Ухвала
від 19.09.2022 по справі 640/2446/22
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

20 вересня 2022 року м. Київ № 640/2446/22

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Шевченко Н. М., розглянувши в письмовому порядку клопотання про закриття провадження в адміністративній справі за позовом Акціонерного товариства «Вест Файненс Енд Кредит Банк» до Міністерства юстиції України, треті особи: Державний реєстратор Виконавчого комітету Студениківської сільської ради Київської області Здольник Тетяна Анатоліївна, Товариство з обмеженою відповідальністю «Білкові Інгредієнти та Технології», ОСОБА_1 про визнання протиправними дій та скасування наказу,

У С Т А Н О В И В :

У провадженні Окружного адміністративного суду міста Києва перебуває адміністративна справа за позовом Акціонерного товариства «Вест Файненс Енд Кредит Банк» до Міністерства юстиції України, треті особи: Державний реєстратор Виконавчого комітету Студениківської сільської ради Київської області Здольник Тетяна Анатоліївна, Товариство з обмеженою відповідальністю «Білкові Інгредієнти та Технології», ОСОБА_1 про визнання протиправними дій та скасування наказу.

Ухвалою суду від 18.02.2022 відкрито спрощене провадження. У подальшому, представником відповідача подано клопотання про закриття провадження у справі у зв`язку з неналежністю її розгляду за правилами адміністративного судочинства.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 19 КАС України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий. Проте сама собою участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір з публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції.

Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин в межах таких відносин.

Разом з тим приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, як правило майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту у спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.

Із матеріалів справи убачається, що позивачем оскаржується наказ Міністерства юстиції України, яким скасовано рішення державного реєстратора щодо реєстрації речових прав на нерухоме майно.

Серед підстав позову, заявлено про неврахування відповідачем положень ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно», якою встановлені вимоги до скарги на рішення державного реєстратора.

Відтак, предметом даного позову є, зокрема, питання про дотримання відповідачем процедури прийняття рішення.

Оскільки Міністерство юстиції України, розглядаючи подібні скарги, реалізує владні повноваження, питання щодо їх дотримання належить до виключної підсудності адміністративних судів.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 238 КАС України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Зважаючи на те, що частина заявлених підстав позову звертають увагу на спір, який виник в межах публічно-правового поля, диспозиція наведеної вище норми не охоплює всі правовідносини, заявлені до вирішення у даній справі, натомість, підстави для закриття провадження відсутні.

Керуючись ст. ст. 238, 239, 241- 243, 248, 256, 293- 297 Кодексу адміністративного судочинства України,

У Х В А Л И В:

У задоволенні заяви представника Міністерства юстиції України про закриття провадження відмовити.

Ухвала набирає законної сили відповідно до ст. 256 КАС України та оскарженню не підлягає.

Суддя Н.М. Шевченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.09.2022
Оприлюднено22.09.2022
Номер документу106335255
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки)

Судовий реєстр по справі —640/2446/22

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 10.05.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 19.09.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 17.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 17.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні