Постанова
від 31.07.2023 по справі 320/11772/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/11772/20 Головуючий у 1-й інстанції: Горобцова Я.В.

Суддя-доповідач: Василенко Я.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 липня 2023 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Василенка Я.М.,

суддів Ганечко О.М., Кузьменка В.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Київській області, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (правонаступник Головного управління Державної податкової служби у Київській області) на рішення Київського окружного адміністративного суду від 19.09.2022 у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ВіДі-Стар» до Головного управління Державної податкової служби України у Київській області про визнання протиправним та часткове скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

ТОВ «ВіДі-Стар» звернулося до суду першої інстанції з позовом, в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Київській області від 12.03.2020 № 0028035404 у частині накладення штрафної санкції у розмірі 124 267, 43 грн.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 19.09.2022 позов задоволено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням Головне управління Державної податкової служби у Київській області, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України, звернулося із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржуване рішення, як таке, що прийняте із порушенням норм матеріального і процесуального права, та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ «ВіДі-Стар» (код ЄДРПОУ 39200640, місцезнаходження: Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Софіївська Борщагівка, вул. Велика Кільцева, буд. 60-А) зареєстроване як юридична особа 30.04.2014, номер запису 13391020000009895 згідно із відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Основний вид діяльності: торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами (45.11).

Головним управлінням ДПС у Київській області проведена камеральна перевірка своєчасності реєстрації податкових накладних Товариством з обмеженою відповідальністю «ВіДі-Стар» в Єдиному реєстрі податкових накладних за період з 01.04.2019 по 31.10.2019.

За результатами перевірки був складений акт від 20.02.2020 № 655/10-36-54-04/39200640, яким встановлено порушення ТОВ «ВіДі-Стар» пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), а саме граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних - зазначених у Таблиці 1 акта перевірки.

На підставі вказаного акта перевірки Головним управлінням ДПС у Київській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 12.03.2019 № 0028035404, яким було накладено на позивача штрафні санкції на підставі пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у таких розмірах:

- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних до 15 календарних днів застосовано штраф у розмірі 10% у сумі - 52,54 грн.;

- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів застосовано штраф в розмірі 30 % у сумі - 45 091, 51 грн.;

- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 61 календарних днів і більше застосовано штраф в розмірі 40% у сумі - 79 175, 92 грн.;

Загальна сума штрафу, згідно із розрахунку-додатку до податкового повідомлення-рішення склала 124 319, 97 грн., а загальна сума ПДВ з порушенням терміну реєстрації за вказаний період склала 348 770, 20 грн.

Вважаючи податкове повідомлення-рішення від 12.03.2020 № 0028035404 у частині накладення штрафної санкції у розмірі 124 267, 43 грн. протиправним, таким, що прийняте з порушенням податкового законодавства України, позивач звернувся до суду першої інстанції за захистом своїх прав.

Суд першої інстанції мотивував своє рішення тим, що відсутність вини платника податків, як необхідної складової податкового правопорушення, обумовлює протиправність застосування штрафних (фінансових) санкцій оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням в частині застосування штрафу в розмірі 124 267, 43 грн., у зв`язку із чим позовні вимоги підлягають задоволенню.

Апелянт у своїй скарзі зазначає, що оскаржуване рішення прийнято судом першої інстанції з ненаданням належної оцінки нормам чинного законодавства, що призвело до прийняття невірного рішення, судом порушено правильність застосування норм матеріального та процесуального права та правової оцінки обставин у справі.

Колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції та вважає доводи апелянта безпідставними, враховуючи наступне.

Підпунктом 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України передбачено, що Єдиний реєстр податкових накладних - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до пункту 11 підрозділу 2 розділу XX Перехідних положень ПК України, з 01.02.2015 реєстрації в ЄРПН підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру ПДВ в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Пунктом 201.1 статті 201 ПК України встановлено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно із до пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків :

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Згідно із пунктом 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше :

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 затверджено Порядок заповнення податкової накладної, який зареєстрований в міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 (далі - Порядок № 1307).

Відповідно до пункту 5 Порядку № 1307 податкова накладна складається на дату виникнення податкових зобов`язань постачальника (продавця), крім випадків, передбачених ПК України та цим Порядком.

У разі здійснення коригування сум податкових зобов`язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до статті 192 розділу V ПК України постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної. Не допускається виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номера (пункт 21 Порядку № 1307).

Як вірно було встановлено судом першої інстанції, ТОВ «ВіДі-Стар» виписано податкову накладну № 198 від 14.06.2019 на суму ПДВ 8333,33 грн. Вказана податкова накладна була прийнята контролюючим органом в системі електронного адміністрування ПДВ, про що 26.06.2019 отримано квитанцію № 1, тобто у термін визначений пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Оскільки у зазначеній податковій накладній у графі «Отримувач (покупець)» зазначено «Неплатник», а у графі «Індивідуальний податковий номер покупця» було зазначено умовний податковий номер « 100000000000», позивачем подано розрахунок коригування до податкової накладної № 56 від 01.09.2019, який було прийнято податковим органом 19.09.2019 згідно із квитанцією № 1. Також, позивачем виписана податкова накладна № 483 від 14.06.2019 на таку ж суму ПДВ 8333,33 грн, як і податкова накладна № 198 від 14.06.2019 із зазначенням податкового номера отримувача (покупця) « 2190602017» ФОП ОСОБА_1 , яку було прийнято податковим органом 17.09.2019 згідно із квитанцією № 1.

ТОВ «ВіДі-Стар» виписано податкову накладну № 411 від 24.07.2019 на суму ПДВ 49 833,33 грн. Вказана податкова накладна була прийнята контролюючим органом в системі електронного адміністрування ПДВ, про що 12.08.2019 отримано квитанцію № 1, тобто у термін визначений пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Оскільки у зазначеній податковій накладній у графі «Отримувач (покупець)» зазначено «Неплатник», а у графі «Індивідуальний податковий номер покупця» було зазначено умовний податковий номер « 100000000000», позивачем подано розрахунок коригування до податкової накладної № 59 від 01.09.2019, який було прийнято податковим органом 19.09.2019 згідно із квитанцією № 1. Також, позивачем виписана податкова накладна № 565 від 24.07.2019 на таку ж суму ПДВ 49883,33 грн, як і податкова накладна № 411 від 24.07.2019 із зазначенням податкового номера отримувача (покупця) « 2190602017» ФОП ОСОБА_1 , яку було прийнято податковим органом 17.09.2019 згідно із квитанцією № 1.

ТОВ «ВіДі-Стар» виписано податкову накладну № 410 від 23.07.2019 на суму ПДВ 92 316, 67 грн. Вказана податкова накладна була прийнята контролюючим органом в системі електронного адміністрування ПДВ, про що 12.08.2019 отримано квитанцію № 1, тобто у термін визначений пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Оскільки у зазначеній податковій накладній у графі «Отримувач (покупець)» зазначено «Неплатник», а у графі «Індивідуальний податковий номер покупця» було зазначено умовний податковий номер « 100000000000», позивачем подано розрахунок коригування до податкової накладної № 57 від 01.09.2019, який було прийнято податковим органом 19.09.2019 згідно із квитанцією № 1. Також позивачем виписана податкова накладна № 566 від 23.07.2019 на таку ж суму ПДВ 92316,67 грн, як і податкова накладна № 410 від 23.07.2019 із зазначенням податкового номера отримувача (покупця) « 2190602017» ФОП ОСОБА_1 , яку було прийнято податковим органом 17.09.2019 згідно із квитанцією № 1.

ТОВ «ВіДі-Стар» виписано податкову накладну № 126 від 07.10.2019 на суму ПДВ 739,94 грн. Вказана податкова накладна була прийнята контролюючим органом в системі електронного адміністрування ПДВ, про що 29.10.2019 отримано квитанцію № 1, тобто у термін визначений пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Оскільки у зазначеній податковій накладній у графі «Отримувач (покупець)» зазначено «Неплатник», а у графі «Індивідуальний податковий номер покупця» було зазначено умовний податковий номер « 100000000000», позивачем подано розрахунок коригування до податкової накладної № 560 від 13.01.2020, який було прийнято податковим органом 14.01.2020 згідно із квитанцією № 1. Також, позивачем виписана податкова накладна № 578 від 07.10.2019 на таку ж суму ПДВ 739,94 грн, як і податкова накладна № 126 від 07.10.2019 із зазначенням податкового номера отримувача (покупця) « 329671323102» ТОВ «АТЛАНТИК ФАРМЗ-ІІ», яку було прийнято податковим органом 14.01.2020 згідно із квитанцією № 1.

ТОВ «ВіДі-Стар» виписано податкову накладну № 174 від 08.04.2019 на суму ПДВ 181 251,00 грн. Вказана податкова накладна була прийнята контролюючим органом в системі електронного адміністрування ПДВ, про що 24.04.2019 отримано квитанцію № 1, тобто у термін визначений пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Оскільки у зазначеній податковій накладній у графі «Отримувач (покупець)» зазначено «Неплатник», а у графі «Індивідуальний податковий номер покупця» було зазначено умовний податковий номер « 100000000000», позивачем подано розрахунок коригування до податкової накладної № 556 від 13.01.2020, який було прийнято податковим органом 14.01.2020 згідно із квитанцією № 1. Також, позивачем виписана податкова накладна № 605 від 08.04.2019 на таку ж суму ПДВ 181251,00 грн, як і податкова накладна № 174 від 08.04.2019 із зазначенням податкового номера отримувача (покупця) « 329671323102» ТОВ «АТЛАНТИК ФАРМЗ-ІІ», яку було прийнято податковим органом 14.01.2020 згідно із квитанцією № 1.

ТОВ «ВіДі-Стар» виписано податкову накладну № 175 від 08.04.2019 на суму ПДВ 5021,70 грн. Вказана податкова накладна була прийнята контролюючим органом в системі електронного адміністрування ПДВ, про що 25.04.2019 отримано квитанцію № 1, тобто у термін визначений пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Оскільки у зазначеній податковій накладній у графі «Отримувач (покупець)» зазначено «Неплатник», а у графі «Індивідуальний податковий номер покупця» було зазначено умовний податковий номер « 100000000000», позивачем подано розрахунок коригування до податкової накладної № 557 від 13.01.2020, який було прийнято податковим органом 14.01.2020 згідно із квитанцією № 1. Також, позивачем виписана податкова накладна № 606 від 08.04.2019 на таку ж суму ПДВ 5021,70 грн, як і податкова накладна № 175 від 08.04.2019 із зазначенням податкового номера отримувача (покупця) « 329671323102» ТОВ «АТЛАНТИК ФАРМЗ-ІІ», яку було прийнято податковим органом 14.01.2020 згідно із квитанцією № 1.

ТОВ «ВіДі-Стар» виписано податкову накладну № 412 від 26.07.2019 на суму ПДВ 8155,02 грн. Вказана податкова накладна була прийнята контролюючим органом в системі електронного адміністрування ПДВ, про що 12.08.2019 отримано квитанцію № 1, тобто у термін визначений пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Оскільки у зазначеній податковій накладній у графі «Отримувач (покупець)» зазначено «Неплатник», а у графі «Індивідуальний податковий номер покупця» було зазначено умовний податковий номер « 100000000000», позивачем подано розрахунок коригування до податкової накладної № 61 від 01.09.2019, який було прийнято податковим органом 19.09.2019 згідно із квитанцією № 1. Також позивачем виписана податкова накладна № 564 від 26.07.2019 на таку ж суму ПДВ 8155,03 грн, як і податкова накладна № 412 від 26.07.2019 із зазначенням податкового номера отримувача (покупця) « 2190602017» ФОП ОСОБА_1 , яку було прийнято податковим органом 17.09.2019 згідно із квитанцією № 1.

ТОВ «ВіДі-Стар» виписано податкову накладну № 179 від 12.06.2019 на суму ПДВ 711,28 грн. Вказана податкова накладна була прийнята контролюючим органом в системі електронного адміністрування ПДВ, про що 26.06.2019 отримано квитанцію № 1, тобто у термін визначений пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Оскільки у зазначеній податковій накладній у графі «Отримувач (покупець)» зазначено «Неплатник», а у графі «Індивідуальний податковий номер покупця» було зазначено умовний податковий номер « 100000000000», позивачем подано розрахунок коригування до податкової накладної № 558 від 13.01.2020, який було прийнято податковим органом 14.01.2020 згідно із квитанцією № 1. Також, позивачем виписана податкова накладна № 484 від 12.06.2019 на таку ж суму ПДВ 711,28 грн, як і податкова накладна № 179 від 12.06.2019 із зазначенням податкового номера отримувача (покупця) « 329671323102» ТОВ «АТЛАНТИК ФАРМЗ-ІІ», яку було прийнято податковим органом 14.01.2020 згідно із квитанцією № 1.

ТОВ «ВіДі-Стар» виписано податкову накладну № 76 від 02.08.2019 на суму ПДВ 1882,56 грн. Вказана податкова накладна була прийнята контролюючим органом в системі електронного адміністрування ПДВ, про що 29.08.2019 отримано квитанцію № 1, тобто у термін визначений пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Оскільки у зазначеній податковій накладній у графі «Отримувач (покупець)» зазначено «Неплатник», а у графі «Індивідуальний податковий номер покупця» було зазначено умовний податковий номер « 100000000000», позивачем подано розрахунок коригування до податкової накладної № 559 від 13.01.2020, який було прийнято податковим органом 14.01.2020 згідно із квитанцією № 1. Також, позивачем виписана податкова накладна № 504 від 02.08.2019 на таку ж суму ПДВ 1882,56 грн, як і податкова накладна № 76 від 02.08.2019 із зазначенням податкового номера отримувача (покупця) « 329671323102» ТОВ «АТЛАНТИК ФАРМЗ-ІІ», яку було прийнято податковим органом 14.01.2020 згідно із квитанцією № 1.

Отже, з встановлених обставин вбачається, що позивачем були виписані та вчасно зареєстровані в системі електронного адміністрування ПДВ податкові накладні № 198 від 14.06.2019, № 411 від 24.07.2019, № 410 від 23.07.2019, № 126 від 07.10.2019, № 174 від 08.04.2019, № 175 від 08.04.2019, № 412 від 26.07.2019, № 179 від 12.06.2019, № 76 від 02.08.2019, однак, у зв`язку з помилковим зазначенням у графах «Отримувач (покупець)» та «Індивідуальний податковий номер покупця» умовного податкового номера « 100000000000» замість податкового номера покупця, ТОВ «ВіДі-Стар» були виписані нові податкові накладні на ті ж самі суми та тими ж самими датами із зазначенням вірного покупця та його податкового номеру .

Відповідно до пункту 21.1 статті 21 ПК України посадові особи контролюючих органів зобов`язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами та забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій.

На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін (пункт 201.1 статті 201 Податкового кодексу України).

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); ґ) виключено; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) виключено; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду, ї) виключено.

Пункт 12 Правил № 1307 встановлює, що у разі постачання товарів/послуг отримувачу (покупцю), який не зареєстрований як платник податку, та у разі складання податкової накладної за щоденним підсумком операцій у графі «Отримувач (покупець)» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН « 100000000000».

Пунктом 16 вказаних Правил визначено, що таблична частина податкової накладної складається з двох розділів: А і Б. До розділу Б податкової накладної вносяться дані у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, до розділу А податкової накладної (рядки I-X) вносяться узагальнюючі дані за операціями, на які складається така податкова накладна.

Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2016 № 569 затверджено Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість (далі Порядок № 569), що визначає механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - податок), особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних (далі - розрахунки коригування) у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків.

Відповідно до пункту 15 Порядку № 569 електронного адміністрування податку на додану вартість встановлює, що якщо після постачання/надання товарів/послуг змінюється сума компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у разі повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або під час повернення постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань і податкового кредиту постачальника та отримувача товарів/послуг підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування, зареєстрованого в Реєстрі.

Згідно із абзацом 10 пункту 201.10 статті 201 ПК України, якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Отже, виходячи з норм Податкового кодексу України, Порядку заповнення податкової накладної та Порядку електронного адміністрування податку на додатку вартість не встановлений порядок виправлення (заміни) статусу покупця як «Неплатника» у податковій декларації, позивач не міг вчинити будь-яких інших дій з метою такого виправлення лише як виписати нову податкову накладну.

Відповідно до статті 109 ПК України, податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Вчинення платниками податків, їх посадовими особами та посадовими особами контролюючих органів порушень законів з питань оподаткування та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України.

Отже, податкове правопорушення - противоправне, винне діяння, у вигляді навмисної або ненавмисної дії або бездіяльності суб`єкта податкових відносин, який порушує права та інтереси учасників даного виду суспільних відносин, за яке законодавством встановлена певна відповідальність фінансового, адміністративного або кримінального характеру. Протиправність податкового правопорушення полягає в недотриманні правової форми даного діяння, винність полягає в здійсненні даного порушення навмисно або з необережності.

Тобто, визначальною умовою для застосування штрафних (фінансових) санкцій є вчинення порушення вимог податкового законодавства, що вчинено за наявності протиправних дій суб`єкта господарювання націлених на вчинення такого порушення.

Таким чином, оцінка правомірності поведінки платників податків здійснюється на підставі норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, з врахуванням наявності, такої обов`язкової умови як наявність вини у діях платника податку при вчиненні порушення. Відсутність такої вини унеможливлює можливість притягнення до відповідальності за податкові правопорушення.

Вказана правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 30.01.2018 у справі № 815/2745/17 та від 18.01.2018 у справі № 804/5153/17.

Таким чином, відповідачем протиправно встановлено порушення термінів реєстрації податкових накладних № 483 від 14.06.2019, № 565 від 24.07.2019, № 566 від 23.07.2019, № 564 від 26.07.2019, № 605 від 08.04.2019, № 606 від 08.04.2019, № 484 від 12.06.2019, № 504 від 02.08.2019, № 548 від 07.10.2019 та застосовано відповідні штрафні санкції.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов до правильного висновку про обґрунтованість та необхідність задоволення позовних вимог позивача про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 12.03.2020 № 0028035404 у частині накладення штрафної санкції у розмірі 124 267,43 грн.

При цьому, доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Крім того, як зазначено у постанові Верховного Суду від 26.06.2018 у справі № 127/3429/16-ц, Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (справа «Серявін проти України», §58, рішення від 10.02.2010).

Отже, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції прийняв законне та обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Апелянт не надав до суду належних доказів, що б підтверджували факт протиправності рішення суду першої інстанції.

Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 316 КАС України залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 242-244, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Київській області, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (правонаступник Головного управління Державної податкової служби у Київській області) залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 19.09.2022 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий: Василенко Я.М.

Судді: Ганечко О.М.

Кузьменко В.В.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.07.2023
Оприлюднено03.08.2023
Номер документу112557606
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —320/11772/20

Ухвала від 12.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 31.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 31.07.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 01.06.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 01.06.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 26.10.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Рішення від 18.09.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 07.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні