІНВЕСТИЦІЯМ» 32580348 1 арк.;
41. відтиски печатки КУ «ІЗМАЇЛЬСЬКЕ БЮРО СПРИЯННЯ ІНВЕСТИЦІЯМ» 32580348 1 арк.;
42. відтиски печатки КУ «ІЗМАЇЛЬСЬКЕ БЮРО СПРИЯННЯ ІНВЕСТИЦІЯМ» 32580348 1 арк.;
43. відтиски печатки ГО «АСОЦІАЦІЯ РУМУН МІСТА ІЗМАЇЛ «ГАВРІЇЛ МУЗІЧЕСКУ» 41865509 1 арк.;
44. відтиски печатки МГО «НОВЕ ПОКОЛІННЯ ЄВРОПИ» 33268090
1 арк.;
45. диск DVD-RFastDESKTOPР756А6И 2 шт.
46. жорсткий диск MAXSTOR s/n 6RA3D2PL 1 шт.
Виконання ухвали покласти на старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 .
Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти діб з дня її отримання до Одеського апеляційного суду.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2022 |
Оприлюднено | 14.05.2024 |
Номер документу | 106256381 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Касаційний кримінальний суд Верховного Суду
Яновська Олександра Григорівна
Кримінальне
Касаційний кримінальний суд Верховного Суду
Яновська Олександра Григорівна
Кримінальне
Касаційний кримінальний суд Верховного Суду
Яновська Олександра Григорівна
Кримінальне
Касаційний кримінальний суд Верховного Суду
Яновська Олександра Григорівна
Кримінальне
Касаційний кримінальний суд Верховного Суду
Яновська Олександра Григорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні