№317/3311/17
№/п 6-а/317/1/2022
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 вересня 2022 р. м. Запоріжжя
Запорізький районний суд Запорізької області у складі:
головуючого - судді Ачкасова О.М.,
при секретарі Дмитрієвій І.Е.,
розглянувши у письмовому провадженні у м. Запоріжжя заяву представника третьої особи ОСОБА_1 - Грамчук Марини Олександрівни, про зміну способу і порядку виконання судового рішення, у справі за адміністративним позовом Запорізької міської ради до Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області, третя особа: ОСОБА_1 про визнання постанови державного виконавця про накладення штрафу протиправною та скасування постанови, про визнання постанови державного виконавця про закінчення виконавчого провадження протиправною, скасування постанови про закінчення виконавчого провадження,
ВСТАНОВИВ:
Представник третьоїособи ОСОБА_1 -Грамчук М.О.,звернулась досуду із заявоюпро змінуспособу іпорядку виконаннясудового рішення,уточнившияку,посилалась нате,що Запорізькимрайонним судомЗапорізької області14.12.2017р.винесено постановуу справі№317/3311/17за адміністративнимпозовом Запорізькоїміської радидо Відділупримусового виконаннярішень Управліннядержавної виконавчоїслужби Головного територіальногоуправління юстиціїу Запорізькійобласті,третя особа: ОСОБА_1 провизнання постановидержавного виконавцяпро накладенняштрафу протиправноюта скасуванняпостанови,про визнанняпостанови державноговиконавця прозакінчення виконавчогопровадження протиправною,скасування постановипро закінченнявиконавчого провадження.Дніпропетровським апеляційнимадміністративним судом14.08.2018 р. була розглянута апеляційна скарга Грамчук М.О. в інтересах ОСОБА_1 на постанову Запорізького районного суду Запорізької області від 14.12.2017 р. у справі №317/3311/17. Судом апеляційної інстанції 14.08.2018 р. винесено постанову у зазначеній справі та скасована постанова Запорізького районного суду Запорізької області від 14.12.2017 р. у справі № 317/3311/17, у задоволенні позову Запорізької міської ради- відмовлено. Третім апеляційним адміністративним судом винесено додаткову постанову від 27.11.2018 р. у справі № 317/3311/17, вказаною постановою задоволено заяву Грамчук М.О. в інтересах ОСОБА_1 та судом вирішено стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Запорізької міської ради на користь Грамчук М.О. в інтересах ОСОБА_1 , витрати на оплату судового збору в розмірі 4800,00 грн. ОСОБА_2 неодноразово зверталась до Управління Державної казначейської служби України у м.Запоріжжі Запорізької області, з метою виконання рішення суду та надавала виконавчий лист і ухвали, які видані у цій справі. Проте, листом від 03.12.2021 р. №04-08-10/2167 Управління повідомило, що згідно даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Запорізька міська рада не є ні розпорядником, ні одержувачем бюджетних коштів, як суб`єкт зазначеного реєстру, Запорізька міська рада відсутня в даному реєстрі та не обслуговується в органах казначейства, а тому не має відкритих рахунків, з яких можливо здійснити безспірне списання коштів за рішенням суду у цій справі. Між Управлінням та Запорізькою міською радою відсутні будь-які взаємовідносини щодо здійснення розрахунково-касового обслуговування. Вважає, що стягнення за виконавчим листом у даній справі повинно здійснюватися з відповідного виконавчого органу Виконавчого комітету Запорізької міської ради, оскільки виконання судового рішення по даній справі щодо стягнення судового збору з Запорізької міської ради (органу місцевого самоврядування) є неможливим, оскільки відповідач не є розпорядником бюджетних коштів та не обслуговується в органах державної казначейської служби України. Витрати на утримання Запорізької міської ради (ЄДРПОУ 04053915) здійснює Виконавчий комітет Запорізької міської ради (ЄДРПОУ 02140892), який включений до Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, як головний розпорядник бюджетних коштів м.Запоріжжя, у зв`язку із чим заявник був вимушений звернутися до суду із заявою про зміну способу і порядку виконання судового рішення.
У судове засідання представник третьої особи ОСОБА_1 - Грамчук М.О. не з`явилася, надала суду заяву, у якій уточнила заяву, підтримала заяву у повному обсязі, просила її задовольнити та розглянути заяву за її відсутності.
Представник позивача - Запорізької міської ради у судове засідання не з`явився, надав суду заяву, у якій проти заяви не заперечував, просив суд розглянути уточнену заяву ОСОБА_2 без його участі.
Представник відповідача - Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області, у судове засідання не з`явився, був повідомлений належним чином про місце та час розгляду справи, про причини неявки суд не повідомив.
Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату , час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду, згідно ст.378 ч.2 КАС України.
Розглянувши матеріали справи, суд вважає можливим розглянути справу за відсутністю сторін у справі на підставі наявних у справі доказів.
Дослідивши матеріалів справи, суд вважає, що заява є обґрунтованою та підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Дніпропетровським апеляційним адміністративним судом 14.08.2018 р. була розглянута апеляційна скарга Грамчук М.О. в інтересах ОСОБА_1 на постанову Запорізького районного суду Запорізької області від 14.12.2017 р. у справі №317/3311/17. Судом апеляційної інстанції 14.08.2018 р. винесено постанову у зазначеній справі та скасована постанова Запорізького районного суду Запорізької області від 14.12.2017 р. у справі № 317/3311/17, у задоволенні позову Запорізької міської ради- відмовлено.
Третім апеляційним адміністративним судом винесено додаткову постанову від 27.11.2018 р. у справі № 317/3311/17, вказаною постановою задоволено заяву Грамчук М.О. в інтересах ОСОБА_1 та судом вирішено стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Запорізької міської ради на користь Грамчук М.О. в інтересах ОСОБА_1 , витрати на оплату судового збору в розмірі 4800,00 грн.
Крім того, 03.08.2020 р., у справі №317/3311/17 №/п 317/6-а/317/2/2020 Запорізьким районним судом Запорізької області було винесена ухвала про зміну способу виконання рішення у справі № 317/3311/17 з «Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Запорізької міської ради на користь Грамчук Марини Олександрівни в інтересах ОСОБА_1 витрати на оплату судового збору в розмірі 4800 (чотири тисячі вісімсот) грн. » на «Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Запорізької міської ради (платник виконавчий комітет Запорізької міської ради, розрахунковий рахунок UA538201720344280001000034816 у м.Києві, МФО 820172, ЄДРПОУ 02140892, банк: Державна казначейська служба України м.Київ) на користь Грамчук Марини Олександрівни в інтересах ОСОБА_1 витрати на оплату судового збору в розмірі 4800 (чотири тисячі вісімсот) грн.».
Разом з тим, рахунки Запорізької міської ради в банківських установах відкриті, головним розпорядником бюджетних коштів є виконавчий комітет Запорізької міської ради.
З листа Управління Державної казначейської служби №04-08-10/2167 від 03.12.2021 р. вбачається, що згідно даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Запорізька міська рада не є ні розпорядником, ні одержувачем бюджетних коштів, як суб`єкт зазначеного реєстру Запорізька міська рада відсутня в даному реєстрі та не обслуговується в органах казначейства, а тому не має відкритих рахунків, з яких можливо здійснити безспірне списання коштів за рішенням суду у цій справі. Тому, враховуючи невідповідності унеможливлюють виконання виконавчого листа, за таких підстав було повернуто оригінал виконавчого листа.
Відповідно до ч.1ст.378 КАС Україниза заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Згідно з ч.2ст.378 КАС Українизаява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Як зазначено у ч.3ст.33 Закону України "Про виконавче провадження", за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, сторони, а також виконавець за заявою сторін або державний виконавець з власної ініціативи у випадку, передбаченомуЗаконом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", мають право звернутися до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим(ч.3ст.378 КАС України).
У ч.6ст.7 КАС Українизазначено, що у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.
З матеріалів заяви про зміну способу і порядку виконання рішення вбачається, що розпорядником коштів Запорізької міськоїради є Виконавчий комітет Запорізької міської ради.
Отже,з матеріалівсправи вбачаєтьсяіснування обставин,що істотноускладнюють виконаннярішення,які єпідставами длязміни способуі порядкувиконання додаткової постанову від 27.11.2018 р. у справі № 317/3311/17.
Згідно ст.378 ч.3 КАС України, підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Враховуючи усе наведене, суд вважає, що заяву слід задовольнити, а саме змінити спосіб виконання рішення у справі № 317/3311/17 з «Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Запорізької міської ради (платник виконавчий комітет Запорізької міської ради, розрахунковий рахунок UA538201720344280001000034816 у м.Києві, МФО 820172, ЄДРПОУ 02140892, банк: Державна казначейська служба України м.Київ) на користь Грамчук Марини Олександрівни в інтересах ОСОБА_1 витрати на оплату судового збору в розмірі 4800 (чотири тисячі вісімсот) грн.» на «Стягнути з Запорізької міської ради в особі Виконавчого комітету Запорізької міської ради (код ЄДРПОУ 02140892, адреса: 69105, М.Запоріжжя. пр.Соборний, буд.206) на користь ОСОБА_2 ) в інтересах ОСОБА_1 витрати на оплату судового збору в розмірі 4800 (чотири тисячі вісімсот) грн.».
Керуючись ст.ст.248,295,378 КАСУкраїни, суд -
УХВАЛИВ:
Заяву представника третьої особи ОСОБА_1 - Грамчук Марини Олександрівни, про зміну способу і порядку виконання судового рішення, у справі за адміністративним позовом Запорізької міської ради до Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області, третя особа: ОСОБА_1 про визнання постанови державного виконавця про накладення штрафу протиправною та скасування постанови, про визнання постанови державного виконавця про закінчення виконавчого провадження протиправною, скасування постанови про закінчення виконавчого провадження, - задовольнити у повному обсязі.
Змінити спосіб виконання рішення у справі № 317/3311/17 з «Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Запорізької міської ради (платник виконавчий комітет Запорізької міської ради, розрахунковий рахунок UA538201720344280001000034816 у м.Києві, МФО 820172, ЄДРПОУ 02140892, банк: Державна казначейська служба України м.Київ) на користь Грамчук Марини Олександрівни в інтересах ОСОБА_1 витрати на оплату судового збору в розмірі 4800 (чотири тисячі вісімсот) грн.» на «Стягнути з Запорізької міської ради в особі Виконавчого комітету Запорізької міської ради (код ЄДРПОУ 02140892, адреса: 69105, М.Запоріжжя. пр.Соборний, буд.206) на користь Грамчук Марини Олександрівни в інтересах ОСОБА_1 витрати на оплату судового збору в розмірі 4800 (чотири тисячі вісімсот) грн.».
Ухвала судуможе бутиоскаржена доТретього апеляційного адміністративногосуду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк
обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Дата складення повного судового рішення - 12.09.2022 року.
Суддя: О.М. Ачкасов
Суд | Запорізький районний суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2022 |
Оприлюднено | 23.09.2022 |
Номер документу | 106370949 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Запорізький районний суд Запорізької області
Ачкасов О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні