Постанова
від 25.06.2010 по справі 2а-1016/10/0370
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 червня 2010 року Справа № 2а-1016/10/0370

Волинський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого - судді Каленю к Ж.В.,

при секретарі Ковальчуку С .В.,

за участю представника поз ивача Глушко В.В.,

представника відповідача Мороза О.М.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Лу цьку адміністративну справу за позовом Державної інспек ції з контролю за цінами у Вол инській області до Управлін ня Держкомзему у Рожищенсько му районі Волинської області про стягнення економічних с анкцій у сумі 3600,0 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Державна інспекція з контролю за цінами у Волинсь кій області (надалі - інспек ція з контролю за цінами) зве рнулася з адміністративним п озовом до управління Держко мзему у Рожищенському районі Волинської області (надалі - управління Держкомзему) пр о стягнення економічних санк цій за порушення державної д исципліни цін - необґрунтова но одержаної виручки та штра фу в сумі 3600 грн.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що інспекцією з контро лю за цінами було проведено п ланову перевірку дотримання відповідачем державної дисц ипліни цін при формуванні, вс тановленні та застосуванні т арифів на земельні роботи. За результатами перевірки вияв лено, що у період з 01.03.2009 року по 0 6.09.2009 року позивачем неправомі рно нараховувалася плата за надання висновків до технічн ої документації із землеустр ою щодо складання документів , що посвідчують право власно сті на земельну ділянку в роз мірі 30,0 грн. за один висновок, т обто застосовувалися ціни (т арифи) за види послуг (робіт), я кі не передбачені визначеним и нормативно-правовими актам и, що встановлюють для них від повідні переліки платних пос луг; необґрунтовано одержана виручка в результаті даного порушення становить 1200,0 грн.

Інспекцією з контролю за ці нами прийнято рішення від 22.02.20 10 року № 8-К про застосування до відповідача економічних сан кцій за порушення державної дисципліни цін: вилучення не обґрунтовано одержаної виру чки у сумі 1200,0 грн. та накладенн я штрафу у двократному розмі рі необґрунтовано одержаної суми виручки - 2400,0 грн. Вказан е рішення відповідач доброві льно не виконав, а тому інспек ція з контролю за цінами прос ить стягнути з нього в доход д ержавного бюджету 3600,00 грн. еко номічних санкцій за порушенн я державної дисципліни цін.

Представник позивача в суд овому засіданні позов підтри мала з підстав, наведених в по зовній заяві. Просила задово льнити позовні вимоги у повн ому обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав, пояснив, що згідно з Р озмірами оплати земельно-кад астрових робіт та послуг, які затверджені наказом Державн ого комітету України по земе льних ресурсах, Міністерства фінансів України, Міністерс тва економіки України від 15.06.20 01 року № 97/298/124, окремої плати на п ослуги з надання висновків с тосовно погодження технічно ї документації із землеустро ю щодо складання документів, що посвідчують право власно сті на земельну ділянку, не ви значено. Водночас послався н а юридичну консультацію, опу бліковану у журналі «Землев порядний вісник» щодо застос ування аналогії у визначенні розміру плати за послуги з на дання висновків, що посвідчу ють право власності на земел ьну ділянку згідно із графою 9 таблиці 6.1 вищезгаданого нак азу, якою визначено розмір пл ати за підготовку висновку з надання земельної ділянки у користування на замовлення фізичних осіб. Розмір підгот овки цих висновків на замовл ення фізичних осіб становить 30,0 грн. Вважає, що аналогія у да ному випадку виправдана з ур ахуванням ч.1 ст.78 Земельного к одексу України, відповідно д о якої право власності на зем лю - це право володіти, корис туватися і розпоряджатися зе мельними ділянками. У задово ленні позову просив відмовит и.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивш и письмові докази, суд прийшо в до висновку, що позов підляг ає задоволенню.

Судом встановлено, що інспе кцією з контролю за цінами з 09 .02.2010 року по 15.02.2010 року була прове дена планова перевірка відпо відача з питань додержання д ержавної дисципліни цін при формуванні, встановленні та застосуванні тарифів на земе льні роботи, про що складено а кт № 000721 від 15.02.2010 року (а.с.6-8). Перев іркою виявлено, що у період з 0 1.03.2009 року по 06.09.2009 року позивачем неправомірно нараховувалас я плата за надані послуги з пі дготовки висновків до техніч ної документації із землеуст рою щодо складання документі в, що посвідчують право власн ості на земельну ділянку в ро змірі 30,0 грн. за один висновок, всього неправомірно нарахов ана плата та отримані кошти з а надання 40 висновків на суму 1200,0 грн. (а.с.9). До такого висновку у ході перевірки позивач дій шов на підставі аналізу Поря дку виконання земельно-кадас трових робіт та надання посл уг на платній основі державн ими органами земельних ресур сів, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України від 01.11.2000 року № 1619, згідно з п.2 яко го виконання земельно-кадаст рових робіт та надання послу г здійснюється на платній ос нові відповідно до поданих з аяв та укладених договорів. Р озміри оплати земельно-кадас трових робіт та послуг затве рджені наказом Державного ко мітету України по земельних ресурсах, Міністерства фінан сів України, Міністерства ек ономіки України від 15.06.2001 року № 97/298/124, зареєстрованим в Мініст ерстві юстиції України 10.07.2001 ро ку за № 579/5770 (з наступними зміна ми та доповненнями). Так, зокре ма, у графі 9 таблиці 6.1 зазначен их Розмірів встановлено варт ість послуги з підготовки ви сновків з надання земельних ділянок у користування на за мовлення фізичних осіб в роз мірі 30,0 грн. за один примірник документа; розділом 6 Розмірі в оплати земельно-кадастрови х робіт та послуг не визначен о окремої плати за послуги з н адання висновків стосовно по годження технічної документ ації із землеустрою щодо скл адання документів, що посвід чують право власності на зем ельну ділянку.

Рішенням заступника начал ьника інспекції з контролю з а цінами від 22.02.2010 року № 8-К про з астосування економічних сан кцій за порушення державної дисципліни цін вилучено у по зивача 1200,0 грн. необґрунтовано одержаної виручки в результ аті порушення державної дисц ипліни цін та стягнуто в дохо д державного бюджету штраф у сумі 2400,0 грн. (а.с.19).

Рішення інспекції з контро лю за цінами від 22.02.2010 року № 8-К в ідповідач оскаржував у судов ому порядку. Ухвалою Волинсь кого окружного адміністрати вного суду від 26.02.2010 року провад ження у даній справі було зуп инено до вирішення та набран ня законної сили рішенням в а дміністративній справі про с касування зазначеного рішен ня.

Ухвалою суду від 07.06.2010 року пр овадження у справі поновлено у зв' язку із набранням зако нної сили рішенням суду по ро згляду справи за позовом упр авління Держкомзему про скас ування рішення від 22.02.2010 року № 8-К. Постановою суду від 11.05.2010 рок у не встановлено підстав для визнання протиправним та ск асування рішення інспекції з контролю за цінами від 22.02.2010 ро ку № 8-К про застосування екон омічних санкцій за порушення державної дисципліни цін; у з адоволенні позову управлінн ю Держкомзему відмовлено.

Відповідно до ст.72 Кодексу а дміністративного судочинст ва України (далі - КАС Україн и) обставини, встановлені суд овим рішенням в адміністрати вній, цивільній або господар ській справі, що набрало зако нної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких б еруть участь ті самі особи аб о особа, щодо якої встановлен о ці обставини. Постановою Во линського окружного адмініс тративного суду від 11.05.2010 року в становлено, що у період з 01.03.2009 р оку по 06.09.2009 року управлінням Де ржкомзему неправомірно нара ховувалася плата за надання висновків до технічної докум ентації із землеустрою щодо складання документів, що пос відчують право власності на земельну ділянку в розмірі 30,0 грн. за один висновок, тобто з астосовувалися ціни (тарифи) за види послуг (робіт), які не п ередбачені визначеними норм ативно-правовими актами, що в становлюють для них відповід ні переліки платних послуг. Т акож даним судовим рішенням встановлено, що інспекція з к онтролю за цінами в межах над аних повноважень та з дотрим анням чинного законодавства України на підставі акту пер евірки № 000721 від 15.02.2010 року правом ірно прийняла рішення № 8-К ві д 22.02.2010 року про застосування ек ономічних санкцій за порушен ня державної дисципліни цін про вилучення в управління Д ержкомзему 1200,00 грн. необґрунто вано одержаної виручки та ст ягнення в доход державного б юджету штрафу в розмірі 2400,00 гр н. Таким чином, дані обставини вважаються встановленою та доказуванню не підлягають, а тому суд відхиляє заперечен ня відповідача проти позову.

Відповідно до ст.14 Закону Ук раїни “Про ціни і ціноутворе ння” від 03.12.1990 року № 507-ХІІ (з наст упними змінами та доповнення ми) вся необґрунтовано одерж ана підприємством, організац ією сума виручки в результат і порушення державної дисцип ліни цін та діючого порядку в изначення вартості будівниц тва, що здійснюється із залуч енням коштів Державного бюдж ету України, бюджету Автоном ної Республіки Крим, місцеви х бюджетів, а також коштів дер жавних підприємств, установ та організацій підлягає вилу ченню в доход відповідного б юджету залежно від підпорядк ованості підприємства, орган ізації. Крім того, в позабюдже тні фонди місцевих Рад стягу ється штраф у двократному ро змірі необґрунтовано одерж аної суми виручки. Вказані су ми списуються з рахунків під приємств і організацій в бан ківських установах за рішенн ям суду.

Згідно із п.1.4 Інструкції про порядок застосування економ ічних санкцій та фінансових (штрафних) санкцій органами д ержавного контролю за цінами , затвердженого наказом Міні стерства економіки та з пита нь європейської інтеграції У країни, Міністерства фінансі в України від 03.12.2001 року № 298/519, зар еєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2001 року за № 1047/6238, підставою для застосуван ня економічних санкцій за по рушення державної дисциплін и цін є одержання суб' єктам и господарювання необґрунто ваної виручки в результаті п орушення ними чинного в пері оді, що перевіряється, порядк у встановлення та застосуван ня цін і тарифів, які регулюют ься уповноваженими органами відповідно до вимог законод авства.

Як передбачено пунктами 1.6 з азначеної Інструкції, необґр унтовано одержані суб' єкта ми господарювання, унаслідок порушень порядку встановлен ня і застосування цін, суми ви ручки та штрафи підлягають в илученню згідно із законодав ством на підставі рішень, при йнятих органами державного к онтролю за цінами. Відповідн о до п.3.6 цієї Інструкції у разі невиконання рішення орган д ержавного контролю за цінами звертається із позовом про п римусове стягнення суми екон омічних санкцій.

Рішення позивача від 22.02.2010 ро ку № 8-К відповідачем не викон ано. Враховуючи наведене, суд дійшов до висновку, що позовн і вимоги про стягнення з Упра вління Держкомзему у Рожищен ському районі Волинської обл асті економічних санкцій за порушення державної дисципл іни цін у сумі 3600,0 грн. є правом ірними та підлягають задовол енню.

Керуючись ст.ст.11, 71, 72, 160 ч.3, 163 КАС України, на підставі Закону У країни "Про ціни і ціноутворе ння", суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов задовольнити повністю.

Стягнути з Управління Держ комзему у Рожищенському райо ні Волинської області (ідент ифікаційний код 21743834) в доход де ржавного бюджету економічн і санкції за порушення держа вної дисципліни цін у сумі 3600 г рн. (три тисячі шістсот грн).

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о ст.186 КАС України, якщо таку за яву не було подано. Якщо заяву про апеляційне оскарження б уло подано, але апеляційна ск арга не буде подана у строк, вс тановлений ст.186 КАС України, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку п овністю або частково шляхом подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної с карги до Львівського апеляці йного адміністративного суд у через Волинський окружний адміністративний суд. Заява про апеляційне оскарження по станови подається протягом д есяти днів з дня складення по станови в повному обсязі - з 30 ч ервня 2010 року. Апеляційна скар га на постанову суду подаєть ся протягом двадцяти днів пі сля подання заяви про апеляц ійне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. К опія апеляційної скарги одно часно надсилається особою, я ка її подає, до суду апеляційн ої інстанції.

Суддя Ж.В. Каленюк

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.06.2010
Оприлюднено07.08.2010
Номер документу10634398
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1016/10/0370

Постанова від 25.06.2010

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 07.06.2010

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 26.04.2010

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 29.03.2010

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 26.03.2010

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні