КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 вересня 2022 року № 320/11772/20
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Горобцової Я.В., розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ВіДі-Стар» до Головного управління Державної податкової служби у Київській області про визнання протиправним та часткове скасування податкового повідомлення-рішення,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ВіДі-Стар» до Головного управління Державної податкової служби у Київській області (далі Головне управління ДПС у Київській області) в якому позивач просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Київській області від 12.03.2020 № 0028035404 в частині накладення штрафної санкції у розмірі 124267,43 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що податкові накладні № 483 від 14.06.2019, № 484 від 12.06.2019, № 504 від 02.08.2019, № 564 від 26.07.2019, № 565 від 24.07.2019, № 566 від 23.07.2019, № 578 від 07.10.2019, № 605 від 08.04.2019, № 606 від 08.04.2019, складені повторно на ту ж суму замість податкових накладних, у яких помилково у графах «Отримувач» зазначено «Неплатник», «Індивідуальний податковий номер покупця» зазначено умовний податковий номер « 100000000000» замість податкового номера покупця, у зв`язку з чим було складено розрахунки коригування, а тому вказані податкові накладні потрапили до переліку несвоєчасно зареєстрованих.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 23.11.2020 залишено без руху вказану позовну заяву.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07.12.2020 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Головним управлінням ДПС у Київській області, подано до суду відзив на позовну заяву, в якому відповідач стверджує про необґрунтованість позовних вимог, несвоєчасно зареєстровані платником податків податкові накладні не підпадають під категорію накладних за своєчасність реєстрації яких контролюючий орган не має права застосовувати штрафні санкції.
Розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВіДі-Стар» (код ЄДРПОУ 39200640, місцезнаходження: Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Софіївська Борщагівка, вул. Велика Кільцева, буд. 60-А) зареєстроване як юридична особа 30.04.2014, номер запису 13391020000009895 згідно із відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Основний вид діяльності: торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами (45.11).
Головним управлінням ДПС у Київській області проведена камеральна перевірка своєчасності реєстрації податкових накладних Товариством з обмеженою відповідальністю «ВіДі-Стар» в Єдиному реєстрі податкових накладних за період з 01.04.2019 по 31.10.2019.
За результатами перевірки був складений акт від 20.02.2020 № 655/10-36-54-04/39200640, яким встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю «ВіДі-Стар» пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), а саме граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних - зазначених у Таблиці 1 акта перевірки.
На підставі вказаного акта перевірки Головним управлінням ДПС у Київській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 12.03.2019 № 0028035404, яким було накладено на позивача штрафні санкції на підставі пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у таких розмірах:
- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних до 15 календарних днів застосовано штраф у розмірі 10% у сумі - 52,54 грн;
- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів застосовано штраф в розмірі 30 % у сумі - 45091,51 грн;
- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 61 календарних днів і більше застосовано штраф в розмірі 40% у сумі - 79175,92 грн;
Загальна сума штрафу, згідно із розрахунку-додатку до податкового повідомлення-рішення склала 124319,97 грн, а загальна сума ПДВ з порушенням терміну реєстрації за вказаний період склала 348770,20 грн.
Частково не погоджуючись з податковим повідомленням-рішенням від 12.03.2019 № 0028035404 позивач і звернувся з даним позовом.
Підпунктом 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України передбачено, що Єдиний реєстр податкових накладних - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до пункту 11 підрозділу 2 розділу XX Перехідних положень ПК України, з 01.02.2015 реєстрації в ЄРПН підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру ПДВ в одній податковій накладній/розрахуну коригування.
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України встановлено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно із до пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків :
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Згідно із пунктом 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше :
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 затверджено Порядок заповнення податкової накладної встановлено, який зареєстрований в міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 (далі - Порядок № 1307).
Відповідно до пункту 5 Порядку № 1307 податкова накладна складається на дату виникнення податкових зобов`язань постачальника (продавця), крім випадків, передбачених ПК України та цим Порядком.
У разі здійснення коригування сум податкових зобов`язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до статті 192 розділу V ПК України постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної. Не допускається виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номера (пункт 21 Порядку № 1307).
Судом встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю «ВіДі-Стар» виписано податкову накладну № 198 від 14.06.2019 на суму ПДВ 8333,33 грн. Вказана податкова накладна була прийнята контролюючим органом в системи електронного адміністрування ПДВ, про що 26.06.2019 отримано квитанцію № 1, тобто у термін визначений пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Оскільки у зазначеній податковій накладній у графі «Отримувач (покупець)» зазначено «Неплатник», а у графі «Індивідуальний податковий номер покупця» було зазначено умовний податковий номер « 100000000000», позивачем подано розрахунок коригування до податкової накладної № 56 від 01.09.2019, який було прийнято податковим органом 19.09.2019 згідно із квитанцією № 1. Також позивачем виписана податкова накладна № 483 від 14.06.2019 на таку ж суму ПДВ 8333,33 грн, як і податкова накладна № 198 від 14.06.2019 із зазначеними податкового номера отримувача (покупця) « 2190602017» Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 , яку було прийнято податковим органом 17.09.2019 згідно із квитанцією № 1.
Товариством з обмеженою відповідальністю «ВіДі-Стар» виписано податкову накладну № 411 від 24.07.2019 на суму ПДВ 49833,33 грн. Вказана податкова накладна була прийнята контролюючим органом в системи електронного адміністрування ПДВ, про що 12.08.2019 отримано квитанцію № 1, тобто у термін визначений пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Оскільки у зазначеній податковій накладній у графі «Отримувач (покупець)» зазначено «Неплатник», а у графі «Індивідуальний податковий номер покупця» було зазначено умовний податковий номер « 100000000000», позивачем подано розрахунок коригування до податкової накладної № 59 від 01.09.2019, який було прийнято податковим органом 19.09.2019 згідно із квитанцією № 1. Також позивачем виписана податкова накладна № 565 від 24.07.2019 на таку ж суму ПДВ 49883,33 грн, як і податкова накладна № 411 від 24.07.2019 із зазначеними податкового номера отримувача (покупця) « 2190602017» Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 , яку було прийнято податковим органом 17.09.2019 згідно із квитанцією № 1.
Товариством з обмеженою відповідальністю «ВіДі-Стар» виписано податкову накладну № 410 від 23.07.2019 на суму ПДВ 92316,67 грн. Вказана податкова накладна була прийнята контролюючим органом в системи електронного адміністрування ПДВ, про що 12.08.2019 отримано квитанцію № 1, тобто у термін визначений пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Оскільки у зазначеній податковій накладній у графі «Отримувач (покупець)» зазначено «Неплатник», а у графі «Індивідуальний податковий номер покупця» було зазначено умовний податковий номер « 100000000000», позивачем подано розрахунок коригування до податкової накладної № 57 від 01.09.2019, який було прийнято податковим органом 19.09.2019 згідно із квитанцією № 1. Також позивачем виписана податкова накладна № 566 від 23.07.2019 на таку ж суму ПДВ 92316,67 грн, як і податкова накладна № 410 від 23.07.2019 із зазначеними податкового номера отримувача (покупця) « 2190602017» Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 , яку було прийнято податковим органом 17.09.2019 згідно із квитанцією № 1.
Товариством з обмеженою відповідальністю «ВіДі-Стар» виписано податкову накладну № 126 від 07.10.2019 на суму ПДВ 739,94 грн. Вказана податкова накладна була прийнята контролюючим органом в системи електронного адміністрування ПДВ, про що 29.10.2019 отримано квитанцію № 1, тобто у термін визначений пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Оскільки у зазначеній податковій накладній у графі «Отримувач (покупець)» зазначено «Неплатник», а у графі «Індивідуальний податковий номер покупця» було зазначено умовний податковий номер « 100000000000», позивачем подано розрахунок коригування до податкової накладної № 560 від 13.01.2020, який було прийнято податковим органом 14.01.2020 згідно із квитанцією № 1. Також позивачем виписана податкова накладна № 578 від 07.10.2019 на таку ж суму ПДВ 739,94 грн, як і податкова накладна № 126 від 07.10.2019 із зазначеними податкового номера отримувача (покупця) « 329671323102» Товариство з обмеженою відповідальністю «АТЛАНТИК ФАРМЗ-ІІ», яку було прийнято податковим органом 14.01.2020 згідно із квитанцією № 1.
Товариством з обмеженою відповідальністю «ВіДі-Стар» виписано податкову накладну № 174 від 08.04.2019 на суму ПДВ 181251,00 грн. Вказана податкова накладна була прийнята контролюючим органом в системи електронного адміністрування ПДВ, про що 24.04.2019 отримано квитанцію № 1, тобто у термін визначений пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Оскільки у зазначеній податковій накладній у графі «Отримувач (покупець)» зазначено «Неплатник», а у графі «Індивідуальний податковий номер покупця» було зазначено умовний податковий номер « 100000000000», позивачем подано розрахунок коригування до податкової накладної № 556 від 13.01.2020, який було прийнято податковим органом 14.01.2020 згідно із квитанцією № 1. Також позивачем виписана податкова накладна № 605 від 08.04.2019 на таку ж суму ПДВ 181251,00 грн, як і податкова накладна № 174 від 08.04.2019 із зазначеними податкового номера отримувача (покупця) « 329671323102» Товариство з обмеженою відповідальністю «АТЛАНТИК ФАРМЗ-ІІ», яку було прийнято податковим органом 14.01.2020 згідно із квитанцією № 1.
Товариством з обмеженою відповідальністю «ВіДі-Стар» виписано податкову накладну № 175 від 08.04.2019 на суму ПДВ 5021,70 грн. Вказана податкова накладна була прийнята контролюючим органом в системи електронного адміністрування ПДВ, про що 25.04.2019 отримано квитанцію № 1, тобто у термін визначений пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Оскільки у зазначеній податковій накладній у графі «Отримувач (покупець)» зазначено «Неплатник», а у графі «Індивідуальний податковий номер покупця» було зазначено умовний податковий номер « 100000000000», позивачем подано розрахунок коригування до податкової накладної № 557 від 13.01.2020, який було прийнято податковим органом 14.01.2020 згідно із квитанцією № 1. Також позивачем виписана податкова накладна № 606 від 08.04.2019 на таку ж суму ПДВ 5021,70 грн, як і податкова накладна № 175 від 08.04.2019 із зазначеними податкового номера отримувача (покупця) « 329671323102» Товариство з обмеженою відповідальністю «АТЛАНТИК ФАРМЗ-ІІ», яку було прийнято податковим органом 14.01.2020 згідно із квитанцією № 1.
Товариством з обмеженою відповідальністю «ВіДі-Стар» виписано податкову накладну № 412 від 26.07.2019 на суму ПДВ 8155,02 грн. Вказана податкова накладна була прийнята контролюючим органом в системи електронного адміністрування ПДВ, про що 12.08.2019 отримано квитанцію № 1, тобто у термін визначений пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Оскільки у зазначеній податковій накладній у графі «Отримувач (покупець)» зазначено «Неплатник», а у графі «Індивідуальний податковий номер покупця» було зазначено умовний податковий номер « 100000000000», позивачем подано розрахунок коригування до податкової накладної № 61 від 01.09.2019, який було прийнято податковим органом 19.09.2019 згідно із квитанцією № 1. Також позивачем виписана податкова накладна № 564 від 26.07.2019 на таку ж суму ПДВ 8155,03 грн, як і податкова накладна № 412 від 26.07.2019 із зазначеними податкового номера отримувача (покупця) « 2190602017» Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 , яку було прийнято податковим органом 17.09.2019 згідно із квитанцією № 1.
Товариством з обмеженою відповідальністю «ВіДі-Стар» виписано податкову накладну № 179 від 12.06.2019 на суму ПДВ 711,28 грн. Вказана податкова накладна була прийнята контролюючим органом в системи електронного адміністрування ПДВ, про що 26.06.2019 отримано квитанцію № 1, тобто у термін визначений пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Оскільки у зазначеній податковій накладній у графі «Отримувач (покупець)» зазначено «Неплатник», а у графі «Індивідуальний податковий номер покупця» було зазначено умовний податковий номер « 100000000000», позивачем подано розрахунок коригування до податкової накладної № 558 від 13.01.2020, який було прийнято податковим органом 14.01.2020 згідно із квитанцією № 1. Також позивачем виписана податкова накладна № 484 від 12.06.2019 на таку ж суму ПДВ 711,28 грн, як і податкова накладна № 179 від 12.06.2019 із зазначеними податкового номера отримувача (покупця) « 329671323102» Товариство з обмеженою відповідальністю «АТЛАНТИК ФАРМЗ-ІІ», яку було прийнято податковим органом 14.01.2020 згідно із квитанцією № 1.
Товариством з обмеженою відповідальністю «ВіДі-Стар» виписано податкову накладну № 76 від 02.08.2019 на суму ПДВ 1882,56 грн. Вказана податкова накладна була прийнята контролюючим органом в системи електронного адміністрування ПДВ, про що 29.08.2019 отримано квитанцію № 1, тобто у термін визначений пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Оскільки у зазначеній податковій накладній у графі «Отримувач (покупець)» зазначено «Неплатник», а у графі «Індивідуальний податковий номер покупця» було зазначено умовний податковий номер « 100000000000», позивачем подано розрахунок коригування до податкової накладної № 559 від 13.01.2020, який було прийнято податковим органом 14.01.2020 згідно із квитанцією № 1. Також позивачем виписана податкова накладна № 504 від 02.08.2019 на таку ж суму ПДВ 1882,56 грн, як і податкова накладна № 76 від 02.08.2019 із зазначеними податкового номера отримувача (покупця) « 329671323102» Товариство з обмеженою відповідальністю «АТЛАНТИК ФАРМЗ-ІІ», яку було прийнято податковим органом 14.01.2020 згідно із квитанцією № 1.
Отже, з встановлених обставин вбачається, що позивачем були виписані та вчасно зареєстровані в системи електронного адміністрування ПДВ податкові накладні № 198 від 14.06.2019, № 411 від 24.07.2019, № 410 від 23.07.2019, № 126 від 07.10.2019, № 174 від 08.04.2019, № 175 від 08.04.2019, № 412 від 26.07.2019, № 179 від 12.06.2019, № 76 від 02.08.2019, проте у зв`язку з помилковим зазначенням у графах «Отримувач (покупець)» та «Індивідуальний податковий номер покупця» умовного податкового номера « 100000000000» замість податкового номера покупця, Товариством з обмеженою відповідальністю «ВіДі-Стар» були виписані нові податкові накладні на ті ж самі суми та тими ж самими датами із зазначенням вірного покупця та його податкового номеру .
Відповідно до пункту 21.1 статті 21 ПК України посадові особи контролюючих органів зобов`язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами та забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій.
На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін (пункт 201.1 статті 201 Податкового кодексу України).
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); ґ) виключено; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) виключено; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду, ї) виключено.
Пункт 12 Правил № 1307, встановлює, що у разі постачання товарів/послуг отримувачу (покупцю), який не зареєстрований як платник податку, та у разі складання податкової накладної за щоденним підсумком операцій у графі «Отримувач (покупець)» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН « 100000000000».
Пунктом 16 вказаних Правил визначено, що таблична частина податкової накладної складається з двох розділів: А і Б. До розділу Б податкової накладної вносяться дані у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, до розділу А податкової накладної (рядки I-X) вносяться узагальнюючі дані за операціями, на які складається така податкова накладна.
Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2016 № 569 затверджено Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість (далі Порядок № 569), що визначає механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - податок), особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних (далі - розрахунки коригування) у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків.
Відповідно до пункту 15 Порядку № 569 електронного адміністрування податку на додану вартість встановлює, що якщо після постачання/надання товарів/послуг змінюється сума компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у разі повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або під час повернення постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань і податкового кредиту постачальника та отримувача товарів/послуг підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування, зареєстрованого в Реєстрі.
Згідно із абзацом 10 пункту 201.10 статті 201 ПК України, якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Отже, виходячи з норм Податкового кодексу України, Порядку заповнення податкової накладної та Порядку електронного адміністрування податку на додатку вартість не встановлений порядок виправлення (заміни) статусу покупця як «Неплатника» у податковій декларації, позивач не міг вчинити будь-яких інших дій з метою такого виправлення лише як виписати нову податкову накладну.
Відповідно до статті 109 ПК України, податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Вчинення платниками податків, їх посадовими особами та посадовими особами контролюючих органів порушень законів з питань оподаткування та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України.
Отже, податкове правопорушення - противоправне, винне діяння, у вигляді навмисної або ненавмисної дії або бездіяльності суб`єкта податкових відносин, який порушує права та інтереси учасників даного виду суспільних відносин, за яке законодавством встановлена певна відповідальність фінансового, адміністративного або кримінального характеру. Протиправність податкового правопорушення полягає в недотриманні правової форми даного діяння, винність полягає в здійсненні даного порушення навмисно або з необережності.
Тобто, визначальною умовою для застосування штрафних (фінансових) санкцій є вчинення порушення вимог податкового законодавства, що вчинено за наявності протиправних дій суб`єкта господарювання націлених на вчинення такого порушення.
Таким чином оцінка правомірності поведінки платників податків здійснюється на підставі норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, з врахуванням наявності, такої обов`язкової умови як наявність вини у діях платника податку при вчиненні порушення. Відсутність такої вини унеможливлює можливість притягнення до відповідальності за податкові правопорушення.
Вказана правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 30.01.2018 у справі № 815/2745/17 та від 18.01.2018 у справі № 804/5153/17.
Таким чином, відповідачем протиправно встановлено порушення термінів реєстрації податкових накладних № 483 від 14.06.2019, № 565 від 24.07.2019, № 566 від 23.07.2019, № 564 від 26.07.2019, № 605 від 08.04.2019, № 606 від 08.04.2019, № 484 від 12.06.2019, № 504 від 02.08.2019, № 548 від 07.10.2019 та застосовано відповідні штрафні санкції.
Відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно із вимогами частини третьої статті 242 КАС України, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені у судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
За приписами частини другої статті 6 КАС України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Відповідно до пункту 30 Рішення Європейського суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27.09.2001, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані. Згідно із пунктом 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.
Згідно із частиною другою статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У порушення вимог частини другої вказаної статті, відповідачем не доведено належними та допустимими доказами правомірності прийнятого рішення в оскаржуваній частині.
Натомість, позивачем надано належні та допустимі докази на підтвердження обґрунтованості позовних вимог, а наведені ним доводи не були спростовані відповідачем.
Враховуючи вище викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість та необхідність задоволення позовної вимоги позивача про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 12.03.2020 № 0028035404 у частині накладення штрафної санкції у розмірі 124267,43 грн.
Щодо встановлення в акті перевірки від 20.02.2020 № 655/10-36-54-04/39200640 порушення термінів реєстрації податкової накладної № 563 від 23.07.2019, яка зареєстрована 19.08.2019, на підставі чого за затримку реєстрації до 15 календарних днів застосовано штраф у розмірі 10% у сумі - 52,54 грн, позивач в цій частині не заперечує наявності порушення та податкове повідомелення-рішення від 12.03.2019 № 0028035404 не оскаржує.
Відповідно до вимог частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір у розмірі 2102,00 грн згідно із платіжним дорученням від 07.04.2020 № 14958.
Оскільки позов підлягає задоволенню, судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2102,00 грн підлягають присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Київській області.
Керуючись статтями 14, 73- 78, 90, 143, 242 - 246, 250, 255, 295 КАС України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ВіДі-Стар» задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Київській області від 12.03.2020 №0028035404 у частині накладення штрафної санкції у розмірі 124267,43 грн.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ВіДі-Стар» (код ЄДРПОУ 39200640, місцезнаходження: Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Софіївська Борщагівка, вул. Велика Кільцева, буд. 60-А) судовий збір у розмірі 2102,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ: 43141277; місцезнаходження: 03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5-А).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Я.В. Горобцова
Горобцова Я.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2022 |
Оприлюднено | 22.09.2022 |
Номер документу | 106332157 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Горобцова Я.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні