ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13.09.2022 року м. Дніпро Справа № 912/2798/21
Центральний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Паруснікова Ю.Б. (доповідач),
суддів Білецької Л.М., Верхогляд Т.А.,
секретар судового засідання Саланжій Т.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні, в приміщенні Центрального апеляційного господарського суду, апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Світенергоресурс» на рішення Господарського суду Кіровоградської області від 21.12.2021 (суддя Поліщук Г.Б.; повне рішення складено 30.12.2021) у справі № 912/2798/21
за позовом Керівника Олександрійської окружної прокуратури Кіровоградської області, м. Олександрія, Кіровоградської області
до відповідача-1 - Світловодської міської ради, м. Світловодськ, Кіровоградської області
відповідача-2 - Товариства з обмеженою відповідальністю «Світенергоресурс», м. Кременчук, Полтавської області
про визнання недійсним рішення, договору та зобов`язання повернути земельну ділянку, -
ВСТАНОВИВ:
1. Короткий зміст позовних вимог і рішення суду першої інстанції.
Керівник Олександрійської окружної прокуратури Кіровоградської області звернувся до Господарського суду Кіровоградської області з позовом в інтересах держави до Світловодської міської ради та Товариства з обмеженою відповідальністю «Світенергоресурс», в якому просить визнати недійсним рішення Великоскельовської сільської ради від 21.10.2019 № 201 «Про затвердження проекту землеустрою та надання земельних ділянок в оренду ТОВ «Світенергоресурс», в частині що стосується надання в оренду земельної ділянки з кадастровим номером 352580700:55:000:0003. Також прокурор просить суд визнати недійсним договір оренди зазначеної земельної ділянки, укладений 12.11.2019 Товариством з обмеженою відповідальністю «Світенергоресурс» з Великоскельовською сільською радою Світловодського району Кіровоградської області і зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Світенергоресурс» повернути Світловодській міській раді Кіровоградської області вказану земельну ділянку.
Рішенням Господарського суду Кіровоградської області від 21.12.2021 позов у справі № 912/2798/21 задоволено.
Рішення місцевого господарського суду мотивоване недотриманням вимог чинного законодавства під час прийняття Великоскельовською сільською радою рішення № 201 від 21.10 2019 «Про затвердження проекту землеустрою та надання земельних ділянок в оренду ТОВ «Світенергоресурс» стосовно визначення розміру орендної плати, що є підставою для визнання його недійсним та у зв`язку з чим договір оренди земельної ділянки від 12.11.2019 також підлягає визнанню недійсним.
Порушення вимог чинного законодавства за висновком суду полягає в тому, що в супереч вимог статі 21 Закону України «Про оренду землі», статей 12, 13, 15, Закону України «Про оцінку земель» та статті 289 Податкового кодексу України, при ухваленні оскаржуваного рішення і укладенні спірного договору оренди землі не враховано нормативну грошову оцінку переданої в оренду землі, що є основою для визначення розміру орендної плати за землю.
2. Короткий зміст вимог та узагальнені доводи апеляційної скарги.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Світенергоресурс» звернулося до Центрального апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 21.12.2021 у справі № 912/2798/21 скасувати і ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.
Скаржник посилається на неправильне застосування норм матеріального права, невідповідність викладених у рішенні судом висновків дійсним обставинам справи.
Скаржник зазначає, що оскільки на момент укладення спірного договору оренди від 12.11.2019 нормативна грошова оцінка земель с. Мала Скельова не проведена, розмір орендної плати встановлено у розмірі 5% від нормативної грошової площі ріллі по області, що відповідає вимогам статті 288.1 Податкового кодексу, підпунктом 288.5.1 якого встановлено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області.
Крім того, сторони договору зобов`язались переглянути розмір орендної плати в місячний строк після затвердження нормативної грошової оцінки населеного пункту с. Мала Скельова та укласти відповідну додаткову угоду до договору оренди.
3. Узагальнені доводи та заперечення інших учасників справи.
У відзиві на апеляційну скаргу прокурор заперечив проти її доводів, просив залишити без задоволення, а оскаржуване рішення без змін.
Прокурор вважає, що місцевий господарський суд дійшов правильного висновку, що нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, в той час як нормативна грошова оцінка спірної земельної ділянки для визначення розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності, передану скаржнику в оренду, не проводилась.
Прокурор посилається на лист ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області від 10.11.2021, в якому зазначено, що технічна документація з нормативно грошової оцінки земель села Мала Скельова Великоскельовської сільської ради Світловодського району Кіровоградської області розроблена та затверджена у 2012 році. Технічною документацією визначено, що із загальної площі населеного пункту 35,3238 га, сільськогосподарські угіддя становлять 35,3238 га, тобто 100% площі населеного пункту. Даною технічною документацією не визначено витрати на освоєння та облаштування території населеного пункту та базову вартість одного квадратного метра земель населеного пункту, внаслідок чого неможливо розрахувати нормативну грошову оцінку несільськогосподарських угідь. Для визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки з кадастровим номером 3525280700:55:000:0003 необхідно оновити технічну документацію з нормативно грошової оцінки земель населеного пункту або виготовити технічну документацію з нормативно грошової оцінки окремої земельної ділянки. Згідно плану-графіку проведення робіт з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів на 2018-2019 оціночний рік по Світловодському району та м. Світловодськ було заплановано проведення даного виду робіт на перше півріччя 2019 року за рахунок коштів місцевого бюджету, однак дані роботи не були виконані. Технічна документація з нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки з кадастровим номером 3525280700:55:000:0003 до місцевого фонду Державного фонду документації із землеустрою та оцінки земель не надходила.
Прокурор також вказує на те, що обов`язок зі сплати орендної плати є нормативно урегульованим і не може визначатися чи змінюватися та припинятися сторонами договору за власним волевиявленням. Для визначення розміру орендної плати для земель державної та комунальної власності обов`язково проводиться та використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
4. Рух справи в суді апеляційної інстанції.
Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 29.03.2022 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Світенергоресурс» на рішення Господарського суду Кіровоградської області від 21.12.2021 у справі № 912/2798/21.
У судовому засіданні 13.09.2022 оголошено вступну та резолютивну частини постанови у справі № 912/2798/21.
5. Встановлені судом першої та апеляційної інстанції обставини справи.
Рішенням тридцять сьомої сесії шостого скликання Великоскельовської сільської ради Світловодського району Кіровоградської області від 21.10.2019 № 201 «Про затвердження проекту землеустрою та надання земельних ділянок в оренду ТОВ «Світенергоресурс» (т. 1 а.с. 39) затверджено ТОВ «Світенергоресурс» проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду на 49 років, які розташовані у селі Мала Скельова, у Світловодському районі, Кіровоградської області.
Надано в оренду ТОВ «Світенергоресурс» терміном на 49 років земельну ділянку для будівництва та подальшого обслуговування об`єкту альтернативної енергетики (електростанції з використанням енергії сонця), категорія земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, площею 2,6329 га кадастровий номер 3525280700:55:000:0003, яка розташована у селі Мала Скельова, у Світловодському районі, Кіровоградської області.
На виконання вказаного рішення 12.11.2019 між Великоскельовською сільською радою Світловодського району Кіровоградської області (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Світенергоресурс» (орендар) укладено договір оренди (т. 1, а.с. 35-37), відповідно до пункту 1 якого орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі, які використовуються для технічної інфраструктури, яка знаходиться у селі Мала Скельова, у Світловодському районі, Кіровоградської області для будівництва та подальшого обслуговування об`єкту альтернативної енергетики (електростанції з використанням енергії сонця) (код Класифікації видів цільового призначення земель - 1.4.01 для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій).
Згідно з пунктом 2 договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 2,6329 га, у тому числі: 2,6329 га - землі, які використовуються для технічної інфраструктури.
Кадастрові номери земельної ділянки - 3525280700:55:000:0003 (пункт 3 договору).
Відповідно до пункту 10 Договір укладено строком на 49 років, до 12.11.2068 року включно. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.
Згідно з пунктом 11 Договору у зв`язку з тим, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки не проведена, орендна плата встановлена відповідно до норм підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 5% від нормативної грошової площі ріллі по області (31888,00 грн за 1 га), що складає 4197,90 грн на рік.
Цей договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами (пункт 41 Договору).
Договір підписано повноважними представниками сторін та скріплено печатками.
Договір оренди зареєстровано у Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 20.11.2019 державним реєстратором виконавчого комітету Світловожської міської ради Кіровоградської області Кушка О.С. (номер запису про інше речове право: 34316969).
6. Оцінка доводів учасників справи і висновків суду першої інстанції.
Предметом спору у даній справі є рішення органу місцевого самоврядування про передачу в оренду земельної ділянки комунальної форми власності і договір оренди землі.
Предметом позову є матеріально-правова вимога про визнання вищезазначених рішення орану місцевого самоврядування і договору оренди недійсними.
Статтею 1 Закону України «Про оренду землі» встановлено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Згідно зі статтею 13 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Положеннями статті 206 Земельного кодексу України визначено, що використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Плата за землю відповідно до підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Статтею 15 Закону України «Про оренду землі» встановлено, що орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату відноситься до істотних умов договору.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про оренду землі» укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону.
Частина перша статті 122 Земельного кодексу України передбачає, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Статтею 124 Земельного кодексу України (в редакції на дату прийняття оскаржуваного рішення) встановлено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Матеріалами справи підтверджується, що рішенням Великоскельовської сільської ради Світловодського району Кіровоградської області від 21.10.2019 № 201 затверджено Товариству з обмеженою відповідальністю «Світенергоресурс» проект землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки в оренду на 49 років для будівництва та подальшого обслуговування об`єкту альтернативної енергетики.
Відповідно до статті 21 Закону України «Про оренду землі» орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Згідно зі статтею 289.1 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.
За визначенням наведеним у статті 1 Закону України «Про оцінку земель», нормативна грошова оцінка земельної ділянки - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Нормативно-правові акти з проведення оцінки земель затверджуються Кабінетом Міністрів України (частина друга статті 2 Закону України «Про оцінку земель»).
Згідно з пунктом 2 частини першої статті 13 Закону України «Про оцінку землі» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років (стаття 18 Закону України «Про оцінку землі»).
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України «Про землеустрій».
Статтею 26 Закону України «Про землеустрій» визначено осіб, що можуть бути замовниками та розробниками документації із землеустрою.
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (частина друга статті 20 Закону України «Про оцінку земель»).
Землеустрій здійснюється на підставі: рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою; укладених договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою; судових рішень (частина перша статті 22 Закону України «Про землеустрій»).
Земельно-оціночні роботи при здійсненні землеустрою виконуються з метою визначення якісних характеристик, економічної цінності та вартості земель у порядку, встановленому законом. Оцінка земель проводиться для порівняльного аналізу і прогнозу ефективності використання землі як природного ресурсу та основного засобу виробництва, а також при здійсненні цивільно-правових угод, для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, справляння державного мита та в інших випадках, визначених законом. Залежно від призначення оцінки земель проводиться економічна та грошова оцінка земель за методиками, затвердженими Кабінетом Міністрів України (стаття 38 Закону України «Про землеустрій», в редакції на дату прийняття оскаржуваного рішення).
Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою (частина перша статті 23 Закону України «Про оцінку земель» в редакції на дату прийняття оскаржуваного рішення).
Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (частина третя статті 23 Закону України «Про оцінку земель», в редакції на дату прийняття оскаржуваного рішення).
Таким чином, законодавець чітко визначив, що нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Господарським судом встановлено, що нормативна грошова оцінка спірної земельної ділянки для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності, передану відповідачу-2 в оренду, не проводилась. Зазначене зафіксовано у пункті 3 рішення Великоскельовської сільської ради від № 201 21.10.2019.
Крім того, відповідно до інформації наданої Головним управлінням Держгеокадастру у Кіровоградській області від 10.11.2021 № 255 технічна документація з нормативного грошової оцінки земель села Мала Скельова Великоскельовської сільської ради Світловодського району Кіровоградської області розроблена та затверджена у 2012 році. Технічною документацією визначено, що із загальної площі населеного пункту 35,3238 га, сільськогосподарські угіддя становлять 35,3238 га, тобто 100% площі населеного пункту. Даною документацією не визначено витрати на освоєння та облаштування території населеного пункту та базову вартість одного квадратного метра земель населеного пункту, внаслідок чого неможливо розрахувати нормативну грошову оцінку несільськогосподарських угідь. Для визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки з кадастровим номером 3525280700:55:000:0003 необхідно оновити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту або виготовити технічну документацію з нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки.
На підставі вищевикладеного, апеляційний господарський суд доходить висновку, що місцевий господарський суд правомірно задовольнив позов прокурора в щодо визнання недійсним рішення Великоскельовської сільської ради від 21.10.2019 № 201 «Про затвердження проекту землеустрою та надання земельних ділянок в оренду ТОВ «Світенергоресурс» про надання в оренду земельної ділянки з кадастровим номером 352580700:55:000:0003.
Стаття 16 Цивільного кодексу України передбачає, що способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути, в тому числі, визнання правочину недійсним, відновлення становища, яке існувало до порушення.
Положеннями статті 215 Цивільного кодексу України визначено, що підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою-третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Відповідно до вказаних норм, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним. Правочин, що вчиняється батьками (усиновлювачами), не може суперечити правам та інтересам їхніх малолітніх, неповнолітніх чи непрацездатних дітей.
Згідно зі статтею 207 Господарського кодексу України господарське зобов`язання, що не відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, або укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції (спеціальної правосуб`єктності), може бути на вимогу однієї із сторін, або відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині.
Враховуючи те, що орендну плату за користування земельною ділянкою визначено в договорі без проведення її нормативної грошової оцінки, що є порушенням вимог статті 21 Закону України «Про оренду землі» та статей 12, 13, 15, 23 Закону України «Про оцінку землі», місцевий господарський суд дійшов обґрунтованого висновку стосовно того, що даний договір оренди земельної ділянки суперечить положенням вищевказаних актів цивільного законодавства, тому підлягає визнанню недійсним.
Статтею 216 Цивільного кодексу України визначено правові наслідки недійсності правочину. Кожна із сторін зобов`язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування, якщо законом не встановлені особливі умови їх застосування або особливі правові наслідки окремих видів недійсних правочинів.
З огляду на викладене, апеляційний господарський суд погоджується з висновком місцевого господарського суду щодо задоволення позовної вимоги про повернення Світловодській міській раді земельної ділянки з кадастровим номером 352580700:55:000:0003, площею 2,6329 га, яка знаходиться в с. Мала Скельова, Олександрійського району, Кіровоградської області, шляхом складання акта приймання-передачі земельної ділянки.
Апеляційний господарський суд відхиляє посилання скаржника на положення підпункту 288.5.1 Податкового кодексу України, відповідно до якої сторони спірного договору оренди визначили розмір орендної плати, з огляду на наступне.
Підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України встановлено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку:
для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області.
У підпункті 288.5.2 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України встановлено, що річна сума орендної плати не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки
Відповідно до пункту 271.1 статті 271 Податкового кодексу України базою оподаткування земельним податком є, зокрема, нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.
Пунктом 289.1 статті 289 Податкового кодексу України визначено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Таким чином, при визначенні розміру орендної плати, у випадку передачі в оренду земель комунальної власності, має враховуватися нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства, а річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території, і не може перевищувати 12% нормативної грошової оцінки.
Посилаючись на положення абзацу другого підпункту 288.5.1 Податкового кодексу України, в пункті 11 спірного договору сторони визначили розмір орендної плати у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки площі ріллі по області, в той час як зазначена норма права визначає мінімальний розмір саме земельного податку для земель, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
Враховуючи вищевикладене, апеляційний господарський суд доходить висновку, що сторони спірного договору помилково ототожнили закріплені в Податковому кодексі України поняття, такі як «розмір орендної плати» і «земельний податок», у зв`язку з чим помилково застосували положення підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України при визначенні розміру орендної плати за користування земельною ділянкою.
7. Висновки за результатами розгляду апеляційної скарги.
Відповідно до статті 276 Господарського процесуального кодексу України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
За таких обставин апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а рішення місцевого господарського суду зміні або скасуванню.
Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги покладаються на скаржника.
Керуючись статтями 129, 269, 275, 276, 281-283 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Світенергоресурс» на рішення Господарського суду Кіровоградської області від 21.12.2021 у справі № 912/2798/21 залишити без задоволення.
Рішення Господарського суду Кіровоградської області від 21.12.2021 у справі № 912/2798/21 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття. Право касаційного оскарження, строк на касаційне оскарження та порядок подання касаційної скарги передбачено статтями 286-289 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст постанови складено 20.09.2022.
Головуючий суддя Ю.Б. Парусніков
Суддя Л.М. Білецька
Суддя Т.А. Верхогляд
Суд | Центральний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2022 |
Оприлюднено | 21.09.2022 |
Номер документу | 106324528 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин |
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Парусніков Юрій Борисович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні