Ухвала
від 30.08.2022 по справі 907/975/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД Закарпатської області

Адреса: 88000, м. Ужгород, вул. Коцюбинського, 2а

e-mail: inbox@zk.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://zk.arbitr.gov.ua


УХвала

"31" серпня 2022 р. м. Ужгород Справа № 907/975/21

Суддя Господарського суду Закарпатської області Пригара Л.І.,

при секретарі судового засідання Райніш М.І.,

розглянувши клопотання представника Закарпатської митниці Держмитслужби, м. Ужгород Закарпатської області б/н від 30.08.2022 року (вх. № 02.3.1-02/4427/22 від 31.08.2022 року) про заміну правонаступником позивача у справі № 907/975/21 за позовом Закарпатської митниці Держмитслужби, м. Ужгород Закарпатської області до Львівської регіональної служби державного ветеринарно санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті, м. Львів про стягнення дебіторської заборгованості на загальну суму 7 936 грн. 93 коп., в тому числі 7 385 грн. 41 коп. комунальних витрат та 551 грн. 52 коп. пені за несвоєчасну сплату комунальних послуг та інших витрат (з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог), з участю представників: від позивача Марканич В.М., представник у порядку самопредставництва, від відповідача не з`явився,

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Господарського суду Закарпатської області (суддя Пригара Л.І.) перебуває справа № 907/975/21 за позовом Закарпатської митниці Держмитслужби, м. Ужгород Закарпатської області до Львівської регіональної служби державного ветеринарно санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті, м. Львів про стягнення дебіторської заборгованості на загальну суму 7 936 грн. 93 коп., в тому числі 7 385 грн. 41 коп. комунальних витрат та 551 грн. 52 коп. пені за несвоєчасну сплату комунальних послуг та інших витрат (з урахуванням заяви про зменшення розміру позовних вимог).

Представник Закарпатської митниці Держмитслужби, м. Ужгород Закарпатської області через канцелярію суду подав клопотання б/н від 30.08.2022 року (вх. № 02.3.1-02/4427/22 від 31.08.2022 року) про заміну сторони позивача у справі № 907/975/21 Закарпатської митниці Держмитслужби на його правонаступника Державну митну службу України в особі її відокремленого підрозділу Закарпатської митниці.

Обґрунтовуючи підстави для процесуального правонаступництва, представник позивача зазначає, що постановою Кабінету Міністрів України Деякі питання територіальних органів Державної митної служби № 895 від 30.09.2020 року реорганізовано територіальні органи Державної митної служби за переліком згідно з додатком (в тому числі і Закарпатську митницю Держмитслужби) шляхом їх приєднання до Державної митної служби. Територіальні органи Державної митної служби, що реорганізуються, відповідно до пункту 2 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною митною службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень і функцій територіальних органів, що реорганізовуються.

Наказом Держмитслужби України від 19.10.2020 року № 460 утворено, зокрема, територіальний орган Закарпатську митницю як відокремлений підрозділ Державної митної служби України.

У свою чергу, на підставі наказу Держмитслужби України від 27.10.2020 року № 480 розпочато реорганізацію територіальних органів Держмитслужби шляхом їх приєднання до Державної митної служби України.

Відповідно до наказу Держмитслужби України від 30.06.2021 року № 472, з 01.07.2021 року митницями, як відокремленими структурними підрозділами Держмитслужби, виконуються функції і повноваження з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи. З наведеного випливає, що з 01.07.2021 року територіальні органи Держмитслужби завершили свою діяльність в частині виконання вищевказаних функцій і повноважень.

Водночас, згідно з Положенням про Закарпатську митницю, затвердженим наказом Держмитслужби від 29.10.2020 року № 489, Закарпатська митниця здійснює державну митну справу в Закарпатській області тобто, в зоні діяльності реорганізованої Закарпатської митниці Держмитслужби.

Відтак, покликаючись на вищенаведені розпорядчі акти, а також на те, що Закарпатська митниця Держмитслужби перебуває у процедурі реорганізації шляхом приєднання до центрального органу виконавчої влади Державної митної служби України, представник позивача стверджує, що наявні підстави для процесуального правонаступництва шляхом заміни позивача у спірних правовідносинах на Державну митну службу України в особі її відокремленого підрозділу Закарпатської митниці.

Із даного приводу суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до статті 52 Господарського процесуального кодексу України, у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Процесуальне правонаступництво є похідним від матеріального та випливає з юридичних фактів правонаступництва (заміни сторони у матеріальному правовідношенні її правонаступником). У зв`язку з цим, для вирішення судом питання про процесуальну заміну сторони у справі необхідна наявність відповідних первинних документів, які підтверджують факт вибуття особи з матеріального правовідношення та перехід її прав та обов`язків до іншої особи правонаступника.

Згідно з частиною 1 статті 104 Цивільного кодексу України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

30.09.2020 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 895 Деякі питання територіальних органів Державної митної служби, пунктом 1 якої передбачено спосіб реорганізації територіальних органів Державної митної служби, зокрема, Закарпатської митниці Держмитслужби, шляхом приєднання до Державної митної служби (створення єдиної юридичної особи).

Відповідно до пункту 2 вказаної постанови, територіальні органи Державної митної служби, що реорганізуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною митною службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень і функцій територіальних органів, що реорганізуються. Таке рішення приймається Державною митною службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної митної служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структури, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.

Наказом Держмитслужби від 19.10.2020 року № 460 Про утворення територіальних органів Державної митної служби України як відокремлених підрозділів утворено Закарпатську митницю як відокремлений підрозділ Державної митної служби України.

Згідно з наказом Державної митної служби України від 30.06.2021 року № 472 Про початок здійснення митницями як відокремленими підрозділами Державної митної служби України покладених на них функцій і повноважень з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи, митницями як відокремленими підрозділами Державної митної служби України з 00 год. 00 хв. 01.07.2021 року розпочато здійснення функцій і повноважень з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи.

В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено відомості про відокремлені підрозділи юридичної особи, а саме щодо Закарпатської митниці (код ЄДРПОУ 43985560).

Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Виходячи з викладеного, Закарпатська митниця як відокремлений підрозділ Державної митної служби України є правонаступником усіх прав і обов`язків, зокрема, Закарпатської митниці Держмитслужби, та як наслідок, до неї перейшли всі права та обов`язки Закарпатської митниці Держмитслужби.

Так, відповідно до пункту 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1074 від 20.10.2011 року (зі змінами і доповненнями), дія якого поширюється на територіальні органи центральних органів виконавчої влади, у разі приєднання права і обов`язки органу виконавчої влади переходять до іншого органу виконавчої влади, до якого здійснюється приєднання.

Згідно з п. 12 Порядку № 1074, орган виконавчої влади, утворений в результаті реорганізації, здійснює повноваження та виконує функції у визначених Кабінетом Міністрів України сферах компетенції з дня набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення здійснення таким органом повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється.

При цьому, суд звертає увагу на те, що відокремлений підрозділ не є юридичною особою, а тому, не має процесуальної дієздатності та не може бути позивачем у справі в розумінні статей 4, 44 Господарського процесуального кодексу України. Позивачем у даному випадку може бути відповідна юридична особа в особі відокремленого підрозділу за наявності в останнього відповідних повноважень.

Відтак, суд на підставі ст. 52 Господарського процесуального кодексу України проводить заміну особи позивача у справі № 907/975/21 Закарпатської митниці Держмитслужби на його правонаступника Державну митну службу України в особі її відокремленого підрозділу Закарпатської митниці.

З наведених підстав, керуючись ст. ст. 52, 234 Господарського процесуального кодексу України,

СУД ПОСТАНОВИВ:

1. Клопотання представника Закарпатської митниці Держмитслужби, м. Ужгород Закарпатської області б/н від 30.08.2022 року (вх. № 02.3.1-02/4427/22 від 31.08.2022 року) про заміну сторони позивача у справі № 907/975/21 правонаступником задоволити.

2. Замінити позивача у справі № 907/975/21 Закарпатську митницю Держмитслужби на його правонаступника Державну митну службу України в особі її відокремленого підрозділу Закарпатської митниці, вул. Собранецька, будинок 20, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000 (код ЄДРЮОФОПтаГФ 43985560).

3. На підставі ст. 235 Господарського процесуального кодексу України ухвала господарського суду, постановлена в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, набирає законної сили з моменту її підписання суддею. Апеляційна скарга на ухвалу суду згідно ст. 256 Господарського процесуального кодексу України подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі розгляду справи (вирішення питання) без участі (неявки) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (ухвали). Ухвала може бути оскаржена до Західного апеляційного господарського суду.

4. Копію ухвали надіслати сторонам спору.

5. Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по даній справі http://court.gov.ua/fair/sud5008/ або http://www.reyestr.court.gov.ua.

Ухвалу складено та підписано 19.09.2022 року.

Суддя Пригара Л.І.

СудГосподарський суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення30.08.2022
Оприлюднено21.09.2022
Номер документу106302790
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань оренди

Судовий реєстр по справі —907/975/21

Судовий наказ від 04.04.2023

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Пригара Л.І.

Рішення від 24.01.2023

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Пригара Л.І.

Ухвала від 15.11.2022

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Пригара Л.І.

Ухвала від 11.10.2022

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Пригара Л.І.

Ухвала від 30.08.2022

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Пригара Л.І.

Ухвала від 30.08.2022

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Пригара Л.І.

Ухвала від 16.08.2022

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Пригара Л.І.

Ухвала від 07.06.2022

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Пригара Л.І.

Ухвала від 16.03.2022

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Пригара Л.І.

Ухвала від 21.02.2022

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Пригара Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні