Ухвала
від 14.09.2022 по справі 908/3168/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 9/214/19

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

15.09.2022 Справа № 908/3168/19

м. Запоріжжя

За заявою Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Незалежна Україна 42А про зміну способу та порядку виконання судового рішення у справі № 908/3168/19

за позовом: Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Незалежна Україна 42А, код ЄДРПОУ 40680386 (69037, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, буд. 42А)

до відповідачів:1. Виконавчого комітету Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 02140892 (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206)

2. Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 04053915 (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд.206)

3. Комунального підприємства Виробниче ремонтно-експлуатаційне житлове об`єднання №7, код ЄДРПОУ 05478717 (69032, м. Запоріжжя, пр. Металургів, буд. 11)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів: Департамент комунальної власності та приватизації Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 37573068 (60105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206)

про визнання незаконним та скасування рішення в частині, зобов`язання вчинити дії

Колегія суддів у складі: Головуючий Боєва О.С.

Судді: Науменко А.О.

Ярешко О.В.

при секретарі судового засідання Бичківській О.О.

За участю представників:

від позивача (заявника): Кузьмінов Д.;

від відповідача-1: не з`явився;

від відповідача-2: Пермінов С.С.;

від відповідача-3: не з`явився;

від третьої особи: не з`явився

ВСТАНОВЛЕНО:

15.09.2021 Господарським судом Запорізької області ухвалено рішення у справі №908/3168/19 (головуючий суддя Боєва О.С., судді: Науменко А.О., Ярешко О.В.), яким позов задоволено. Визнано недійсним рішення Виконавчого комітету Запорізької міської ради в частині, зобов`язано КП Виробниче ремонтно-експлуатаційне житлове об`єднання № 7 передати в управління Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Незалежна Україна 42А, код ЄДРПОУ 40680386 (69037, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, буд. 42А) за актом приймання-передачі нежитлове приміщення підвалу №ХІ площею 193,90 кв.м, нежитлове приміщення підвалу № ХІІ площею 82,49 кв.м. та частину нежитлового приміщення підвалу № ХІІ площею 126,09 кв.м., які розташовані в житловому будинку №42А по вул. Незалежної України в м. Запоріжжі. З відповідачів Виконавчого комітету Запорізької міської ради, Запорізької міської ради та Комунального підприємства Виробниче ремонтно-експлуатаційне житлове об`єднання №7 на користь ОСББ Незалежна Україна 42А стягнуто судові витрати в рівних частинах, а саме: з кожного з відповідачів стягнуто суму 1280 грн. 67 (66) коп. витрат зі сплати судового збору та суму 3661 грн. 06 (05) коп. витрат на проведення експертизи.

Додатковим рішенням від 27.09.2021 у справі № 908/3168/19 судом задоволено заяву позивача про стягнення судових витрат на професійну правничу допомогу. Стягнуто зазначені витрати у заявленому позивачем розмірі (30000,00 грн.), поклавши ці витрати на відповідачів в рівних частинах (по 10000,00 грн.).

Постановою Центрального апеляційного господарського суду від 16.05.2022 рішення Господарського суду Запорізької області від 15.09.2021 у справі № 908/3168/19 залишено без змін.

05.07.2022 на виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 15.09.2021 та додаткового рішення від 27.09.2021 у справі № 908/3168/19 судом видано відповідні накази.

Постановою Верховного суду у складі колегії судді Касаційного господарського суду від 03.08.2022 постанову Центрального апеляційного господарського суду від 16.05.2022 та рішення Господарського суду Запорізької області від 15.09.2021 у справі № 908/3168/19 залишено без змін.

05.09.2022 до Господарського суду Запорізької області надійшла заява Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Незалежна Україна 42А про зміну способу та порядку виконання судового рішення, відповідно до змісту якої заявник просить суд змінити порядок виконання рішення господарського суду від 05.09.2021 та додаткового рішення від 27.09.2021 у справі № 908/3168/19 в частині, що стосується стягнення судових витрат з Запорізької міської ради (відповідач-2).

Згідно з протоколом передачі судової справи від 05.09.2022 заяву передано раніше визначеному у справі складу суду.

Ухвалою суду від 07.09.2022 заяву прийнято до розгляду, судове засідання призначено на 15.09.2022.

У судове засідання 15.09.2022 відповідач-1, відповідач-3 та третя особа не з`явились. Про розгляд заяви повідомлені належним чином, шляхом направлення ухвали суду на їх поштові та електронні адреси. Відповідач-1, відповідач-3 та третя особа про причини неявки суду не повідомили, письмові позиції щодо поданої заяви про зміну способу та порядку виконання рішення не надали.

У судовому засіданні 15.09.2022 представник позивача підтримав подану заяву з підстав, викладених у ній. В обґрунтування заяви зазначено, що 19.07.2022 позивач звернувся з заявою про виконання рішення суду до Управління Державної казначейської служби України у м. Запоріжжі Запорізької області і разом з зазначеною заявою подав на виконання два накази Господарського суду Запорізької області, які видані у цій справі щодо стягнення грошових коштів з Запорізької міської ради. Листом від 21.07.2022 року № 04-08-06/718 Управління Державної казначейської служби України у м. Запоріжжі Запорізької області повідомило, що згідно даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Запорізька міська рада не є ані розпорядником, ані одержувачем бюджетних коштів, як суб`єкт зазначеного реєстру Запорізька міська рада відсутня в даному реєстрі та не обслуговується в органах Казначейства, а тому не має відкритих рахунків, з яких можливо здійснити безспірне списання коштів за рішенням Господарського суду Запорізької області по справі № 908/3168/19. Між Управлянням та Запорізькою міською радою відсутні будь-які взаємовідносини щодо здійснення його розрахунково-касового обслуговування. Заявником наголошено, що у ч.ч. 1, 2 ст. 11 та ч. 8 ст. 51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що виконавчими органами міських рад є їх виконавчі комітети. Виконавчі комітети міських рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам. Відповідно до ч. 3 ст. 16 цього ж Закону України визначено, що фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, доходи місцевих бюджетів. Згідно статті 28 цього Закону до відання виконавчих органів міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема, щодо забезпечення виконання місцевого бюджету, а також здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету. Отже Виконавчий комітет Запорізької міської ради утворений радою в тому числі, для здійснення фінансування видатків з місцевого бюджету. Враховуючи вищевикладене, у цій справі наявні обставини, що ускладнюють виконання прийнятого судом рішення. Стягнення за наказом господарського суду у даній справі повинно здійснюватись з відповідного виконавчого органу - Виконавчого комітету Запорізької міської ради, оскільки виконання судового рішення по даній справі щодо стягнення судового збору з Запорізької міської ради (органу місцевого самоврядування) є неможливим, так як відповідач не є розпорядником бюджетних коштів та не обслуговується в органах державної казначейської служби України. Аналогічного по суті висновку дійшов Касаційний господарський суд у складі Верховного Суду у постанові від 14.05.2020 у справі № 916/1952/17.

У судовому засіданні 15.09.2022 представник Запорізької міської ради в усній формі зокрема зазначив, що питання визначення особи з якої повинні стягуватись грошові кошти, в т.ч., судові витрати, повинно вирішуватись на стадії підготовчого провадження. Крім того, представник зазначив, що Комунальне підприємство Виробниче ремонтно-експлуатаційне житлове об`єднання №7 має намір сплатити судові витрати за Запорізьку міську раду.

Розглянувши заяву, заслухавши представників позивача (заявника) та відповідача-2, оцінивши представлені письмові докази, суд дійшов до висновку, що заява підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів боржників, що обслуговуються в органах Державної казначейської служби України, визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2011 № 845, відповідно до якого стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Державної казначейської служби України, в якому обслуговується боржник (відкриті рахунки), або за його місцезнаходженням, документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку.

При цьому, виконання виконавчого документу про стягнення коштів з Запорізької міської ради є неможливим, оскільки вказана установа не є розпорядником бюджетних коштів, не має фінансових ресурсів та не має відкритих рахунків в органах Державної казначейської служби України. В свою чергу, відповідно до Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів на обслуговуванні в Управлінні Державної казначейської служби України у м. Запоріжжі Запорізької області знаходиться - Виконавчий комітет Запорізької міської ради (ЄДРПОУ 02140892), який згідно з частиною 1 статті 11 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування є виконавчим органом Запорізької міської ради.

За змістом ч. 8 ст. 51 Закону України Про місцеве самоврядування виконавчий комітет ради є підзвітним і підконтрольним раді, що його утворила.

Відповідно до положень статті 28 Закону України Про місцеве самоврядування до відання виконавчих органів міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема, щодо забезпечення виконання місцевого бюджету, а також здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.

Таким чином Виконавчий комітет Запорізької міської ради здійснює фінансування видатків з місцевого бюджету, у зв`язку з чим стягнення за наказами суду по справі № 908/3168/19 повинно здійснюватись з Запорізької міської ради, шляхом списання коштів з відповідного рахунку розпорядника бюджетних коштів місцевого бюджету міста Запоріжжя - Виконавчого комітету Запорізької міської ради (ЄДРПОУ 02140892).

З положень статті 331 ГПК України слідує, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Відповідно до ч. 1 ст. 326 ГПК України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами.

Суд наголошує, що виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (п.2 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 13.12.2012 р. №18-рп/2012); невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (п. 3 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 25.04.2012 р. № 11-рп/2012).

Статтею 17 Закону України Про виконання та застосування практики Європейського суду з прав людини визначено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Згідно з рішенням Європейського суду з прав людини від 20.06.2004 року у справі Півень проти України суд вказав, що право на судовий розгляд, гарантований ст.6 Конвенції, захищає також виконання остаточних та обов`язкових судових рішень, які в країні, що поважає верховенство права, не можуть залишатися невиконаними, завдаючи при цьому шкоди одній зі сторін.

З огляду на все вищевикладене, суд дійшов до висновку про обґрунтованість та задоволення заяви Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Незалежна Україна 42А про зміну способу та порядку виконання судового рішення у справі №908/3168/19.

Керуючись ст.ст. 232, 234, 331 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Незалежна Україна 42А про зміну способу та порядку виконання судового рішення у справі № 908/3168/19 задовольнити.

Змінити порядок виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 15.09.2021 року та додаткового рішення від 27.09.2021 року у справі № 908/3168/19 наступним чином:

1. «Стягнути з Запорізької міської ради за рахунок місцевого бюджету з рахунку розпорядника бюджетних коштів місцевого бюджету міста Запоріжжя - Виконавчого комітету Запорізької міської ради (код ЄДРПОУ 02140892, адреса: 69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Незалежна Україна 42А» (код ЄДРПОУ 40680386, адреса: 69126, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, буд. 42А) суму 1280 (одна тисяча двісті вісімдесят) грн. 67 коп. витрат зі сплати судового збору, суму 3661 (три тисячі шістсот шістдесят одна) грн. 06 коп. витрат на проведення експертизи».

2. «Стягнути з Запорізької міської ради за рахунок місцевого бюджету з рахунку розпорядника бюджетних коштів місцевого бюджету міста Запоріжжя - Виконавчого комітету Запорізької міської ради (код ЄДРПОУ 02140892, адреса: 69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Незалежна Україна 42А» (код ЄДРПОУ 40680386, адреса: 69126, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, буд. 42А) суму 10 000 (десять тисяч) грн. 00 коп. витрат на професійну правничу допомогу».

Повний текст ували складено та підписано 20.09.2022.

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення та може бути оскаржена протягом десяти днів з дня складення повного судового рішення (повного тексту ухвали) в порядку, встановленому ст.257 ГПК України.

Головуючий суддя О.С. Боєва

Суддя А.О. Науменко

Суддя О.В. Ярешко

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення14.09.2022
Оприлюднено22.09.2022
Номер документу106328126
СудочинствоГосподарське
КатегоріяІнші справи

Судовий реєстр по справі —908/3168/19

Ухвала від 14.09.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Боєва О.С.

Ухвала від 06.09.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Боєва О.С.

Постанова від 02.08.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Суховий В.Г.

Ухвала від 27.07.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Суховий В.Г.

Ухвала від 10.07.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Суховий В.Г.

Судовий наказ від 04.07.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Боєва О.С.

Судовий наказ від 04.07.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Боєва О.С.

Судовий наказ від 04.07.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Боєва О.С.

Судовий наказ від 04.07.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Боєва О.С.

Судовий наказ від 04.07.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Боєва О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні