Рішення
від 20.09.2022 по справі 340/2997/22
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 вересня 2022 року м. Кропивницький Справа № 340/2997/22

Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Притула К.М., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом комунального підприємства Державного комунального підприємства "Комунальник" до Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування висновку, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із позовом, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати висновок Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, про результати моніторингу процедури закупівлі UА-2021-07-06-002775-b від 15 червня 2022, яким встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій) та ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом та зобов`язано здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів;

- стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області на користь комунального підприємства Державного комунального підприємства "Комунальник" понесені судові витрати.

В обґрунтування своєї позиції позивач зазначає, що 24 травня 2022 року на підставі наказу Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 24.05.2022 №10-з через електронну систему закупівель опубліковано рішення про початок моніторингу закупівлі ID:UA-2021-07-06-002775-b та 7 червня 2022 року було сформовано запит Замовнику на пояснення.

За результатом моніторингу, відповідно до змісту висновку від 15 червня 2022 встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій) та ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом та зобов`язано здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

Комунальне підприємство Державного комунального підприємства "Комунальник" не погоджується з результатами та висновками моніторингу, прийняттям висновку від 15.06.2022, оскільки вважає, що зазначені у висновку порушення не доведені Північним офісом Держаудитслужби у Вінницькій області, а тому вважає, що висновок відповідача є протиправним та підлягає скасуванню.

01 липня 2022 року ухалою суду позовну заяву було залишено без руху та встановлено строк для усунення недоліків (а.с.48).

21 липня 2022 року ухвалою Кіровоградського окружного адміністратиного суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження (а.с.52).

10.08.2022 (вх.№ 21257/22) на адресу Кіровоградського окружного адміністративного суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що відповідач позовні вимоги не визнає та просить відмовити в їх задоволенні. В обґрунтування своєї позиції зазначив, що за результатом моніторингу закупівлі ID: UA-2021-07-06-002775-b було встановлено, що учасником процедури закупівлі ТОВ «Мегабуд-БК» не надано всіх документів у складі тендерної пропозиції відповідно до вимог тендерної документації. В порушення абз. 3 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», позивачем не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Мегабуд-БК» як таку, що не відповідає встановленим абз.1 ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вимогам до учасника відповідно до законодавства та укладено з ним договір від 13.08.2021 № 02/08 про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів.

Відповідач зазначає, що законодавством чітко визначено за яких умов визначається переможець закупівлі, що позбавляє можливості самостійного тлумачення замовником щодо відповідності або невідповідності тендерної позиції вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та тендерної документації.

Крім того, зазначає, що управлінням 25.05.2022 оприлюднено в електронній системі закупівель «Prozorro» запит про надання пояснень замовником. Проте, позивачем не надано у строк, визначений ч.5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту), відповіді на запит. Комунальником оприлюдено пояснення в електронній системі закупівель «Prozzoro» 10.06.2022, тоді як кінцевий строк припадав на 30.05.2022.

Відповідач не погоджується з позицією та доводами позивача викладеними у позовній заяві та просить відмовити у задоволені позовну у повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що уповноваженою особою комунального підприємства Державного комунального підприємства "Комунальник" 06 липня 2021 року через авторизований електронний майданчик було оприлюднено тендерну документацію та оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю: ДСТУ Б.Д.1.1-1-2013 «Реконструкція зовнішніх мереж централізованої каналізації по вул. Гагаріна в смт. Онуфріївка Кіровоградської області» (ДК 021:2015: код 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг, вирівнювання поверхонь») оголошення UА-2021-07-06-002775-b.

В аукціоні прийняли участь два учасника, а саме: ФОП ОСОБА_1 з ціновою пропозицією 5180000,00 грн., та ТОВ «МЕГАБУД-БК» з ціновою пропозицією 4950207,60 грн.

29 липня 2021 відповідно до протокольного рішення № 5 Позивачем визначено переможцем тендерну пропозицією ТОВ «МЕГАБУД-БК», надіслано повідомлення про намір укласти договір та укладений договір про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів № 02/08 від 13.08.2021.

Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» наказом Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 24.05.2022 № 10-з вирішено почати моніторинг закупівлі ID: UA-2021-07-06-002775-b.

14 червня 2022 року Північним офісом Держаудитслужби у Вінницькій області прийнято висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № 05-41/227, в констатуючій частині якого встановлено:

«Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.

Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства державного комунального підприємства «Комунальник» (далі -Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендери) документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол віл 06 липня 2021 року №3), тендерну пропозицію ТОВ «МЕГАБУД-БК», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29 липня 2021 року №5, повідомлення про намір укласти договір, звіт про результати проведення процедури закупівлі, договір від 13 серпня 2021 року №02/08 (далі - Договір), повідомлення про внесення змін до договору, додаткові угоди від 26 серпня 2021 року №1, від 01 листопада 2021 року №2, від 24 листопада 2021року№3, звіт про виконання договору про закупівлю та пояснення від 10 червня 2022 року, отримані від Замовника через електронну систему закупівель.

За результатами моніторингу закупівлі установлено, що відповідно до вимог пункту 1 Розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, Замовник встановив вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі документу з посиланням на номер оголошення, який визначає вартість чистих активів (баланс) учасника та/або протоколу загальних зборів учасників з посиланням на номер оголошення, згідно змісту якого уповноваженій посадовій/службовій особі учасника надасться дозвіл укласти договір за результатами даної закупівлі та суми пропозиції.

Крім того, відповідно до пункту 6 Розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, замовник встановив вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі гарантійного листа, що ціну тендерної пропозиції визначено відповідно вимог на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій та обладнання, якості будівельних робіт, які виконуються з дотриманням діючих норм і правил, технічної експлуатації будівельної техніки, безпечних умов праці та додержання вимог щодо застосування заходів із захисту довкілля.

При цьому, учасник ТОВ «МЕГАБУД-БК», якого визнано переможцем торгів» не надав у складі тендерної пропозиції вищезазначених документів, чим не дотримався вимог пунктів 1 та 6 Розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.

Відповідно до абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої етапі 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.

Однак, на порушення абзацу третього пункту 1 частини першої етапі 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «МЕГАБУД-БК» як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та уклав з ним Договір.

Також, моніторингом установлено, що на запит Управління Північного офісу Держаудитслужои у Вінницькій області від 25 травня 2022 року про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності Замовник у визначений законодавством строк не надав пояснень, чим порушив вимоги частини п`ятої статті 8 Закону.

Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення (порушень) законодавства.

За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.

За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п`ятої статті 8 Закону.

Зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфер публічних закупівель (у разі наявності таких порушень).

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ`єктивне та упереджене ви значення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужои у Вінницькій області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за договором в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з такого.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади установлені Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII в редакції, на час виникнення спірних правовідносин (далі Закон № 922-VIII).

За статтею 8 вказаного Закону № 922 Моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії (ч.1).

За результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання (ч.6).

У висновку обов`язково зазначаються:

1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;

2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість;

3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі;

4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі;

5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.

Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі не виявлено порушень законодавства у сфері публічних закупівель, у висновку зазначається інформація про відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (ч.7).

У разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження (ч.10).

Отже, за змістом вказаних норм, на Офіс Держаудитслужби покладено обов`язок по здійсненню моніторингу за проведенням публічних закупівель та вжиття заходів по усуненню суб`єктами, що такі закупівлі здійснюють, виявлених порушень.

У разі виявлення порушень, їх детальний опис наводиться у висновку, складеному за результатами моніторингу. Крім того, у такому випадку, висновок має містити і посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку порушення, а також зобов`язання щодо їх усунення, із зазначенням конкретних заходів, які необхідно вжити або визначенням конкретного способу усунення виявлених під час моніторингу порушень.

Аналогічний висновок щодо застосування вказаних норм права, також був сформований і Верховним Судом у Постанові від 10.12.2019 по справі № 160/9513/18.

Порядок подання тендерних пропозицій, їх розкриття, розгляду та оцінки, визначається статтями 26, 28 та 29 Закону №922.

Так, відповідно до частин першої, восьмої статті 26 Закону №922, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.

Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система закупівель повинна забезпечити можливість подання тендерної пропозиції/пропозиції всім особам на рівних умовах.

Учасник процедури закупівлі має право внести зміни до своєї тендерної пропозиції або відкликати її до закінчення кінцевого строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій.

Згідно зі статтею 28 Закону № 922 Розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.

У разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції.

Під час розкриття тендерних пропозицій/пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в тендерних пропозиціях/пропозиціях учасників, крім інформації, зазначеної в абзаці другому цієї частини, та формується список учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни.

Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.

Протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій формується та оприлюднюється електронною системою закупівель автоматично в день розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.

Частиною 1 статті 29 Закону №922 передбачено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.

Відповідно до частини п`ятої вказаної статті, до початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін тендерних пропозицій/пропозицій, розташованих у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників.

Якщо крім ціни замовником встановлені інші критерії оцінки відповідно до методики оцінки, до початку електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично визначаються показники інших критеріїв оцінки та приведена ціна, після чого розкривається інформація про приведену ціну та перелік усіх приведених цін тендерних пропозицій/пропозицій, розташованих у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників.

Під час проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель відображаються значення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника та приведеної ціни.

Частиною дев`ятою статті 29 Закону №922 встановлено, що після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.

При цьому, на виконання частини дев`ятої статті 29, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.

За результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій. Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п`ять днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій.

Підстави відхилення тендерних пропозицій, визначені статтею 31 Закону №922. Так, за змістом частини першої цієї статті, замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо:

1) учасник процедури закупівлі:

не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;

не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;

зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п`ятнадцятою статті 29 цього Закону;

не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;

не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;

не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;

визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;

2) тендерна пропозиція учасника:

не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;

викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;

є такою, строк дії якої закінчився;

3) переможець процедури закупівлі:

відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;

не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;

не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону;

не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.

Отже, зміст вказаних норм, дає підстави для висновків, що у разі, коли оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі», після розкриття тендерних пропозицій учасників та до проведення електронного аукціону, замовник має право перевіряти тендерні пропозиції учасників виключно на відповідність технічним вимогам та кваліфікаційним критеріям, вказаним у тендерній документації. Перевірка тендерної пропозиції учасника на відповідність іншим вимогам тендерної документації, здійснюється вже після проведення електронного аукціону та визначення системою учасника з найбільш економічно вигідною пропозицією.

Тобто, підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника на стадії публічної закупівлі до проведення електронного аукціону, може бути лише встановлена замовником невідповідність учасника технічним вимогам або кваліфікаційним критеріям, визначеним у тендерній документації.

Обґрунтовуючи правомірність оскаржуваного висновку, відповідач стверджує, що учасником ТОВ «Мегабуд БК» у складі тендерної пропозиції не надано:

- документу з посиланням на номер оголошення, який визначає вартість чистих активів (баланс) учасника та/або протоколу загальних зборів учасників з посиланням на номер оголошення, згідно змісту якого уповноваженій посадовій/службовій особі учасника надається дозвіл укласти договір за результатами даної закупівлі та суми пропозиції;

- гарантійного листа, що ціну тендерної пропозиції визначено відповідно вимог на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій та обладнання, якості будівельних робіт, які використовуються з дотриманням діючих норм і правил, технічної експлуатації будівельної техніки, безпечних умов праці та додержання вимог щодо застосування заходів із захисту довкілля.

Що не відповідає вимогам п.1 та п. 6 Розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції», що є порушенням пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».

Однак, беручи до уваги те, що оголошення про публічну закупівлю опубліковано позивачем відповідно до норм частини четвертої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі», суд робить висновок про те, що після розкриття тендерних пропозицій і до проведення електронного аукціону, замовник мав право перевіряти тендерні пропозиції учасників лише на відповідність технічним вимогам та кваліфікаційним критеріям, вказаним у тендерній документації.

Перелік документів, що вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника до учасників публічної закупівлі № UA-2021-07-06-002775-b визначені пунктом п.1, п. 2 та п.6 Розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку 1 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-06-002775/b).

Так, за змістом пункту п.1 Розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку 1, згідно частини другої статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», якщо сума угоди 50 % і більше чистих активів ТОВ, така угода повинна обов`язково бути узгоджена загальними зборами учасників. Вартість чистих активів визначається станом на кінець попереднього кварталу. Згідно ПСБО (Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку) 19, чисті активи - активи підприємства за вирахуванням його зобов`язань. У разі, якщо учасник торгів є товариство з обмеженою та/або додатковою відповідальністю, такий учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати документ з посиланням на номер оголошення, який визначає вартість чистих активів (баланс) учасника та/або протокол загальних зборів учасників з посиланням на номер оголошення, згідно змісту якого уповноваженій посадовій/службовій особі учасника надається дозвіл укладати договір за результатами даної (цієї) закупівлі та суми пропозиції».

Судом встановлено, що на виконання даної вимоги ТОВ «Мегабуд БК» надано: файл під назвою « 39. Баланс 2020» товариства з визначенням вартості чистих активів (папка 5. Кваліфікаційна частина (Інші документи)); файл під назвою « 9. Статут, опис 2021», в якому згідно п. 9.37 Директор має право: ... підписати контракт, угоди, договори, в тому числі у сфері зовнішньоекономічної діяльності Товариства без визначення обмеження в сумі договору (папка 4. Кваліфікаційна частина (Установчі документи)); файл під назвою « 2. Витяг_Мегабуд-БК_13.06.21» в якому зазначено, що «Керівник юридичної особи, а також відомості про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, тощо: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (папка 4. Кваліфікаційна частина (Установчі документи)).

Крім того, у складі тендерної пропозиції також знаходилися Наказ про призначення директора від 17.07.17 року №1., Протокол №3 загальних зборів засновників ТОВ «МЕГАБУД-БК» від 28 травня 2018 року про надання повноважень на вчинення правочинну, якщо вартість майна, робіт чи послуг, що є предметом такого правочинну, перевищує 50% вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності., Протокол № 2 загальних зборів засновників ТОВ «МЕГАБУД-БК» від 28 травня 2018 року про надання повноважень на підписання документів, що входять до складу тендерної пропозиції та на укладання договорів закупівлі.

Також, судом встановлено, що однією із вимог є відповідно «п.2 Розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку № 1 тендерної документації, в частині надання довідки з банку про залишок коштів на рахунку учасника на підтвердження наявності грошового покриття, яке передбачає списання (перерахування) грошових коштів із поточного рахунку Учасника (Принципала) на рахунок покриття за банківською гарантією».

На виконання даної вимоги ТОВ «Мегабуд БК» надано: архів файл під назвою «Dovidka» zip в якому міститься файл під назвою «Dovidka.pdf») з довідкою щодо розміщення грошового покриття в АТ «БАНК СІЧ» з інформацією про наявність грошового покриття на рахунку покриття за банківською гарантією, а також наявного залишку (папка 6. Банківська_гарантія).

Також, судом встановлено, що за змістом п.6 Розділу 3 «Інструкції з тендерної підготовки пропозиції» та Додатку № 1 Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання: «гарантійного листа, що ціну тендерної пропозиції визначено відповідно вимог на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій та обладнання, якості будівельних робіт, які виконуються з дотриманням діючих норм і правил, технічної експлуатації будівельної техніки, безпечних умов праці та додержання вимог щодо застосування заходів із захисту довкілля»

На виконання даної вимоги до тендерної документації до складу тендерної пропозиції учасником ТОВ Мегабуд-БК» завантажено файли під назвою: « 7.2. Календарний графік виконання робіт (помісячний)» з інформацією з початком та закінченням виконання робіт (папка 5. Кваліфікаційна частина (Інші документи)); « 36. Гарантійний лист про відповідність вимогам із захисту довкілля» вих. №7/39 від 20.07.2021 року (папка 7. Технічна частина); « 34. Довідка щодо застосування заходів із захисту довкілля під час виконання робіт» вих. №7/37 від 20.07.2021 року (папка 7. Технічна частина); « 46. Довідка захист довкілля » вих. №7/27 від 01.07.2021 року (папка 7. Технічна частина); « 41. Лист щодо формування цінової пропозиції» Вих №7/41. (панка 7. Технічна частина); « 42. Економічне обґрунтування змін будівельних машин і механізмів» вих. №7/42 від 01.07.2021 року (папка 7. Технічна частина); « 44. Прайс лист» (використання конкретних матеріалів і конструкцій та обладнання) (папка 7. Технічна частина).

Таким чином, суд приходить до висновку, що учасником торгів ТОВ «Мегабуд-БК» було дотримано всі вимоги та правила Замовника при поданні тендерної документації.

Стосовно висновку відповідача про те, що відбулось порушення абз. 3 ч.1 ч. 1 ст. 31 Закону № 922, в саме, те що учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п`ятнадцятою статті 29 цього Закону, судом до уваги не приймаються, оскільки під час розгляду даної справи відповідачем не надано доказів, які б підтвердили даний факт.

Отже, з огляду на зазначене, суд вважає висновок Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області про порушення позивачем вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» через допущення до електронного аукціону учасника ТОВ «Мегабуд-БК» необґрунтованим.

Стосовно порушення позивачем вимог частини 5 статті 8 Закону, №922, суд звертає свою увагу на те, що порушуючи трьохденний термін надання відповіді на запит від 25.05.2022, замовником комунальним підприємством Державного комунального підприємства «Комунальник», було надано відповідь лише 10.06.2022. Проте, суд вважає, що дане порушення не може слугувати підставою припинення зобов`язань за договором, що був заключний за результатами проведення електронного аукціону.

Таким чином, вимога відповідача щодо припинення зобов`язань за договором про закупівлю робіт за рахунок бюджетних коштів № 02/08 від 13.08.2021 є неправомірною та непропорційною.

З аналізу матеріалів справи та наведених правових норм, суд дійшов висновку про обґрунтованість позову, у зв`язку із чим задовольняє заявлені позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідно до вимог частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, суд присуджує на користь позивача всі здійснені, документально підтверджені, витрати по сплаті судового збору у розмірі 2481 грн. з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань відповідача (а.с.1).

Керуючись ст.,ст. 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

В и р і ш и в

Позовні вимоги Комунального підприємства Державного комунального підприємства "Комунальник" (ЄДРПОУ 32443021, місцезнаходження Україна, 28100, Кіровоградська обл., Онуфріївський р-н, селище міського типу Онуфріївна, вул. Першотравнева, будинок 1 А) до Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (ЄДРПОУ 40479560, місцезнаходження 21100, Україна, Вінницька обл., місто Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, будинок 7) про визнання протиправним та скасування висновку задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати висновок Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, про результати моніторингу процедури закупівлі UА-2021-07-06-002775-b від 15 червня 2022.

Стягнути на користь комунального підприємства Державного комунального підприємства "Комунальник" за рахунок бюджетних асигнувань Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області судовий збір у розмірі 2481,00 грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду К.М. Притула

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2022
Оприлюднено26.09.2022
Номер документу106384764
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —340/2997/22

Рішення від 20.09.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Ухвала від 21.07.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Ухвала від 30.06.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні