Рішення
від 21.09.2022 по справі 320/44/22
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 вересня 2022 року № 320/44/22

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Горобцової Я.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Фермерського господарства «Внучка» до Головного управління Державної податкової служби у Київській області про визнання протиправним та скасування рішень,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Фермерського господарства «Внучка» до Головного управління Державної податкової служби у Київській області (далі - Головного управління ДПС у Київській області), в якому позивач просить:

- визнати протиправними дії Головного управління ДПС у Київській області щодо відмови у підтвердженні статусу Фермерського господарства «Внучка», як платника єдиного податку четвертої групи на 2021 рік та щодо анулювання реєстрації Фермерського господарства «Внучка» платником єдиного податку 4 групи;

- скасувати рішення, що направлялись листами від 21.10.2021 № 37173/6/10-36-18-10, № 37159/6/10-36-18-10 та від 18.11.2021 № 18682/12710-36-18-05;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Київській області поновити реєстрацію Фермерського господарства «Внучка» як платника єдиного податку 4 групи на 2021 рік шляхом внесення до реєстру платників єдиного податку відомостей про Фермерське господарство «Внучка» як платника єдиного податку четвертої групи на 2021 рік, про що видати довідку про підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи або відповідний витяг з реєстру платників єдиного податку.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що рішення Головного управління ДПС у Київській області про непідтвердження статусу Фермерського господарства «Внучка» як платника єдиного податку четвертої групи на 2021-й рік є протиправним, оскільки, податковий орган не проводив перевірку, а оскаржувані рішення не ґрунтується на її результатах. Крім того, відповідачем не приймалось рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку шляхом виключення Фермерського господарства «Внучка» з реєстру платників податків.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 10.01.2022 залишено без руху позовну заяву.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07.02.2022 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Головним управлінням ДПС у Київській області, подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено про необґрунтованість позовних вимог, оскільки Фермерським господарством «Внучка» не дотримано вимог підпункту 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 Податкового кодексу України (далі - ПК України), зокрема, не подано загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням.

Також у відзиві вказано, що оскільки, позивачем у встановлений законодавством термін не подано загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок, контролюючим органом прийнято рішення щодо непідтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи, яке направлене на податкову адресу Фермерського господарства «Внучка» листом від 21.10.2021 № 37159/6/10-36-18-10.

Фермерське господарство «Внучка» (код ЄДРПОУ 33354179, місцезнаходження: 07601, Київська обл., Згурівський р-н., смт Згурівка, вул. Українська, 3, кв. 2) зареєстровано як юридична особа 23.08.2005, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Судом встановлено, що для підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи позивачем засобами електронного зв`язку 08.02.2021 року направлено до контролюючого органу:

- податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2021 рік з відміткою «звітна»;

- відомості про наявність земельних ділянок (додаток № 1 з відмітками до звітної);

- розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2020 рік;

- звіт про посівні площі сільськогосподарський культур за період 2021.

На підтвердження прийняття вказаних вище документів, до електронного кабінету платника податків контролюючим органом було направлено відповідні квитанції.

Після подання вказаних документів позивач у відповідності до вимог підпункту 295.9.2 пункту 295.2 статті 295 ПК України сплачував єдиний податок четвертої групи, зокрема, 2481,39 грн за 1 квартал, 2500,00 грн за 2 квартал, 12800,00 грн за 3 квартал, 6000,00 грн за 4 квартал, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями.

26.10.2021 на адресу позивача надійшов лист від 21.10.2021 № 37173/6/10-36-18-10 у якому податковий орган повідомив, що зазначено недостовірне значення обов`язкового реквізиту «звітний (податковий) період» (не відповідає обраному режиму оподаткування), оскільки в зазначеному періоді в реєстрі у якості платника єдиного податку четвертої групи платник не перебуває. Враховуючи викладене, подані: звітна декларація платника єдиного податку четвертої групи 08.02.2021 № 9016595833, відомість про наявність земельних ділянок 08.02.2021 № 9016595837, розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробника 08.02.2021 № 901665599454 присвоєно статус «не визнано як податкова звітність», як такі, що не відповідають обраному режиму оподаткування.

Також листом від 21.10.2021 № 37159/6/10-36-18-10 податковий орган повідомив позивача, що ним не дотримано вимог підпункту 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 ПК України, зокрема, не подано загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням. Враховуючи наведене, Фермерським господарством «Внучка» не підтверджено статус платника єдиного податку четвертої групи.

Не погоджуючись із вказаними висновками податкового органу, позивач направив на адресу відповідача заперечення від 03.11.2021 вих. № 1, у яких зазначив, що лист про анулювання реєстрації платника єдиного податку четвертої групи отримано лише 25.10.2021, а в електронному кабінеті платника податків не відображалась втрата статусу платника єдиного податку четвертої групи. Наголошено, що податкова декларація подана своєчасно, заборгованість зі сплати відсутня.

Також до заперечень повторно подано податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи 08.02.2021 № 9016595833, відомість про наявність земельних ділянок 08.02.2021 № 9016595837, розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва 08.02.2021 № 901665599454 та документи, що підтверджують сплату єдиного податку.

Листом від 18.11.2021 № 18682/12/10-36-18-05 Головним управлінням ДПС у Київській області повідомлено позивача про те, що ним не дотримано вимог підпункту 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 ПК України, зокрема, не подано загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням. Враховуючи наведене, Фермерським господарством «Внучка» не підтверджено статус платника єдиного податку четвертої групи. Вказано, що про це платника повідомлено листом від 21.10.2021 № 37159/6/10-36-18-10.

Не погоджуючись із вказаним діями відповідача, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 291.4 статті 291 ПК України передбачено, що суб`єкти господарювання, сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, належать до 4 групи платників єдиного податку.

Згідно із пунктами 299.1, 299.2 статті 299 ПК України реєстрація суб`єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку.

Підпунктом 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 ПК України визначено, що сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають до 20 лютого поточного року:

- загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);

- звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи);

- розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;

- відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок. У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).

Водночас підпунктом 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 ПК України передбачено, що платники єдиного податку 4 групи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 299.10 статті 299 ПК України реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі:

1) подання платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв`язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, - в останній день календарного кварталу, в якому подано таку заяву;

2) припинення юридичної особи (крім перетворення) або припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем відповідно до закону - в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення;

3) у випадках, визначених підпунктом 298.2.3 пункту 298.2 та підпунктом 298.8.6 пункту 298.8 статті 298 цього Кодексу; 4) якщо у податковому (звітному) році частка сільськогосподарського товаровиробництва юридичної особи платника єдиного податку четвертої групи становить менш як 75 відсотків;

5) якщо платником єдиного податку четвертої групи не подано податкову звітність, передбачену підпунктом 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 та підпунктом 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 цього Кодексу.

ПК України передбачає підстави для анулювання реєстрації платника єдиного податку (пункту 299.10 статті 299 ПК України) або підстави, з яких платник не може бути платником єдиного податку 4 групи (пункту 291.5 статті 291 ПК України), але не містить норму, відповідно до якої платник, який до 20 лютого не подав звітність, зазначену у підпункту 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 ПК України, не може бути, або втрачає статус платника єдиного податку 4 групи.

Отже, у разі, коли суб`єкт господарювання вже зареєстрований як платник єдиного податку, то законодавство визначає лише один механізм позбавлення суб`єкта господарювання такого статусу - це прийняття рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку шляхом виключення суб`єкта господарювання з реєстру платників єдиного податку відповідно до приписів пункту 299.10 статті 299 ПК України, зокрема, у разі неподання податкової звітності.

Згідно з абзацом 2 пункту 299.11 статті 299 ПК України у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення виїзних документальних перевірок платника єдиного податку четвертої групи невідповідності вимогам підпункту 4 пункту 291.4 та пункту 291.5-1 статті. 291 цього Кодексу у податковому (звітному) році або у попередніх періодах, такому платнику за такі періоди нараховуються податки та збори, від сплати яких він звільнявся як платник єдиного податку четвертої групи, та штрафні (фінансові) санкції (штрафи), передбачені главою 11 розділу II цього Кодексу. Такий платник податку зобов`язаний перейти до сплати податків за загальною системою оподаткування, починаючи з наступного місяця після місяця, у якому встановлено таке порушення.

Суд зазначає, що прийняття контролюючим органом рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку можливе лише на підставі проведеної документальної перевірки відповідного платника податку та встановлених в ході останньої порушень, відповідно до яких платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування.

Контролюючий орган має право прийняти рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку четвертої групи, згідно із передбаченим Податковим кодексом України порядком.

Єдиним законним способом реалізації владних управлінських функцій є проведення документальної перевірки на підставі якої встановлюється, що платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування (бути платником єдиного податку), як наслідок - прийняття рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку, шляхом виключення з реєстру платників цього податку.

При цьому, для прийняття рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку четвертої групи мають бути виконані всі вимоги передбачені Податковим кодексом України.

У матеріалах справи відсутні, а відповідачем не надано доказів проведення документальної перевірки позивача та прийняття рішення у відповідності до вимог ПК України.

Посилання податкового органу у відзиві на ненадання позивачем загальної податкової декларації з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок підлягають відхиленню, оскільки положеннями ПК України не передбачено порядку відмови контролюючим органом у підтверджені статусу платника єдиного податку четвертої групи за результатами подання вказаних у підпункті 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 ПК України документів.

За наведених обставин, суд робить висновок, що відмова відповідача у підтвердженні статусу позивача як платника єдиного податку четвертої групи на 2021 рік є протиправною.

Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно із вимогами частини третьої статті 242 КАС України, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені у судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

За приписами частини другої статті 6 КАС України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Відповідно до пункту 30 Рішення Європейського суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27.09.2001, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані. Згідно із пунктом 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Згідно із частиною другою статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У порушення вимог частини другої вказаної статті, відповідачем не доведено належними та допустимими доказами правомірності відмови позивачу у підтвердженні статусу як платника єдиного податку четвертої групи на 2021 рік протиправною та виключення його з Реєстру платників єдиного податку

Оскільки, відповідачем не приймалося рішення про анулювання реєстрації позивача, а рішенням від 21.10.2021 № 371159/6/10-36-18-10 відповідач зазначив, що позивачу не підтверджено статус платника єдиного податку четвертої групи без анулювання реєстрації, та виключено з реєстру такі дії позивача є протиправними.

Враховуючи наведене, позовні вимоги про визнання протиправними дій Головного управління ДПС у Київській області щодо відмови у підтвердженні статусу Фермерського господарства «Внучка», як платника єдиного податку четвертої групи на 2021 рік та щодо анулювання реєстрації Фермерського господарства «Внучка» платником єдиного податку 4 групи, скасування рішення щодо неможливості підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2021 рік, оформлене листом від 21.10.2021 № 37159/6/10-36-18-10, підлягають задоволенню.

Щодо вимог про скасування рішень які направлялись листами від 21.10.2021 № 37173/6/10-36-18-10 та від 18.11.2021 № 18682/12/10-36-18-05, вони не підлягають задоволенню, оскільки саме в листі від 21.10.2021 № 37159/6/10-36-18-10 викладено рішення податкового органу про непідтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи, а у вказаних листах зазначено про присвоєння податковій звітності статусу «не визнано як податкова звітність» та надано інформацію на заперечення позивача.

Крім того, з метою належного захисту прав позивача суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача відновити позивачу статус платника єдиного податку 4 групи на 2021 рік в Реєстрі платників єдиного податку Державної податкової служби України та видати відповідну довідку.

Відповідно до вимог частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір у розмірі 2270,00 грн згідно із платіжним дорученням від 05.12.2021 № 207 та 6810,00 грн гідно із платіжним дорученням від 20.01.2020 № 221.

Оскільки позов підлягає частковому задоволенню, судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 4540,00 грн підлягають присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Київській області.

Керуючись статтями 14, 73- 78, 90, 143, 242 - 246, 250, 255, 295 КАС України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов Фермерського господарства «Внучка» задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Головного управління ДПС України у Київській області щодо відмови у підтвердженні статусу Фермерського господарства «Внучка», як платника єдиного податку четвертої групи на 2021 рік, та анулювання реєстрації Фермерського господарства «Внучка» платником єдиного податку 4 групи.

Скасувати рішення Головного управління ДПС України у Київській області щодо неможливості підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2021 рік, оформлене листом від 21.10.2021 №37159/6/10-36-18-10.

Зобов`язати Головне управління ДПС України у Київській області поновити Фермерське господарство «Внучка» в Реєстрі платників єдиного податку Державної податкової служби України, як платника єдиного податку четвертої групи на 2021 рік та видати відповідну довідку.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Фермерського господарства «Внучка» (код ЄДРПОУ 33354179, місцезнаходження: 07601, Київська обл., Згурівський р-н., смт Згурівка, вул. Українська, 3, кв. 2) судовий збір у розмірі 4540,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ: 44096797; місцезнаходження: 03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5-А).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Я.В. Горобцова

Горобцова Я.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.09.2022
Оприлюднено26.09.2022
Номер документу106384728
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —320/44/22

Ухвала від 20.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 13.06.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 06.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 06.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 24.10.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Рішення від 21.09.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 07.02.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 10.01.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні